"Ikke før du aflevere mine ting, tyvetøs"
"Hvem siger jeg har dem, fiskefjæs? Du tabte dem nok ud af dine fedtede finger"
"Jeg mister snart tålmodigheden!"
"Der skulle satme ikke meget til"
*KLASK*
"Skal vi prøve igen, horeunge?"
Mayas øjne kunne skyde lyn, men hun holdte munden lukket og løftede kæmpen stædigt op. Øretæveindbydende, stædig og stolt. Det medførte endnu en lussing.
"Er det alt?"
Og endnu en.
Til sidst endte det med at blodet begyndte at løbe ned af den flækkede læbe og farvede hendes mund så smukt blodig rød, som den pæneste rose. Altså bortset fra at det var lidt over det hele og ikke kun på hendes læber, som skønhedsidealerne fremsagde.
"Jeg har det lidt svært ved at slå på små piger, men du ser ikke ud til at give mig andre valg?"
"Ha!! Hahahahaha! Kalder du det pis at slå! Hold nu kæft en svagpisser"
Denne gang blev det til en knytnæve i maven, af æderspændt raseri fra den skællede mandsling, der egentlig ikke var særlig høj. Faktisk blot på højde med Maya selv. Det som gjorde at den brunhudede pige ikke kunne slå igen, var de to store brød der fastholdte hendes arme ind imod væggen.
"Se sådan skal det nærmere gøres.. Måske du også vil blive frygtet i gaderne en dag, slangeprins."
Maya spyttede blod ud i ansigtet af det i forvejen noget arrige halvdyr, som i stedet flåede hendes skuldertaske op fra jorden for at gennemgå den endnu engang - nu det ikke så ud til at han kom nogle vejne med hende.
Alt imens stod hun blot og lo en lavt brummende latter. Det lå jo ikke i tasken vel.

Krystallandet