Alianne_ skrev:
Og samtidig måske give mulighed for at man kan markere på en af den race, hvis vedkommende omgår denne eftersøgning? Det er mit indtryk at der er nogle mørkelvere, der bor og arbejder steder og er accepteret af samfundet - så måske har de papir på det?
Fx signehns Asith, der har en alkymishop I Dianthos.
Derudover kunne det være nice at vide, hvad eftersøgningen sådan helt reelt indebærer.
Er det kill-on-sight? Er der en dusør for indbragte racer til myndighederne? Gælder det alle af den race, mænd, kvinder og børn? Snakker vi at de bare skal være registrerede for at de er ok?
Kan man melde sig selv og få hjælp, som fx vampyrisme, som kan ske mod en selvom man var en ok race før - eller bliver man så kappet?
Edit: følgende står i lovsystemet:
Varulve, vampyrer eller mørkelvere:
Straf: Livsvaring fængsling, grundet faren for deres omgivelser. Død ved hængning, hvis de samtidig har begået andre, alvorlige forbrydelser.
Dusør: 2 safirer
Jeg synes det er ret relevant at komme ind på hvor hård den her straf er i praksis. En varulv skal holdes seriøst godt for ikke at slippe fri.
En vampyr dør helt af sig selv uden blod så hvorfor holde dem indespærret?
Er det bare en ting at alle mørkelvere ses som onde, altid? Det er ret voldsomt hvis lyset bare indespærrer en hel race /udrydder dem. Det tror jeg jeg har nogle fra lyset der ikke ville være ok med.
Og... Hvor bliver man indespærret? Taler vi en koncentrationslejr eller er fangekælderen helt exceptionel stor?
Nu kan jeg ikke sige noget med f.eks. de enkelte mørkelvere der bor og arbejder i Dianthos. Om der er en grund til det i deres profil (så som en amulet der skjuler deres udseende), eller om bruger og admin/moderator bare ikke lige har været særlig opmærksomme på det da karakteren blev oprettet. Og lige med mørkelvere kan jeg dog sige at de har kun været ulovliggjort i et par år, grundet en alliance der blev lavet mellem lyset og elverne.
Med det sagt, så føler jeg lidt at du forsøger at få en anden debat i gang omkring selve lovsystemet, hvilket du skal have lov til, men så synes jeg du skal lave en specifik tråd til det, i stedet for at afspore hvad forslaget gik ud på: mere synlighed på at de racer der er ulovlige af den ene eller anden grund.
Du fik mig dog til at tænke, at det også ville være rart hvis der var et link under ”Eftersøgte” til selve lovsystemet, så man kan læse hvad de forskellige straffe er ^^