Daphnie

Daphnie

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 166 cm

Que 18.05.2020 21:16
 Daphnie havde aldrig troet at hun ville kede sig så meget derhjemme, og føle sig så rastløs, som hun var begyndt at føle sig, efter at Jaris havde boet hos hende i et par uger. Hun var begyndt at bruge lidt mere tid med Aksel, men det var bare ikke det samme som med Jaris. Aksel var mere realistisk, men derfor heller ikke helt så spændende. Han var dog også utrolig sød, og Daphnie kunne da godt se det gode ved ham. 
 I et forsøg på at få tiden at gå hurtigere, og have noget at lave der ikke bare var at være hjemme, havde hun begivet sig ud på Central Dianthos gader mens der stadig var lyst. Solen skinnede stadig, men var blevet gemt væk bag en masse grå skyer, der fik himlen til at virke sørgelig. 

 Det havde taget Daphnie længe at finde frem til hvad hun ledte efter. Declans hus. Sidst hun havde været der, havde det været mørkt, og hun havde ikke fulgt særlig godt med i vejen, men nu hvor hun stod foran det, var hun ikke i tvivl om at det var huset hun havde været inde i er nogle dage siden. Nu hvor der var lyst, virkede bygningen noget størrer, og det var tydeligt at se på Daphnies udtryk at hun var imponeret, som hun stod der på åben gade med munden let åben og store øjne. 

 Der var ikke ligefrem noget diskret over Daphnies luren på Declans hus. På ingen måde. Men hvad kendte hun også til af sådan noget? Det var trods alt ikke normalt at hun lurede på folks hjem, hun synes bare Declans hjem havde været så imponerende og anderledes end hendes andet, at hun ikke kunne lade vær med at være lidt  stolt over at have været i noget så fint. I hvert fald ud fra hendes standarder. 
 Optaget af at se på huset, tænkte Daphnie ikke over længe hun stod og stirre på den næsten fremmede mands hus, og hvor mistænkeligt det kunne virke.
Fielthena Ch'Vyalthan

Fielthena Ch'Vyalthan

Guld- og sølvsmed | Lejemorder

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 168 cm

Xenwia 18.05.2020 22:47
Det var svært at finde en person med et større behov for kontrol end Fielthena, men det var alligevel lykkes, som hendes skæbne var blevet vævet sammen med Declan’s. Det betød også at han var ganske metodisk i sin færden, for det meste. Det var derfor heller ikke gået forbi den mørkhåret kvindes observante næse, hvornår han befandt sig i huset i det centrale Dianthos.

Velvidende at den rødhåret mand ikke befandt sig hjemme, var kursen sat mod huset. Ikke for åbenlyst, for der var altid en sandsynlighed at han afstak fra sit vanlige mønster, og det sidste hun ønskede, var at blive opdaget vandre forbi. For hun havde absolut ingen grund til at befinde sig i den gade, og det ville han ikke være længe om at regne ud.
Som hun havde nærmet sig gaden hvor huset havde beliggenhed, havde hun bemærket en anden kvinde, ikke meget mindre i højde end hende selv og endda ganske køn, stod stille foran huset, men hun lignede ikke ligefrem en som blot tog sig et hvil. Farten blev sænket, men gangen var stadig lige så stærk i sin karakter, som hun kom nærmere kvinden der nu var blevet hendes mål.
Først da Fielthena var omkring en halv meter fra Daphnie stoppede hun op, da det blev klart at den lille skikkelse rent faktisk stod og kiggede på huset ”Det er ualmindelig uhøfligt at stirre på folks huse, men det ved en voksen kvinde som dig vel godt?” ordene grænsede til direkte nedladende, men de blev opblødte af det smil som satte sig i de fyldige læbers mundvige. Fik dem til at lyde som noget en hver af de personer som bevægede sig forbi de to kvinder, kunne have sagt.
Hvorfor stod denne kvinde og kiggede sådan på, hans hus?
Her walk is like a shot of whisky.
Neat and strong and full of purpose.
And so many underestimate her punch.

Daphnie

Daphnie

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 166 cm

Que 18.05.2020 23:17
 Folk der kendte Daphnie bare en lille smule, vidst hvor distræt og uopmærksom hun kunne være, især når hun var opslugt af noget. Og lige nu, var hun opslugt af at lade de store, grønne øjne glide betaget rundt på detaljerne på huset. Det var selvfølgelig ikke så stort som det virkede til for Daphnie, men hun var vant til hendes eget, meget lille hjem, og derfor virkede Declans hjem som noget helt magisk. 
 Hendes opslugthed var derfor også grunden til hendes reaktion på kvinden der pludselig dukkede op ved Daphnies side, og begyndte at tale til hende. Forskrækket gippede det i Daphnies krop, og det fik hende til at spjætte lidt med et lavt UH, som hun hurtigt flyttede blikket hen på den mørkhårede kvinde. Læberne blev foldet sammen, som hun et øjeblik bare stod helt stille uden at sige noget. Hun havde det som om hun var blevet opdaget i at gøre noget hun havde fået besked på hun ikke måtte, men der havde jo ikke været noget galt i at kigge på huset. For det var jo bare det hun gjorde. 
 " Uhm.. Jeg kigger bare.. Jeg synes bare.. Det er så flot!  " Daphnie lød lidt flyvsk i hendes ord, nok mest fordi hun prøvede at komme med en forklaring der ikke var for sær, og Daphnie flyttede hurtigt blikket fra kvinden og op på huset, som hun løftede hånden og lod hånden følge nogle af udskæringerne på huset.
 " Det har så fine udskæringer og snit.. " Daphnie vippede hovedet lidt på skrå, inden hun så på kvinden, med et stort smil, og et uskyldigt glimt i øjet. Det var ganske bevidst at hun ikke havde svaret kvindes spørgsmål, for selvfølgelig vidste hun det var uhøfligt, men uanset hvad hun svarede ville det ikke være særligt godt, så måske hun bare kunne snakke udenom!
Fielthena Ch'Vyalthan

Fielthena Ch'Vyalthan

Guld- og sølvsmed | Lejemorder

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 168 cm

Xenwia 18.05.2020 23:55
Det var jo ikke fordi Fielthena var direkte uopdragen, heller ikke selvom det meste af hvad man kunne betegne som god pli var tillært senere, end de fleste normale mennesker fik det lært. Derfor var det vel på sin plads at undskylde for at forskrække kvinden? Uanset hvor meget det havde været intentionen eller ej.
Med en langt mere blid, ja formildende mine som skulle understøtte hendes ord, mødte hun de grønne øjne som matchede hendes eget grønne blik ”Beklager, det var ikke fordi jeg ville forskrække dig” ordene faldt før kvinden forsøgte at undskylde for sig, med hvorfor hun stod og kiggede på huset.

Velvidende at kvinden ikke kunne se det, klemte hun kort øjnene sammen, så det ikke var meget andet end to smalle sprækker, for det var dog det dårligste forsøg på en undskyldning. Huset var intet særligt, det var hverken mere eller mindre prangende end de andre huse beliggende i samme gade, ja selv de tilstødende gader. Små irriteret over hendes forsøg på at snakke udenom, mødte hun venligt hendes blik, før hun drejede hovedet og lod fingerspidserne løbe over selv samme udskæringer, som Daphnie havde rørt ved.
Det ville nok gå over hovedet på kvinden overfor Fielthena, at det var en skjult markering, at hvad der var i det hus, tilhørte hende.
”Så sandt, men jeg tror ikke ham der bor her, vil sætte pris på de står og kigger sådan. Han kunne jo tro de stod og lurede ind ad vinduerne?” lød det næsten fjernt, mens hun betragtede hvordan hendes strøg over det hårde træs udskæringerne. Ud af det blå trak hun dog hånden til sig som hun havde brændt sig på træet, men for Daphnie ville det blot ligne at hun sænkede armen, så hurtigt som tyngdekraften ville det.
Her walk is like a shot of whisky.
Neat and strong and full of purpose.
And so many underestimate her punch.

Daphnie

Daphnie

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 166 cm

Que 19.05.2020 10:10
 Med blikket vendt mod kvinden, blev kneb Daphnie meget pludseligt øjnene sammen og skulede meget åbenlyst mistænkeligt på kvinden. Hvordan kunne hun overhovedet vide, at det ikke var Daphnie eget hjem? Uden at ændre blikket, flyttede Daphnie blikket hen på kvindens hånd, som efterlignede hendes. Svaret på Daphnies eget spørgsmål, kom til hende lige så pludseligt som hun var blevet mistænkeligt - kvinden måtte også kende Declan. Hende blik mildnede derfor, og hun så tilbage på kvinden som hun snakkede. Daphnie trak på skuldrene, og bed mærke i hvordan hun pludselig skiftede til formel tale, og tænkte det nok var bedst at følge hendes eksempel.
 " De kender ham måske? " Daphnies øjenbryn løftede sig i et spørgende udtryk. Lige nu stod de begge to og lurede på huset, så hun var vel teknisk set ikke bedre selv, var hun? 

 Daphnie flyttede blikket væk fra kvinden og kiggede lidt på Declans hus igen, inden hun lidt pludseligt trak på skuldrene.
 " Og hvad hvis jeg stod og lurede.. Måske jeg var interesseret i at sætte en bud på huset.. " Daphnie stemme var overvejende, men det blev også sagt som om det var det mest normale nogensinde. Hvor måtte det være fedt med så meget plads!
Fielthena Ch'Vyalthan

Fielthena Ch'Vyalthan

Guld- og sølvsmed | Lejemorder

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 168 cm

Xenwia 19.05.2020 16:32
Selvom det kunne virke udad til at Fielthena ikke havde opmærksomheden rettet mod kvinden ved siden af sig, havde hun ud af øjenkrogen godt bemærket de sammen knebne, mistroiske grønne øjne som hvilede på hende. Og et svagt prik af nysgerrighed for hvad der forgik af tanker i det kønne ansigt, satte sig i hende, men ikke nok til at hun ville åbenlyst spørger.
Lige så hurtigt det var kommet, lige så hurtigt blev hendes udtryk mildt igen, som havde hun fået svar på sit usagte spørgsmål, eller et af dem, før ikke længe efter åbnede hun læberne.

Spørgsmålet satte kort en lille smal rynke i mellem de mørke øjenbryn som knyttede sig sammen på midten. Kendte var så subjektivt, for selvom hun kendte Declan, så kendte hun ham jo praktisktalt ikke rigtigt.
”Declan, joh det kan man vel godt sige jeg gør?” hun trådte en smule nærmere, ikke så hun endte med at stå helt op af Daphnie, for det var knapt nok et halvt skridt ”Hans hus er ikke til salg, så det ville du ikke få meget ud af” roligt affejede hun den mulighed som grund, til at hun havde stået og luret på huset.
Hovedet blev lagt lidt på sned og denne gang var hendes stemme fuld af nysgerrighed ”Så hvorfor står du og lurer på huset?” 
Her walk is like a shot of whisky.
Neat and strong and full of purpose.
And so many underestimate her punch.

Daphnie

Daphnie

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 166 cm

Que 19.05.2020 18:37
 En lav brummen forlod Daphnies læber, da det viste sig kvinden kende Declan, måske mere end Daphnie gjorde. Der skulle selvfølgelig heller ikke så meget til, hun havde trods alt kun mødt ham en gang, så det var også ganske dem at kende ham mere end Daphnie gjorde. Måden kvinden sig sagt det på, var dog noget Daphnie studsede over, men ikke mere end et kort øjeblik, for hun vidste ikke hvad hun skulle tænke om det. 

 Daphnie tænkte ikke rigtig over kvinden kom tættere på. Hun gik bare ud fra at det var så de kunne snakke bedre sammen. Endnu en gang brummede Daphnie lidt, og hun mumlede lavt.
 " Nej... det ved jeg.. " Tonen i det Daphnie sagde bar præg af at hun tydeligvis godt vidste at huset ikke var til salg. Daphnie havde heller aldrig været særlig god til at lyve, så hun vidste ikke en gang hvorfor hun prøvede. Måske bare for at prøve om hun kunne. Kvinden troede dog tydeligvis ikke på hende, så der var ingen grund til at lade som om. 

 Da Daphnie så blev spurgt om hvorfor hun egentligt var der foldede hun overvejende læberne sammen, og flyttede endelig blikket tilbage på kvinden. Hun vidste ikke helt selv hvorfor hun var der. Bare fordi hun var nysgerrig? Det virkede også som en underlig grund, men det var vel heller ingen grund til at finde på noget?
 " Jeg var her for et par dage siden. Declan hjalp mig. Jeg var bare nysgerrig hvor det helt præcist var, at jeg var. Det var mørkt, så jeg så ikke så meget.  " forklarede hun så. Hendes knæ gjorde stadig når hun gik, men hun haltede kun en smule nu, og det var ikke noget der virkelig generede hende mere. Det havde tydeligvis ikke været så slemt et slag, selvom det virkelig gjorde ondt til at starte med. 
Fielthena Ch'Vyalthan

Fielthena Ch'Vyalthan

Guld- og sølvsmed | Lejemorder

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 168 cm

Xenwia 20.05.2020 01:46
Brummen var ikke høj, og havde det ikke været fordi de stod med lige under en meters afstand mellem dem, havde den sikkert gået hendes øre forbi. Var det en utilfreds brummen over hun sagde hun kendte Declan, eller sådan vagt havde svaret hun kendte ham.
Denne gang var det Fielthenas tur til at klemme øjnene samen til to smalle sprækker, som hun betragtede kvinden igennem, mens Daphnie’s blik atter havde blikket andre steder end på Fielthena.
Det var jo ikke sådan at hun skulle fremstå ubehagelig overfor hende, for hun viste jo ikke hvorfor hun kendte Declan; for hun havde trods alt regnet ud at kvinden, med de vilde krøller måtte have mødt Declan. Kunne hun være en søster til ham? Nej, havde ikke rigtig nogle fælles træk med ham.
Lige så snart Daphnie lagde antræk til at se i Fielthenas retning, mildnede ansigtet sig, venligt og imødekommende, - ligesom når hun befandt sig i sin butik.

Kort efter blev det også bekræftet, men det var ikke just fordi hun var særlig uddybende med sit svar, men en ting særligt faldt særligt i hendes interesse. Hjalp hende?
Denne gang kunne hun ikke skjule sin forbløffede mine og nåede heller ikke at stoppe sine ord før det fløg ud af hende ”Hjalp dig?” stemmen var næsten tyk af vantro, som hun var overbevist om at kvinden havde sagt forkert.
Det måtte hun havde gjort.
Her walk is like a shot of whisky.
Neat and strong and full of purpose.
And so many underestimate her punch.

Daphnie

Daphnie

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 166 cm

Que 20.05.2020 10:17
 Daphnie nikkede lidt da kvinden gentog hvad hun havde sagt. Der gik et langt sekund før det gik op for Daphnie at det var fordi hun ville have Daphnie uddybte hvad hun havde ment med hjælp, og hun så hen på kvinden med et smil.
 " Det regnede helt vildt, og jeg faldt på vej hjem. Slog mit knæ. Jeg må være faret lidt vild, for det her er lidt på afveje af hvad vej jeg normalt går..  " Daphnie trak på skulderne og så igen tilbage på huset.
 " Declan må have set det, og tilbød mig at vente regnen ud hos ham.  " Et lille smil spillede på læberne ved minderne fra den aften. Ikke fordi de var specielt sjove eller noget, men hun der havde været et eller andet over stemningen, og hun vidste ikke helt hvad det var. Måske var det bare fordi det hele havde været så anderledes end hvad hun var vant til. Var vokset op i. Det var jo en helt anden rang, end hende. Alle de døre... 

 Daphnie skift vægten lidt mellem benene, og skar kort en grimasse da hun fik lagt lidt for meget væk på det dårlige knæ. Hun trådte et lille bitte skridt til siden, da hun fik lidt overbalance. Når knæet havde været stille lidt, gjorde det altid lidt mere ondt at få det i gang igen. 
 "Det var ikke noget vildt.. Da regnen stilnede lidt ind, tog jeg hjem igen.  " Daphnie trak på skulderne, som om der ikke var noget underligt i at han havde hjulpet. Hun havde mødt en venlig, ung mand, der var utrolig høflig og det var meget naturligt for hende selv at hjælpe andre, så hvorfor skulle det være anderledes med andre? Hun sendte kvinden et venligt smil.
Fielthena Ch'Vyalthan

Fielthena Ch'Vyalthan

Guld- og sølvsmed | Lejemorder

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 168 cm

Xenwia 20.05.2020 15:20
Som hun begyndte at uddybe, hvordan eller hvad Declan havde hjulpet hende. Blev de mange spørgsmål ikke mindre som nye dukkede op hos Fielthena.
Declan var på ingen måde en mand som hjalp af godhed og et godt hjerte, ikke uden der var en bagtanke og helst en hvor han fik mest muligt ud af situationen. Spørgsmålet vare bare mere, hvad han havde af planer med denne kvinde, som fremstod noget.. naiv.
Tanke mylderet fik Fielthena til at gnide en pegefinger i tindingen på sig selv, næsten små irriteret, men for en gangs skyld var det ikke en irritation rettet mod kvinden. Den var rettet ind ad til hende selv, irriteret over ikke at få brikkerne til at passe, men mest af alt at manden med det røde hår og de døde grå øjnes fyldte så meget i tankerne bag den blege pande og de grønne øjne.

Daphnie skiftende vægt og korte grimasse gik ikke uset forbi Fielthena og uden yderligere tanke, greb hun ud efter hendes arm i det Daphnie fik overbalance. Grebet var fast, men på ingen måde gennemborende. I stedet var det støttende ”Lad mig gætte, han healede dit knæ?” eller forsøgte, tilføjede hun i tankerne. For under tøjet kunne der stadig godt gemme sig et forslået knæ, som han måske ikke havde kunnet hjælpe?
Men han havde for ganske lidt tid siden, healet hendes egen gennemborede hånd, så et forslået knæ var vel ingen sag? Tankerne fik Fielthena til at flekse lidt med fingrene på højre hånd, som hun åbnede og lukkede hånden i, fremprovokerede stik af smerte i den stadig ømme hånd.

”Hvor er mine manere, jeg har jo slet ikke præsenteret mig selv” Hånden som havde grebet støttende fat om Daphnies arm, gav slip kun for at blive rakt frem indbydende til et håndtryk ”Fielthena”.
Her walk is like a shot of whisky.
Neat and strong and full of purpose.
And so many underestimate her punch.

Daphnie

Daphnie

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 166 cm

Que 20.05.2020 20:55
 Blikket så lidt undersøgende på kvinden ved hendes side. Hun virkede træt, eller noget. Der var i hvert fald et eller andet der gik hende, så meget kunne hun se, men nu kendte de overhovedet ikke hinanden, så hun kunne ikke rigtig tillade sig at spørge ind til det. Selvom hun var nysgerrig om det var noget hun havde sagt.

 Et taknemlig smil bredte sig på Daphnies læber, da hun blev grebet lidt af kvinden. Trods hendes krop lavede et forræderisk, forskrækket spjæt ved den pludselige og lidt uventede berøring, var hun stadig glad for ikke at hun ikke skulle ned på jorden og rode rundt igen. Daphnies blik flyttede sig ned på det dårlige knæ.
 " Tak! Han gav det i hvert fald et forsøg.. " Daphnie trak på skulderne og så tilbage på kvinden.
 " Men han sagde det var noget kroppen selv skulle heale.. Jeg skulle bare lade vær med at støtte for meget på det.. " Daphnie havde egentlig aldrig været specielt god til at lytte til hendes krop. Det havde hun heller ikke været denne gang, og hun havde helt sikkert støttet mere på knæet, end hun burde. Det var der dog ikke noget der behøvede at vide, så det gik nok.

 Daphnie tænkte slet ikke over at kvinden stadig havde fat i hende før hun slap Daphnies arm. Det var dog ikke noget Daphnie lagde særlig meget i, for hvorfor skulle hun. De var bare så kvinder der var stødt på hinanden, og tilfældigvis kendte ham der boede i huset foran dem. Der var også derfor uden nogen kvaler, at Daphnie tog fat i den anden kvindes hånd, med et stort smil.
 " Daphnie, men de fleste kalder mig  bare Daffe, "
Fielthena Ch'Vyalthan

Fielthena Ch'Vyalthan

Guld- og sølvsmed | Lejemorder

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 168 cm

Xenwia 20.05.2020 23:49
Det spjæt som hun havde mærket gå gennem Daphnies spinkle krop, slog hun ganske enkelt hen i at hun jo ikke have forudset Fielthenas pludselige griben omkring armen, ikke at der kunne ligge noget dybere bag kroppens reaktion.
Forsøgte, ordet fik hendes ellers venlige smil til at blive mere skævt, som lå et grin lige bag og ville ud i verden. For havde han nøjes med at forsøge, hvis ikke kvinden havde gjort noget som provokerede ham?
Hun lod den lyserøde tungespids glide over underlæben, før den trak læben med ind til et møde med læberne. Bidet var dog aldrig fastere end at læben lige så let og hurtigt smuttede fri igen.
De velplejede mørke bryn trykkede sig let sammen på midten, før det ene skød til vejrs ”Og alligevel står du her. På udflugt i det centrale Dianthos” tonen var moret, men der var også en snert af noget irettesættende over hun ikke havde fulgt hans anvisning. Ordene blev efterfuldt af en lille hovedrysten, som i sig selv sagde det måske ikke havde været det smarteste valg, som Daphnie havde kunnet træffe.

Det var et fast, stærkt om man ville, håndtryk som mødte Daphnies hånd ”Jamen så, vil jeg tillade mig at kalde dig Daffe” et lille blink med det ene øje blik sendt i Daffes retning, før Fielthena trak hånden til sig ”Du kan kalde mig Spurv” det ville virke som et uskyldigt kaldenavn, hvis ikke det havde været fordi det tilhørte en person som ville tage en anden persons liv som havde det blot været en simpel vejrtrækning.
Her walk is like a shot of whisky.
Neat and strong and full of purpose.
And so many underestimate her punch.

Daphnie

Daphnie

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 166 cm

Que 21.05.2020 19:34
 Man skulle tro, at når Daphnie arbejdede på en kro, ville hun hører en masse sladder og rygter. Og det gjorde hun egentlig også. Hun var bare blevet rigtig god til at lukke det ude, fordi hun egentlig ikke var specielt vild med at andre skulle påvirke hvordan hun så folk hun ikke kendte. Så var det skønner ikke at lytte på det, og starte helt på bar bund. Derfor var hun heller ikke klar over de rygter der gik om hende og det falske ægteskab med Jaris. 

 Der var noget over tonen Fielthena kommenterede på at Declan havde sagt at Daphnie ikke skulle støtte for meget på knæet, der fik Daphnie til at folde læberne lidt og kort flytte blikket ned på jorden. Hun trak let på skulderne, inden hun flyttede blikket op og så på Fielthena igen. 
 " Jeg har aldrig været god til at lytte min krop..  " forklarede Daphnie som om det var en god undskylding. Det vidste hun godt det ikke var, men det ændrede ikke på at det var sådan hun var. Det var det samme med sygdom. Hun pressede sig altid til det yderste. Det skal bare løbes væk, var som regel hendes udgangspunkt til ting. Det meste gik over når man først kom i gang, fordi man ikke havde tid til at tænke over det. 

 Hånden blev trukket tilbage igen, og Daphnie nikkede lidt. Hun skulle være så velkommen. Det var næsten mere normalt at folk kalde hende Daffe, i stedet for Daphnie. Det var kun ganske få der kaldte hende Daphnie efterhånden. Et kækt smil gled over hendes læber, ved Fielthenas kaldenavn.
 " Spurv.. Det kan jeg godt lide! Det er sødt!  " Daphnie nikkede lidt til det, for at understrege at jo, det var godt nok det hun synes. Daffe og Spurv. Det lød næsten som titlen på et teaterstykke for børn.
Fielthena Ch'Vyalthan

Fielthena Ch'Vyalthan

Guld- og sølvsmed | Lejemorder

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 168 cm

Xenwia 24.05.2020 23:22
Udtrykket i Fielthenas ansigt blev ganske uimponeret, ved Daffes ord om at hun aldrig havde været god til at lytte til sin krop, det var den dårligste undskyldning hun overhovedet kunne komme med. For det var ikke bare at tage unødvendige risici, hun kunne ende med at betale en langt højere pris, end et knæ der lige nu bare var lidt skadet, men kunne blive godt igen ved ro og hensyntagen.
Det var derfor også med et suk, at Fielthena rystede på hovedet ad hende, som havde hun lige skuffet hende ”Du ender med at betale en høj pris, en dag, hvis ikke du lære at lytte til din krop” lød det stadig ligeså irettesættende, som havde hun i virkeligheden været Daffes mor, der forsøgte at lære hendes datter en af livets vigtige lektier.

Sødt, ordvalget fik Fielthena til at grine et oprigtigt grin, mest fordi hun godt kunne se det kunne være et sødt kaldenavn, når man ikke kendte baggrunden der lå bag. Havde Daffe haft den viden, ville Fielthena næsten have vædet alverdens krystaller på at alt farve ville have forladt den kønne lille kvinde.
”Hvad med jeg følger dig hjem? Så du ikke belaster knæet mere end nødvendigt? Så lover jeg ikke at sladre til Declan, om du ikke helt holder ord?” det kunne have været en simpel venlig gestus, hvis det ikke havde været fordi tilbuddet havde en bagtanke.
Her walk is like a shot of whisky.
Neat and strong and full of purpose.
And so many underestimate her punch.

Daphnie

Daphnie

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 166 cm

Que 25.05.2020 22:20
 Ordene der forlod Fielthenas mund, fik Daphnie til at spidse læberne lidt og slå blikket kort ned. Eller, det var måske mere tonen det blev sagt hun. Uanset hvad, fik det hende til at føle sig som et barn, der fik skæld ud eller blev irettesat. Blikket blev dog hurtigt flyttet tilbage på Fielthena, for selvom Daphnie havde det som om hun fik skæld ud, gik hun også stærkt ud fra at den fremmede kvinde ikke ligefrem skældte hende ud, men blot kommenterede på det. Daphnie trak derfor blot lidt på skulderne til det. Det var altid sådan hun havde været. Det kom måske af at komme fra en arbejderklasse familie.

 Latteren fra Fielt fik Daphnie til at smile lidt breder og le lidt med hende, ikke at hun helt vidst hvorfor, men hun blev bare nemt smittet af latter. Det næste der blev sagt havde nok startet nogle alarmklokker hos nogen. Og med hvad der var sket med Daphnie burde der nok også være ringet lidt hos hende, men det gør der ikke. Hvorfor skulle der? Det var jo bare en venlig kvinde der gerne ville hjælpe. Derfor nikkede hun lidt og lo kort til hendes kommentar omkring at sladre til Declan.
 " Det må du da meget gerne!  " hendes knæ var egentlig også ret øm og træt. Især fordi der jo ikke var meget tid til at slappe af i det, når hun var på arbejde. 
 " Ikke at jeg tror det ville gøre ham så meget.. Han sendte mig trods alt hjem haltende og våd..  " Daphnie kunne ikke lade vær med at smile lidt skævt over hendes egen kommentar, og hvordan den kunne lyde. Jaris havde sikker elsket det og dén tanke fik hende til at smile lidt mere.
 " Det er den vej!  " Sagde Daphnie så, og pegede ned af gaden, mod hjem.
Fielthena Ch'Vyalthan

Fielthena Ch'Vyalthan

Guld- og sølvsmed | Lejemorder

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 168 cm

Xenwia 25.05.2020 23:19
Hun rakte bydende den ene arm frem mod Daphnie, til at hun kunne gribe omkring den som støtte, da hun takkede ja tak til at blive fulgt hjem.
Selvom Daphnie havde forklaret at det havde regnet, den aften hun havde mødt Declan og han havde tilbudt hende hjælp, var det ikke et oprigtigt grin, som lød fra Fielthena, men hun skjulte det godt. I virkeligheden havde det stadig en stikkende fornemmelse i brystet på hende, som et jag af jalousi sneg sig ind ved ordene at han havde sendt hende hjem våd og haltende.

Blikket fulgte den pegende finger i retning af hvor de skulle hen ”Jamen så, lad os få dig hjem, Daffe”
Sikker på at Daphnie havde nok støtte, satte Fielthena i gang i et tempo som med til det Daphnie måtte have, det var jo meningen der skulle passes på knæet ikke?
Skævende ned mod hendes fødder, gjorde hun sig en mental note om hvilket af knæene der var blevet forslået, bare hvis det skulle blive relevant.
Her walk is like a shot of whisky.
Neat and strong and full of purpose.
And so many underestimate her punch.

Daphnie

Daphnie

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 166 cm

Que 26.05.2020 12:41
 Daphnie lagde hånden på Fielthenas arm som den blev tilbudt hende, og fulgte så med som de begyndte at gå ned af gaden. Det tog et par skridt for Daphnie kom ind i rytmen, men da hun fandt den gik det overraskende hurtigt og Daphnie mærkede knap nok hun havde ondt i knæet. Måske der var noget om det Fielthena havde sagt.

 I et stykke tid gik Daphnie i stilhed. De kendte ikke hinanden, og havde vel næsten ikke nogen grund til at kenden hinanden, men Daphnie var bare vant til at snakke. Hun gjorde det næsten hele tiden når hun  var på arbejde. Hun endte derfor med at flytte blikket hen på Fielthena som de gik. 
 " Så.. Du ved hvordan jeg kender Declan, hvad med dig?  " Spurgte hun nysgerrig. Hun var nysgerrig af natur, og nød at vide alt om alle. I hvert fald så meget hun kunne. Det var meget nemmere at forholde sig til folk når man vidste noget om dem. Desuden skulle Daphnie stadig aflevere tøjet hun lånet hos Declan, og måske Fielthena og Declans forhold til hinanden var noget hun skulle forholde sig til. Fielthena måtte vel kende Declan bedre end Daphnie gjorde, siden hun ligefrem vidste at Daphnie ikke hørte til uden foran Declans hjem. 
Fielthena Ch'Vyalthan

Fielthena Ch'Vyalthan

Guld- og sølvsmed | Lejemorder

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 168 cm

Xenwia 26.05.2020 20:21
Det var ikke fordi stilheden var direkte ubehagelig eller akavet, faktisk passede den Fielthena ganske fint, for så kunne hun i ro og mag lave et mentalt kort over ruten fra Declans hus og til hvor Daffe påstod at bo.
Det var dog ikke længe stilheden hang mellem de to kvinder, som et ganske uventet spørgsmål.
Hun drejede hovedet og så lidt på Daphnies ansigt, mens hun overvejede hvad hun helt nøjagtig skulle svare på dét spørgsmål.
Der var jo ingen grund til at den lille kvinde skulle frygte hende, hvis ikke der var mere mellem hende og Declan end at han havde hjulpet hende. Det kunne jo meget vel være de aldrig ville mødes igen? For nu var hendes nysgerrighed om hvor huset lå jo stillet, ikke?

De buttede læber blev presset sammen til en smal streg for en kort stund, med et tænkende ”mmh” skarpt efterfulgt af et svar ”Vi mødtes gennem nogle uenigheder omkring hans forretning” det var nok det tætteste hun kunne komme på sandheden om deres møde.
Detaljerne som at det var et møde skabt af hun havde slået en mand ihjel der skyldte Declan krystaller, at hun var blevet kidnappet af hans uduelige hunde til vagter og end aften med en kniv gennem hånden undlod hun at fortælle, for nu og lod det bare blive ved at de var ganske uenige.
Her walk is like a shot of whisky.
Neat and strong and full of purpose.
And so many underestimate her punch.

Daphnie

Daphnie

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 166 cm

Que 26.05.2020 21:26
 Daphnie vidste ikke helt hvorfor hun var så spændt på at høre om hvordan de kendte hinanden. Om det var på grund af forskellen i Declan og Daffe placering i samfundet, eller bare fordi Fielthena også kendte Declan. Hun lyttede i hvert fald interesseret som hun fortalte. Daphnie lyttede lidt og foldede læberne lidt overvejende efterfølgende.
 " Så du er handelskvinde?  " spurgte hun nysgerrig. Det ville vel give mening, nu hvor Declan var handelsmand. Imens de gik og snakkede pegede Daphnie en gang i mellem mod gaderne de skulle ned af, så Fielthena vidst hvor de skulle hen.  
 " Kender du ham godt? Declan? Eller er det mest bare et forretnings bekendtskab?  " Daphnie flyttede blikket væk fra Fielthena for at holde øje hvor de gik. Hun blev så nemt distraheret og før hun vidste af det ville hun bare ende med at have ledt dem den forkerte vej. Det skete tit når hun gik hjem fra arbejde, at hun endte et andet sted end det var meningen, fordi hun ikke var opmærksom. 
Fielthena Ch'Vyalthan

Fielthena Ch'Vyalthan

Guld- og sølvsmed | Lejemorder

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 168 cm

Xenwia 27.05.2020 00:52
Denne gang kom svaret mere øjeblikkeligt. Denne gang skulle der ikke tænkes over hvilken del af sandheden som hun kunne fortælle Daphnie ”Ja, jeg handler med smykker og ædelsten. Min butik ligger ikke så langt fra ønskespringvandet” Det var ikke fordi hun på noget tidspunkt havde snakket i en tøvende tone, men som Fielthena fortalte om sin butik blev stemmen kun tyk af en god portion stolthed. For hun var stolt af den, trods den til tider også kedet hende noget så frygteligt, men nu havde hun jo fået lidt spænding tilbage som hun havde genoptaget det hun gjorde bedst, nemlig at slå ihjel for en god bunke krystaller.

Næste spørgsmål fik det ellers venlige smil, til at vokse sig større og for en stund overvejede som billedet af en nøgen Declan, bundet til sengen spillede som en lille film, bag den lyse pande ”Nok bedre end han havde håbet på” det var ikke et egentligt svar, men det var nu heller ikke fordi hun ville uddybe hvad hun mente med de ord.  Hun skævede mod Daphnie som ville hun tjekke om man ville kunne se nysgerrigheden slå rod, hvis altså ordene plantede et frø i hendes sind?
”Men det er mest forretning. Du har nok oplevet han kan være en meget bestemt mand, som ikke tager et nej for gode vare?”
Her walk is like a shot of whisky.
Neat and strong and full of purpose.
And so many underestimate her punch.

1 1 0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal , Helli , Blæksprutten
Lige nu: 3 | I dag: 12