Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 26.01.2018 22:37
"Vent! Stop! Det er min taske!"

Manden, der havde rykket Arons taske af hans skulder and stukket af, var alt for hurtig til, at Aron kunne følge efter ham, selv på vinger. Aron prøvede dog, for i tasken lå hans kæreste eje; hans bog, den bog, han havde samlet hele sit og andres liv i, og som han ville beskytte med døden, hvis det kom til dét.

"Stop tyven!" råbte Aron, men der lod ikke til at være nogen på den travle markedsplads, der hørte ham, og hvis de gjorde, så var de ligeglade.
Senya Culpe

Senya Culpe

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Topalis-folk

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 175 cm

TheEvilQueen 26.01.2018 23:09
Senya traskede langs landevejen mod Det Centrale Krystalland. Hun havde ikke været inde i det centrale af hovedstaden længe, og bevægede sig egentlig sjældent derind. Egentlig mest fordi, at hun ikke brød sig om de mange mennesker (*host host* undskyld væsner), som der var derinde. Det blev for tæt pakket for hendes smag. Desuden kunne hun få alt, hvad hun havde brug for her i skoven - som regel. Dog manglede hun lidt måneskinsliljer. Dem havde hun ikke kunne skaffe længe, og de var vigtige for hendes smertestillende miksturer, så derfor havde hun nu valgt at vade til hovedstaden, for at se, om de kunne skaffes der.

Så derfor vadede Senya nu ind i Hovedstaden, med kurs mod markedspladsen. Der var altid så forfærdeligt trangt der og fyldt med væsner af alle forskellige slags, men det var en nødvendighed, hvis hun ville have måneskinsliljer. Sådan var det bare, og det måtte hun finde sig i.

Netop som hun kom ind på markedspladsen hørte hun nogen råbe: "Stop tyven!"

Hun rakte hånden ud til den ene side, af uvisse grunde, og begyndte at fremmane en flamme i den anden hånd. En mand kom løbende mod hende med en taske, som bestemt ikke så ud til at tilhøre ham. Hun greb fat i hans krave, han var heldigvis ikke særlig stor, og holdt flammen i sin håndflade frem imod ham.

"Stop du der. Den taske tilhører vidst ikke dig." Hun skævede til et forpustet væsen, som løb imod hende. Den havde vinger og lignede ldit en... alf?
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 26.01.2018 23:23
Aron var virkelig ikke særligt god til at løbe - det var dét, der skete, når man kunne flyve overalt - og han var nødt til at komme på vingerne for ikke at dejse om. 

"Det er min!" kaldte Aron, da han spottede en kvinde, der stod med tyven i nakkeskindet. Hun var... virkelig smuk og også lidt farlig at se på, og Aron sagtnede farten lidt og blev hængende i luften udenfor rækkevidde (bare for en sikkerheds skyld). Han tørrede sveden af ansigtet og skubbede det lyse hår væk fra hans øjne.

"Det er min taske," sagde han og smilede lidt forsigtigt til kvinden. "Tyven dér rev den af min skulder lige før."
Senya Culpe

Senya Culpe

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Topalis-folk

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 175 cm

TheEvilQueen 28.01.2018 15:34
Senya holdt fast i kraven på forbryderen - en dværg lignede han lidt, men hun kunne ikke være sikker -, og holdt fast der, indtil alfen kom helt hen til hende. Han havde blond hår, og var iklædt neutralt udseende klæder. Hun smilede venligt til ham, og rakte tasken frem imod ham. Som hun gjorde det, forsøgte tyven at slippe væk. Hun lagde tasken fra sig, og vred armen om på ham. 

Der lød et umpf fra ham, som hun holdt ham op imod en murstensvæg. Hun var forholdsvist stærk, selv at så spinkel en kvinde, men havde ingen våbentræning, så hun prøvede ikke engang med våben, andet end sin ild, som stadigvæk brændte i den venstre hånd.

"Det er ikke pænt at stjæle." sagde hun bistert, og vendte sig mod alfen.

"Jeg hedder forresten Senya, Senya Culpe. Er alting i tasken, som det skal være?"
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 28.01.2018 16:32
Aron snuppede hurtigt tasken og kiggede den igennem; jo, gudskelov, bogen var der stadigvæk. Aron var så lette, at han næsten kunne le. Med et bredt smil kiggede han op på Senya og nikked.

"Ja, intet mangler," svarede han og fløj op, så han kunne lægge en hånd på Senyas skulder. "Mange tak. Jeg er dig evigt taknemlig."

Tyven grynted op mod væggen, og Aron vendte sig mod ham.

"Og du..." Aron lagde en hånd på tyvens baghoved og lukkede øjnene et øjeblik. Han så masser af kaos, tankemylder, desperation, og så en lille pige, der græd. Pigen havde samme hårfarve som tyven, og hun var alt for tynd og klædt i laser.

"Bare slip ham løs," sagde Aron med et smil til Senya og trak sig lidt væk, mens han begyndte at rode i sin taske. "Du skulle da bare have sagt, at din datter er sulten. Jeg vil altid gerne hjælpe. Her!" Han holdt en håndfuld krystaller frem mod tyven.
Senya Culpe

Senya Culpe

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Topalis-folk

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 175 cm

TheEvilQueen 28.01.2018 19:10
Senya så på alfen, dog med ryggen mod ham, da han svarede, at alt var hvor det burde være. Det var godt, tænkte hun og smilede. Manden havde også kun haft et par sekunder til at stoppe noget i sine egne lommer, så hun regnede heller ikke med, at han havde nået at rage noget til sig. Ikke på den korte tid, nej.

Med øjnene fæstnet på alfen så hun til, mens han gjorde et eller andet ved tyven. Det så ikke ud til at have nogen effekt på tyven som sådan, så hun regnede med, at alfen kunne se et eller andet i hans hjerne - eller noget i den stil. En evne som hun ikke selv havde, men som hun havde hørt om før. Hun så forundret til, mens alfen så mere og mere afklaret ud. Til sidst bad han hende om at slippe tyven, så det gjorde hun - omend lidt tøvende.

Hendes ansigtstræk blev dog mildere, som alfen talte videre, og fik forklaret sig (uden rigtig at forklare sig, men egentlig bare talte direkte til tyven).

Tyven gryntede, som han blev sluppet, og Senya fjernede ilden fra sin håndflade, ved at lukke hånden til en knyttet næve. Tyven tog imod krystallerne, eller nærmere han snuppede dem, som ventede han, at de ville blive taget fra ham, hvis han ikke var hurtig nok. Lidt på samme måde som gadens hunde stjal mad. Som om de aldrig ville få mad igen. Senya nikkede let til tyven, men holdt forsat sin taske tæt ved sig, for ikke at få stjålet noget. En gang tyv, altid tyv.

"Tak gode herre." lød det fra Tyven, hvorefter han skyndte sig videre.
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 28.01.2018 19:24
Aron fulgte tyven med sit blik, indtil han var forsvundet i menneskemængden. Så rettet han blikket mod Senya og smilede bredt til hende.

"Du skal have mange tak," sagde han. "Jeg ved slet ikke, hvad jeg skulle have stillet op, hvis du ikke havde fået fat på ham. Du er virkelig en helt. Mit navn er Aron, og du må endelig lade mig gengælde tjenesten på en eller anden måde. Er du sulten eller tørstig måske? Måske kan jeg hjælpe dig, hvis der er noget, der plager dig? Bare sig frem, så gør jeg det."

Aron vidste godt, at han havde en tendens til at tale for hurtigt og for meget, men det var svært at holde mund, når han var så taknemmelig, som han var. Og kvinden foran han virkede så interessant! Hun havde garanteret nogle vidunderlige historier, og hvis han nu spurgte rigtig pænt, kunne han måske få lov til at gemme dem.
Senya Culpe

Senya Culpe

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Topalis-folk

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 175 cm

TheEvilQueen 09.02.2018 21:30
Senya smilede venligt til ham.

"Jo tak, ved du måske også, hvor man finder måneskinsliljer her i markedet? Eller er du også en outsider ligesom mig?

For jo, hun kunne godt bruge et eller andet at spise. Hun havde ikke spist siden hun forlod sin hytte imorges, og det var snart nær aften nu. Ikke mørkt eller noget udenfor, endnu, men det ville det snart blive. Hun skulle også finde en kro at overnatte på, for hun brød sig ikke om at rejse til fods i mørke, særligt ikke om natten. Der var et par timers vandring fra hendes hytte til indre by, Dianthosm Omkring 7 timer med pauser.

"Og hyggeligt at møde dig Aron. Jeg hedder som sagt Senya Culpe, men du kan bare kalde mig Senya." Han talte godt nok lidt hurtigt, men hun formåede at sætte farten ned inde i sit eget hoved, så alle ordene (eller næsten dem alle) blev forståelige. Det var ikke helt så nemt, men det kunne lade sig gøre.

På armen havde hun en pilefletskurv, og ærmet på den mørkegrønne bluse lå nede i kurven, i mangel på bedre sted.
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 10.02.2018 00:07
"Senya," gentog Aron, og hans smil voksede sig endnu bredere, som om han hørte navnet for første gang (hvilket han også gjorde, for han havde ikke hørt efter, da Senya først havde sagt det). "Sikke et smukt navn! Det skal jeg aldrig glemme. Jeg ved desværre ikke, hvor man kan finde måneskinsliljer heromkring, men må jeg ikke byde dig på et måltid mad på den kro, jeg bor på? Det er en ganske hyggeligt sted, selvom renligheden måske ikke er af højeste kvalitet."

Aron stirrede betaget ind i Senyas brune øjne. Hvor var hun dog smuk! Ligeså smuk som sit navn. Hun var mere eller mindre Arons komplette modsætning; hvor Aron var bleg, næsten gennemsigtig, var hun mørk og varm i løden. Hendes øjne var mørke, mens Arons var lyse, og hendes hår var kraftigt og mørke, hvor Arons var fint og lyst, næsten hvidt. Aron blev straks opsat på et finde ud af så meget, han kunne, om hende.
Senya Culpe

Senya Culpe

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Topalis-folk

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 175 cm

TheEvilQueen 15.02.2018 19:47
"Ja, Senya." Senya smilede og rakte hånden frem imod ham, med en forventning om, at han tog hendes hånd, så de kunne trykke hænder. Hun betragtede ham, jo han måtte helt bestemt være en fe. Han lignede i hvert fald en, og så de vinger der. Det ville give god mening for hende.

"Det må du da gerne. Jeg kunne godt bruge lidt at spise." Konkluderede hun til ham, igen med et smil. Senya var generelt meget smilende. Hun grinede lidt, invendigt, fordi han virkede meget tydeligt betaget af hende. Hun måtte indrømme, at hun havde svært ved ikke at kigge på ham også. Han var en køn fyr, og meget modsat hende: lyst hår, lys hud og generelt meget lys, hvor hun var mere mørk i det. Man var vel ikke en Topalis for ingen ting.

"Vis du bare vej." sagde hun med en fremadvisende gestus.
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 15.02.2018 20:29
"Fantastisk!" sagde Aron og smilede fra øre til øre. Han var nødt til at blive på vingerne for at kunne se hende ordenligt i øjnene. Når han stod på jorden gik han hende kun til omkring livet!

"Hvad skal du bruge måneliljerne til?" spurgte Aron, mens han ledte vejen til den kro, han boede på. "Hvis du har lyst til at fortælle det, naturligvis. Du må undskylde, jeg er lidt for nysgerrig nogle gange. Jeg har lagt mærke til, at nogle folk synes, det er ubehageligt."
Senya Culpe

Senya Culpe

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Topalis-folk

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 175 cm

TheEvilQueen 15.02.2018 20:42
Senya så ned på Aron, det var hun nødt til, hvis hun skulle kunne se ham, og smilede. Hun fulgte ham, som de gik mod kroen. Denne ukendte destination, som de nu skulle hen til. 

De havde gået lidt, da Aron, som alfen hed, begyndte at tale til hende. Hun så ned på ham, som de kom af sted. På vingerne skulle hun ikke se så langt ned på ham, men det var jo også meget rart, ikke at skulle se ned på folk.

"Det må du da gerne spørge om. Det generer ikke mig. Det er til en healende eliksir. Jeg er healer forstår du. Det er min evne."
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 15.02.2018 23:21
"Healer? Hvor spændende!" sagde Aron, mens han gled let gennem luften ved siden af Senya. "Jeg har altid gerne villet kunne heale. Hvis jeg havde tid, så ville jeg lære healing. Det må være meget praktisk."

Gaden, de gik på, førte dem væk fra markedspladsen og larmen derfra. Gaden åbnede sig op, og her var mere lys og færre folk, så de kunne bevæge sig uforstyrret afsted. Arons kro lå lidt længere nede af gaden, men han havde ikke travlt. Han kiggede på Senya med forventningsfulde øjne.
Senya Culpe

Senya Culpe

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Topalis-folk

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 175 cm

TheEvilQueen 16.02.2018 20:10
Senya så på alfen med et lille smil. Hun fandt det morsomt, at han var så interesseret i hendes arbejde, for hun fandt det ikke synderligt spændende, andet end det var det hun gjorde og altid havde gjort. Det var noget hun havde lært af den ældre dame, som havde taget sig af hende, siden hun var helt lille. Hun var dukket op såret og lille, ved damens hus ude i skoven, men husker, den dag i dag, ikke hvad der skete op til det øjeblik. Hun husker faktisk intet fra sit liv, før hun dukkede op på damens dørtrin.

Hun hev sig selv ud af tankerne, da de kom til et mere stille del af byen.

"Det er meget praktisk, men jeg kan ikke heale mig selv dog. Det følger med evnen. Jeg healer med magi det meste af tiden, men til tider gør jeg også brug af miksturer og lignende." forklarede hun roligt, mens hun gestikulerede lystigt. Så vendte hun opmærksomheden mod Aron.

"Hvad laver du? Dit job altså."
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 16.02.2018 20:57
"Åh, øh..." Aron smilede lidt forlegent. "Jeg har ikke noget job. Altså, ikke noget, der er nogen, der betaler mig for. Jeg har gjort det til min livsmission at indsamle alle minder i landet. Jeg ved godt, at jeg aldrig kan indsamle dem alle, men jeg prøver. Og jeg..." Han tøvede lidt, mens han kiggede ned på gaden, der gled forbi under hans fødder, "Jeg håbede, at du måske ville have lyst til at fortælle mig dine minder. De bedste, eller de værste, eller bare dem du er glad for."

Det var altid lidt mærkeligt sådan bare at spørge, men Aron kunne ikke lade være. En healer måtte ligge inde med en masse saftige historier, og han ville elske at indsamle dem alle!
Senya Culpe

Senya Culpe

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Topalis-folk

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 175 cm

TheEvilQueen 21.02.2018 17:50
Senya måbede lidt, da han fortalte, at han intet job havde. Hvordan tjente han så penge? Det forstod hun virkelig ikke en brik af. Hun forsøgte at finde hoved og hale i det havde sagde, og blinkede et par gange, som om det skulle hjælpe.

"Du er altså en slags ordskjald?" forsøgte hun at få det til at give mening inde i sit hoved. Hun forstod ikke helt, hvad han mente med at samle minder, men hun gik ud fra, at han mente, at han skrev dem ned. Kunne han læse og skrive? Det var lidt sejt, synes hun, for det kunne mange af dem hun mødte ikke. Hun kunne godt selv, for hun var jo nødt til det, når hun lavede miksturer og sådan, for ikke at blande dem sammen. Men ja, sejt.

"Det vil jeg da gerne! Vi kan jo tale om det over maden, jeg er altid villig til at fortælle om min profession." svarede hun muntert, og gav krodøren et lille skub. Den krævede åbenbart lidt mere end det, så den fik et puf til. Hun regnede med, at det var der de skulle ind, for Aron protesterede ikke.
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 21.02.2018 18:21
"Det kan man vist godt sige," svarede Aron med et smil. Det var lidt for omstændigt at skulle prøve og forklare præcis, hvad han lavede. Det ville være meget nemmere at vise det, så han sagde ikke andet om emnet.

"Det glæder mig at høre!" sagde han og fulgte med Senya ind i kroen. Han fløj over til det bord, han plejede at sidde ved, og da pigen kom over til dem, bestilte han straks to portioner af deres bedste mad og vin til dem. Han manglede ikke penge, men han kunne ikke lide at vise det for meget. Eller tale om det, for den sags skyld.

Mens de ventede, fiskede Aron sin bog op ad tasken, som Senya havde reddet for ham. Han lagde den på bordet og smilede til Senya.

"Det er her, jeg gemmer alle historierne," sagde han og strøg en kærlig hånd over bogens slidte forside. "Her kommer din også til at være." 
Senya Culpe

Senya Culpe

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Topalis-folk

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 175 cm

TheEvilQueen 21.02.2018 19:07
"Okay, så er jeg med." Senya smilede venligt til ham, da hun endelig forstod, hvad hans arbejde (ulønnet godt nok) bestod i. Det kunne han vidst godt have sagt på en lettere måde, synes hun i hvert fald. For den måde han havde gjort det på, var i hvert fald forvirrende for Senya. Men hun var måske heller ikke den skarpeste ske i skuffen, lige på det her punkt. 

Hun ventede lidt på, at han skulle sig et eller andet andet om sit job, men da han ikke sagde mere, så skød hun det til side. Det var trods alt ikke så vigtigt, bare hyggesnak.

Da de kom ind på kroen, så fulgte Senya ham hen til et bord, som tydeligvis sædvanligvis var hans bord. Eller i hvert fald der hvor han plejede at sidde. Det var tydeligt for enhver med øjne i hovedet.

Hun satte sig da ved bordet, men var åbenbart langsom i forhold til Aron, for han havde allerede bestilt og alt muligt. Det lød noget fornemt det han bestilte, og hun undrede sig lidt igen over hvor pokker hans penge kom fra. For hvis han ikke havde andet job end historienedskriver, og det ingen penge gav, hvor fik han så pengene fra? Hun skrev en mental note til sig selv om at huske at spørge ham, når de havde lært hinanden lidt bedre at kende - for på nuværende tidspunkt ville det være uhøfligt. Eller kunne i hvert fald anses som sådan.

Med nysgerrige øjne betragtede hun ham, som han fiskede en bog op af tasken, som hun havde stoppet en tyv i at stjæle. Hun smilede af hans tydeligvis store kærlighed til bogen.

"Fantastisk! Hvor mange historier har du indtil videre?"
Aron Ephrath

Aron Ephrath

Krystalisianer

Neutral God

Race / Alf

Lokation / Omrejsende

Alder / 142 år

Højde / 65 cm

Rabbit 21.02.2018 22:50
"Åh, det ved jeg ikke," svarede Aron med et suk og et smil. Det var ikke helt sandt, men han havde lært, at hvis han fortalte folk, at han vitterligt aldrig glemte noget, når det først var i hans bog, blev de lidt ængstelige omkring ham. "Hundredevis, tusindvis. Jeg har samlet i mange, mange år. Jeg er jo ikke helt ung mere."

Han lo klukkende. Han vidste godt, at det kunne være svært for folk, der ikke selv var alfer eller kendte specielt meget til alfer, at gennemskue alderen på en alf, og han vidste også godt, at han så relativt ung ud, også efter alfestandarder. 
Senya Culpe

Senya Culpe

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Topalis-folk

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 175 cm

TheEvilQueen 24.02.2018 15:13
Senya så på alfen Aron med et lille smil. Ja, alle havde det jo med at glemme sådan nogle ting.

Hun måbede stort, da han fortalte hende cirka tallet. Så mange alligevel? Det var alligevel en del for en, som var så ung. Eller i hvert fald så ung ud. Hun var ærlig talt ikke sikker på, hvor gammel han var, og udfra sit udseende så gættede hun på ikke særlig gammel. Men han var selvfølgelig også en alf og ikke særlig stor, så alder var svært at bedømme.

"Så mange?" overraskelsen var tydelig at spore i hendes stemme.

Kort efter kom maden, eller tjeneren med maden, maden kom jo ikke af sig selv. Hun rystede på hovedet af sine egne fjolle tanker. Hun så ned på maden. Det var noget kød med nogle kartofler. Det så vældig fint ud, men hun var ikke helt sikker på, hvad det var, andet end det hun allerede havde tænkt om det: kartofler og kød af en art.

Men herefter ventede hun på, at han sagde noget. Det var trods alt ham der ville vide noget, så måtte han også spørge.
0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Helli , Krystal , Nyxx, Blæksprutten, LunaThor, Alianne_ , jack, Venus
Lige nu: 8 | I dag: 14