Han forstår godt hendes forvirring over hans tilbud, selv før hun taler, han forstår godt hvis hun ikke helt stoler på ham, men han er urokkelig med sit tilbud til hende, insisterer virkelig på det.
Som hun tænker, betragter han hende og forstår fuldt ud de følelser, der vælter ned omkring hende lige nu. deres sidste møde taget i betragtning, og hvordan han fik drukket for meget og flirtede til det næsten uforskammede ... Det stod ikke til hans tjeneste nu, men han kunne intet gøre ved det og måtte bare acceptere sine egne handlinger.
Da hun møder hans øjne, stikker han hende et svagt, beroligende smil og rækker selv op for at fjerne den lok, der igen var faldet ned foran hendes øjne, og han satte den fast bag hendes øre uden at gøre andet. Intet flirtende eller tilnærmende over hans bevægelser denne gang, selvom han kunne have valgt det.
"Jeg er opdraget sådan," svarede han med et skævt smil, da hun endelig talte. "Jeg bruger hellere min tid og mine midler på personlige ting end en eller anden fond, og du er gået hen og er blevet personlig for mig!" Han kunne godt forstå, hun havde behov for lige at tænke, da det var en stor ting, han havde smidt i hovedet på hende lige før, og han acceptere den lille forlængelse.
Hendes næste ord bekræfter blot hans tanker, og han nikker tænksomt.
"Nej, og nu hvor sneen er kommet, er jeg glad for at have fundet dig igen - før jeg fandt dig i en snedrive et sted!" Hans øjne lyste af en alvor iblandet et strejf af frygt ved disse ord, men han var hurtig til at skjule det og fortsætte. "Jeg kan tænke så langt som til den afhængighed," sagde han blidt, "Og jeg er udmærket klar over hvor lidt, du bryder dig om det, men det lader ikke til, du har meget af et valg, og lige nu gælder det din overlevelse. Og tro mig, jeg er ikke den værste derude at indgå en sådan aftale med! Der er folk derude, der ville udnytte situationen til deres eget bedste, men det ved du alt for godt ... Lad mig bare forsikre dig for,
jeg ikke er en af dem! At se dig have det godt og få det bedre end du har nu er målet med mit tilbud, selvom jeg ikke vil sige nej til at have et par lange samtaler med dig, når du har fået det bedre, men lige nu er det vigtigste at få dig væk fra gaden! Allerede i nat!" hans stemme var stadig alvorlig, og hans ord bar præg af, han var mere end en tilfældig rigmandssøn; at han faktisk vidste lidt om de trængendes kår.
"Jeg ville have tilbudt dig det allerede sidst, vi mødtes, men du var ikk eklar til at tage imod det på det tidspunkt, er jeg bange for. Det håber jeg, du er nu, for ellers må jeg bortføre dig og spærre dig inde i mit tårnværelse vinteren over." Et lille smil og et strejf af humor nåede hans ansigt og øjne, men han druknede det snart i sin alvor igen. For jo, Levon kunne skam sagtens være alvorlig, når det kom til stykket, og selvom det var de færreste, der så den side af ham, var den der.
At hun følte sig blottet var han udmærket klar over, men han var glad for, hun havde sagt ham det. Det var bedst at være helt ærlige i denne sag, og han var glad for, hun var det. Han drak lidt mere af sin mjød, mesn han stadig betragtede hende.
"Hvad end du vælger af mine to forslag, så skal jeg tjekke til dig jævnligt for at se dine fremskridt. Så jeg er bange for, du ikke helt slipper af med mig lige foreløbigt. Hvad angår stedet her skal jeg sørge for, der altid er nogen til at se til dine behov, og hvis du vælger mit hjem, har jeg tjenere til at gøre det, når jeg ikke selv er til stede. Der vil være så meget selskab du orker, inklusive en ung kvinde ved navn Maki, der bor hos mig for tiden. Hun er gravid og er en meget sød kvinde, og selvom hun er ved at blive rastløs og snart gerne vil ud i naturen igen, hvor hun føler sig hjemme, er jeg meget besluttet på at beholde hende indendøre vinteren over også. I vil nok have noget at snakke om, kunne jeg forestille mig - om ikke andet så for at forbande min stædighed langt væk." Hans ansigt blødte lidt op i et venligt smil, mens han talte.