Når Mørket slipper sit tag | Fortidstråd 2011

Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 187 cm

Elvira 05.08.2021 10:24
    ”Zirra!”
    Treston havde overrasket og per automatik løftet armen, så hun kunne komme ind under den, og først bagefter var det for alvor gået op for ham, at det var lillesøsteren, der havde sneget sig ind på ham. Han lagde armen om hende og knugede hende et øjeblik som en druknende mand knuger dén tønde, der holder ham ovenvande.
    ”Guderne være lovet,” udbrød han, da han nu skimtede chancen for redning. Han dukkede nakken og bøjede i knæene så han kom tættere på Zirras luftlag og skubbede så ellers lillesøsteren foran sig - væk fra genopfyldningsbordet - selvom de nærmeste, festklædte gæster stirrede forbløffede på ham. Red mig!” nåede han lige at hvisle ud af mundvigen, før en tjener pludselig dukkede op foran dem med en bakke drinks -  ubevidst afskar Trestons flugtrute med et noget overrasket udtryk, da manden så, hvordan Treston havde arrangeret sin lange krop bag lillesøsteren.
    ”Kan jeg…” begyndte den stakkels mand forvirret, men opgav vist så - rakte bare bakken frem med store øjne og uden tvivl en hjerne, der forsøgte at komme på en god forklaring på Trestons underlige opførsel.
    ”Ja, det er sgu nok bedst!” mumlede Treston, greb den største drink på bakken og skubbede så Zirra videre - forbi den paffe tjener, der blev efterladt i deres kølvand.
    Først da de nåede ud på én af Paladsets utallige balkoner, slappede Treston bare en lille smule af. Og først da han havde fået arrangeret både sig selv og Zirra op af balustraden med ryggen til de opslåede dobbeltdøre, tog han den første, store slurk af drinken.
    ”Undskyld,” fik han så frem og lænede sig i et anfald af dramatisk opgivenhed frem, så han kunne lægge panden på sine underarme. ”Hun er… forfærdelig, Zirra! Forfærdelig! Helt igennem intetsigende! Jeg har holdt en fortvivlende ligegyldig samtale kørende de sidste to timer, og nu kan jeg ikke mere! Jeg er desperat!” Han løftede ansigtet en smule og sendte sin lillesøster et blik, der i dén grad understregede hans pointe. ”Det kom så langt ud, at jeg endte med at recitere poesi for hende, bare for at der ikke skulle være akavet stilhed. Poesi, Zirra!” Han skuttede sig. ”Jeg føler mig besudlet… Som om kun det længste bad i verden kan gøre det godt igen…!” 
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 07.08.2021 22:03
"Han er fantastisk, Treston," sukkede Zirra og smeltede lige så meget hen over gelænderet som sin storebror, bare med ryggen nedad og blikket vendt mod de blinkende stjerner i den nattemørke himmel. "Han kan danse, han kan underholde, han er sjov. Jeg har leet min kæbe halvt af led for første gang siden jeg-ved-ikke-hvornår! Han har de bedste historier om alle mulige sjove ting, hoffet har..."
Og så gik det op for hende, hvad Treston havde sagt. Hvorfor han mildest talt havde skubbet hende herud. Det var ikke bare et stort behov for frisk luft eller muligheden for at få sin søster i enrum, så han kunne fortælle, hvor skønt det hele var, nu hvor Mørket var væk og de kunne danse igen. For sådan noget behøvede man ikke tosomhed for at sige højt længere. Zirra havde vist fået lidt for meget vin. Noget, der bestemt ikke blev modbevist, da hendes reaktion til den spontant opståede forståelse, var at forsøge at holde latteren inde længe nok til, at hun endte med at sprutte spyt ud mellem læberne, da hun endelig gav fortabt.
"Du har det ikke sjovt, Tres?" lo hun. "Du har det ikke sjovt! Den store Ridder Reynlest! Næh vent, I har ikke været helt igennem indvielsen endnu, har I? Du er vel teknisk set ikke ridder, før alle formaliteterne er på plads." Mere spruttende latter. "Åh, det er derfor! Det er derfor, Ersten har fundet dig en partner i aften! Ved Isari, Treston, jeg skulle have set det før! Han troede ikke, nogen ville have dig! Pfhahahah!"
Hårde, velmenende ord fra en alt for beruset lillesøster.
"Næste år finder jeg dig sgu én!"

☽✧    I'm stronger, when I bleed    ✧☾
Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 187 cm

Elvira 08.08.2021 16:48
    Treston rynkede fornærmet på næsen. "Troede ikke nogen ville have mig?" gentog han med vantro stemme. "Hvad zalan skal dét betyde!?" Han stirrede på hende - forarget - et sekund eller to, før han med så megen værdighed, han kunne opbyde, sagde: "Og jeg er teknisk set ikke Ridder, før de finder mig værdig til det - jeg skal først bevise mit værd som almindelig Lysets Kriger og-" Han brød selv af og spærrede så øjnene op. "Ved Guderne - du har jo ret..." mumlede han så og sendte hende et blik, der var halvt foruroliget, halvt forurettet. "Han troede vitterligt ikke, at nogen ville have mig! Den kraftidiot! Jeg er en gevinst for ethvert selskab, og-" Han brød af igen og rettede så en anklagende finger imod lillesøsteren. "Og jeg har zalanme da heller ikke brug for din hjælp! Jeg er fuldt ud i stand til at finde mig en dame, med både personlighed og noget imellem ørerne, tak!"
    "Treston?"
    Han genkendte med gru sin balpartners stemme grå musestemme ovre fra dobbeltdørene, og uden så meget som en halv tanke på sin værdighed, kastede han sig desperat i skjul bag Zirras skørter, inden Musen skulle få øje på ham. 
    Det lident elegante forsøg på at skjule sig resulterede i, at han endte på fliserne med ryggen op imod balkonbalustradens stenbuer. Dét stykkede han sig imod i nogle meget lange sekunder, før han hviskede til Zirra:
    "Er hun gået igen? Så hun mig?"
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 13.08.2021 09:00
Det var næsten frydefuldt at se Treston indse, at Ersten havde så lave tanker om ham. Måske var der alligevel lidt retfærdighed tilbage i verden. I aften havde Zirra i hvert fald vundet. Vundet stort over sine brødre, der havde fundet langt mindre værdige partnere. For en gangs skyld var det hende, som forældrene havde været mest over inden ballets start for at være sikker på, alt sad som det skulle og end ikke ét bånd sad skævt. Okay, sådan var mor Eylia altid, men Dastor havde faktisk komplimenteret Zirra for at få sin en adelig kavaler, og dén rod levede hun stadig højt på.
Da Trestons navn blev nævnt ved døren, og hendes brød af en storebror kastede sig ind under hendes skørter, var det godt, Zirra allerede var ved at dø af grin - ellers var det uden tvivl sket nu, og hans gemmested var ikke holdt.
"Åh, han spænede ned til dasset, kære," fik Zirra frem, mens hun fik lidt mere styr på sine latterråb. "Jeg tror måske hans vin ikke var tyndet nok. De ved nok, hvordan den slags kan skabe røre i maven."
Den grå mus blev omend endnu mere grå i ansigtet ved dén forklaring. 
"Men så..." peb hun.
"Bare rolig," forsikrede Zirra og viftede ad hende med sit glas, stadig med et stort smil plastret henover fjæset. "Han tager det ikke ilde op, hvis du finder en anden dansepartner i hans fravær."
Og rigtigt nok som forventet, slappede hun mere af, takkede Zirra og forsvandt ind i den buldrende balsal igen. Zirra, der havde lænet sig ind mod gelænderet bare for at irritere Trestons ansigt med de vilde skørter, skubbede sig nu væk og så ned på ham med et udtryk, der var lige ved at flække i endnu et latterudbrud.
"Hun er gået nu. Jeg har reddet din røv. Igen," hun rakte en hånd ned til ham. "Og måske ødelagt dit ry, men intet er gratis, vel?"

☽✧    I'm stronger, when I bleed    ✧☾
Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 187 cm

Elvira 14.08.2021 23:08
    "Du er uden sammenligning det værste afkom, vores forældre har produceret," mumlede Treston mørkt, men lod sig dog alligevel hjælpe på benene. Han kunne jo ikke benægte, at hun havde ret - hun havde reddet hans røv. Igen-igen... "Men skal jeg være ærlig, tror jeg faktisk, du gjorde Frøken Mus en tjeneste... Hun får nok en sjovere aften, hvis det rent faktisk lykkes hende at finde én, der kan lade som om vejret er et interessant samtaleemne - også efter to timer..."
    Med en lille, misbilligende grimasse børstede han det værste støv af gallauniformens bukser, før han genindtog sin plads ved balustraden - skævede med et halvtræt udtryk til Zirras ansigt, der efter hans mening stadig bar lidt for meget præg af dét latteranfald, hun havde lidt under lige før.
    "Men helt ærligt? 'Ned til dasset'?" gentog han så fladt og løftede et øjenbryn. "Du kunne ikke have fundet på noget... lidt mindre farverigt? Du ved godt, at hvis dén historie pludselig spreder sig og kommer Ersten for øre, så får jeg ikke lov til at høre enden på det! Han kommer til at forsøge at drikke mig ned til hvert eneste arrangement fra nu af og til dén dag, de lægger mig i graven, og det vil være din skyld!" Det sidste blev sagt i en påtaget anklagende tone. "Han har i hvert fald ti kilos ekstra kampvægt. Det er ikke en retfærdig konkurrence, Zi!"
    Trods hans forlorne forargelse, var det dejligt at stå her i den lune sommeraften med den muntre, dæmpede samtale fra de andre på balkonen og antydning af musikken fra balsalen, der nåede dem gennem dobbeltdørene. Da Treston lænede sig en anelse ud over balustradens granittop, kunne han følge festklædte skikkelser, der gik arm i arm nede på perlegruset og nød aftenduftene fra parken, og efter en pludselig indskydelse drejede han ansigtet op imod Zirra. Betragtede hende et splitsekund før han spurgte: "Er du egentlig glad, Zi? Jeg mener... Personligt føler jeg, at mit liv pludselig er åbnet op igen - fra den ene dag til den anden; jeg har fået en mulighed for at følge i fars fodspor og alt dét dér... Men jeg har slet ikke spurgt dig, om du har det på samme måde, nu hvor vi er frie fra Mørkets styre..."
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 15.08.2021 19:53
"Og stolt af det!" brød Zirra ind, da Treston komplimenterede hendes søskende-egenskaber.
Meget hurtigt måtte hun dog holde sig for munden, for ikke at sprutte den sidste slurk vin direkte ud i ansigtet på sin storebror og sikkert også udover sig selv, hvis det fik lov. Ned til dasset. Det lød uendeligt meget sjovere sagt med Trestons noget forurettede tone, og ærligt talt forstod hun ikke, hvordan han havde formået at holde masken der under hendes kjoleskørter, da hun havde hevet forklaringen ud af røven. Han skulle da bare være glad for, hun ikke også havde pruttet på ham.
Hans ord om Erstens kampvægt - som overraskende ofte var et samtaleemne i familien Reynlest - efterlod Zirra med et fjollet grin på ansigtet, fordi hun forestillede sig Trestons muskulatur, når han først fik genoptaget træningen for alvor.
"Du kommer til at udfordre ham på balancen, fordi du er så lang," sagde hun, men stemmen mistede noget af sin kraft, idet Treston lænede sig frem og kiggede ned på de sivende folk med et glimt i øjet som om nogen lige havde læst en hjerteskærende historie for ham. Spørgsmålet og strømmen af rablende ord, der fulgte, understøttede hans underlige udtryk, måske egentlig var hjertevarmt frem for hjerteskærende.
"Er du gal?" spurgte hun og slog ham venligt på skulderen, før hun pressede sig ind, så hun stod helt op ad ham og regnede med, han ville lægge armen om hendes skuldre. "Selvfølgelig er jeg glad! Jeg er mæt, jeg kan gå frit på gaden efter mørkets frembrud, jeg kan tale med hvem jeg vil uden at frygte, at de er i lommen på en officer. Selvom jeg aldrig følger i fars fodspor, får jeg endelig lov til at gøre en forskel!" 
Fortalelse. Ups. Ikke godt. Red den. Nu. Nu. Nu.
"Altså i mit arbejde. Mit rigtige arbejde. Som jeg har. 
Pislort. Lad nu være med at gøre det værre.
"Stadig har."
Pis. Pis. Pis.
"Altså det samme som før. Næsten."
Okay, dyb indånding. Lige nu.
"Du ved... Mens Mørket var her, lavede vi jo bare papirarbejde for dem. Og halvdelen føltes som spild. Så var der de ting, jeg kunne give til rebellerne. Men nu, hvor jeg skal sidde i byrenovationen," Hvad var det nu for et navn, spionmesteren havde fundet på som dæknavn? "Under en eller anden adelsmand. Altså, jeg kommer til at gøre en forskel for byen, ikke? Med planlægning og alt det der. Vi kan få genopbygget alt det, de smadrede."
Kæft, du er en idiot nogle gange, Zirra.

☽✧    I'm stronger, when I bleed    ✧☾
Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 187 cm

Elvira 16.08.2021 11:22
    Treston fnøs. "Det er sgu'da ikke en fordel! Han er tættere på jorden - jeg falder længere! Men på den anden side... Han er altid på forbandet regelret, at det sikkert snart udligner sig med den tolerance, jeg har planer om at bygge op..." Han sendte hende et skævt, sideværts smil. "Du ved godt, vi to skal ud og være unge og ufornuftige - ikke? Der er en masse dumheder vi er bagude med! Jeg tror endnu ikke, jeg for alvor har fået lov til at opleve en krostue, hvor folk har været helt igennem ubekymrede - hvor man ikke har skulle passe på, hvad man sagde, fordi Mørkets sympatisører og forpulede stikkere kunne gemme sig i krogene..."

    Hendes slag fik ham til at løfte blikket fra den kærteoplyste Paladshave og vende det imod lillesøsteren i stedet. Han ømmede sig på skrømt og med et lille, skævt smil, men løftede så det ene øjenbryn, da hun gav sig til at snakke. Og blev ved med at snakke. 
    "Hold da op! Ikke mere vin til dig, søs," bemærkede han så og rakte ud efter hendes højstilkede glas - trak det ud af fingrene på hende og tømte demonstrativt indholdet ud over balkonen. Krympede sig, da der lød en ed nede fra haven af, men lod som ingenting - fortsatte bare med godhjertet drilleri: "Ved du overhovedet, hvor du skal møde op henne?" Han ventede ikke for alvor på hendes svar - smilede bare og rettede atter opmærksomheden ned imod haven. "Jeg er glad for, at du er ved godt mod. Jeg ved jo godt... at du har ofret meget disse år..."
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 16.08.2021 19:46
Trestons evne til at holde en samtale i cirka samme stemningsspor fejlede spektakulært og hev Zirras humør med sig lige lurk udover kanten af gelænderet. Hun løftede et uimponeret øjenbryn og undgik øjenkontakt.
"Du har ingen anelse om, hvad jeg har ofret," mumlede hun bittert og ønskede, at hun stadig havde et glas vin, så hun kunne kaste indholdet op i hovedet på sit dræn af en storebror.
Det var faktisk ikke en så dårlig idé. Med en hurtig bevægelse rev hun sig fri af ham og vendte op på hælen for at trave ind og finde sig noget mere alkohol, så hun kunne hans ansigt vådt og samtidig blive fuld nok til at kunne håndtere hans efterfølgende reaktion. Halvvejs mod dobbeltdørene tog bitterheden dog over, og hun vendte rundt igen og endte igen ved siden af ham.
"Så du mener, det hele vil løse sig, hvis vi er unge og dumme?" spyttede hun og slog ud med armene. Heroppefra kunne de se ud over byen - og de mørke pletter, der vidnede om fortabte familier. "Er du hovedet klar over, hvor  kroer, der stadig har alle fire vægge intakt? Er du klar over, hvad der kommer til at ske nu? Far kommer til at bruge alle sine kræfter nu på at få mig gift, Treston. Gift. Sorris kan starte i hæren, så snart han er gammel nok, og du bliver snart ridder, så jeg er den eneste hest, han kan sælge til højstbydende. Jeg er allerede over den bedste trolovelsesalder, så hvad end ufornuftig ungdom, jeg skulle opleve, skulle jeg have nået nu!"
Frustrationen rullede op gennem struben i en knurrende, magtesløs lyd. Hun var også sur på Treston nu, af den simple grund, at han havde bragt det her emne op, og hun endte med at trave hen til den modsatte side af balkonnen bare for at gøre et eller andet.
"Jeg hader ham!" fortsatte hun. "Jeg hader hans dobbeltmoralske principper! Uanset hvad jeg laver, kan det aldrig være godt nok. Selv hvis han vidste, hvad jeg gjorde for rebellerne, mens han rådnede op i arresten, ville han finde en grund til, at det var dig eller Ersten, der i virkeligheden havde gjort det. Du så ham selv, da vi hentede ham." Zirra greb om det natkolde marmor til hendes knoer blev hvide. Små dråber faldt ned og trillede af den glatte overflade. "Ingen sejr er stor nok til ham."

☽✧    I'm stronger, when I bleed    ✧☾
Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 187 cm

Elvira 17.08.2021 07:17
    Treston nåede på det nærmeste ikke at se uvejret indfinde sig - han blev bare ramt af lynet og blinkede et par gange med store, uforstående øjne, da hun gav sig til at spytte galde af ham, før irritationen og følelsen af at blive uretfærdigt behandlet lige så stille begyndte at indfinde sig.
    For ikke om han fattede hende. Han havde lige prøvet at gøre alting rigtigt - og så bed hun hans hoved af? Han havde forsøgt at sikre sig, at alting var i orden - han havde forsøgt at forsikre hende om, at alt dét, hun muligvis måtte føle, hun var gået glip af under Styret, stadig kunne nås.
    Han havde forsøgt at være en sød, god og betænksom storebror, for Gudernes skyld. Hvad zalan var så dét hér?
    "Du lægger ord i munden på mig." Ordene kom ud - hårde og sammenbidte. Han hadede, når hun gjorde dét - der var en grund til, at han brugte bestemte ord til at begynde med; når andre pillede dem fra hinanden og præsenterede dem påny mistede de den rigtige mening, og Treston kunne ikke fordrage det. Han havde altid været nidkær omkring at kommunikere sine holdninger og meninger, så andre ville forstå dem... "Jeg siger jo ikke, at alting bliver godt efter et krus øl-" 
    Men han nåede ikke meget længere, før hun slog over og gav sig til at snakke om Sorris og deres far og giftemål. Og så klappede han i igen for i stedet at betragte hende med et ansigtsudtryk, der langsomt fortrak sig og blev medlidende.
    For det var jo præcis dét, han havde forsøgt at starte en samtale om - eller, nej, selvfølgelig ikke lige dét, men om ikke andet en samtale om, hvordan hun ægte gik og havde det. Hvad der bekymrede hende.
    Det vidnede måske om Trestons endnu unge alder at han et øjeblik lod sig irritere over, hvordan hans direkte spørgsmål var blevet mødt med optimisme og positive forestillinger om fremtiden, mens lorteposen først var blevet åbnet, da han oprigtigt havde troet, den hellige grav var vel forvaret...
    Kvinder. Ikke om han fattede dem...
    Men smerten i Zirras stemme var tydelig, og synet af hendes anspændte ryg og fingrene, der greb knugende om balustraden fik ham til at sukke tungt og skubbe irritationen fra sig.
    "Zirra..." begyndte han - gik efter hende; ned til den mindre oplyste del af balkonen. Lagde tøvende en hånd på hendes skulder, fordi han ikke var sikker på, hun ville give ham lov. "Han... kender dig jo ikke, som - som jeg gør, vel? Og dér, i Arresten, der opførte han sig som en kæmpeidiot - dét giver jeg dig gerne ret i - men han var heller ikke helt sig selv..." Et hurtigt glimt af den knugende, næsten desperate omfavnelse Treston var blevet hevet ind i, blinkede forbi hans indre øje, og han rakte forsigtigt ud og lagde den ene hånd over Zirras på gelænderet - lod blikket springe til hendes ansigt, skjult i skyggerne, da han mærkede, at håndryggen var våd. "Zirra... Hvis du ikke havde været med - hvis du ikke havde vidst, hvilken celle, han sad i... Så havde vi ikke nået det. Så havde de slået ham ihjel." Jeg ser dig! prøvede han desperat at kommunikere. Jeg ser alt dét, du er, og alt dét, du kan! Had ikke far, fordi han er mere blind end jeg... og had ikke mig, fordi jeg tager ham i forsvar...
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 17.08.2021 08:41
Det havde altid været lidt af et sats, når Zirra drak sig fuld. Var stemningen høj, red hun den indtil den lyse morgen, men tog den et dyk, sugede hun det til sig som vasketøj i regnvejr. Under Mørket havde det været nemmere, for der havde ikke været noget af blive fuld på, og stemningen havde alligevel været trykket hele tiden. Hun havde drevet sig selv videre med ren viljestyrke, og nu var hun mere udkørt, end hun havde lyst til at indrømme. Nogle gange ved middagsbordet tog hun sig selv i bare at stirre tomt ud i luften og ikke rigtig ænse samtalen omkring sig, lidt ligesom det havde været, mens de ikke havde talt sammen under Mørkets styre. Om aftenen faldt hun hurtigt i søvn og snakkede ikke lige så meget med Treston, inden de skulle sove. Tanken om, at han ville flytte tilbage i barakkerne snart, og hun ville være overladt alene derhjemme, var næsten ikke til at bære. Nærmest mindre end at blive overdraget til en eller mand, hun sikkert ikke kendte. Det eneste, der holdt familien tilbage var at de ikke havde den store medgift at tilbyde efter Mørket havde taget de fleste af deres værdifulde ejendele.
"Det ved jeg," peb hun til Trestons kommentar om deres faders skæbne. "Men jeg kan ikke fortælle ham det. Så prygler han mig bare for at være gået med rebellerne og sat mors liv på spil."
Skuldrene dirrede med de årelange, indestænkte følelser, og Zirra vendte sig om og maste sig vej ind til en tiltrængt omfavnelse. Noget tryghed, som hun ikke fandt i andre lige nu. Men det gjorde ondt at hun ikke kunne fortælle ham om sit arbejde. Mens de havde fjollet rundt med rebellerne, havde det været lettere, for der var en forklaring på, hvorfor hun lavede de ting. En forklaring, som Treston købte og ikke stillede spørgsmålstegn ved. Men hvordan skulle hun forklare ham, hvorfor hun var bange for fremtiden nu, når hun ikke kunne fortælle ham, at hendes kamp mod Mørket først rigtigt var startet nu, lige som byens kamp var blevet vundet? At hun ville ende lige så meget på fronten som ham, bare uden at nogen vidste det og havde hendes ryg?
Frygten fik tårerene til at vælde frem, og hun knugede sig fast i hans pæne skjorte. Hun kunne ikke fortælle nogen af dem noget, og slet ikke deres far. Eller en kommende mand. På en eller anden måde skulle hun slippe uden om at blive gift, så hun stadig kunne gøre sit arbejde, men det var den eneste begrundelse, hun ikke kunne bringe op.
"Åh Treston, jeg ville ønske, jeg kunne sige det højt," hulkede hun, og vidste at det var nærmeste, hun nogensinde ville komme til at fortælle ham det - og lige nu ville han tro, det handlede om rebellerne. "Jeg hører på fars taler om, hvor gode I alle sammen er hver aften, men han kommer aldrig til at anerkende mig. Du er den eneste, der ved, hvad jeg gø-gjorde. Jeg kan ikke engang sige det til Ersten eller mor."

☽✧    I'm stronger, when I bleed    ✧☾
Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 187 cm

Elvira 18.08.2021 17:03
    Selvom Treston ikke kunne frasige sig at være en lille smule bekymret over hendes hurtige stemningsskift, åbnede han alligevel favnen for Zirra- lagde armene om sin lillesøster og lod hagen hvile oven på hendes askeblonde hoved. Da hendes skuldre begyndte at ryste og han mærkede hendes fingre gribe om skjortestoffet, der var blevet tilgængeligt under den åbentstående gallajakke, udstødte han en lille, beroligende lyd og strøg hende over håret - lod hende vide, at han var der, mens hans hjerte blødte for hende. 
    Stakkels Zirra... Det måtte have været et enormt pres - et utænkeligt pres. I hans ører lød ekkoet fra galgelemmen, da den sprang åben under Cole og de andre rebeller, der var blevet fanget den skæbnesvangre nat, de havde sprunget lageret ved Tribunepladsen i luften. Ingen kunne have forventet, at Zirra ville udsætte sig selv for dén slags fare... men hun havde gjort det alligevel, fordi hun var samvittighedsfuld og ét af de modigste mennesker, han kendte. Og nu kunne hun ikke snakke med nogen om sine tab og sin frygt... ingen andre end ham, og selvom han havde været der med hende, ville hans situation bare altid være en anden.
    "Zirra..." mumlede han ned i hendes hår og rokkede hende lidt. "Rolig nu..." 
    Men han havde ikke de rigtige ord, for hun havde jo ret. Selvom han havde lyst til at sige, at hun godt kunne betro sig til Ersten, så vidste han jo godt, at det ikke var sandt. For tiden under Mørkets styre havde gjort noget ved deres storebror - udstyret ham med et had og en vrede, han ikke havde haft i samme grad, da de var børn sammen... Og hvis det kom ham for øre, at deres lillesøster havde sat sit liv på spil sammen med rebellerne ville han helt sikkert reagere på samme måde som deres forældre - med bebrejdelse og forfærdelse...
    "Far er bare... altså, han er gammeldags, Zirra. Og Ridder til fingerspidserne. Han glemmer nogle gange at det ikke kun er et liv viet til at tjene Lysets dronning, der har værdi... men han ved det godt - inderst inde. Og mor ved det helt sikkert - hun er jo kun så opsat på alt dét med at få os gift, fordi hun vil give os de bedste forudsætninger..." En lille stemme tilføjede: Og fordi hun vil have børnebørn, men dét sagde han ikke højt - det virkede ikke som det rigtige tidspunkt. Og desuden gav tanken ham en lille, panisk følelse nede i maven...
    Han prøvede at holde hende lidt ud fra sig, så han kunne se hende ind i øjnene. "Søs... Har du overvejet... måske at snakke med en healer? Én, der har styr på - på de ting, der kan gå galt med sindet?" Hans ord var forsigtige, men faste - han var bekymret for hende. "Alt dét lort, der skete - Du har været under et helt enormt pres, Zi. Og selvom jeg synes, du er det modigste menneske i verden, så er du jo ikke... Jeg mener - du er jo ikke trænet til snigangreb og blod og eksplosioner og folk, der bliver hængt... Måske du skal have noget hjælp - bedre hjælp, end jeg kan give dig..."
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 19.08.2021 09:35
"Men det gør jeg!" udbrød hun grådkvalt, inden hun nåede at stoppe sig selv, og hun måtte følge hurtigt op for at det ikke gik mere galt, end det allerede var ved at gå. "Jeg har snakket med en healer, Treston. Hun sagde, det ville være godt for mig at have en tæt på mig at snakke med, men ... Jeg føler ikke, der er nogen, jeg rigtig kan snakke med. Du er den eneste og..." Jeg kan ikke fortælle dig alt. "Hvad nytter det at vi græder op ad hinanden? Det kan vi ikke blive ved med. Hvis du bliver udsendt, kan du i det mindste få fars støtte. Jeg tjener jo Dronningen, men det er ikke nok, hvis det ikke er som ridder, er det vel? Det er det, han altid har villet have, og det er det, jeg ikke kan..."
Mens hun talte, havde hun skubbet sig selv lidt ud fra Trestons jakke, så han havde en chance for at høre, hvad hun sagde gennem sin gråd. Det føltes forfærdeligt. At have løjet under besættelsen var én ting, men at stå her og føle sig så i stykker, men ude af stand til at fortælle det mest betydningsfulde menneske i sit liv noget som helst, var sjæleødelæggende. 
Hvordan skulle hun leve et helt liv og have det godt med sig selv, hvis hun ikke kunne tale med Treston om sine problemer? De havde altid delt alting, men for at tjene landet, måtte hun rive sig løs fra det, hun kendte. Det, hun holdt af. Holde det på afstand for deres sikkerheds skyld. Hun ville aldrig blive Ridder, men det her var hendes vej til at følge i familien Reynlests fodspor.
"Undskyld," mumlede hun og lagde øret ind mod Trestons brystkasse. "Jeg ville ikke ødelægge aftenen. Jeg tror, jeg er lidt fuld." Og ked af det, og bange.

☽✧    I'm stronger, when I bleed    ✧☾
Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 187 cm

Elvira 19.08.2021 15:48
...Og jeg er en del af dén organisation og dét system, der ikke vil have dig, færdiggjorde Trestons hjerne Zirras sætning, selvom han ikke anede, om det var dét, hun havde været ved at sige. Han forstod det godt, hvis det til dels var dét, der gjorde hende så fortvivlet... Hun måtte føle sig frygtelig, frygtelig alene... Som hvis hun havde stået på den anden side af ruden og set resten af familien være fælles om noget - et måltid mad eller et kortspil. Hvordan skulle hun for alvor kunne føle, at han virkelig var der for hende, når nu det var en gallauniform, der absorberede hendes tårer lige nu? Når han ikke kunne gøre andet end at lægge hånden imod ruden inde fra varmen af, bare for at blive i analogien...
    "Du har ret... Jeg ved det godt..." mumlede han - små tilkendegivelser. Blide ord fulgt op af blide hænder, da han strøg hende over håret og kinden. "Men nogle gange nytter det alligevel, Zi - dét med at græde lidt op af hinanden. Og jeg er her til at lytte, hvis du har brug for det. Jeg lover, at jeg altid-" 
    Men så brød han af, for dét kunne han jo ikke love. Han var en del af Lysets Krigere nu, og hun havde ret - at blive udsendt var en meget reel risiko. Og hvis hans nye overordnede besluttede sig for at sende ham ud i landet, ville han ikke kunne gøre en skid ved det - og så havde Zirra ikke nogen. Ingen overhovedet...
    Det var en skræmmende tanke. For Zirra... 
    Zirra var blevet mørkere i blikket - efter Cole, efter rebellerne, efter alt dét, der skete i arresthuset på befrielsesdagen... Og nu hvor han stod med hende i armene og kunne mærke, hvordan hun var ved at gå helt fra hinanden, blev Treston alvorligt bange for hvor det kunne ende med hende... Hvis hun pludselig endte helt alene...
    Han sank og strøg en hårlok væk fra hendes pande - vidste godt, at det ville lyde som et emneskift for hende, selvom det gav fuldstændig mening i hans tankerække: "Hør... Jeg fik at vide for nyligt, at hæren genopliver en gammel undergruppering - Lysets Jægere, hedder de. En gruppe soldater, der skal specialisere sig i at komme problemet med alle de Forbandede, der trivedes så godt her i Dianthos under Mørkets styre, til livs. Tilslutningen er frivillig, og jeg har overvejet at melde mig..." 
    Det var en kæmpe, fed løgn. Treston var ikke dum - han havde udmærket godt bemærket, hvordan de ældre veteraner havde delt blikke og rystet på hovedet af de dumdristige rekrutter, der meldte sig uden at tænke to gange. Han havde udmærket forstået, at det lige dele sørgmodige og opgivende udtryk, han havde bemærket i veteranernes øjne, betød at de afskrev de tankeløse grønskollinger - kroppe til kødhakkeren...
    Men Lysets Jægere ville komme til at operere udelukkende i Dianthos. Og så ville Zirra ikke blive alene. 
    "Det lyder spændende, synes jeg," plaprede hans mund videre, selvom hans hjerte på ingen måde var med i ordene. Han havde aldrig i sit nittenårige liv mødt en vampyr, men han havde set et kort glimt af Jannes Snedkers lig, da de endelig fandt hans krop i Nedre Bydels rendesten - offer for én af de Forbandede. Det var i hvert fald dét, lægen havde sagt... For Trestons utrænede øje, kunne det lige så godt have været et kobbel vilde ulve... eller en bjørn... "En god måde at få noget erfaring. Og.. Zirra - det ville betyde, at de ikke lige pludselig kan sende mig af sted. Jeg vil altid være her - lige oppe på Paladset - hvis du har brug for mig..."

    Han rystede på hovedet, da hun gav sig til at undskylde. "Husk lige, hvorfor vi endte heroppe til at begyndte med," mindede han hende om og smilede så - et lille-bitte smil. Beslutningen om at slutte sig til Lyset Jægere havde givet ham en kold klump i maven - en blanding af frygt og beslutsomhed - og følelsen gjorde det svært at finde tilbage til dén ubekymrethed, der før havde været at finde i hans begyndende brandert. "Jeg flygtede fra en skæbne værre end døden - nemlig uinspirerende og drænende selskab. Du har ikke ødelagt noget - kun gjort min skjorte lidt våd..."
 
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 24.08.2021 20:04
I stedet for at tørre næsen i Trestons gallauniform - der var vel grænser  -  brugte Zirra det lommetørklæde, hun aldrig havde forstået, hvorfor man absolut skulle stoppe ned i korsettet. Hvis nu du får brug for det kære, sagde de voksne damer, og Zirra fattede det endnu mindre. Men lige nu var det faktisk ret praktisk. Og Zirra var ret sikker på, det absolut ikke var den her situation, damerne havde tænkt på.
"Det ville være rart ..." mumlede hun med blikket på sine fødder. "At have dig tæt på." 
Fordi det, jeg har begivet mig ud i med spionnetværket er måske en for stor mundfuld.
Men det var en stor, fed løgn, det kunne hun godt høre. Treston løg for at mildne hendes humør. Og for at passe på hende. På den ene side var han en kæmpeidiot for at gøre det og overhovedet overveje at arbejde i Dianthos' undergrund mod vampyrerne og hvad der ellers boede i kloarkerne. På den anden side var han den aller bedste storebrorven, der var der for sin lillesøster uanset hvad. For en gangs skyld kunne Zirra ikke få sig selv til at konfrontere ham med hans stupiditet, for det gav hende en lille smule varme tilbage i hjertet at vide, at han ikke bare ville blive sendt ud på landevejene i langtbortistan. Det var en varme, hun ikke havde følt længe. Måske helt tilbage ved Coles hængning. En varme fra en tid, før hun var endt hos spionerne og påbegyndt sin træning. En træning, hun også vidste nok ville gøre hende koldere med tiden.
"Jeg elsker dig," snøftede hun og begravede atter ansigtet i hans bryst under et lidt mere helhjertet og aktivt kram. "Du er den bedste storebror, man kunne have. Hvis du bliver her i Dianthos kan vi også gå på de der kroer sammen, som du gerne ville."

☽✧    I'm stronger, when I bleed    ✧☾
Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 187 cm

Elvira 25.08.2021 08:03

3 måneder senere

    Kroværelset var lille og skrabet - så skrabet endog, at Treston mistænkte krofatter for meget bevidst at advokere til en bestemt type kunder. Dét ville naturligvis også forklare, hvordan der kunne laves en overskudsforretning ud af at sælge billig fadøl... 
    Rummet var lille som et kosteskab, og der var så absolut kun plads til sengen og den lille, useriøse kommode inden for døren. End ikke et vindue var at finde, men kvarteret taget i betragtning, var udsigtens nok heller ikke meget værd...
    Ikke at nogen af alle disse ting lå Treston synderligt på sinde lige for øjeblikket - han havde for travlt med den yderst fyrige brunette, der temmelig tidligt på aftenen havde kidnappet ham fra Zirras selskab på en kro i den lidt pænere del af byen, for i stedet at 'lære ham at kende' et sted, hvor øllen var bedre til at betale...
    Zirra havde været temmelig forstående - men nu havde de jo også efterhånden en stående, stiltiende aftale om, at potentielle sengekammerater gerne måtte prioriteres. Desuden plejede hun ikke selv at have svært ved at finde underholdning...
    Brunetten - Maniya - stønnede over ham og lænede sig frem for at kysse ham, så de løse, mørke lokker kildede hans nøgne bryst. Han rakte op - trak hende ned i kysset med en hånd bag hendes nakke - og lod den anden lægge sig om hendes hofte; følge hendes fine, kvindelige form.
    I det samme lød et udbrud fra den anden side af værelsets væg - en lyd, der umiddelbart kunne være blevet forvekslet med et smertensudbrud, men som fortsatte, rytmisk og med stigende intensitet. Maniya grinede imod hans mund og flyttede drillende læberne til hans øre.
    "Der er andre, der har fået samme idé som os," bemærkede hun og udstødte så et lille, henrykt hvin, da Treston trak hende rundt på sengen, så han selv kom øverst, og i ro og mag kunne give sig til at kysse hende ned over brystet. Hun skød ryg, og han så det som en invitation til at gribe om hende - holde hende fikseret, da kyssene fortsatte ned over hendes mave, og hun lagde hovedet tilbage med en stønnen.
     Blot for at ryge op med et sæt - synkront med Treston - da noget smadredes med et rabalder inden ved siden af. Da resten af lydbilledet derindefra fortsatte ufortrødent, grinede Maniya igen - løftede øjenbrynet med et drillende glimt i blikket. "Man skulle zalanme tro, I var i familie," bemærkede hun tørt og refererede til dén vase, der engang havde stået på den useriøse kommode, og som Treston havde fået revet ned, da han og Maniya indtog kroværelset og havde haft lidt for travlt med at få tøjet af hinanden...
     Brunetten hvinede igen, da han gav hende et advarende hestebid - dasket, der fulgte som svar på tiltale, tog Treston imod med et hvidt grin igennem halvmørket. "Var det ikke dig, der var træt af snak?" spurgte han ledende og gentog hendes egne, henhviskede ord nede fra krostuen af - dém, der havde sat i gang, at værelset her blev lejet og de havde initieret et mere... dybdegående bekendtskab....
    "Din snak," præciserede hun, idet hun atter lænede sig tilbage med et tilfredst smil og en viftende håndbevægelse i retning af hans ansigt. "Jeg mindes, at du skulle til at bruge læberne til bedre ting..."

    I løbet af natten havde Treston kunne skrive en knirkende seng på listen over ting, der var galt med det lille kroværelse. En knirkende, vakkelvorn seng, der var så leddeløs, at sengegærdet hamrede ind i væggen i takt med enhver bevægelse, man måtte komme på at lave i sengen... Han havde næsten været taknemmelig for, at naboværelsets okkupanter tydeligvis havde haft gang i præcis det samme som han og Maniya, for ellers havde han nok haft temmelig dårlig samvittighed over at ødelægge nogens nattesøvn så eftertrykkeligt...
     Treston låste sig ud inden Maniya vågnede - der var ingen grund til at vække hende tidligt, bare fordi han skulle stille til tjeneste på mere eller mindre ugudelige tidspunkter... Og desuden havde både han og Maniya været temmelig afklarede med, hvad dette var - nemlig en hyggelig aften. En hyggelig aften, og dét var så dét. Ingen skyldte nogen noget.
     Dog havde han efterladt et par krystaller, så hun ikke kom til at hæfte for vasen... Det var jo trods alt ham, der havde taget livet af dén...
     Og netop som tanken om vasen fik ham til at tænke på det lignende uheld, der havde været inde ved siden af (en tanke, der fik et skævt grin frem på hans ansigt), fik han vendt sig om fra døren, blot for at blive konfronteret med vedkommende, der lige havde låst sig ud fra selvsamme værelse.
     "Det er løgn," sagde han bare - fladt og i benægtelse. "Det er kraftedeme løgn..."


Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 25.08.2021 12:12
Det var ikke en vase, der havde stået på kommoden inde på det andet kroværelse. Den var sikkert blevet smadret for længe siden, for nu stod der et vaskefad i messing, og det rabalder, det gav, da det væltede på gulvet, var nærmest nok til at vække nabobygningen. Zirra var imidlertid rimelig ligeglad, og det var den rødhårede elvermand også, for de skulle bruge den kommode til helt, helt andre ting, end den var beregnet til. Et godt valg, viste det sig, for da de endelig besluttede sig for at puder var en smart ting og lagde sig over i sengen, var den væsentligt mere vakkelvorn end kommoden. Især til de aktiviteter.
"I det mindste skal vi ikke bekymre os om at larme," kommenterede Zirra. "Ingen kommer til at vide, om det er os eller naboerne."
Hun fulgte op med en kort latter, men blev afbrudt, da hendes mund blev sat til at foretage sig andre ting. Der gik ikke lang tid, før støn og hvin gled sammen, og man ikke engang fra kroværelset kunne være helt sikker på, om det var en selv eller naboværelsets stemmer. 
"Man skulle næsten tro, I var i familie," kommenterede Chelleron, den overdådigt lækre mand, Zirra havde hapset sig på vej hjem fra kroen efter Treston havde forladt hende til fordel for brunetten. Ikke at hun var  jaloux. Måske kun lidt, fordi kvinden havde set ret godt ud. Men hun havde ikke haft rødt hår lige som ham her, og der var bare noget ved folk, der havde ansigtet indkapslet i ild. "Måske vi skulle invitere dem ind i morgen tidlig."
"Pfft," fnøs Zirra og bed ham grådigt i halsen. "Jeg vil have dig for mig selv."
Og Zirra fik det som hun ville have det. Hele natten. Lidt ekstra stolt måtte man da også blive, når man blev ved længere end naboerne, der gik kolde kun lidt efter midnat. Man kunne kun håbe på, at den sene nattestønnen havde holdt dem vågne.

Da de endelig faldt i søvn, var det dog ikke en videre behagelig fornøjelse, og Zirra endte med at sove mere oven på Chelleron end sengen, for han var væsentligt blødere - selv med de tonede muskler og de spidse skuldre. Det gav også en hel glidende overgang til morgenens videre aktiviteter, at hun allerede lå på ham - dog var de mindre stille, for krofatter kunne nok se mere igennem fingre med at blive holdt vågen end at blive vækket ugudeligt tidligt. Zirra skulle tidligt op til sin træning inden hun mødte på paladset, og Chelleron vågnede let. Heldigt - for dem begge.
Med den ene hånd fumlende med dørhåndtag og lås, mens Chellerons slikkede hende op langs halsen på mest distraherende vis, lagde hun ikke mærke til, at nabodøren gik op. Chellerons hånd var kravlet helt ind under hendes tunika, før lyden af Trestons stemme ramte Zirras øregang, og hun snurrede rundt så meget hun kunne og stivnede med store øjne på sin storebror (og stadig sin nattevens hånd om brystet).
"Hvad i..." Zirra stoppede sig selv fra at bruge de allerværste bandeord, hun havde lært ved spionerne.
"Så det var sådan en flot fyr, vi larmede om kap med i går, hva?" sagde Chelleron og bed sig i læben med et smil, mens han gav Treston et meget lidt kamoufleret elevatorblik. "Er du sikker på, vi ikke har tid til en ekstra gang og invitere ham med?"
Zirra nærmest skubbede Chelleron fra sig, idet hun vred sig ud af hans greb.
"På ingen måde, siger jeg dig!" sagde hun og lod hånden køre gennem det filtrede hår. "Det der er min bror! Ahmen for Zaladins nosser også..."

☽✧    I'm stronger, when I bleed    ✧☾
Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 187 cm

Elvira 25.08.2021 15:05
    Selvom den rødhårede elvermand var betydeligt højere end Zirra, gik hans tilstedeværelse først lidt for sent op for Treston, fordi det var kommet sådan bag på ham, pludselig at stå ansigt til ansigt med sin lillesøster. Da det gik op for Treston, at manden havde sine grabber inden for Zirras tøj, vendte han ansigtet halvt væk med en mishaget lyd dybt nede i halsen - visse ting havde han bare ikke behov for at se. 
    "Så lad dog være...!" mumlede han og måtte opgive at sige mere, fordi elvermandens 'tilbud' gav ham opkastningsfornemmelser. Dette - denne situation - var så afgjort gal nok! Ingen grund til at føje til skandalen...! 
    I stedet sendte han elvermanden et humorløst elastiksmil, greb så Zirra i armen og gjorde anstalter til at ville trække hende efter sig - ned ad gangen. 
    "Hyggeligt at møde dig!" løj han over skulderen, mens han forsøgte at flygte med sin lillesøster. "Hav et godt liv...!"
    Men videre nåede han ikke, før elvermanden, (som åbenbart fandt det hele ufatteligt morsomt), trådte ind foran dem på den smalle gang og afskar Treston flugten. 
    "I ligner virkelig også hinanden!" bemærkede han og lænede sig øretæveindbydende frem, som for at nærstudere dem. Så sendte han Treston et muntert blik. "Tvillinger?"
    "Stop dig selv," advarede Treston fladt, fordi han godt kunne se, at der var flere lumre tilbud på vej - muligvis for sjov, muligvis ikke. Treston havde ikke tænkt sig at opmuntre nogen af delene.  "...Og om vi så var tvillinger, ville svaret stadig være nej! Det er min søster! Og selvom jeg objektivt set godt kan se, hun er værd at kigge to gange efter, så blander jeg mig helt uden om dén del af hendes liv..!" Han skar en grimasse, som havde hans næse netop fanget en helt forfærdelig lugt. "Skal jeg være ærlig, har jeg allerede en lille smule kvalme over, at have lyttet til jer to hele natten... Føj for zalan...!" Med ét spærrede Treston øjnene op i noget, der nærmede sig chok. Så drejede han ansigtet om imod Zirra med forfærdelsen malet over alle træk, fordi hans hjerne pludselig havde fodret ham med et minde fra samme nat. "Hørte jeg forkert igennem væggen, eller skreg du, at han skulle kvæle dig et sted undervejs?" 
     Treston var ingen snerpe - ikke når det kom til andre mennesker. Ikke når det kom til ham selv. Men når det kom til hans lillesøster, skulle der ikke meget til - så blev det lidt for vildt...!
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 25.08.2021 19:49
"Øh... Jeg..." Zirra gik helt i stykker over spørgsmålet.
Lige før havde det måske været sjovt at kommentere på det næsten-kompliment, Treston havde rablet af sig, men det her? Der var rigtig meget, hun delte med Treston. Også nye flirts, eller folk hun havde delt seng med. Tanker om folk, hun ville dele seng med. På det punkt var hun ikke så blufærdig. Men sine fetisher? Og især netop den her, som var rimelig urelateret traumet af at se sin første kæreste blive hængt, men som hun på ingen måde havde planer om at nogen, der var i bare tilnærmelsesvis risiko for at møde hendes familie, skulle vide noget om.
"Hun er lidt af en skriger," brød Chelleron ind, mens Zirra stod mundlam og tankeforladt i en stigende grad af panik. "Det er jo heller ikke første gang, jeg møder en så fyrig tøs som Zirra, og det er jo ikke unormalt at..."
"Kunne vi lade være med at tale om din alder, tak?" fik Zirra endelig hen over læberne i en blanding af tør og pibende stemme. Alt hun kunne gøre for at aflede Trestons tanker fra det spørgsmål, som Chelleron lige havde svaret lidt for sandfærdigt på. Men det var ikke første gang inden for de sidste tolv timer, at han havde belemret hende med en halvlang forklaring om, hvordan hans erfaring gjorde ham så meget bedre end andre mænd, hun kunne finde derude. Og erfaring hang jo selvfølgelig sammen med alder, men Zirra havde altså bare valgt ham, fordi der var ild i hans hår, og han ikke virkede til at have kærestepotentiale. "Nu... Nu tror jeg vi skal noget andet! Hej-hej Chelleron, det var en god nat, ikke? Hej-hej."
Og så trak Zirra af med sin storebror. Denne gang stillede Chelleron sig ikke i vejen. Måske forstod elveren alligevel noget med sin mangeårige erfaring. Forstod hvornår man skulle gå væk. 
Først på vej ned ad den smalle trappe mod krostuen slap Zirra sin brors hånd.
"Kan vi ikke bare lade som om det her aldrig skete? Seriøst... Ugh," stønnede hun og udstødte et hårdt grin. "Hvor latterligt er det lige, at vi ender det samme sted? Men jo, vi har samme, dårlige smag i kroer!"

☽✧    I'm stronger, when I bleed    ✧☾
Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 187 cm

Elvira 25.08.2021 20:30
    "Hans alder?" gentog Treston alarmeret - et emne, han end ikke havde overvejet, kunne bringe hovedpiner. Ikke i forhold til alt det andet, der foruroligede ham lige nu i hvert fald... "Hvad er der med-" 
    Men han nåede ikke videre, før Zirra trak af med ham - og han lod sig villigt trække, for Guderne skulle vide, at han hellere ville være alle andre steder end i nærheden af den... lumre elvermand. Trestons tanker var stadig frosset i forfærdelse, da Zirra slap hans hånd på vej ned ad trappen, og han hørte knapt hvad hun havde at sige.
     "Jeg kan huske, da jeg bandt sløjfer i håret på dig..." mumlede han med store øjne, der tydeligvis mente, de havde set for meget... om ikke andet for det indre blik. "Jeg kan huske dengang, du var lille og sød og gik i kjole hver dag, fordi mor klædte dig på, og dit største ønske var at få en drage..." Han skuttede sig og sendte sin lillesøster et forurettet blik. "Hvad skete der?! Hvor gik det galt? Hvad-" Han brød selv af, fordi hendes ord endelig nåede ind forbi forfærdelsen. 

     "Lade som om det aldrig er sket," bekræftede han og nikkede for sig selv. "Jep. Fornuftigt. Dét kan jeg tilslutte mig. Med hele min sjæl. Som desuden føles, som om den godt kunne bruge et bad... Et sjælebad?" Treston kunne godt selv høre, at han rablede nu og med et halvvildt blik og en stemme, der var bare en anelse for høj, vendte han sig imod sin lillesøster og spurgte: "Har du travlt? Nu? For jeg overvejede... måske at slå et smut forbi templet? Bede lidt? Lige..." Han virrede med hovedet. "Finde ro? Er det det, der skal ske?" Han stemme var spørgende - som om han oprigtigt gerne ville have hendes svar på spørgsmålet.
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 03.09.2021 22:10
"Hvad der skete?" gentog Zirra uimponeret. "Det var sgu da din ide at tage på kro til at starte med! Hvad troede du, der ville ske?"
Det var helt utroligt, at Treston stadig var så forbandet blåøjet, eller måske bare så hende som en lille pige, der ikke var værd at tage med på råd. Lidt ligesom cirka alle andre, egentlig. Især dem, der ikke vidste, hvad hun lavede. De eneste, der behandlede hende som et ligeværdigt, tænkende væsen var efterhånden kollegaerne, som hun tilbragte så mange aftner sammen med, som hun kunne slippe af sted med. Okay, så slem var Treston ikke, og det her var en speciel situation, men stadig, han burde virkelig lade være med at sige sådan noget, hvis han forventede en et seriøst svar.
"Helt ærligt, Tres, jeg er en voksen kvinde, og jeg kan gøre lige præcis, hva..." Trestons sidste ord bundfældede sig. "Vent... Templet?"
Zirra lagde ofte øre til ret meget lort fra Treston. Sådan virkelig, virkelig meget. Men det her var da alligevel topmålet af retarderet tankegang, og det fik hende til at le højt, så kropigen bag disken tyssede på dem.
"Templet alligevel Treston?" græd-lo hun, ignorerende kropigen. "Tror du selv Isaris lys kan rense dig for noget som helst?"
Kropigen var tydeligt træt af selskabet i krostuen, og Zirra hev Treston med mod døren. Den kolde morgenluft bragte duften af bagende brød ind i kroen. Fodtrin bag dem bevidnede om, at elveren, Zirra havde tilbragt natten med, også havde besluttet sig for at trippe ned fra overetagen.
"Hvis vi skal renses, Treston," fortsatte Zirra og blev hængende på storebrorens arm. "Så skal vi vist forbi samtlige Isari-templer i landet! Før ægteskabet, Treston! Før! Tænk, hvad far ville sige!" 
Zirra lo stadig, absurd og godhjertet, for Treston var lige så klistretsvedig, som hun følte sig, og det var rart at vide, at han var lige så højlydt som hende, for så havde hun da et eller andet skyts næste gang, han var irriterende. 
"Vi kan hoppe i Ønskespringvandet, hvis du føler dig lidt halvklam? Men det var da ellers en fin tøs, så jeg tænker du gerne vil gemme duften lidt," måske burde man stoppe, men det var sjovere at blive ved. "Burde du egentlig ikke møde til tjeneste lige om lidt?"

☽✧    I'm stronger, when I bleed    ✧☾
0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 4