Farmand behøver ikke vide noget

Dain af Kazimi

Dain af Kazimi

Adelig

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 164 cm

Jinx 01.11.2022 18:54
Gående forbi den ene bod efter den anden, sukkede Dain dybt. Heldigvis var han sluppet af med de trælse, og belastende tjenestefolk. De var alt for dumme at høre på, og måske andre godt kunne lide det, men ikke Dain. Han kiggede rundt, og håbede lidt på at støde ind i bare en eller anden, han kendte. Men lige nu virkede det ikke til, at han kunne se nogen i nærheden som han kendte, eller havde set før. Selvom der var mange mennesker, som genkendte ham, så havde han slet ikke tid til at kigge yderligere rundt. Han søgte ikke engang efter noget bestemt, han kiggede bare.

Et bredt smil voksede som han stoppede op ved en bod, hvor de solgte glas. Der var et eller andet som fangede ham ved det. Han var ikke sikker på, hvad endnu. Måske det var nogle af glasfigurerne som bare tiltalte ham på en eller anden måde. Dog efter ganske få minutter valgte han, at gå væk. Han lagde mærke til nogle piger længere fremme. Sendte dem et lille kækt smil, hvorefter han overvejede at gå hen til dem. De burde da vide, hvem han var. Hvis ikke skulle han nok sørge for, at de ikke ville blive i tvivl omkring det.

"Hmm.. Kedeligt"mumlede han lidt, før han valgte at gå langt væk fra boden. Der måtte gerne ske et eller andet, men hvad. Dain gad ikke kede sig, men han ville bare heller ikke skabe alt for meget opmærksomhed. Selvom han var meget god til det, men måske han bare skulle undersøge hele pladsen nærmere. Der måtte vel ske noget, måske ikke her hvor han stod. Men måske der skete noget længere fremme. Han stak en hånd ned i bukselommen, og tog et kig rundt. Han synes at kunne høre et eller andet, men hvad kunne det være.

~Din krop er 75% vand og jeg er tørstig.
~Hvad laver sådan en sød pige som dig i sådan en beskidt fantasi som min?
~Mangler din far ikke en frisk svigersøn?
Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 26 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 01.11.2022 19:13
Alt, hvad fyrsten havde gjort og sagt til Jontar, blev langsomt mere og mere ægte. Hvordan han skulle blive den næste fyrste. Han ønskede det ikke. Men han havde intet valg. Sådan var livet som Kazimi. Titlen gik i arv og Jontar var den næste i rækken. Om prinsen ønskede det eller ej. Selv havde han ikke nævnt det rigtig for nogen. Hvorfor gøre sandheden mere sand? Men om fyrsten havde fortalt det videre, kunne prinsen ikke vide. Han havde intet hørt, men nu var det heller ikke Jontar, der havde ører overalt. Endnu i hvert fald.
Måske det var af denne grund, at Jontar forsvandt fra paladset i dag. Slavehandlen blev dag for dag trukket mere og mere ud af prinsens hænder. Fokusset skulle fjernes derfra og lægges på fyrstearbejdet. Og Jontar ville det ikke. Hvordan kunne han distrahere sit sind? Svaret var simpelt. Balzera. Alle boderne, alle menneskerne, al larmen. Rigelig med distraheringer.

Boderne fangede ikke rigtig Jontars opmærksomhed. Det var nærmest skrammel efter skrammel. Underlige malerier. Grimme smykker. Alt for simple og sikkert billige gladfigurer. Prinsen fortsatte sin gang, men hvad han så ved næste bod, havde Jontar alt andet end forventet. Det var ikke, hvad boden solgte. Det var, hvem kiggede på boden. I sin søgen efter at undslippe paladset var paladset kommet til Balzera. Eller en lille del af den. En broderlig del af den.
Alligevel valgte Jontar at træde hen til sin lillebror, bag ham. En hånd på skulderen og en lav, men dyb stemme. "Ved fader godt, du er alene i Balzera, lillebroder?"

~ Don't just take me as a handsome face. I am so much more than that ~
Dain af Kazimi

Dain af Kazimi

Adelig

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 164 cm

Jinx 01.11.2022 19:27
Af chok, var Dain næsten ved at vælte bagover. Han havde slet ikke regnet med, at hans storebror ville være her. Hvad lavede han dog her? Dain vidste det ikke. Dog spredte der sig, et stort smil på ansigtet som de lyserøde øjne hvilede sig på ham. Det var godt, at se ham igen. Han huskede godt sidste gang, at de havde set hinanden. Det var alt for lang tid siden, og han mente bestemt, at det var frygteligt. De burde ses noget oftere. Nu var fyrstesønnen også endelig fri for alle de dumme tjenestefolk. Hvor kunne de også snakke og sludre. Så meget, at det kunne blive udmattende, og nærmest pine hans ører.

"Ork ja!! altså han ved da altid, hvad jeg går rundt og laver"svarede han kækt med et glimt i øjet. Det var måske ikke helt sandt, men altså han var også sikker på, at farmand helt klart ikke ville bryde sig om, at han vandrede rundt her, uden tjenestefolk. Men han kunne slet ikke klare, at skulle blive forfulgt af de dumme tjenestefolk. De havde slet ikke styr på frugter, vin, eller noget som helst. Jovist de var da gode nok som de var, og Dain burde måske bare acceptere det, i stedenfor at mumle og være gnaven omkring det. Men sådan var det nu.

Han skyndte sig, at give sin storebror et stort og tæt kram"Jontar min broder! hvad laver du her" lød det i en ganske glad og munter tone. Dain elskede at bruge tid med sin storebror. Der var næsten intet bedre. Han ville også hellere være sammen med ham, end søstrene. Det kunne hurtigt blive alt for meget tøsefnidder, og snak om fyrer, og generelt ting som slet ikke interesserede Dain. Men nu hvor Jontar var her, betød det kun, at alt det sjove kunne begynde. Heldigvis var deres fader her ikke. Hvad ville han ikke sige, hvis han vidste hvad Dain tænkte på, og havde af planer. Jontar var nok ikke bedre, men det behøver ingen at vide jo. Specielt ikke deres fader, det ville slet ikke være godt"Så er du kommet for, at lave sjov og ballade med mig" spurgte han bestemt med et skævt smil.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 26 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 01.11.2022 19:45
"Fald nu ikke og ødelæg andres ting," sagde Jontar med sit skæve smil, idet han fortsatte med at holde fat om sin lillebrors skulder, skulle drengen ende med at falde bagover. "Undskyld for forstyrrelsen." Dette var rettet til sælgeren af boden. Fyrster skulle jo være gode ved sine borgere. Var dette virkelig sådan, Jontar fremover skulle være? Han fik nærmest kvalme i halsen over tanken om altid at skulle fremstå komplet neutral og venlig. Han gjorde dog nærmest det allerede. Prinser og prinsesser var bedst i ikke at have alt for stærke holdninger. Især hvis deres rigtige holdninger var drastiske og markant ude af normen.

Med fokus tilbage på lillebroren fjernede Jontar endelig sin hånd om Dains skulder. "Jeg skulle bare ud af paladset," Et korrekt, men endnu vag svar. Hvis Dain var voksen og moden nok til at bide mærke i ting, ville drengens knap så mælketænder bide fat i dette. Men drengen var endnu en lille dreng for Jontar. Den lille dreng, der endnu ikke var vokset op. Ville Dain nogensinde det ifølge Jontar? "Det kommer markant an på, hvad sjov og ballade du har planer om, Dain." Der var en snert af seriøsitet i prinsens stemme, men det skæve smil var endnu derpå. Enten skulle Jontar være den modne og holde sine lillesøskende væk fra ballade. Eller også skulle Jontar udnytte den minimale tid, han havde tilbage, inden han ville være den næste fyrste i rækken. 

Dain af Kazimi

Dain af Kazimi

Adelig

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 164 cm

Jinx 02.11.2022 14:29
Det skulle ikke undre ham hvis han ville ende med, at ødelægge et eller andet. Men han var måske også nødt til at passe lidt på. Hvad ville salgskvinder og mænd ikke gøre, og sige hvis Dain ødelagde nogle værdifulde ting, og generelt genstande. Han kunne nu sagtens finde på, at gøre det. Bare for at være på tværs, og en møgunge. Han var alligevel så god til, at være en møgunge i forvejen. Han betragtede kort sin storebror. Lod smilet vokse lidt, som de lyserøde øjne hvilede sig på ham. Han tog en bid af æblet, og gumlede lidt på det som han lyttede til ordene. Dain havde intet imod at han var forsinket. 

"Er du på shopping broder, eller hvad laver du her??" lød det meget undrende fra Dain. Han var da også nysgerrig i, at vide hvad sin bror lavede her. Det kunne godt være, at han var på shopping, eller bare måske ville gå lidt rundt på pladsen. Han bed endnu et stykke af sit æble, og nød faktisk smagen af det. Endelig var det et godt æble, for alle de andre frugter - specielt æbler som tjenestefolkene havde tilbudt ham, havde været dårlige. De så heller ikke særlig friske ud, så det var klart at han ikke ligefrem turde tage chancen for at spise det, eller bide af de æbler.

Da Jontar sagde at han skulle ud af paladset, forstod Dain ham godt. Det var tit derfor at han selv befandt sig her på pladsen, og andre steder. Måske ikke fordi deres fader faktisk vidste hvad han gik og lavede, og hvor Dain befandt sig henne. Men faderen behøvede vel ikke vide alt. Han havde vel også så mange andre ting, at tænke på og bekymre sig om. De lyserøde øjne gled lidt rundt, som han lyttede til sin storebror med et skævt smil. Da han ville vide hvad slags sjov og ballade Dain havde i tankerne, tænkte han lidt. Der skulle uden tvivl ske et eller andet, for han var begyndt at kede sig på pladsen"Jeg prøver at undgå tjenestefolkene. Men vi skal lave et eller andet sjovt Jontar!" lød det bestemt fra Dain som han lod blikket hvile sig op på sin storebrors ansigt.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 26 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 02.11.2022 16:25
Det var faktisk pudsigt, hvordan unikke øjenfarver virkede til at lægge til familien. Dain med sine lyserøde og Jontar med sine limegrønne. Endnu en måde, hvorpå Kazimi kunne fremstå unik og speciel. Deres gener var unikke, ligesom deres personligheder og titler var. Jovist fandtes der sikkert andre personer i landet med lyserøde, limegrønne eller andre eksotiske farver i deres øjne, men størstedelen ville have de klassiske farver. Blå, grå og brun. 
Lillebroren spiste i sit æble. I det mindste fik han lidt grøntsager, tænkte prinsen. Han havde selv haft en periode som barn og ung teenager, hvor han først nægtede at spise grøntsager og derefter blot ville være en lettere rebel og nægte. Nu var det Dain - og i forlængelse Darkhan også - der var i deres trodsige aldre. Dengang det havde været Jontar, havde prinsen ikke set noget galt i det. Men nu, hvor han ikke var rebellen selv, men en voksen med rebellen, havde Jontar andre øjne. Var han virkelig blevet så moden? Meena ville sikkert ikke tro ham.

"Som sagt, så er jeg bare væk fra paladset," gentog Jontar med en drilsk tone i stemmen. Hans lillebror skulle da ikke få serveret alt på et sølvfad - selvom de nu nok i lange træk netop fik gjort dette. "Hvis din form sjov er næsten at ødelægge en anden persons erhverv, må jeg takke nej," Selvfølgelig havde det ikke været drengens direkte intention. Jontar skulle bare tvære lidt i det. Storesøskende var efter deres mindre søskende. På både godt og ondt. Men en ting kunne brødrene være enige om. Væk fra tjenestefolk. "Hvorfor vil du væk fra tjenestefolket?"

Dain af Kazimi

Dain af Kazimi

Adelig

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 164 cm

Jinx 02.11.2022 19:09
Dain forstod godt, at Jontar ville væk fra paladset. Selvom en fyrstesøn som Dain godt kunne lide, at opholde sig på paladset, så var det bare rart nok at være andre steder henne. Man kunne hurtigt blive træt af, at være indenfor på det store palads. Heldigvis kunne den unge fyrstesøn godt lide den herlige handelsby, og det blev endnu mere hyggeligt som hans storebror var ankommet. Det var ikke tit, at det skete. Ikke hvad han selv kunne huske. Smilet sad fortsat på ansigtet, og han tiltede hovedet lidt.

"Hmmpf nu skal jeg jo være nysgerrig.. Er der slet ingen speciel grund til, at du er her i byen Broder" spurgte han undrende, med løftet øjenbryn. Dain var virkelig nysgerrig lige nu, men han ville dog heller ikke tvinge sin bror til at fortælle det, hvis han ikke ønskede at fortælle det. Der kunne måske være mange muligheder for, hvad Jontar lavede her i byen. Der var mange boder, og ganske flotte kvinder. Ikke at Dain havde tjekket udvalget af kvinder og piger, men han havde da ikke kunne undgå, at skimme dem som han bevægede sig rundt i byen.

Hans ord fik den unge fyrstesøn til at sukke. Han ønskede ikke at ødelægge andres erhverv. Det var han ikke så sikker på dog. Selvom han ville lyve, hvis han sagde at han ikke havde haft tanken om det. Han bed lidt af æblet, og kiggede lidt væk fra sin bror, som spørgsmålet kom. Der var mange grunde til, at han selv synes at han skulle væk fra tjenestefolkene. Men det ville ikke undre ham, hvis de var i nærheden, og ville finde ham"De er bare så kedelige.. Og kan slet ikke finde ud af deres job broder" sagde han ganske bestemt

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 26 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 02.11.2022 20:29
Nysgerrige zalan var hans lillebror. Selvfølgelig skulle Dain prikke til. En teenager på seksten år. Han kunne ikke lade ting ligge. Jontar kunne huske sin tid som sekstenårig, men alligevel. Det var noget andet at være på den anden side af en teenager. "Lad os bare sige, at det er en lang historie. Lang og kedelig." Hvis Jontar kendte sin lillebror, ville en lang og kedelig historie ikke blive åbnet for. Og hvis Dain tænkte langt nok, ville lillebroren vide, hvad grunden var. Hvem var den ældste af søskende? Jontar. Og hvad betød det? Svaret var simpelt. Selv landsbytossen ville kunne lægge to og to sammen der.

Dains direkthed var ikke alligevel meget direkte. "Pas på de forkerte ører ikke hører det, lillebroder. Personligt vil jeg helst ikke erstatte hele vores tjenestab, fordi min kære lillebroder vågnede på den forkerte side af sengen." sagde Jontar og puffede blidt til sin lillebror. Der var endnu en god slat højde mellem dem, så Jontars albue ramte drengen skulder. Om nogle år ville de to sikkert kigge hinanden i øjne, hvis ikke med en lille forskel. Til hvis fordel denne forskel ville være hos, ville først vise sig til den tid. 

Dain af Kazimi

Dain af Kazimi

Adelig

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 164 cm

Jinx 03.11.2022 10:50
Som Jontar nævnte at historien var kedelig, kunne Dain ikke undgå at grine lidt. Han kunne nu faktisk godt lide historier, men måtte også indrømme at de kedelige historier, ikke sagde ham ret meget. Der skulle helst ske et eller andet, og de historier hvor der gjorde det, var tit de bedste i hans øjne. Skulle han spørge ind til historien? han var el nysgerrig. Men der var nok også meget andet spændende, end at høre på en kedelig historie.

"Hvis den er kedelig er jeg nok ikke så interesseret.. Men på samme tid er jeg jo nysgerrig broder" han grinede lidt mere, før han løftede sit æble op til sin mund. Han havde snart spist hele æblet, og hvis han skulle have flere frugter, var han nødt til at finde tjenestefolkene. Han anede ikke hvor de var henne. Han vidste at de nok løb rundt i hele byen og ledte efter ham, og det var måske synd for dem. Men Dain gad virkelig ikke lytte til dem lige nu. Han ville meget hellere hygge sig med Jontar.

Dain surmulede lidt men kunne ikke holde masken, før han grinede lidt igen. Det var nok sande ord fra sin broder. Men han vidste jo heller ikke om der var nogen, som lyttede med. Det håbede han da ikke, men på den anden side, han vidste ikke om deres fader lurerede i de skjulte, og Dain vidste heller ikke om der var fjender i nærheden"Det har du ret i broder. Men jeg har faktisk brug for din hjælp til noget" han var ærlig, som han lod de lyserøde øjne hvile sig op på sin storebrors ansigt.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 26 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 03.11.2022 14:09
"Du bestemmer. Men hvis jeg først er gået igang, kan du ikke bare sige stop, fordi den er for kedelig." sagde Jontar som en form for sidste advarsel. Eller det var, hvad det kom ud som. Egentlig var det mere et indre ønske fra prinsen. Han gad egentlig ikke til at fortælle sin lillebror om det hele. Men hvis han sagde dette direkte, så ville Dain uden tvivl kun plage endnu mere. Kazimi'er var nok lidt af forkælede møgunger. De ville have, hvad de ikke kunne få. Og der var meget lidt, som de ikke kunne få. Prinser og prinsesser kunne stort set få alt, hvad deres royale fingre pegede på.

Nu var det dog storebrorens tur til at være nysgerrig. Havde Dain brug for hjælp? Hvad havde drengen nu gjort? Det ville være alles første tanke og Jontar var ikke en undtagelse. Derfor var det heller ikke en overraskelse, at storebrorens næste ord kom i en omformulering af præcis dette spørgsmål. "Hvad skal du have min hjælp til og mere vigtig, hvorfor?"

Dain af Kazimi

Dain af Kazimi

Adelig

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 164 cm

Jinx 04.11.2022 18:50
De ord forstod Dain godt. Men måske han bare gerne ville vide, hvad sin kære storebror lavede her i byen. Han måtte måske bare overleve, hvis historien ville være kedelig. Uanset hvad, ville nysgerrigheden æde ham, hvis han ikke fandt ud af hvad Jontar skulle her i handelsbyen. Han ville sikkert heller ikke fortryde det, så han holdte sine lyserøde øjne hvile sig på sin storebror. Han var klar til at høre historien, som han tiltede hovedet lidt.

"Jeg skal vælge noget godt stof til nogle lækre tøjsæt.. Men jeg er lidt i tvivl angående farver og materiale" svarede han i en ærlig tone. Det var sandt, for Dain var virkelig håbløs til det. Det havde altid været søstrene som var meget bedre til det. De havde uden tvivl god smag. Men nu var de her ikke, men mon ikke Jontar kunne hjælpe ham. Han var vel lige så god, og havde sikkert også en god mening omkring det. Imens han også kunne kigge på stof til tøj, kunne Dain altid høre den historie som sin bror ville fortælle.

Han kiggede kort væk, og spiste et stykke af æblet. Han gumlede på det, og da han fik slugt det fik han et bredt smil frem, som han stræk sig en smule"Jeg vil gerne høre historien" svarede han venligt.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 26 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 06.11.2022 12:02
"Hvorfor får du ikke kære onkel til at ordne det? Det er en del af hans arbejde jo." sagde Jontar velvidende om, han selv kunne være så pernitten og selv vælge sine stoffer og materialer uden onklens indblandelse. Der var noget i at være sin egen herre og vælge sin egen skæbne. Som prins kunne skæbne og frihed hurtigt frarøves, som var man født ind i en kasse med ingen vej ud. Problemet var blot, at Jontar ikke var født ind i denne kasse. Han var blevet proppet i den efterfølgende. Mange havde været i kassen før ham. Blevet taget ud af den ene eller anden grund. Og nu var han endt i den. Skønt han ikke ønskede det, ønskede han ej heller at tvinge flere i kassen. For den næste ville vel være Dain eller Darkhan. Nej, Jontar måtte indfri sig med at være i kassen.

"Er du sikker?" Jontar havde for længst givet op på ikke at skulle fortælle det. Hans lillebror kunne godt høre det. Hvad var det værste, der kunne ske? Deres fader fik det at vide? Hvis nogen vidste om Jontar tøven og ulyst til at være arving, var det fyrsten selv. 

Dain af Kazimi

Dain af Kazimi

Adelig

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 164 cm

Jinx 09.11.2022 13:54
Dain stod og lyttede til sin kære storebror. Ja han havde godt nok overvejet sin kære onkel. Men hvor meget vidste den kære onkel omkring sådan noget. Han måtte stå og tænkte lidt yderligere, som de lyserøde øjne faldt hen på salgskvinden ved boden. Det kunne da godt være, at han skulle spørge sin onkel. Men hvor var han lige henne? Han kunne have gang i åh så mange ting, og kvinder sikkert også. Dain vidste det ikke. Men lod et bredt smil vokse på ansigtet.

"Kan onkel godt finde ud af det?" spurgte han bare undrende med løftede øjenbryn. Dain vidste overhovedet ikke, om sin onkel kunne finde ud af det. Men det var måske forsøget værd, at spørge. Dog lige nu ville han gerne bruge tid sammen med sin kære storebror. Som Jontar spurgte om Dain var sikker, nikkede fyrstesønnen bekræftende. Han var meget sikker, selvom han var spændt på om han ville tage det godt. Han var ikke god til de kedelige historier, men han ville gerne give det et forsøg.

Han holdte de lyserøde øjne på sin storebror. Han var nysgerrig efter at ville vide det, men generelt kunne Dain også godt lide, at høre omkring hvad der skete i sin brors liv, og om han havde oplevet noget spændende. Han ventede spændt på, hvad Jontar ville fortælle, og imens han ventede tog Dain en bid af æblet i hånden"Jeg er klar!" råbte han så pludselig. Men Dain var klar på, at Jontar skulle fortælle.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 26 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 10.11.2022 08:41
En hånd blev lagt småklaskende på lillebrorens skulder. Som en form for autoritet. Det havde Jontar vel også. Ikke nok med alderen. Men den nye titel også. Selvom den endnu ikke var officielt offentliggjort. Snart ville den. Det havde deres fader sagt. "Det er hans job, Dain. Ligesom mit var at holde styr på slavehandlen." sagde Jontar afslappet, skønt han ikke engang lagde mærke til, at han beskrev slavehandlen i datid. Fyrstens indflydelse havde fået sin virkning.

En dyb indånding blev taget samtidig med, at hånden blev fjernet. Den fandt modparten bag Jontars ryg. De limegrønne øjne lukkede kort i. Det var næppe, hvad han havde forventet, da han ville småflygte væk fra paladset for en stund. Han havde forventet at være alene. Alene med sine tanker. Men måske var det bedre sådan. Det var ikke altid, det bedste kom frem, når man var alene med ens tanker. Man kunne argumentere for alt muligt. Der var ingen andre til at modsige en. Dette kunne både ende i de bedste ideer, men også de største fortrydelser.
Endelig, efter hvad der nok føltes som en evighed for utålmodige Dain, men rigtigt kun var et par sekunder, åbnede den ældre prins sine øjne. Uden at kigge på sin lillebror og i stedet bare lige ud sagde han pludselig: "Ved du, hvor Kareem er?" En god historie blev ikke sagt med det samme. Den blev bygget op. Og Dain var gået med til en lang og kedelig historie. En lang og kedelig historie skulle han få. For lang introduktion, for mange detaljer, for meget overflødighed. 

Dain af Kazimi

Dain af Kazimi

Adelig

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 164 cm

Jinx 15.11.2022 19:59
Det havde Jontar nok ret i, så måske han bare skulle spørge sin onkel. Han ville sikkert også have tid til at Dain kunne få hjælp til alt det stof, og andet der måtte være. Han tiltede hovedet og lod de lyserøde øjne hvile sig på sin storebror kort. Han blev et kort øjeblik træt af, at han var så lav i forhold til Jontar. Men sådan var det vel når han var ældst. Dain håbede inderligt på, at han ville blive lige så stor som Jontar.

"Nej jeg er ikke sikker.. Hva da"spurtge han undrende som han ikke havde nogen anelse om, hvor Kareem var henne. Han havde faktisk ikke set ham, eller hørt hvor han var henne. Det undrede Dain kort. Hvorfor vidste han slet ikke hvor den mand var henne, det var underligt. Han lod de lyserøde øjne glide lidt ned, som en tænksom mine spredte sig over ansigtet. Han var nødt til at finde ud af, hvor Kareem var henne, selvom han var nødt til at finde ud af hvorfor Jontar skulle bruge Kareem. Var der sket noget? den unge fyrstesøn blev mere og mere nysgerrig. Gad vide om der var sket noget alvorligt, eller om Jontar ledte efter Kareem. Dain kiggede op på sin bror. Han var meget nysgerrig, men rystede kort på hovedet, og tog en bid af sit æble i hånden.

Han havde slet ikke tænkt på Kareem, men efter at Jontar havde nævnt ham, kunne han ikke andet end at være undrende og nysgerrig"Er der sket ham noget" spurgte Dain undrende med et løftet øjenbryn.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 26 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 15.11.2022 20:48
At Dain svarede på spørgsmålet gav Jontar et lille smil på læberne. Det var egentlig forkert at smile over, for samtaleemnet var alt andet end positivt. For selvfølgelig ønskede Jontar ikke at der var sket deres storebroder noget. Kareem var endnu deres storebror. Faktisk håbede prinsen, at hans storebror kom tilbage, for så ville alt dette ikke ske. Eller ville det? Hvis deres fader offentliggjorde Jontar som den næste arving, ville det så gå tilbage til Kareem, skulle han komme tilbage? 
"Det ved jeg ikke, Dain," indrømmede Jontar. Det var kun en lille hvid løgn. Han vidste ikke, hvad der var sket med storebroderen. Om han var død, forsvundet eller bare løbet væk. Men deres fader havde nævnt sine ideer og det mest sandsynlige med ham. Selvfølgelig var Kareem blevet snakket om, når Jontar i princippet skulle overtage hans titel. Men det var ikke noget, han syntes, at Dain behøvede at vide. Lad lillebroderen have håb endnu om sine storebrødre. "Men du ved, Kareem var faders arving. Den, der ville overtage fyrstepositionen, når fader engang ikke længere er her."

Atter lod Jontar sine ord blive i luften. Dain burde kunne regne sig frem til, hvor den ældre prins var på vej hen til. Så tykpandet var drengen heller ikke. Måske han tænkte på den kønne kvinde, der lige havde passeret dem. Dain var i sandhed deres faders søn. Det dameglade gen var ikke gået den lyserøde øjet prins forbi. Egentlig havde det heller ikke gået forbi de limegrønne øjne. Jontar var bare bedre til at håndtere det. Være mere sofistikeret, diskret. Kvinder var som gåder. De krævede den korrekte tilgang. Og sjældent var det bare direkte på med den tykkeste flirten. Dain skulle nok lære det. Drengen var endnu bare det. En dreng.

Dain af Kazimi

Dain af Kazimi

Adelig

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 164 cm

Jinx 28.11.2022 09:36
Som Jontar gik igang med at fortælle, lyttede Dain aktivt efter. Han var nødt til at prøve sin nysgerrighed i skak. Men nu ville han også gerne vide, hvad hans elskede storebror tænkte på. Han tog en bid af æblet og lyttede aktivt efter alt det som Jontar fortalte. Selv var han ikke sikker på, hvor Kareem befandt sig henne. Men et ellerandet havde storebroren nok gang i, han virkede nemlig ikke som typen som kedede sig, men Dain vidste det ikke med sikkerhed

"Vent var det ikke dig, som skulle overtage efter vores kære fader"spurgte han undrende med et løftet øjenbryn. Dain var i et kort øjeblik meget forvirret. Han havde altid troet, og været sikker på at det var Jontar som skulle overtage efter deres fader. Medmindre at han var gået glip af et eller andet. Kort kunne Dain ikke undgå at lægge mærke til de flotte kvinder som kom gående, han skulle da lige bruge få minutter på at betragte dem. Han kunne slet ikke lade være, og hvorfor skulle han det. 

En ung, frisk og kæk fyrstesøn som ham, skulle da nyde synet af de flotte kvinder. Selvom han fortsat undrede sig, over det som Jontar fortalte om Kareem. Det var da underligt, og Dain gnaskede lidt mere i æblet, som han lod de lyserøde øjne hvile sig på Jontar, som han gumlede lidt på det ene æble stykke inden i munden"Jeg er sikker på at Kareem har en masse at lave.. Men jeg ved ikke hvor han er" lød det ærligt fra Dain, som han fastholdte sit blik på Jontar.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 26 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 28.11.2022 15:41
Jontar kunne ikke lade være til at fnyse med et smil over lillebroderens antagelse. Jovist havde Jontar været til stede fysisk som den ældste prins af fyrsten, men han havde ikke været den ældste levende prins og dermed ikke den direkte arving. Det havde ikke været hans fødselsret, men den ret kunne skifte hænder. "Nej. Ikke som udgangspunkt. Det havde været Kareem, der skulle have overtaget for fader." sagde Jontar og kiggede ud i luften mod ingenting i sigte. De fortsatte ned af handelsgaden med de mange boder, men ingen af de mange varer og sælgere fangede den ældre prins opmærksomhed. Fokusset var på tankerne og dialogen med lillebroderen. Skulle han virkelig skære det ud i pap for lille Dain?

"Ingen ved, hvor Kareem er. Eller om han endnu trækker vejret," Det var en dyster konklusion, men en nødvendig konklusion. I hvert fald for faderen. "Derfor har fader valgt, at jeg er den næste i rækken til at overtage for ham," Et par sekunder stilhed opstod, før Jontar atter sagde noget, denne gang med en kold tone. "Jeg er faders arving."
Dain burde have vidst, at det ikke var planen. Deres fader ville ikke have tilladt at lade sin arving fokusere på andet end det. Og Jontar havde frit måtte fokusere på slavehandlen og så meget andet. Ham som arving var ikke planen, nok næppe deres faders plan. Men tiderne var skiftet og det var endt sådan. Desværre.

Dain af Kazimi

Dain af Kazimi

Adelig

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 164 cm

Jinx 01.12.2022 11:37
Var det virkelig Kareem som skulle have overtaget? Dain var nærmest sikker på, at det var Jontar. Men så igen, hvor meget vidste han også om arvinger, og hvem der skulle overtage efter hvem. Han måtte gerne indrømme, at det slet ikke var hans stærke side. Men han burde måske blive bedre til, at lære mere omkring det. Måske Jontar faktisk kunne lære ham det, og fortælle ham nærmere omkring det. Dain tænkte lidt over det. Muligheden var der, og det var ikke en dårlig mulighed.

"Så forstår jeg godt du er den næste, når ingen ved hvor Kareem er.. Men burde vi ikke være bekymret for ham, og lede efter ham"spurgte han undrende og bekymret med løftede øjenbryn. Det var da normalt, at gøre sådan noget.. Var det ikke? medmindre Kareem slet ikke ønskede at blive fundet. Dain vidste det ikke, som han prøvede at komme i tanke om hvor den pokkers onkel kunne være henne. Var han mon sammen med nogle kvinder? nej det kunne han da ikke. Det var mest deres elskede fader, som tit var sammen med kvinder og havde kvindeligt besøg.

Planen om at Jontar skulle overtage havde han også hørt lidt om, men han havde ikke ville tro på det. Han lod de lyserøde øjne glide lidt rundt i omgivelserne, som han strakte sig en smule. Han følte sig engang imellem håbløs, men sådan var han bare. Det havde vel også sin charme af en art. Han begyndte så at gå, og greb hurtigt fat rundt om Jontars hånd"Lad os lige gå derhen broder.. Jeg vil lige undersøge nogle krydderier lidt nærmere" det lød bestemt men i en venlig og beordrende tone. 

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 26 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 01.12.2022 13:59
Hvordan skulle Jontar fortælle dette uden at bringe følelser frem i Dain? Det sidste, den ældre prins ville have, var at have en oprevet broder med sig. Derfor tænkte han kort for sig selv, men hurtigt kom han til konklusionen, at Dain på et eller andet tidspunkt ville høre det. Og havde lillebroderen ikke givet udtryk for, at han var voksen? Så burde han også kunne holde til den slags. "Antagelsen om Kareem er, at han ikke kommer tilbage, Dain. Der bliver stadig ledt efter ham, men fokusset er ikke der mere. Derfor jeg skal overtage. Fader har draget sine konklusioner." Det var hårdt og kontant, men sådan var livet. Ingen grund til at pakke alvorlige ting i blød bomuld. Det ville kun gøre mere ondt, hvis man altid antog, at det var blødt og nemt. Pludselig ville hårdheden af livet ramme en.

Som et lille barn, der havde fået øjet på et nyt legetøj, blev Jontar nærmest revet med af sin broder. "Krydderier? Du kan ikke engang pille en appelsin, Dain." smilte Jontar, imens han blev trukket videre. Heldigt at han selv bevægede med, for Dain ville næppe kunne trække sin storebroder. Højden, vægten, størrelsen og styrken var som olie og vand mellem de to. Dain var på vej derop, men som lillebroderen var igang med puberteten, var Jontar færdig med kropslige ændringer. Nu var der kun personlige og ikke-synlige ændringer tilbage for ham.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Echo
Lige nu: 1 | I dag: 12