two friends meeting.

Amora Treaty

Amora Treaty

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 19 år

Højde / 174 cm

Wimse 09.05.2011 19:29
Amora lyttede med opmærksomhed. Da ordet fægtetræning blev nævnt, kom der et smil frem på hendes læber.
"Blev du så god til at fægte?" spurgte hun med et smil, og en tanke blev formet i hendes hoved.
"Det må du vise mig senere. Der har ikke været nogen at kunne træne med, når du ikke har været her!" sagde hun en smule bebrejdende, men hun håbede på at han vidste, at hun selvfølgelig ikke mente det på den måde. Egentlig var hendes forældre slet ikke vilde med ideen, om at hun havde et sværd. De anede ikke engang, at hun stadig trænede. De vidste at hun havde trænet med Joseph, men hun var ikke helt sikker på, at de vidste at hun stadig trænede. Hun ville heller ikke fortælle dem det. De ville da forbyde hende det, fordi hun var en kvinde, og kvinder skulle ikke lege med våben. I stedet skulle hun lære at være en ordentlig kvinde, lære at lave mad, vaske tøj og tage sig af en mand. Det blev bare kedeligt i længden.
"hvad gjorde du så bagefter?" spurgte hun nysgerrigt.
Ichabod Castillo

Ichabod Castillo

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 180 cm

Castillo 09.05.2011 19:35
Padra trak lidt på skulderen som svar på hendes spørgsmål "det kommer jo an på hvem jeg fægter imod" Han smilede da hun nævnte træning "Selvfølgelig, jeg vil også se dine forbedringer" Han nød virkelig at fægte og at træne, så at have nogen at træne med var altid en fornøjelse. Han kendte godt til formålet med hendes træning så han vidste også at hun fik noget ud af deres små dueller "Jeg tog ned til havet, hvor jeg sneg mig ombord på et skib, jeg blev så opdaget halvvejs, men kaptajnen var en flink forstående fyr og han lod mig blive."
- "I'm the me i choose to be" <3
Amora Treaty

Amora Treaty

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 19 år

Højde / 174 cm

Wimse 09.05.2011 19:40
"Var det en god fægtemester du havde?" spurgte hun med et lille smil. Selv ville hun gerne have en fægtemester, men det kunne hun ikke få. Hendes forældre havde ikke råd, og så ville det også komme ud, at hun som kvinde af en god familie, gik og legede med våben. Selvom de ikke havde mange penge, havde deres familienavn et godt ry. Det var en stærk og solid familie, og deres navn skulle ikke tilsmudses af, at hun gik og opførte sig som en mand.
Det var også derfor hun var høflig, aldrig svarede sine forældre igen, og hun gjorde hvad de bad om, uden at stille spørgsmålstegn til det. Sådan var hun bare. Hun ville ikke skændes med sine forældre.
"jeg er nok ikke blevet bedre end dig, men jeg er blevet bedre," sagde hun med et stort smil.
Hun lyttede til hvad han sagde, og løftede det ene øjenbryn.
"Hvad ville du have gjort, hvis ikke han havde været venlig? Det var da dumt at gå om bord uden at sige det, var det ikke?" spurgte hun og kiggede på ham.
Ichabod Castillo

Ichabod Castillo

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 180 cm

Castillo 09.05.2011 19:51
"Ja, han var ret dygtig...men han var lidt sær" Han grinede lidt ved tanken om fægtemesterens sære personlighed " hold nu op, vi ved jo begge to godt at du er fantastisk, du har bare ikke muligheden for at leve op til dit fulde potentiale" Han vidste hun var bedre end hvad hun gjorde sig til. Han havde mange gange fået dybere snitsår efter hun havde givet ham en over fingeren "Jo det var nok lidt risikabelt, men intet vove, intet vinde som man siger..hvad er livet dog uden en smugle spænding?" Han smilede en smugle udfordrende.
Egentlig havde han været pænt skræmt ved situationen, men det behøvede hun jo ikke at vide noget om.
Amora Treaty

Amora Treaty

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 19 år

Højde / 174 cm

Wimse 09.05.2011 19:59
Amora smilede skævt. "De sære skulle være bedre end man tror," sagde hun og tænkte lidt. Joseph havde fortalt hende om sin fægtermester, der var oppe der hvor alle lysetskrigere blev trænet. Han skulle være god, og i hendes ører havde det lydt som et paradis. på et tidspunkt havde hun bestemt sig for selv at ville være krigere, men så døde Joseph, og så fik hun knap så frie tøjler. Hendes forældre ville ikke miste endnu et barn, hvilket hun godt kunne forstå, men det irriterede hende også. Ligesom Padra sagde, hvis ikke man vovede noget, ville man heller ikke opleve nye, fede ting.
"Jeg ville ikke kalde det fantastisk. Men du er bare bedre end mig," sagde hun med et skævt smil, men hun kunne mærke, at hun begyndte at rødme end smule, da han gav hende en kompliment. Det var hun begyndt på den seneste tid, og hun anede ikke hvorfor. Det var jo bare Padra, hendes bedsteven, som hun havde kendte stort set hele sit liv. Men det var vel heller ikke "bare" Padra. Hun sukkede indvendigt. Hun opgav at finde rundt i sine tanker, for de var virkelig forvirrende.
"Du kunne være kommet til skade! Det kunne have endt galt. Jeg ved godt at man skal vove noget nogen gange, men ikke sit liv, Padra.." sagde hun, og vidste godt, at hun lød bekymrende, men hun kunne altså ikke lade være.
Ichabod Castillo

Ichabod Castillo

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 180 cm

Castillo 09.05.2011 20:08
"Du ER fantastisk på din helt egen unikke måde og du har da vundet over mig mange gange før.." Han smilede, lidt forvirret over den røde farve der blussede op på hende kinder, rødmede hun virkelig?! Han lagde hovedet lidt på skrå og betragtede hende med et lettere gennemborende blik - det var nok noget han bildte sig ind, hvorfor skulle hun dog rødme af noget han havde sagt? Han kunne mærke nervøsiteten stige og et kort øjeblik snørede hans hals sig sammen. Han kunne dog ikke lade vær med at smile af hendes pludselige bekymring "Det gjorde det jo ikke.. jeg er jo lige her"
Amora Treaty

Amora Treaty

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 19 år

Højde / 174 cm

Wimse 09.05.2011 20:15
Hun havde bestemt ikke selv valgt, at hun ville rødme. Hun ville helst ikke rødme overfor Padra. Han var hendes ven, ikke en hun normalt ville rødme overfor.
"Det er bare noget du siger! Joseph vandt over mig en million gange." sagde hun, og var selv en smule forvirret. Hun blev ved med at rødme, og et eller andet sted ville hun egentlig bare gerne falde i et dybt hul, så han ikke skulle se at hun rødmede sådan.
"Men jeg er glad for at du siger det," mumlede hun så, og kiggede rundt som om intet var hændt. Det er bare Padra. Din bedsteven. Slap af. sagde hun til sig inde i hovedet. Hun blev nødt til at sige det til sig selv, for at holde op med at rødme.
"Det er da bare fordi du var heldig.. tænk hvis de havde smidt dig i vandet?!" Hun var virkelig bekymret.
Ichabod Castillo

Ichabod Castillo

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 180 cm

Castillo 09.05.2011 20:23
Han betragtede hende, stadig forvirret over det han så.
Hvorfor rødmede hun? Det var jo bare et kompliment, dem havde han da givet hende før, hvorfor var det pludselig anderledes nu? Han rodede sig selv lidt i håret mens han lettere akavet kiggede lidt rundt, ude af stand til at finde ud af hvordan han skulle reagere. Inderst inde var han blevet glad over hendes reaktion, men det var noget han ikke var meget for at indrømme overfor sig selv " Det gjorde de jo ikke, du bekymre dig for meget Amora"
Amora Treaty

Amora Treaty

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 19 år

Højde / 174 cm

Wimse 09.05.2011 20:28
Amora kunne godt mærke den lidt akavede stemning der var blevet. Det var ikke med vilje, og hvis hun kunne styre det, havde hun slet ikke rødmet. Men hun kunne jo ikke lade være. Hans komplimenter fik hende til det. Hun havde fået så mange af ham, at det egentlig ikke burde gøre noget. Alligevel havde hun det som om han var helt anderledes, når han gav hende komplimenter. Som om han var blevet anderledes på den tur. Han så også anderledes ud. Det var bestemt ikke noget galt i det, for det var kun blevet bedre, men det var underligt.
"Undskyld.. jeg vil bare gerne være sikker på, at du ikke bare efterlader mig herhjemme.." sagde hun med et lille smil.
"Fortæl mig noget mere!" sagde hun og lød igen som sig selv.
Ichabod Castillo

Ichabod Castillo

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 180 cm

Castillo 09.05.2011 20:36
"Næste gang rejser jeg ikke uden dig" Sagde han noget bestemt. Han smilede lettet da hun virkede mere normal. Han rystede svagt på hovedet, sådan for at ryste den lidt akavet stemning af sig før han fortsatte " Da jeg kom i land tog jeg straks op i bjergene hvor jeg, til at starte med, overnattede i grotterne rundt omkring..Amora du skulle virkelig have været der, nogle af de grotter var fuldkommen fantastisk"
Amora Treaty

Amora Treaty

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 19 år

Højde / 174 cm

Wimse 09.05.2011 20:40
Amora kom til at smile af det han sagde.
"Hvis du kan overbevise mine forældre om, at jeg ikke dør af det, så vil jeg meget gerne med," sagde hun med et smilet på læberne. Hun vidste godt hvorfor hun ikke måtte tage afsted. Joseph var blevet dræbt på vejen hjem. Det var der det hele var startet. Før det, havde de ikke sagt noget til, at hun var taget med Padra en dag eller to. men nu var de meget forsigtige med at lade hende tage af sted. Hun kunne se på sin mor, at bare hun tog til byen, blev moderen nervøs. Det var virkelig irriterende, men Amore sagde aldrig noget til det. Hun var jo vant til det.
"Jeg vil så gerne have været der.. Men hvorfor tog du op i bjergene?" spurgte hun nysgerrigt.
Ichabod Castillo

Ichabod Castillo

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 180 cm

Castillo 09.05.2011 20:45
Han tøvede et øjeblik for at tænke over sit svar "....det..ved jeg faktisk ikke rigtig.. det var bare der jeg ville hen" han trak kort på skulderen og kørte en hånd gennem sit brune pandehår "jeg planlægger jo ikke rigtig noget..og det virkede bare som det mest indbydende sted, desuden ville jeg gerne undgå at skulle gennem den sump der lå i området"
Amora Treaty

Amora Treaty

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 19 år

Højde / 174 cm

Wimse 09.05.2011 20:58
"Jeg ville ønske at mit liv var ligeså frit som dit," sagde hun med et drømmende smil. Hun ville ønske at hun selv kunne bestemme hvad hun ville gøre. selv bestemme hvor hun ville sove, hvilken vej hun ville gå, uden at skulle tænke på, at hendes forældre sad bekymret derhjemme og regnede med at have hende hjemme inden kort tid. Det ville jo være drømmelivet. At vove sig om bord på et skib, uden at skulle spørge om lov først. Men det var kun noget hun kunne drømme om.
"Dit liv er det jeg drømmer om," sagde hun med et lille grin.
Ichabod Castillo

Ichabod Castillo

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 180 cm

Castillo 09.05.2011 21:03
Padra kunne ikke holde et grin tilbage.
Han vidste hvor meget hun længdes efter den frihed han selv havde opnået og han ville virkelig ønske at hun kunne slutte sig til ham "Vi skal nok få dine forældre overtalt, det skal jeg nok sørge for" Han virkede nu mere seriøs end han havde gjort længe, det her betød noget for hende og han ville gøre for at det skulle lykkedes "og når det lykkedes, tager jeg dig med ud og se det hele"
Amora Treaty

Amora Treaty

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 19 år

Højde / 174 cm

Wimse 09.05.2011 21:07
"Tusinde, tusinde tak fordi du overhovedet gider at prøve.." sagde hun, og det var tydeligt at hun var taknemmelig. Hun vidste at hendes forældre kunne være umulige og stædige, men de elskede Padra. Det havde de altid gjort, så mon ikke han kunne få dem overtalt.
"jeg vil se alt! også det der slet ikke er værd at se!" sagde hun med et stort smil, og hun så allerede drømmende ud.
Ichabod Castillo

Ichabod Castillo

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 180 cm

Castillo 09.05.2011 21:09
Padra elskede at gøre hende glad, så at se hendes taknemlige glade smil betød virkelig meget for ham "det var da virkelig det mindste jeg nogensinde ville kunne gøre for dig"
Han betragede hendes drømmende blik og smilede glad, han vidste præcis hvad han ville have hende til at se.
Amora Treaty

Amora Treaty

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 19 år

Højde / 174 cm

Wimse 09.05.2011 21:14
Padra kunne næsten altid gøre Amora glad. Hun var i det hele taget bare utroligt glad for at kende ham. Hun var lykkelig for, at han var hendes bedste ven, og at han gad at bruge tid sammen med hende. Det betød rigtig meget for hende, og hun ville ikke miste ham. Det ville gøre forfærdeligt ondt.
"Tak," sagde hun endnu engang. ord kunne ikke beskrive hendes taknemmelighed, men hun anede ikke hvordan hun ellers skulle fortælle ham hvor glad hun var for alt det han gjorde for hende.
"Fortæl mig noget mere," sagde hun med et smil.
Ichabod Castillo

Ichabod Castillo

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 180 cm

Castillo 09.05.2011 21:17
"Der er virkelig ikke særlig meget mere at fortælle, hjemturen gik hurtigt og smertefrit"
Sandheden var en helt anden, men Padra ville ikke bekymre hende yderligere. I stedet sendte han hende et bredt smil og håbede på at hun ikke ville se gennem hans lille løgn.
"hvad med dig? Hvad har du sådan gået og lavet mens jeg var væk?"
Amora Treaty

Amora Treaty

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 19 år

Højde / 174 cm

Wimse 09.05.2011 21:21
Amora så lidt på ham. Hun kunne godt fornemme at der var noget han ikke sagde, men hun valgte at lade være med at spørge ind til det. Hvis han ville fortælle det, skulle han nok, det var hun overbevist om. Desuden skulle man ikke tvinge folk til at sige noget de ikke ville. Det ville bare ende galt.
Amora måtte tænke lidt, da han spurgte hvad hun havde lavet. Hvad havde hun egentlig lavet? Hendes liv var så kedeligt, at hun nogen gange havde svært ved at huske det.
"Jeg har fået ordnet Josephs sværd.. Smeden inde i byen kunne godt, selvom han ikke kunne forstå hvorfor jeg kom til ham, når det var en elver der havde smedet det.. og.." hun måtte tænke lidt mere.
"Så har jeg mødt nogle nye mennesker på mine ture til byen.. og min familie og jeg besøgte Josephs grav på årsdagn for hans død.. og det var vidst det," sagde hun med et lille smil. Det var tydeligt på hende, at hun stadig savnede sin bror. Hun kunne ikke rigtigt forklare det, men de havde bare haft et specielt forhold.
Ichabod Castillo

Ichabod Castillo

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 180 cm

Castillo 10.05.2011 09:01
Padra gnubbede sig uroligt på armen ved tanken om det der var hændt ham.
Han var blevet overfaldet af en gruppe røvere. De havde stukket ham ned, stjålet alle hans værdigenstande og smidt i havet i håb om at han at skulle forbløde eller drukne.
Til al hans held havde en forbipassende opdaget hans livløse krop og havde kæmpet for at få ham genoplevet.
En lægefamilie havde glædeligt taget sig af ham, og efter en måned med høj feber havde de givet ham lov til at forlade byen og rejse videre.
" Det lyder da som om du har lavet en hel del" svarede han noget fraværende mens han fortsat gnubbede sig på armen.
Han vidste hvor meget hun stadig savnede ham. Selv havde han aldrig haft meget med manden at gøre, men han havde virket som en utrolig flink person.
"Du savner ham stadig meget hva?"
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Tatti, Echo, jack, Lux
Lige nu: 4 | I dag: 12