Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 187 cm

Elvira 21.10.2020 22:06
    "...og så så du mig til en gadekamp i Nedre Bydel og tænkte: Dét må være ham!" Trestons tonefald var en underlig blanding af muntert, bittert og trist. Lige nu - oven på det knusende nederlag i Ringen og Zirras eftertrykkelige skideballe - følte han sig ikke just som en mand med integritet... eller noget andet, der var værd at samle på for dén sags skyld...
    Inden Pax kunne nå at sige alt for meget, slog Treston sin egen bemærkning hen med en hovedrysten: "Nej, lad være med at høre på mig - jeg ved ikke, hvad pokker jeg siger..." Han skar en grimasse og tvang sig selv tilbage på sporet: "Tør jeg spørge ind til, hvad dette noget er for en størrelse, eller skal jeg ikke forvente noget svar?" Han undlod at kommentere på det åbenlyse, underliggende budskab - nemlig at det umuligt kunne være en lovlig pakke, siden den skulle listes forbi byvagterne...  For lige nu var han faktisk pisseligeglad. Han var så led og ked af det hele, at udsigten til at tage hul på endnu en aktivitet, der ville skuffe hans fader, være et hån imod hans riddergerning og sandsynligvis sætte hans røv gevaldigt i klaskehøjde, nærmest virkede tiltalende. Så kunne han da i det mindste få sig en grund til at have det dårligt, så det ikke skulle være som nu, hvor han havde det elendigt i det perfekte liv, han var blevet født til...
    "Jeg kan lige så godt sige, at hvis det er ét-eller-andet, der kommer til at være til skade for uskyldige folk her - så må vi finde en anden løsning. Så må jeg skylde dig en tjeneste, og så må du få hånd-og-halsret over mig til den er betalt. Jeg vil ikke pludselig have uskyldige folks ulykke på samvittigheden." 
Pax

Pax

Iagttager | Bandeleder af Ulvens Flok

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 190 cm

Granny 22.10.2020 18:41
Pax nåede at ryste på hovedet i fornægtelse forinden, at Treston påbød ham ikke at svare. Der fulgte dog ikke nogen forklarende ord efterfølgende. Det var måske ukarakteristisk for en bandeleder ikke at svare på sarkastiske eller selvbebrejdende ord, men Pax var, modsat hvad man kunne tro, ikke interesseret i at træde på en mand, der i forvejen lå med næsen i rendestenen – ikke medmindre han havde gjort sig fortjent til anden behandling, vel og mærke.

Pax himlede med øjnene af Trestons næstfølgende ord men sukkede dernæst tungt. ”Det kommer ikke til at gøre skade på uskyldige – heller ikke de skyldige”, svarede Pax sandfærdigt, hvorefter han sendte Treston et sigende blik. Nok var Pax den største distributør af stoffet Nox, men hvorfra Pax stod, måtte folk simpelthen lade være med at tage det, ville de ikke blive afhængige af det. Det kunne ikke være hans ansvar.
Desuden er det ikke til mig. Jeg er blot mellemmand”, lød det dernæst, hvortil Pax viftede affejende med en af sine arrede hænder. ”Og er du sikker på, du vil vide det?
Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 187 cm

Elvira 23.10.2020 09:40
    Treston fnøs endnu en hård, lille latter. "Når du spørger på den måde..." brummede han. "Nej, så vil jeg nok ikke vide det..." 
    Med en smertensgrimasse lænede han sig væk fra væggen og hev sig frem til briksens kant, så han kunne sætte fødderne i gulvet. Det var først da, det gik op for ham, at nogen - sandsynligvis den gamle helbreder - havde taget støvlerne af ham, og med en panderynken lod han blikket feje søgende gennem rummet, på jagt efter det forsvundne fodtøj.
    "Hvem er modtager så?" spurgte han - som en eftertanke - mens hans øjne stadig afsøgte rummet. Det var først, da spørgsmålet var ude af hans mund, at han fik set sig selv udefra og nåede at genhøre sit spørgsmål sådan som Pax antageligvis ville høre det - som et dårligt forsøg på at skaffe sig oplysninger, der senere ville kunne bruges imod gadens folk. Treston sukkede og opgav at kigge efter sine støvler, for i stedet at fæstne blikket på bandelederen foran sig. Og det var først da, det gik op for ham, hvor træt den anden så ud - hvor slidt og udmattet. Som en mand, der havde løbet og løbet for at holde sig foran katastrofen, men nu efterhånden var så opbrugt, at det virkede mere tiltalende bare at give op - standse, vende sig og lade katastrofen rulle ind over sig med armene udbredt til velkomst. 
    Det var et udtryk, der på én eller anden måde ræsonnerede smertefuldt hos Treston, samtidig med at han blev sig meget bevidst om, at manden foran ham var en del af en helt anden verden end Treston selv - en verden, så forskellig fra dét han kendte, at alle forsøg på at bygge den spinkleste form for bro sandsynligvis ville blive misforstået...
Pax

Pax

Iagttager | Bandeleder af Ulvens Flok

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 190 cm

Granny 23.10.2020 09:58
Pax’s øjenbryn fløj op i en sigende grimasse i det, at han, nærmest som en eftertanke, mumlede: ”Det er ellers en sjov historie.” Det var nemlig unægtelig en sjov anekdote, der stadig fik hans mundvige til at sitre forræderisk, når han genspillede den for sit indre blik. Hvem havde nogensinde troet, at selveste Ulven skulle være hæler for en sekstenårig alkymist-aspirant og at hendes første bestilling var potensforstærkende orkbær, der kunne få ethvert manddom til at vokse?

I det at Treston dernæst lagde sit blik på Pax, så også han den anden an. Spørgsmålet kom ikke bag på ham. Det var vel den typiske og standardiserede spørgerække, Treston skulle igennem som soldat; en soldat der havde fået en opgave og som han ikke var villig til at gå til i blinde. Dét kunne Pax respektere og dét var måske også en af de fåtal af ting, de to jævnaldrende kunne enes om, måtte gælde for dem begge –

Hvilket egentlig var en pudsig tanke. Hvad adskilte dem? Hvad havde determineret, at de var endt i så forskellige sociallag? Hvad havde bestemt udfaldet? Havde Pax nogensinde haft chancen og havde Treston nogensinde haft andet valg?

Hvorfor blev du egentlig soldat?” Spørgsmålet kom bag på Pax, men det var ikke en overraskelse der lod sig afsløre i hans udsultede ansigt. Kun i det ene stålgrå øje – det metalliske kunne trods alt ikke vise megen følelse – syntes eftertænksomme gnistre at blomstre frem. 
Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 187 cm

Elvira 23.10.2020 16:40
    "Et spørgsmål med et spørgsmål," bemærkede Treston med et lille smil - et smil, der skulle skjule, at Pax' interesse var kommet bag på ham. "Du tror det næppe, men dét plejer ellers at være min spidskompetence..." Han kommenterede ikke nærmere på den angiveligt, sjove historie, selvom nysgerrigheden naturligvis havde rørt på sig. I stedet lagde han hovedet lidt på skrå - tænkte sig om - og svarede så:
    "Jeg blev soldat, fordi det var dét, der var forventet af mig - ligesom det var forventet af min ældre bror, og ligesom det er forventet af min yngste. Min fader er en temmelig prominent Ridder af Lyset, og det har altid ligget i kortene, at vi skulle lade os indrullere i Lysets hær." Treston tav lidt, mens han tænkte over sine egne ord, og tilføjede så: "Han har været så målrettet på vores vegne fra starten af, at jeg ikke ved, hvordan man er andet - jeg blev født til at være soldat, om man vil."
    Endelig fik han øje på sine støvler, der stod lænet op af en lille kommode henne under vinduet, og han rejste sig med en undertrykt stønnen for at hente dem. Det gjorde ondt at bukke sig efter dem, og ondt at rette sig op igen, men da han atter vendte sig imod Pax, var det ikke smerte, der stod aftegnet i hans ansigt, men derimod nysgerrighed. Den hårde, barske mand forvirrede ham - havde overrasket ham flere gange end han havde tal på, allerede nu - og selvom han godt vidste, at det på ingen måde sømmede sig for en Ridder af Lyset, følte han en underlig forståelse for ham. En lyst til at have en form for samhørighed med ham, selvom deres respektive baggrunde næsten ikke kunne have sat dem længere fra hinanden.
    "Hvorfor blev du Ulven?" endte han med at spørge, fordi det vel kun var på sin plads at et svar gav tilladelse til et spørgsmål. "Hvorfor vælge dét her liv?"
Pax

Pax

Iagttager | Bandeleder af Ulvens Flok

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 190 cm

Granny 24.10.2020 22:10
Pax lænede sig mageligt tilbage i stolesædet og lagde for endnu engang de atletiske arme over kors. Det faste blik gav ikke megen indikation på, hvad end Ulven måtte tænke om det, Treston fortalte, men der kunne ikke herske tvivl om, at ethvert ord blev slugt grådigt, lagt tilrette i erindringens dybe mørke og kategoriseret efter graden af vigtighed. Med andre ord: Pax tænkte så det knagede…

Det har altid fascineret mig, hvordan I taler om Slummens børn og… valg. Tilsyneladende fordi, at I jo aldrig selv rigtig har et heller…” Pax hævede et bredt, askegråt øjenbryn i en sigende grimasse og fnøs derefter, lige dele moret og foragtfuldt. ”Hvorfor tror du, at jeg er anderledes end dig?

Ikke længere i stand til at sidde stille, rejste Pax sig fra stolen. Han rømmede sig og skridtede hen imod vinduet, hvorved han stillede sig. Som Pax lod blikket vandre ud igennem glasset og ud på gaden, sukkede han lydløst.
Min mor var nemlig også – hvad var det, du kaldte det? Målrettet? Hun ville bare ikke have, at jeg blev soldat.” Pax skævede flygtigt til Treston, hvorefter han nikkede ud ad vinduet, ud mod gaden, ud mod slummen og den så gustne nedre bydel. ”Jeg fandt en af mine unger i en kompostbunke. En anden halvdød i en rendesten. Så var der en tredje der blev avlet på et af bordelhusene med det eneste formål, at det var der, de skulle blive. Hende huggede jeg. Min pointe er, at vi nok er mere ens, du og jeg, mine og dine, end du lige går rundt og tror. Og det der valg, du taler om? Fuck det. Det er sådan en luksusvarer sådan nogle som dig har råd til. Hernede kommer Kile efter os, hvis vi begynder at få lidt for dine fornemmelser – din snøre er gået op… højre støvle.” 
Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 187 cm

Elvira 25.10.2020 21:23
    Hvorfor tror du, at jeg er anderledes end dig?
    Spørgsmålet fangede Treston fuldstændig på det forkerte ben, og han stivnede - halvt igennem at snøre den sidste støvle. For det var et godt spørgsmål, og et spørgsmål, han ikke umiddelbart kunne svare på. Det var ikke rart at blive konfronteret med sin egen snæversynethed...
    Han havde rettet sig op, men ikke tilnærmelsesvist fået nok styr på sine tanker til at formulere et svar, før Pax var videre - malede sine billeder af de børn, som Treston godt vidste, han ledede, og sluttede af med at henlede Trestons opmærksomhed på den glemte støvle. 
    Med et udtryk, der både var tænksomt og en lille-bitte smule provokeret, gik Treston i knæ igen og fik støvlen snøret til, så han slap for at svare lige med det samme. Så han kunne nå at overveje, hvad den anden mand havde sagt.
    ”Jeg kan ikke finde ud af,” endte han med at mumle, ”om du forsøger at fornærme mig eller bygge bro - om du fortæller mig, at vi på ét eller andet plan deler skæbne, eller indirekte beder mig om at holde min kæft og tørre øjnene, fordi sådan en som mig…” Han rettede sig op igen med en stønnen. ”…aldrig rigtig har mødt modstand - i hvert fald ikke i din optik.” Ordene blev afleveret kontant og med en lille smule udfordring bag, og Treston rankede ryggen - løftede hagen en anelse.
    ”Uanset hvad, er din mening jo din egen, og dén skal jeg nok lade dig have i fred - så meget ’valg’ har vi dog alle sammen. Og jeg er ikke uenig med dig i, at det frie valg er en luksusvare. Jeg tror bare, du undervurderer, hvor dyr en luksus den egentlig er…” Han lagde hovedet lidt på skrå og blødte så sine tidligere ord op med et lille, træt smil. ”Tag mig, for eksempel - jeg er ud af ganske udmærket familie. Men måske netop af dén grund har mit liv været lagt ud foran mig fra starten af. Hvilke kompetencer, det forventedes, at jeg erhvervede mig. Hvilken levevej, jeg forventedes at søge. Selv hvilken slags kvinde, jeg forventes at gifte mig med engang… Så er der sgu ikke mange valg tilbage.”
    Efter en pludselig indskydelse slog han ud med hånden i en opfordrende bevægelse imod Pax. ”Er der nogensinde nogen, der har sat begrænsninger for, hvem du kastede din kærlighed på?”
Pax

Pax

Iagttager | Bandeleder af Ulvens Flok

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 190 cm

Granny 25.10.2020 21:41
Det var genspejlingen af de tofarvede øjne i vinduet, der som det eneste afslørede, at Pax lyttede. Først da Treston atter tav, drejede Pax rundt på hælen og lod sin tynde ryg kollidere med væggen ved siden af vinduet.
Jeg forsøger nok lidt begge dele”, mumlede han, hvorefter hans ene mundvige sitrede forræderisk. Denne gang var antydningen af smilet dog ikke hånende men i stedet grænsede til forsonende i dens karakter. ”Du forventede vel ikke, at jeg ville tage dig under armen og tørre tårerne væk fra dine kinder?” De askegrå øjenbryn hævede sig i en sigende grimasse, én der talte sit tydelige sprog: det ville være super akavet for os begge to – og jeg er bare ikke den type, du ved.

Pax tog en dyb indånding, hvorefter et eftertænksomt udtryk gled hen over hans udsultede ansigt. Sådan stod han en kort rum tid før, at han trak lidt på den ene skulder, ikke villig til at berette om, hvem han kastede sin kærlighed på. Ikke alle accepterede mænd, der forelskede sig i andre mænd og Pax havde ikke tænkt sig at søge hos accept hos soldaten. I stedet sagde han: ”Jeg tror, du ville blive overrasket over, hvad folk går og mener om mit – romantiske liv.” Derefter kunne Pax dog ikke stå stille og drevet frem af ubehaget over at blive afsløret, fløj han prompte væk fra væggen.

Men hvis det er så forfærdeligt at være både rig og flot – hvorfor stikker du så ikke bare af? Hvorfor gør du ikke oprør?
Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 187 cm

Elvira 26.10.2020 23:14
    Treston kunne ikke undertrykke en lille latter.
    "Nej, det forventede jeg vel ikke..." fnøs han og lod sig dumpe ned på dén stol, Pax havde siddet i, med en lyd, som var han en olding med ondt i alle led. "...men derfor kan jeg vel godt have haft en forhåbning om, at du ikke ville sparke til en mand, der i forvejen ligger ned - dét har jeg fået nok af her til aften, ellers mange tak!" Trods ordene var der et glimt i hans øjne - Treston var underholdt, det kunne han ikke løbe fra.

    Han fulgte Pax' mimik i refleksionen fra den mørke rude og løftede et øjebryn, da den anden mand løsrev sig fra væggen med en pludselig bevægelse og stillede sit spørgsmål.
    "Ville du kunne forlade dine unger?" kontraspurgte han - klar over, at det på ingen måde var en høflig retorik. Men Pax havde sat stilen, og det var Trestons indtryk, at den anden mand kunne respektere lidt modspil.
    ...ellers måtte han tage sine tæv og håbe på, at bandelederen efterlod nok af ham, til at byvagten kunne fiske resterne op af rendestenen i morgen...
    Han begravede det mentale billede og fortsatte: "Eller måske endnu mere relevant; ville dine unger kunne forlade dig? Som du selv siger - du har fundet dem i rendestenen eller reddet dem ud fra horehusene. Du har næret deres færdigheder og prøvet dem, præcis som dén knægt, du pudsede på mig her til aften. Kan de andet, end at udfylde dén rolle, du har præsenteret dem for? Og selv hvis de havde lyst - ville deres loyalitet over for dig så nogensinde tillade dem at gøre noget ved det?"
Pax

Pax

Iagttager | Bandeleder af Ulvens Flok

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 190 cm

Granny 27.10.2020 21:10
Pax skævede misbilligende til Treston, da han ømmede sig. Blikket var dog ikke foruden en art afdæmpet morskab, hvormed Ulven for blot et øjeblik lignede en, der havde medfølelse for Guldlok. Hans næstfølgende skridt førte ham (da) også hen til en gammel og vakkelvorn skænk, hvor arrede fingerspidser begyndte at rode rundt i skuffernes mørke, tydeligvis på jagt efter noget deri. Imens Pax rodede Edwards medicinlager igennem, himlede han med øjnene. ”Jeg sparker ikke til dig mens du ligger ned, spade”, mumlede Pax, dog fraværende eftersom han havde fundet et reagensglas, han havde travlt med at lugte til.

Efter at have vurderet, at det i sandhed var den mikstur, han havde søgt og dernæst fundet, gik han over til Treston med den. Han gjorde en håndbevægelse, der skulle indikere, at Treston skulle drikke dens indhold, hvorefter Pax satte sig til rette på den hårde briks. Tilsyneladende havde de nu byttet pladser…

Det sker faktisk”, svarede Pax med et skuldertræk. ”Loyalitet er sådan en – broget ting hernede. Hvordan tror du, at jeg endte her?” Pax sendte Treston et sigende blik, hvorefter et eftertænksomt udtryk dog for endnu engang lagde sig over hans udsultede ansigt. ”Det sker ikke tit men det sker. Jeg havde en ung knægt – den første jeg hev med hjem, da jeg selv arbejdede for den tidligere… du ved, hvad jeg mener – Juno hedder han. Han skred, startede sit eget og jeg lånte ham fandeme krystallerne til det”, fortalte Pax, hvorefter et moret fnys undslap ham og derved afbrød hans fortælling. En let håndrysten fulgte og dernæst endnu et himmelfaldent blik. ”Men jeg forstår din pointe.
Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 187 cm

Elvira 30.10.2020 08:30
    Grinet, der ellers kun havde luret i øjnene, brød frem på Treston ansigt, da Pax kaldte ham en spade - lige dén pointe, kom han ikke til at diskutere med den anden mand...
    Reagensglasset Pax rakte ham var fuld af en halvgennemsigtig, rødorange væske, og Treston tog imod det med et løftet øjenbryn og et automatisk: "Hvad er det?" før det gik op for ham, at det ikke just havde været Pax' stil at svare på de spørgsmål, han vurderede dumme, og derfor kunne han lige så godt bare slynge drikken i sig og håbe på det bedste... Der var jo heldigvis en læge til stede. I hvert fald ét eller andet sted...
    Væsken var bitter og stærk på samme tid og føltes en lille smule som en rigtig - rigtig - stærk dram, af dén slags han i sin tidlige soldatertid, på en opgave i Nordlandet, havde fået uddelt om morgenen for at få gang i kroppen og varme i fingre og tæer. Det var ikke en udelukkende ubehagelig oplevelse - men så sandelig heller ikke en udpræget rar én. 

    Da Pax sluttede af med at sige, at han forstod Trestons pointe, gjorde sidstnævnte en lille bevægelse med hænderne, der sagde: Tak. Mange tak. 
    "Hvad var hans grund så - ham din Juno? Hvad fik dig til at låne ham krystallerne til at sætte det hele i værks? For jeg mener... Han kunne vel ikke have forrådt alt hvad du står for, uden at det havde haft en konsekvens for ham. Han må vel have haft en god...grund?" 
    Det var tydeligt på Trestons ansigtsudtryk, at det ikke længere for ham var en diskussion, hvor der skulle fremføres argumenter for det ene eller det andet - nu spurgte han indirekte til råds. Nu forsøgte han at blive klogere på sin egen situation igennem andres erfaringer.
Pax

Pax

Iagttager | Bandeleder af Ulvens Flok

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 190 cm

Granny 30.10.2020 19:18
Smertelindring”, svarede Pax fraværende, hvorefter han sendte Treston et sigende blik: hvad skulle det ellers være?

Pax trak lidt på den ene skulder selvom, at svaret lå og sendte forræderiske gnister fra tungespidsen. Han var forelsket i mig, havde Pax lyst til at indrømme. Han ville starte sit eget, så vi var på lige fod. Så jeg ville se ham som en voksen, en ligesindet, og ikke som det barn, jeg trak ud af kompostbunken.

Selvom ordene var tæt på at undslippe ham, forblev Pax tavs et langt øjeblik. Da han omsider brød tavsheden, var det med en næsten ligeglad ansigtsgrimasse. ”Han forrådte mig ikke”, begyndte Ulven at fortælle, alt imens han foldede sine hænder i skødet. Pax havde hørt det egentlige spørgsmål i Trestons ord, men eftersom han ikke kunne give ham andet end sandheden, var det den, han gik med.
Han tog det, han bedst kunne lide fra tilværelsen i Flokken og fordoblede det. Børnene, du ved. Han tog en del af dem. Ikke af mine men nye. Fra gaden. Fandt et rigtigt hus og indlogerede dem der. Selvom han egentlig var ambitiøs og ville så meget mere, så blev det der, han endte. Med børnene. Som deres… forvalter, ansvarshavende, bestyreren. Han gjorde det også godt. De er stadig loyale mod ham den dag i dag.” Pax kunne ikke skjule – men forsøgte heller ikke – den stolthed, han mærkede blomstre frem i sit bryst.

Og jeg gav ham krystallerne, fordi jeg faktisk er helt god på bunden. Hvis dem, der arbejder for mig, vil ud, så er de ude.” Pax lod sine øjne finde fæstne i Trestons, blikket lige dele udfordrende og provokerende, som bedte han den anden om at sige ham imod; kalde ham et dårligt menneske. ”Desuden – hvis det lykkes ham, kunne jeg få flere… på min side. Det er jo aldrig dumt.” Pax smilede pludselig bredt og blinkede dernæst til Treston.
Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 187 cm

Elvira 30.10.2020 23:31
    Treston faldt en smule sammen i skuldrene ved Pax' forklaring, men lod ikke den opgivende følelse brede sig til hans ansigt. I stedet smilede han - lidt trist - og sagde: "Det lyder som om, ham Juno formåede at skabe sit eget, men samtidig tage din 'ånd' med sig... Det er vel i sig selv en bedrift..." Han sagde ikke, hvad han tænkte - nemlig at dét princip aldrig ville kunne overføres til hans egen situation. Dastor Reynlest gik ikke på kompromis... og Treston selv havde ikke den fjerneste anelse om, hvad 'hans eget' overhovedet kunne være... Han kendte ikke til andet end riddertilværelsen... 
    Som svar til Pax' udfordrende blik, løftede Treston afværgende hænderne - nu med et smil, der var blevet skævt og et par øjenbryn, der var søgt opad. "Tro mig," fnøs han. "Jeg anfægter ingens moral her til aften - mine fordomme er allerede blevet gevaldigt udfordret og bragt til skamme. Min selvtillid klarer ikke flere hug." Han lo dog højt, da Pax tilføjede det sidste og tilmed blinkede af ham - overrasket, men begejstret over den anden mands... frækhed, var måske ikke det rigtige ord, men... Fandenivoldskhed. 
    "Tjah," smilede han, mens han næsten som ved en strøtanke noterede sig, at latteren ikke havde udløst et fyrværkeri af smerte fra hans brækkede ribben - det lod til, at den smertestillende mikstur virkede som den skulle... "Måske vil jeg afholde mig fra at pakke mine fordomme helt væk, så!" Treston studerede et øjeblik det tomme reagensglas, før han løftede blikket til Pax igen. "...men sådan er det vel. Vi kan være nok så utilfredse med de kasser, folk sætter os i, men om vi vil det eller ej, så bliver vi hurtigt forbandet gode til at fylde dem ud...!"
Pax

Pax

Iagttager | Bandeleder af Ulvens Flok

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 190 cm

Granny 08.12.2020 20:20
Pax fnøs moret – det tætteste han kom på at grine – hvorefter han teatralsk bukkede for Treston. ”Fordomme er ikke kun ondsindede. Vi overlever, når vi bruger dem”, sagde han i det, at han atter rejste sig op igen. Noget spøgefuldt havde sat sig fast i hans stålgrå øje og ikke længe, var han tavs: ”Og hvis vi skal til at gøre lidt forretning – det kunne vi få noget fint ud af, er jeg overbevist om – så hold dig til fordommenes afgrænsning. Så gør jeg det samme.” Pax nikkede afmålt, hvorefter han tvang begge sine mundvige op i et tomt, forhastet smil.

Den krølhårede unge mand drejede dernæst rundt på hælen og satte i en rolig skridt imod et tilstødende kammer. ”Jeg kontakter dig angående vores lille… ærinde. Hav det som du ser ud, Guldlok” Pax kastede et spøgefuldt blik henover skulderen, hvorefter han forsvandt bag en lukket dør og lod Treston være alene tilbage.

Pax har forladt tråden.

Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 187 cm

Elvira 09.12.2020 06:40
    Treston studerede den anden mand, mens han gjorde anstalter til at forlade rummet. Hvis vi skal til at gøre lidt forretninger... Treston var stadig - på ingen måde - sikker på, at dét ville være en god idé, men hvad pokker kunne han gøre? Pax havde hjulpet ham - og på et tidspunkt, hvor han virkelig ikke havde behøvet det. Trestons æressans krævede af ham, at han betalte tjenesten tilbage, og vigtigere endnu... så var der en lille del af ham - den trodsige, selvdestruktive del - der så frem til noget ballade...
    Ikke at han ville være ved det, naturligvis. 

    Pax' sidste anvisninger blev mødt af et lille nik, mens hilsenen først rigtig nåede op og vende på øverste etage, da døren havde lukket sig igen bag den anden mand. 
    Lige nu, så Treston ud som én, der havde fået omtrent lige så mange tæv, der kunne ligge på ham - hvis det næste stykke tid skulle arte sig derefter, ville det blive nogle hårde uger... 
    "Hold kæft et røvhul," mumlede Treston for sig selv - en sætning, der på en måde sammenfattede hele oplevelsen med Pax.
    Men han smilede skævt, mens han sagde det. 

Treston Reynlest har forladt tråden.

0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1