Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 09.05.2020 16:40
Dagene var blevet længere, og solen var ved at gå ned over Dianthos' tage. Det ville ikke var længe, før de lange skygger fyldte gaderne og måtte spredes af gadelamperne. Venus så op på en af dem. Lygtemanden lod til at tage sig god tid i dag med at komme igennem byen og få tændt dem alle. Det var sandt sagt heller ikke nødvendigt. Endnu.

Det havde været en temmelig lang dag. Venus var stået op med solen og åbnet butikken. Nogen havde brug for at sove en rus ud fra natten igår. Den mand holdt meget af sin elvervin. Der havde været småtravlt; ikke nok til at udase Venus fuldstændigt, men nok til hun ikke fik lov at sætte sig før hendes læremester kom ned midt på eftermiddagen. Nu var hendes fødder trætte, men ikke mere end hun kunne ignorere det, og nyde synet af rosa og gyldne skyer på en lilla himmel, mens hun vandrede fra markedspladsen og hjem. Det havde været hendes held, at nogle af boderne med stof og andre symaterialer stadig havde åbent. Hængende over sin ene skulder havde hun en sæk med smalle stofruller, og over sin anden arm havde hun en kurv fyldt med garn, tråd, knapper, og hvad de ellers havde manglet. Der var også nogle i blandt, hun blot havde købt fordi de var flotte.

Nu var hun ikke langt fra byvagternes hovedkvarter. Ikke langt derfra lå arresten med tremmer for vinduerne ned i kælderen til cellerne. Der havde hun overnattet flere gange. Ikke så meget længere væk lå en plads med en lille forhøjning til gabestokkene.
Neagu

Neagu

Tyv, Gøgler, eventyrs rejsende.

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 187 cm

Sparks 11.05.2020 11:48
Det havde bare været en af de dage, havde det ikke?
Neagu lænede sig op af det sparsomme hul i jorden med tremmer foran – hvad nok skulle være et vindue, så man ikke var lukket inde i et hul i jorden. Hvilket, hvis man skulle være ganske ærlig, så var det præcis dét det var.
Men dagen, hans dag. Havde egentlig startet ganske godt ud. Han havde passet sin egne løjer, gået rundt og hygget sig med sin søster for en kort fornøjelse inden hun havde været nød til at efterlade ham for at gøre klar til en forestilling hun skulle lave denne aften. En forestilling han nu ganske enkelt gik glip af. Hvilket gjorde ham en misfornøjet – især da hans skib ville ligge fra om to dage. Selvfølgelig ikke hvis, han ikke kom ud af dette hul!
Han lod irritabelt fingrene glide igennem hans fedtede og støvede blonde hår. Det var ikke tit man så Neagu andet end et stort smil på læberne; men det havde bare været en af de dage.

Det havde slet ikke været hans skyld, han havde bare været fanget midt i det hele. Da en masse små tyve knægte havde prøvet at lave et udspekuleret kup, på markedspladsen. Ram den hårdt og hurtigt, så ville flere komme væk uden at blive pågrebet. Og dem som blev det, ville selvfølgelig kunne dele det som ville unægtelig være et stor udbytte.
Han havde passe sig selv! Okay, han havde stjålet en pung; men det var jo totalt underordnet! Måske, havde der også været nogle kortspil – hov … havde han været fuld?
Neagu stoppede op og kiggede kortvarigt ind i den mudret væg. Var han stadig fuld?
Han rystede på hoved, og lod blikket glide ud af vinduet igen og så en skikkelse der kom gående. Venus?
Venus!” råbte han, og prøvede at stikke hoved ud af det sparsomme hul, så han kunne vinke hende hen til sig.
Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 28.05.2020 20:30
Venus standsede. Et menneske af hendes almindelige stand kunne have reageret på mange måder, men de ville nok ikke have gjort, som Venus gjorde, da hun hørte en stemme kalde nede fra arresten. Først registrerede hun, om hun genkendte stemmen. Det gjorde hun, selv om hun ganske vidst ikke kunne placerede den lige nu. Dernæst så hun rundt efter vagter, hvoraf der stod en enkelt med ryggen til oppe ved gabestokkene, som naturligvis var begyndte at vende sig efter lyden. Og så snublede hun, det bedste hun havde lært og tabte alt, hvad hun havde i hænderne på jorden. Alt dette skete hurtigere, end Venus kunne nå at tænke: *Hvem ved Chance kender jeg, der ville være endt nede i arresten? Det tænkte hun så nu, hvor hun lå på knæ og langsommere end højst nødvendigt lagde trådruller, knapper og perledåser – flere af hvilke var trillet ned i Neagus celle - tilbage i kurven. Nogle ting var åbenbart svære at vende sig af med. Og så havde hun ved nærmere eftertanke flere bekendtskaber, der nok kunne ende dernede som minimum for at være for fulde til selv at gå hjem.

En rød hårtot blev strøget væk fra hende ene øje, så hun kunne se ned i cellen til hvem end, der havde kaldt på hende. Hun kneb øjnene sammen for at se bedre nede i mørket. Hun rynkede brynene. Det hjalp ikke på synet, men måske hjalp det på hukommelsen. Det gjorde det ikke. ”Kender jeg dig? Hun mindedes svagt… et eller andet. Men om hun kunne sætte fingeren på det? Ikke så meget som en lillefinger. Lettere distraheret stak hun den lillefinger på en låssluppen knappenål i stedet. ”Av!” Udbruddet var lavmælt, men ud skulle det. Hun så kort op på vagten ved gabestokkene, som ikke lod til at bekymre sig om noget som helst.
Neagu

Neagu

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 187 cm

Sparks 30.05.2020 20:28
Neagu lagde sin underarm på cellens vindue, mens den anden arms hånd havde et godt greb omkring gitteret der sørgede for at han ikke kunne komme ud af det firkantet hul. Betragtede den rødhåret kvinde, som han først blev i tvivl om - om han havde husket rigtigt. Men som hun tabte sine ting, hvilket han hurtigt regnede ud - var med vilje. Var han helt sikker på, at dette måtte være Venus. et gadedrengs smil spredte på hans læber, som de to forskellige øjenfarvede øjne betragtede hvordan at trådruller, faldt ned i hans celle.
Måske kunne man tage kvinden ud af gadepigen, men man kunne aldrig tage gadepigen ud af kvinden. Eller hvordan man nu ville formulere den sætning, det var hellere ikke specielt nødvendigt! Pointen var, at det kunne godt være at Venus nu, var en kvinde af en ordenligt stand - ikke gjorde sig i de samme små lege, som Neagu rendte rundt og gjorde sig i. Men, hun var stadig interesseret i, at finde ud af hvem der kendte hendes navn. 
Endelig vendte hun sin opmærksomhed imod ham, som han pressede sig så tæt på af tremmerne som muligt. En ganske lille skuffelse spredte sig hans brystkasse - hun kunne ikke genkende ham? Virkelig? 
Brynene rynkede sig imod hinanden, og hans bryn knyttede sig mod hinanden. “Hva - virkelig? Venus!” Kom der som et barn, der var forurettet. “Det er mig Neagu!” 
Grimassen slap dog, og gled over i et mere bekymret et - som hun råbte av. “Er du okay?
Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 29.08.2020 10:56
Venus rynkede eftertænksomt brynene, mens hun stak den skadede lillefinger i munden for at få blodet af; det skulle jo nødigt komme på stof og ruller, og så var hun jo desværre nødt til at sænke farten yderligere, når hun nu kun havde en hånd at arbejde med. *Neagu...* Navnet sagde hende et eller andet. Hun lagde mærke til, at hans øjne havde to forskellige farve. Det hjalp. Så kom den barnlige klagen. "Åh, nu kan jeg huske dig!" Venus smil voksede til glædelig genkendelse og svarede: "Ja, jeg har det fint... det var kun et lille prik." Det var det virkelig. Blødningen var nok stoppet nu, men hun kunne lige så godt overspille en smule for eventuelle forbipasserende.

"Var det jer, der tog koen ved teateret?" Der var i hvert fald noget med teateret, huskede hun. HUn huskede også, at han vidst var noget mere eventyrlysten, og hun havde helt sikkert hørt ordet 'dumdristig' brugt på et eller andet tidspunkt. Selv havde hun været lidt af hvert, men oftest udkigspost. Der var visse fordele ved at kunne svæve og skyde med pil, hvilket var en udmærket måde at advare folk på eller distrahere.
Neagu

Neagu

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 187 cm

Sparks 05.09.2020 18:45
Ah det var bedre! En man kan jo gå hen og blive helt ked af det, når en smuk kvinde som dem ikke kan huske en” lo han, og blinkede til hende. 
Et lille prik, ja så var det jo ikke noget man skulle bekymre sig om. 
Koen? Først kiggede han forvirret på hende. Hvem ville dog - tanken stoppede, og et smil spredte sig hen over hans læber. 
Du mener den hellige rubinske ko, som var blevet bragt til teateret af selveste fyrsten af Kazimi?” Smilet blev endnu større, som han lænede sig længere mod tremmerne. 
Ja den historie - det er jo noget for sig selv.” Han lagde armene over kors og trådte et skridt tilbage og lagde hoved lidt på skrå. 
Men jeg kan jo slet ikke fortælle så god en historie her inde fra fængslet...” mumlede han, som om at det var den største skat han sad på - eller i hvert fald kortet dertil. Og den eneste måde hun kunne få den ud af ham, var at få ham ud af fængslet. Det var nok en lang skud ud i tågen, men alle kneb galte - især når fængselssengene var noget af det værste han længe havde prøvet at ligge på. Hellere ligge på det hårde plankegulv på hans skib. 
Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 05.09.2020 20:08
Venus fortsatte indsamlingen af småknapper og trådruller, og håbede lidt at høre historien om den ko. Hun hørte stadig nogle af gadebørnene snakke om koen. Nu var en fjer godt nok blevet til tusind høns og koen kunne enten flyve eller forsvinde i det blå, men det var helt sikkert stadig den samme ko. Hun prøvede ikke at smile for meget over komplimenten - og det smørrede blink ikke at forglemme -, men skjule det kunne hun ikke, selvom hun lod det røde hår falde ned fra øret, der med nød og næppe havde holdt det tilbage. Hun kendte typen. Faktisk mindede Neagu hende utroligt meget om en elver, hun havde brugt nogle sjove aftener med. De altid med at skulle løbe fra et eller andet af en eller anden grund, men det gav bare et pust af eventyr, man ikke oplevede meget af som en beskeden skrædderske under oplæring.

Hun vidst i hvert fald godt, at komplimenten ikke var uden bagtanker, men det gjorde hende desværre ikke immun over for Neagus for søg på at være charmerende. Hun strøg håret om bag øret igen, mens smilet stadig sad i hendes mundvig. "Ja, lige præcis den ko! Så det var jer," hun huskede netop at holde stemmen i ro, mens hun stille og roligt begyndte at samle knappenåle sammen, der ikke var der, "Veeeent.... næ-hæhæææ nej, det kan du godt glemme, god er den historie ikke. Er du klar over, hvad jeg skulle-" Venus skiftede fra intens talen til intens hvisken, "jeg skulle sætte på spil for at få dig ud af den aftale hos dine svigerforældre? Glemt det!" Hendes mund sagde nej, men hendes småivrige toneleje og hendes glimt i øjet sagde sagde helt sikkert "måske". Og så kom frasen for at bryde nogen ud af spjældet på - godt nok lidt forældet - skumringsmål lidt for nemt til hende. "...Hvad sidder du helt præcist inde for?"
Neagu

Neagu

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 187 cm

Sparks 05.09.2020 23:17
Han skubbede læben frem, som hun lurede hans lunte om hvorfor han havde været så charmerende. Uretfærdigheder blev man altid udsat for, det var da helt sikkert! 
Men det havde da været et forsøg værd, at kunne komme hjem og sove i sin egen gode varme seng. Fyldt med de dyreste skin fra, ja sjovt nok Rubinien.
Suk - en mand kunne jo håbe, men ak, en mands charme kommer man bare ikke længere lige så langt med, som den gjorde en gang. Nej nej, nu skal vi jo alle sammen være lige...” alt blev sagt med en meget tydelig morskab, for hvis der var noget han ikke var mod. Så var det at kvinderne selvfølgelig havde lige så meget at skulle have sagt - hvis ikke mere, hvis man spurgte hans mor, som mændene. 

Ja, hvad sad han inde for? Ville hun tro ham, hvis han fortalte sandheden. 
For at være helt ærlig, så denne gang, var det faktisk slet ikke min skyld! Jeg gik og passede bare mine egne sager, også var der en masse tyveknægte på markedspladsen - og før jeg ved af det, så er det mig som bliver arresteret. Du ved, ‘vi har set dig rende rundt her massere gange, og vi ved at du er på kanten af loven’” han slog hænderne op i vejret, velvidende at hun nok ikke helt kunne se hans dramatiske armfægter. “Hvad blev der af, uskyldig til det modsatte er bevist!?
Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 08.09.2020 20:49
"Efter min erfaring er folk nu sjældent immune over for komplimenter," prøvede hun opmuntrende og kom delvist til at afsløre, at det havde hun selvfølgelig heller ikke selv været. Hvad angik ligestillingen, så var hun da enig, men det var delvist fordi, hun først havde oplevet forskellen, da hun fik et sted at bo. Som gadebarn har de alle været lige: lige fattige, lige sultne, lige hjemløse, lige ofte i kachotten, lige ofte spyttet på, lige ofte råbt ad, ligestillet med rotter af nogle. Men de havde haft hinanden, og det var det vigtigste. De fleste af banderne havde haft en hakkeorden, men det var altid dem mod verden, lige meget hvor de hakkede ind. Nu så hun, hvordan mange af adelsfrøkenerne blev behandlet som store børn og nogle af dem havde lært opførte sig derefter. De piger var forfærdelige kunder, men samtidig havde hun ondt af dem. Og de havde heller ingen frihed, i hvert fald ikke i forhold til, hvad hun havde haft. Hvad hun savnede. Hvad Neagu havde.

"Ha! Jeg tror, de lærer den sætning som væbnere," grinede hun, så kontrolleret hun kunne og gættede på, at hænderne, hun ikke længere kunne se i kælderen, var stukket opgivende i vejret. Jorden var komplet tømt for alt, hun havde tabt, men "samlede" stadig ting op. "Men hvad skal du så bruge hjælp til? Du er jo ude om et par dage... Og du har vel ikke noget du skal nå." Der var et stænk af misundelse i smilet. Han havde sikkert ingen forpligtelser overhovedet, og hvis der var noget, han skulle nå, var det sikkert spændende.
Neagu

Neagu

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 187 cm

Sparks 11.09.2020 22:31
Han nikkede langsomt og en anelse eftertænksomt. Hun havde ret, den sætning havde han hørt så mange gange, at det måtte være en ting de lærte lærlingene i byvagten, der kunne simpelthen ikke være andet for! Hvem ville ellers finde på noget så dødssygt? 
Han fugtede læberne, som han stirrede lidt distraheret på et punkt i væggen. Gjorde de aldrig rent i de her celler? Han trak vejret ind gennem hans næse, nej! Nej, det var derfor han havde gjort det gennem munden, hvordan kunne man glemme så hurtigt? 

Ikke noget han skulle nå, ikke noget - hvad? Han kom hen til tremmerne igen, og greb omkring dem - “Hvad er det nu for noget? Bare fordi jeg måske, måske ikke har tendenser til at være kriminel, så har jeg ikke noget jeg skal nå? Hvad er nu det for noget? Jeg har et skib der skal gøres klar, togter jeg skal ud på! Ting der skal afleveres!” Han rynkede brynene, mens han lød en anelse anklagende. Men mere i en tone, der kunne beskrives som - morende? 
Du ved, hvis du får mig ud - kan det være du kan få lov til at komme med næste gang? Jeg har fået et kort over en ø i krystalhavet, ingen vidste til før ganske for nyligt. Der skulle være en skat der ude, som ingen ved hvad er - men selvfølgelig er indstillingen at det skulle være ret storslået! Så hvad siger du, få mig ud her fra?
Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 15.09.2020 19:39
”Unskyld, det var heller ikke sådan ment,” svarede hun lige så muntert og fortsatte med at samle luft op. Vent, hvad havde han sagt? Skatte? Et glimt af håb, frihed, eventyrlyst! tændte i Venus øjne. Hun holdt inde med at bevæge hænderne, som om hendes kurv ikke allerede var fyldt til bristepunktet, og bukkede sig forover så hendes hoved lå næsten vandret, og hun kunne være i øjenhøjde med slynglen bag tremmerne. ”Hvad sagde du? En skat?! Det ville være fantastisk!” svarede hun med lysende iver. Hendes stemmebånd var spændt som en flitsbue for ikke at alarmere den ene vagt, der muligvis stod og sov op ad de tomme gabestokke. Venus nåede dog at tænke sig lidt om, og gnisten i de forårsgrønne øjne falmede lidt og blev fulgt af et eftertænksomt stik af mistro. ”Arh, det er en god historie, ikke? Bruger du den hver aften?” spurgte og smilede stadig skævt. Nu krævede det spørgsmål ikke et svar, men hvis han ikke svarede overhovedet kunne han vel lige så godt have svaret ja, og hun håbede virkelig, at svaret rent faktisk var nej. For mange år siden, havde hun sejlet langs Krystallandets kyster. Ikke meget, men hun havde sejlet, og det havde været fantastisk! Hendes minder var måske blevet lidt rosenrøde af tiden, der var gået siden, men skidt havde det i hvert fald ikke været.

Nu hvor hun var lidt tættere på tremmerne og så ned i hullet fra en anden vinkel, kunne hun se et par vildfarne trådruller. Hun måtte vel hellere få dem med. Hun strakte sig så tæt på tremmerne, som hun ture uden, at det så mistænkeligt ud - det havde det gjort længe, men hvis ingen lægger mærke til det, er det så egentlig mistænkeligt? -, og strakte en hånd for at kunne udpege rullerne. ”Gider du lige samle de to ruller der… og den der ovre op til mig?” hviskede hun og rynkede på næsen. Hun var nu så tæt på Neagu – og tremmerne -, at hun kunne lugte det samme, som han kunne. *snif* ”Er det dig eller cellen?!” Måske småfnisede hun lidt, men hun havde ikke en hånd fri til at holde sig for snuden, og det var hun ikke helt tilfreds med.
Neagu

Neagu

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 187 cm

Sparks 16.09.2020 17:01
Hans øjne lyste lige så meget op, som hendes stemme afslørede iveren der var bag. Ja han havde sagt en skat, men før han nåede at fortælle videre - så han hvordan den milde mistro begyndte at eksistere i hendes hoved. Forståeligt nok, mange ville nok forvente at han løj omkring det, bare for at komme ud af brummen. For slet ikke at snakke om, han jo desværre var ganske kendt, med at charmere sig ind på kvinderne. Det kunne han ikke benægte for nogen. 

"Nej, jeg - det er ikke nogen historie Venus! jeg mener det -" mere nåede han ikke at sige, før at hun kom tættere på tremmerene og så ned i hullet. Han kiggede den vej som hun pegede, og så de to ruller der var faldet ned i det hul han befandt sig i. 
Han vente sig rundt, og samlede dem op - kun for at se en småfnisende Venus der rynkede næsen. "Hey!" brummede han, som han kom tilbage og rakte hende rullerne - dog i den intention for at tage fat i hendes arm og hive hende helt hen til trammerne. 
"Hvad skal jeg gøre for at få dig til at tro på, at jeg taler sandheden?" mumlede han, med et charmerende smil der prydet hans læber, og de tofarvede øjne der to hende i lidt bedre øjensyn.
Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 16.09.2020 20:11
Åh, det var ikke nogen særligt behagelig position at sidde i! Venus rykkede lidt rundt på knæene og det støttende håndle. ”Selvfølgelig, det er ikke fordi, jeg ikke tror på dig, Neagu,” det var præcis det, hun ikke gjorde. Men det betød absolut ikke, hun ikke ville, tvært imod. ”Men…. Vi kender jo ikke hinanden særligt godt, og selv den gang havde du ikke det bedste ry, ” hviskede hun med det mest velmenende smil og en hurtigere og hurtigere talerytme. De grønne øjne flakkede til vagten. Han stod stadig og hang. ”Og selv hvis der var en skat, så har jeg pligter herhjemme.” Hendes øjne flakkede mod solen. Den var næsten nede over bytagene. Hun så ned på trådrullerne, og tanken strejfede hende, at Neagu tog sig god tid. Hun strakte hånden ud for at tage imod rullere og gispede, da hun mærkede et fast greb om sin arm og et sus fra hånden op gennem sit bryst, da hun med et ryk kom helt tæt på tremmerne. Solens røde aftenstråler kunne få hvad som helst til at se glødende ud. Hendes røde lokker, der svømmede over hendes skuldre, nød godt af det, men det var ikke dem, hun så på. Hun sank en klump. ”Jeg øh *ahem*,” hun kunne praktisk taget se solnedgangen i de grønne og blå øjne, og lugten generede hende pludselig ikke rigtigt, ”Jeg øhm… Jeg tror, jeg bliver nødt til at se det med mine egne øjne,” hendes tone var den slags drillende, der i virkeligheden mener, hvad der blev sagt dybt seriøst. Lige nu måtte skrædder være skrædder, og stofruller være stofruller – de var blevet tabt igen -, for Venus ville intet andet end på eventyr.
Neagu

Neagu

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 187 cm

Sparks 18.09.2020 11:40
Pligter derhjemme, det var hvad folk fortalte sig selv, når eventyr stod og bankede på hoveddøren, men man ikke ture tage afsted! Der ville altid være pligter derhjemme, spørgsmålet lå nærmere i - var det virkelig værd at blive for, hvis man havde bedre tilbud der lå på bordet? Og man blev jo ikke yngre, hvis man ville noget, skulle man gøre det nu!

Hans blik lagde sig på hendes ansigt, da hun nu var tæt nok på til at han kunne nærstudere det. Et smil bredte sig hen over hans læber, som solen kastede sig hen over dem, og fik det til at se ud som om at det var et flammehav der lå omkring hendes smukke ansigtskontur. 
Det tror jeg også du bliver nød til - for hvis vi skal være ærlige, er vi to den samme side af mønten. Vi vil ud og se eventyret” han fugtede læberne, som han lænede sig lidt tættere på hende. “Men hvis vi skal på noget eventyr sammen, så synes jeg at du skal få mig ud herfra!” Brummede han grinene, og kiggede på hende med funklende øjne. Måske han havde overtalt hende nu? Hvem vidste, det kunne da også være i morgen - så ville de vælge at sætte ham som eksempel for alle de andre. Tiderne havde da også ændret sig drastisk, ingen kriminel kunne længere være sikker på at blive behandlet retfærdigt.
Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 19.09.2020 20:08
Åh, tyven spurte tykt på. Ordene drev af smiger og lokkende hvide løgne, og Venus hørte det udmærket. Men når ens hjerte mærkede en mulighed for at gøre det, det allerhelst vilde, var det meget svært for ens hjerne at overdøve det. Venus øjne funklede i takt med Neagus, og suset fra før havde gjort hendes vejrtrækning hurtigere.

”Hey?!” Venus ignorerede vagtens råb – ærligt talt havde hun glemt, han kunne have råbt af hende - og åbnede munden for at sige noget. ”HEY! Ingen fraternisering med fangerne!!” Det hørte hun og vendte hovedet mod vagten, så den røde manke svirpede. *Pis!* Venus kunne måske godt ligne en dame, men hun tænkte stadig ikke som én. Hun så ned i hullet til Neagu et kort øjeblik, mens hun hastigt samlede rullerne op: ”Undskyld, jeg bliver desværre nødt til at løbe!” uden at det lød særligt meget som om, hun var det mindste ked af at skulle løbe, og i næste nu var hun forsvundet omkring et hjørne og var væk
Neagu

Neagu

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 187 cm

Sparks 20.09.2020 12:00
Han hørte hellere ikke hvordan at der blev råbt af dem, nej - han havde meget mere travlt med at betragte det smukke ansigt der var lige foran ham. Næsten helt tryllebundet, det var først Venus lagde mærke til det anden gang, at vagten råbte af dem, at han selv opdagede det. Med et dyb suk, slap han hendes hånd, og himlede med øjnene som hun sagde hun var nød til at løbe. Selvfølgelig! Lige som de var kommet til den gode del af det hele, så valgte hun at smutte. En mand kunne da ikke få sig en chance i dag.
Så med et suk og en irriteret mine sendt op mod vagten, vendte han rundt i cellen og satte sig ned på den hårde træ seng. Man kunne da i det mindste havde givet ham et tæppe eller ligende, men nej - fanger skulle vel behandles således, at man ikke ønskede at komme tilbage igen. Ikke at det havde hjulpet på hans kriminelle aktivitet, han var bare blevet bedre til ikke at blive fanget.
hvilket i sidste ende var en smule morsom, at han var blevet taget for noget - han slet ikke havde gjort.
Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 20.09.2020 13:48
Et sving til højre, to sving til venstre, et sving til højre, to sving til til venstre, og så lige ud. Det havde i hvert fald ikek set ud som om, hun havde slået u-vending og var på tilbage til byvagternes hovedkvarter. Et øjeblik klæbede Venus sig en smule stakåndet op at hjørne og så rundt om det. Inge fare på færde, og der var byvagternes pindebrænde! Den rødhårede gadetøs, der var selv hvor overrasket over, hvor hurtigt nogle ting kom tilbage til en, dukkede sig for vinduerne, listede hurtigt hen til brændestrablen og fiskede et par stykker ud. At tænde ild til hele stakken var alt for farligt, men at tænd ild til at par stykker strategisk placeret væk fra bunken på den tørre jord og så banke på ruden for at alarmere, dem der sad og drak kaffe, var noget helt anden. Hun stirrede et øjeblik på træet og lidt efter begyndte det at ryge. To bank på en glasrude var nok til at få nogen derinde fra til at råbe "Brand!" og smække døren op, så Venus lige så forsigtigt kunne smutte ind og finde en nøgle. De flyttede på den, men fandt den gjorde hun, og i lommen blev den stukket.

Et øjeblik efter var hun nede ad trapperne til cellerne og fandt Neagus. Nøglen var ude af syne. "Var det om skatten sandt?" Det skulle gå stærkt nu, og Venus vidste det, lige som hun vidste, at afpresning som regel var ret effektivt. Hun stirrede ham koncentreret i øjnene, som om hun kunne se, om han løj, med et lille smil skjult i venstre mundvig. Han behøvede jo ikke vide, at hun ikke var godt til at spotte den slags, eller at hun havde alle planer om at lukke ham ud under alle omstændigheder.
Neagu

Neagu

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 187 cm

Sparks 20.09.2020 19:37
Her lå han så, mens han overvejede at hans livsvalg. Utrolig så filosofisk man kunne blive, når man ikke rigtig havde andet at tage sig til. 
Dybe indånding, ind og ud - mon han kunne finde en vej ud selv? Nej, det var for meget arbejde, så han lagde armene hen over hoved og lagde sig på de foldede hænder. Så måtte han jo afvente hans dom, og se om de kunne forbarme sig over den stakkels forurettet tyveknægt. 
Hvad der så skete som det næste, havde han ikke regnet med. Nogen der råbte brand? Duften af røg, og folk der begyndte at løbe forbi hans celle og op. Mens dem der var i cellerne ved siden af ham, begyndte at råbe og sprutte at de også ville ud! At man ikke bare kunne efterlade dem her, hvis der virkelig var brand. Han, ja han blev liggende med et lille smil på læberne - lige om lidt, ville han se om han fik ret i hans antagelser, og der faktisk dukkede en sød rødhåret kvinde op foran hans celles dør.

Var det om skatten sandt? 

Han åbnede øjnene, og trillede ud af sengen og hen til hende. "Ja, så sandt som mit navn er Neagu!" sagde han smilede stort. 
"så, vil du lukke mig ud så jeg kan vise dig den, eller?"
Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 20.09.2020 21:00
Det var længe siden, Venus havde set nogen komme på benene så hurtigt efter at have ligget og dovnet den. Men det vigtigste var jo, om hun troede på ham. Gjorde hun? Overhovedet ikke. Troede hun på, at han talte sandt om skatten? Hendes mavefornemmelse sagde hende, at den specifikke del var rigtigt. Men om han også ville lade hende tage med, var en helt anden historie. Der var kun én måde, at finde ud af det, og det var at tage chancen!

Et livligt, eventyrlystent smil bredte sig til den rødhårede krystallisianers øjne, og hun så sig over skulderen, mens råbende gjaldede i den lille arrest. Hun kunne godt informere dem om, at der rent faktisk ikke var en brand, men så skulle hun overdøve dem alle sammen, og det ville sætte hende i fedtefadet. Det gik ikke. Døren til Neagus celle blev låst op: ”Følg med mig!” Venus låste døren efter Neagu igen. Det kunne jo være, at vagterne glemte, der manglede én. Og så stak hun ellers i løb op ad trapperne, ud af forkontorets hoveddør og ned ad den nærmeste sidegade. Et sted på vejen samlede hun sin kurv med sytøj op, og inden hun tog afsked med Neagu, gav hun ham adressen på skrædderiet. Om han ville sende besked til hende om tid og sted, anede hun ikke, og hun ville lyve, hvis hun sagde, hun ikke håbede det. Men hun vidste bedre end at stole på en slyngel som Neagu, lige meget hvor gammel en ven, han var, og hvor charmerende et smil, han havde.

Hvad angik Venus, så havde hun stadig et smil på læben, da hun nåede hjem over en time senere end planlagt og fraværende gav sin småforundrede læremester kurven i armene og gik op for at pakke.

Venus har forladt tråden.

Neagu

Neagu

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 187 cm

Sparks 21.09.2020 15:32
Han havde hende, hvor han ville have hende - og han måtte nok også indrømme, at for det smil og de øjne som hun gav ham. Så ville han ikke gå tilbage på deres aftale, udelukkende fordi, han ikke ville have der skulle være en grund til, at han ikke kunne opsøge dem igen. Måske ville mange betegne manden som stod på den anden side af celledøren, som en mand der ingen skrubler havde når det kom til kvinder. Men han var hellere ikke en, der viljeløst gik rundt og lagde an på kvinder for enhver pris. Nej, jagten var bestemt lige så god som alt andet. Hvorfor tvinge sig på, når de kunne komme til ham?

Han nikkede hurtigt, og skyndte sig ud af døren. Imponeret over at hun tænkte så langt, og faktisk længere end han selv havde gjort. Måske ville hun alligevel ikke være så dum at tage med på eventyr, som han havde troet? Når man kunne tænke så hurtigt og snedig som hende, ville altid være velkommen på hans skib. 
Og sammen løb de så væk fra byvagterne hovedkvarter, væk fra den rødne mugne celle. Det var med smil og grin, da de endelig stoppede op fordi det igen var sikkert. Han nikkede med et smil, og lovede hun ville høre noget inde for de næste to dage.
Og hvis der var noget som Neagu stod ved, så var det at holde hvad han lovede.

Neagu har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack, Echo
Lige nu: 2 | I dag: 12