Eftersøgte racer - mere synlige?

Helli

Helli

Grovgoplen

9810
karakterer

Helli 17.11.2020 17:31
Vi har som sagt et par eftersøgte racer (mørkelvere, varulve og vampyrer), men det er lidt gemt væk (jeg mener man kan finde det primært inde i Lovsystemet)
Så for at gøre det lidt mere synligt, så tænkte jeg om man eventuelt kunne under "Eftersøgte" kunne lave en bemærkning om alle dem som generelt er eftersøgte, så man ser dem når man går derind? 

Jeg ved ikke om det gør det meget mere synligt, men det ville gøre det lidt mere samlet :3

TheEvilQueen

863
karakterer

TheEvilQueen 17.11.2020 17:58
Det kunne bestemt være rart :)
Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3579
karakterer

Alianne_ 17.11.2020 18:44
Og samtidig måske give mulighed for at man kan markere på en af den race, hvis vedkommende omgår denne eftersøgning? Det er mit indtryk at der er nogle mørkelvere, der bor og arbejder steder og er accepteret af samfundet - så måske har de papir på det?
Fx signehns Asith, der har en alkymishop I Dianthos.

Derudover kunne det være nice at vide, hvad eftersøgningen sådan helt reelt indebærer. 
Er det kill-on-sight? Er der en dusør for indbragte racer til myndighederne? Gælder det alle af den race, mænd, kvinder og børn? Snakker vi at de bare skal være registrerede for at de er ok?
Kan man melde sig selv og få hjælp, som fx vampyrisme, som kan ske mod en selvom man var en ok race før - eller bliver man så kappet?

Edit: følgende står i lovsystemet:

Varulve, vampyrer eller mørkelvere:
Straf: Livsvaring fængsling, grundet faren for deres omgivelser. Død ved hængning, hvis de samtidig har begået andre, alvorlige forbrydelser.
Dusør: 2 safirer

Helli

Helli

Grovgoplen

9810
karakterer

Helli 17.11.2020 19:43
Alianne_ skrev:
Og samtidig måske give mulighed for at man kan markere på en af den race, hvis vedkommende omgår denne eftersøgning? Det er mit indtryk at der er nogle mørkelvere, der bor og arbejder steder og er accepteret af samfundet - så måske har de papir på det?
Fx signehns Asith, der har en alkymishop I Dianthos.

Derudover kunne det være nice at vide, hvad eftersøgningen sådan helt reelt indebærer. 
Er det kill-on-sight? Er der en dusør for indbragte racer til myndighederne? Gælder det alle af den race, mænd, kvinder og børn? Snakker vi at de bare skal være registrerede for at de er ok?
Kan man melde sig selv og få hjælp, som fx vampyrisme, som kan ske mod en selvom man var en ok race før - eller bliver man så kappet?

Edit: følgende står i lovsystemet:

Varulve, vampyrer eller mørkelvere:
Straf: Livsvaring fængsling, grundet faren for deres omgivelser. Død ved hængning, hvis de samtidig har begået andre, alvorlige forbrydelser.
Dusør: 2 safirer

Jeg synes det er ret relevant at komme ind på hvor hård den her straf er i praksis. En varulv skal holdes seriøst godt for ikke at slippe fri. 
En vampyr dør helt af sig selv uden blod så hvorfor holde dem indespærret?
Er det bare en ting at alle mørkelvere ses som onde, altid? Det er ret voldsomt hvis lyset bare indespærrer en hel race /udrydder dem. Det tror jeg jeg har nogle fra lyset der ikke ville være ok med.
Og... Hvor bliver man indespærret? Taler vi en koncentrationslejr eller er fangekælderen helt exceptionel stor? 

Nu kan jeg ikke sige noget med f.eks. de enkelte mørkelvere der bor og arbejder i Dianthos. Om der er en grund til det i deres profil (så som en amulet der skjuler deres udseende), eller om bruger og admin/moderator bare ikke lige har været særlig opmærksomme på det da karakteren blev oprettet. Og lige med mørkelvere kan jeg dog sige at de har kun været ulovliggjort i et par år, grundet en alliance der blev lavet mellem lyset og elverne.

Med det sagt, så føler jeg lidt at du forsøger at få en anden debat i gang omkring selve lovsystemet, hvilket du skal have lov til, men så synes jeg du skal lave en specifik tråd til det, i stedet for at afspore hvad forslaget gik ud på: mere synlighed på at de racer der er ulovlige af den ene eller anden grund.

Du fik mig dog til at tænke, at det også ville være rart hvis der var et link under ”Eftersøgte” til selve lovsystemet, så man kan læse hvad de forskellige straffe er ^^

Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3579
karakterer

Alianne_ 17.11.2020 20:12
Edit fjernet, udover reel lovtekst da det stadig er relevant for denne tråd. 
Hope

Hope

Im lost! but lets go that way!

1023
karakterer

Hope 18.11.2020 06:32
Er der ikke en nem løsning ved at give disse racer en farve?

Røde hvis det er lyset der efterlyser dem?
og..en anden farve hvis det er mørket?

Altså, hvis vi kigger på en post af mørkelver, så race, under den lille intro med billede, højde, alder, etc. i vestre side? Så noget så simpelt som en farve på racen?
Have hope, have faith, and smile, the world isn't against you, it loves you.
Fia

Fia

The Sweet Stressed One

1612
karakterer

Fia 18.11.2020 07:02
Jeg kan godt forstå forslaget med en farve på racen, men jeg tror ikke vi skal gå den vej.

-jeg tror det vil lægge et større arbejde hos admin og mods, hvilket jeg ikke mener de har brug for, da jeg tænker nogen måske ombestemme sig fra tid til anden om ens karakter skal være eftersøgt. 
-men jeg ved ikke hvor meget arbejde det faktisk giver...

Men måske man i racebeskrivelsen skal fremme det mere, så der måske bliver spillet mere på det? Jeg tror nemlig det er mange der glemmer det 8)

Jeg har ikke nogen videre smart ide til det her 8)

Mig: Du sidder forkert. Ret dig op og træk skuldrene tilbage. Husk at tage pauser og stræk ud.

Også mig: Ligger halvt på en sækkepude og gulvet og med skuldrene op til ørene i flere timer uden at strække ud.

Chilitoke

184
karakterer

Chilitoke 21.11.2020 09:45
Spørgsmål:
Hvornår har nogen sidst spillet på at en hel race var eftersøgt?
Hvad får vi ud af at en hel race er eftersøgt?

Observation:
Det(Eftersøgte racer) virker som en rest fra de 'gamle dage' hvor lyset og mørket var lidt mere, Mordor ligger lige der over og de er en stat der findes vi slås med.

Forslag:
Jeg ville forslå at man ikke havde racer noteret som ulovlige.

Hvis vi stadig finder det nødvendigt at have racerne udskilt på den ene eller anden måde, vil jeg anbefale at det ændres til 'Opfatningen blandt befolkningen og styret er at denne race er tæt med mørket og bliver behandlet/diskrimineret derefter' (formulering skal forfines)

Motivation:
Det er nemmere at huske.

Lyset (gruperingen) fremstår noget mindre fascistisk (vi har jo haft folkemord på troldene i år 379
og alfer var okay at holde som dyr i næsten to tusinde år. )

Vi slipper for 'jamen du kan ikke være her/lave det her fordi du er en eftersøgt race' samtaler.

Vi slipper for blandingsracer 'loopholes' og diskussioner.

Det er mindre vedligehold da vi ikke skal gå racerne igennem med jævne mellemrum for at afspejle det politiske klima.

De der ønsker at være forfulgt som følge af deres race kan stadig gøre det til et tema uden at det bliver tvunget ned over dem der blot ønsker at spille deres race sammen med deres venner som er en anden race, men bor i byen.

Stråmænds nedkæmpning:
'Men det er vildt mærkeligt at vampyrer så bare må suge blod og sådan.'
Det er ret svært at suge blod uden at det kan klassificeres som en eller anden form for overfald/overgreb.

Krystal

Krystal

Skaberinden

5944
karakterer

Krystal 18.01.2021 13:22
Tilføjet i forslagskassen.

Lukker tråden her, da den egentlig ikke var tiltænkt til debat.
~ Krys ~

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, Tatti, Helli , Lorgath
Lige nu: 4 | I dag: 12