Ved en fredfyldt sø

Chinaza Ngozi

Chinaza Ngozi

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 5464 år

Højde / 210 cm

George 13.08.2009 21:41
Hun tog hans hånd og lagde krystallen i den.
"Det er de smukkeste krystaller, der findes, efter min mening ... Kender du sagnet om den?" Hun smilede skævt. Det var et sagn, der verserede mellem elverfolkene, og hendes mor havde fortalt hende det, da hun var lille og endnu havde en mor.
Kyoshiro Sitanus

Kyoshiro Sitanus

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1253 år

Højde / 190 cm

Kyoshiro 13.08.2009 21:44
"Hmm nej jeg husker ikke at have læst om et sagn. Jeg tænker normalt kun på deres effekt og hvad de kan skabe sammen med andre. Nogle krystaller vibrere sammen med andre.
Hvis man kan skaffe krystaller i den rigtige størrelse, kan man skabe jordskælv"

Sagde han roligt, da han fik krystallen i hånden, tog han fat i enden med neglende og løftede den op foran hendes og sit ansigt.
Vippede den lidt frem og tilbage for at få den smukke effekt i den.
Chinaza Ngozi

Chinaza Ngozi

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 5464 år

Højde / 210 cm

George 13.08.2009 21:57
"Engang for mange årtusinder siden lå der en vulkan her. Ilden var fanget i bunden af hulrummet under keglen, der var stoppet til. Over det tilstoppede sted, havde regnen regnet ned i mange måneder, og der var dannet en sø.
Presset inde i vulkanen steg som århundrederne gik og vegetationen formuldede et godt stykke op ad vulkanen, hvis krater, nu var fyldt op med vand. Det var en naturlig reaktion, der skabte vulkanudbruddet, og elverne, der boede her i skoven og levede af den varme vulkanen afgav, ville være omkommet, hvis det ikke havde været for søen i krateret. Da det hele eksploderede, sivede vandet ned i bunden af keglen, hvor det mødtes med lavaen i en kemisk forbindelse ... Disse krystaller var resultatet, og som tiden gik og vand på ny dækkede den udslukte vulkan, blev krystallerne begravet og halvvejs glemt ... De er en forening af ild og vand; det bedste fra to elementer forbundet for evigt ..." Hun så op og mødte hans blik. Forenet, som hun følte, de ville være det resten af deres dage.
Kyoshiro Sitanus

Kyoshiro Sitanus

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1253 år

Højde / 190 cm

Kyoshiro 13.08.2009 22:05
Han sad stille og lyttede til hendes historie. Det kunne godt tænkes at han havde læst noget om det her, men han kunne intet huske omkring det.
Det var kun derfor at han sad stille og kiggede forundret på hende. Krystallen der lå i hans hånd virkede næsten til at forblive rødlig så længe han holdt omkring den.
Historien var sød. Der fantes historier som denne. Noget med to eller flere elementars sammensmeltning var ikke noget nyt.
Men af en eller anden grund kunne han godt se det for sig. Det var måske bare fordi at det var Chinaza der sad og fortalte at han kunne.
Han så derefter lidt på den, vendte den lidt frem og tilbage i hånden inden han atter løftede den til mellem deres ansigter.
En tyk, varm flamme blussede op omkring den og han hævede langsomt et øjenbryn. Krystallen tog ikke rigtig imod ilden.. Den virkede.. Ligeglad?

"Du har måske ret.. Den reagere ikke på varmen"
Chinaza Ngozi

Chinaza Ngozi

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 5464 år

Højde / 210 cm

George 13.08.2009 22:13
Hun smilede.
"Den reagerer ikke på ild, og den er ikke blevet slebet mat af vandet. Den har så mange sære egenskaber og så meget mystik i sig ... Det sagdes også, man kunne sammensmelte to sjæle på samme måde i sådan en sten ..." Hun betragtede roligt dens klare figur, mens ilden omsluttede den.
Kyoshiro Sitanus

Kyoshiro Sitanus

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1253 år

Højde / 190 cm

Kyoshiro 13.08.2009 22:41
"Virkelig? Det er dog noget jeg ikke rigtig tror på.. Men kær tanke"

Mumlede han tænktsomt, var egentlig voldsomt irriteret over at stenen ikke tog imod den ild der omgav den.
Så med et grynt blev den orange ild pludselig blå og varmen blev mange gange værre.
Godt nok kunne han ikke selv mærke det, men Chinaza burde let kunne mærke den nu ret ulidelige varme.
Han så ikke engang på hende. Han stirrede på den belastende sten.
Chinaza Ngozi

Chinaza Ngozi

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 5464 år

Højde / 210 cm

George 13.08.2009 22:48
Hun mærkede varmen meget intenst og trak sig lidt tilbage. Hun vidste, krystallen ville klare enhver varme. Når den var skabt af lava, ville ingen ild være kraftig nok til at nedbryde den.
Hun overvejede kort, om hun turde forsøge med legenden om at binde to sjæle sammen. HAn ville nok bare finde det fjollet, hvad det i grunden også var. Hun følte forbindelsen inden i sig og vidste, den aldrig ville forsvinde. Men som han sad der og allerede udførte den ene halvdel af ritualet, kunne hun ikke lade være med at tænke på at koppe hånden og tage en håndfuld vand op for at hælde over den. Hun holdt sig dog i skindet.

(Og FRYS)
Kyoshiro Sitanus

Kyoshiro Sitanus

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1253 år

Højde / 190 cm

Kyoshiro 15.08.2009 00:41
Han var dybt optaget af at blive ved med at forstærke den nu ret ufattelige varme der befandt sig omkring stenen.
Han kunne simpelthen ikke tage at den ikke reagerede på hans magi, han hadede det simpelthen.
Hadet havde fået hans negle til at bore sig ind mod krystallen, men selv metallet i dem kunne ikke skabe andet end ridser.
Hvis han blev nød til det ville han skabe varme nok til at smelte sten. Han kunne skabe varme nok til at matche en vulkan i udbrud, men tanken om at Chinaza stadig sad her, fik ham til at holde lidt igen.
Hun var trodsalt ikke andet end en elver.. Eller et menneske med spidse ører og elver færdigheden.
Det gik kort op for ham at han rent faktisk ikke kendte til hendes herkomst og det gik de sorte øjne til at flytte sig let fra stenen og hen på hende.

"Er du egentlig elver?"

Spørgsmålet måtte udentvivl komme lidt bag på hende. Det passede ikke rigtig ind i det han sad og lavede.
Chinaza Ngozi

Chinaza Ngozi

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 5464 år

Højde / 210 cm

George 15.08.2009 00:49
Hun kom til at le.
Det var nok det mærkeligste, han kunne have sagt, tænkte hun. Hun rakte frem efter krystallen, så han ikke skulle ødelægge den.
"Min mor var elver. Min far var krystallisianer. Deraf min gyseligt blege hud ... Jeg har aldrig mødt andre elvere end hende. Hun forbrød sig mod sin familie ved at gifte sig med min far ... Det ødelagde næsten deres ægteskab til sidst ... eller, før de blev taget fra mig; jeg ved ikke, hvad der er sket siden." Hun slog blikket ned for at skjule de tårer, der truede hendes øjne, mens hun lod hånden falde slapt.[/i]
Kyoshiro Sitanus

Kyoshiro Sitanus

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1253 år

Højde / 190 cm

Kyoshiro 15.08.2009 00:53
"Jeg må sige at jeg holder af din hudfarve"

Sagde han konstaterende, inden ilden omkring krystallen gik ud og han kastede den op i luften,
Det var ikke et voldsomt kast, det var mere et vrik med håndledet, og han greb den igen uden at flytte øjnene fra Chinaza.
Da hun endte med at blive trist til mode, sukkede han besværet og tog fat i hendes hånd for at ligge krystallen i den.

"Dem skal du ikke tænke på længere. Du er voksen, det er sådan noget der sker"

Sagde han halv monotont og så halv tomt på hende. Han sad også og tænkte tilbage på en såkaldt familie og en knap så fantastisk barndom, men han sad ikke med tåre i øjnene.
Han var trodsalt også lidt ældre end hun var. Han kunne let ignorere det.
Chinaza Ngozi

Chinaza Ngozi

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 5464 år

Højde / 210 cm

George 15.08.2009 00:59
Da han ville lægge krystallen tilbage i hendes hånd, så hun op og sendte ham et lille smil, mens hun slog tårerne på tilbagetog og lukkede hans hånd om den.
"Behold den. Der er ikke meget, jeg kan give dig ... En krystal fra bunden af søen er dog en af dem ..." sagde hun stilfærdigt og mødte hans blik. Hun kunne se på ham, han havde misforstået grunden til hendes tårer. Hun var ikke så sentimental over tabet af et par forældre, hvor hendes eneste minder var et par sagn og sange. Det var den bitterhed, der altid greb hende, når hun tænkte på sin egen dårskab. Hun var blevet fjernet hjemmefra og anbragt i den forbistrede glaskuppel, hvor hun havde boet i årevis, før hun gik de få skridt, der gjorde hende til en fange bevidst om sit fangeskab. Hun havde dræbt mennesker den dag, men hun fortrød det ikke. Intet af det. Kun at hun nogensinde havde været så naiv.

((går i seng nu, så frys))
Kyoshiro Sitanus

Kyoshiro Sitanus

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1253 år

Højde / 190 cm

Kyoshiro 18.08.2009 17:53
Da han alligevel fik krystallen tilbage i hånden, blinkede han halv undrende og kiggede lidt ned på den.
Hvad skulle han bruge den til? Egentlig viste han det ikke, men det var nok sådan noget sentimentalt noget.
Istedet for at smide den tilbage i søen, smilede han halv besværet og lagde krystallen ned i en lomme.
Sukkede lidt efter, inden han rækkede ud efter Chinazas ansigt og klappede hende på kinden.

"Sødt. Jeg ville være nød til at købe den for at få fat i sådan en"

Sagde han smilende, inden han efterfølgende kiggede op i himlen. Det var ikke overskyet.. Damn han ville gerne have haft regn.
Chinaza Ngozi

Chinaza Ngozi

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 5464 år

Højde / 210 cm

George 18.08.2009 17:58
Hun fornemmer, det ikke er noget, der betyder ret meget for ham, og hun sukker lydløst. Hun sidder et øjeblik og ser på ham, før hun rækker ud efter sin meget slidte, temmeligt flåede kjole. Hendes hud var stadig fugtig, men hun var ligeglad. Hun følte, hun måtte have et eller andet at tage sig til. Bare noget. Og kjolen var et godt påskud.
Med lidt besvær trak hun den over hovedet og rettede lidt på den. Det engang mørkeblå stof var nu gråligt, slidt, og de baner af sølv, den engang havde haft, var støvede og havde begyndelsen til noget skimmesvamp på sig. Den stod i skarp kontrast til hendes velplejede hår og hendes fine, bløde hud. Kun hendes fodsåler var en smule beskidte, og bestod af et tykt lag hård hud, da hun altid gik på bare fødder.
Kyoshiro Sitanus

Kyoshiro Sitanus

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1253 år

Højde / 190 cm

Kyoshiro 18.08.2009 18:03
Han betragtede hende let fra sin plads da hun rejste sig op og lagde hovedet let på skrå.
Sikke slidt tøj hun havde på. Gad vide om hun burde finde sig et job eller skulle han tage sig sammen og forsørge hende?
Han kendte ikke det her så godt, så lidt efter trak han lidt på skuldrende og lagde hovedet i en hånd.

"Skulle du ikke finde dig et job? Så du har råd til tøj og sko?"

Sagde han let, betragtede hende indtrængende.
Chinaza Ngozi

Chinaza Ngozi

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 5464 år

Højde / 210 cm

George 18.08.2009 18:05
Hun foldede hænderne i skødet og så skyldbetinget på ham.
"Jeg har ikke rigtigt evnerne til sådan noget," sagde hun beklagende. "Alt, hvad jeg har forsøgt mig med, er gået galt ... På den ene eller den anden måde ..."
Kyoshiro Sitanus

Kyoshiro Sitanus

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1253 år

Højde / 190 cm

Kyoshiro 18.08.2009 18:11
"Hvordan? Job som at rydde op eller lave mad kan da ikke være så slemt?"

Spurgte han forundret, det vidste han jo at det ikke var. Selv han havde haft et job en gang.
Det var godt nok ved at være nogle hundrede år siden, men han kunne sku da holde det alligevel!

"Hvis du mangler noget siger du det bare. Jeg har mere end nok"

Tilføjede han lidt efter. Han havde rent faktisk lavet en form for "opsparing" om man vil.
I deres gamle hus rent faktisk. Han rendte jo rundt og slo overraskende mange væsner ihjel og det viste sig at de fleste havde ret mange krystaller på sig.
Han købte ikke særlig tit ting heller, men at lade dem ligge til den næste ådselsæder gad han heller ikke.
For selvom han tit bare stjal hvad han skulle bruge, kunne han let komme til at finde en tøjforretning der skræddersyede tøj til kunderne eller en lille butik der solgte forskellige slags ringe.
Han kunne bruge krystaller på de mærkeligste ting. Men han hyggede sig da i det mindste.
Chinaza Ngozi

Chinaza Ngozi

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 5464 år

Højde / 210 cm

George 18.08.2009 18:18
Hun slog blikket ned, da han tilbød hende at spørge ham om penge. Hun hadede at nasse på andre, og hun plejede som regel at kunne skaffe sig det mest nødvendige ... Bare ikke i helt de nødvendige mængder. Hun tænkte på den lille, halvmugne humpel brød, hun havde spist for nogle dage siden; det sidste måltid, hun havde fået ... der var ikke noget at sige til, hun havde tabt sig.
I stedet for at tænke mere over dette, skubbede hun tankerne til hans spørgsmål. Hun rømmede sig let.
"Jeg har forsøgt mig som oprydder på kroen, men jeg blev så skræmt over alle de folk, der kom, at jeg tabte en masse af tallerknerne og krusene ... JEg blev sat til at rydde skårene op, men jeg gjorde en sølle figur. Så blev jeg sat til at rette bulerne ud på de krus, jeg havde tabt, men jeg kunne knapt løfte hammeren, og da slet ikke styre den, så bulerne blev bare større ..." Hun sukkede og slog hjælpeløst ud med hænderne, "og sidst jeg forsøgte at lave mad, endte det med at være så dårligt, jeg ikke en gang selv ville spise det ..." Hun rystede opgivende på hovedet af sig selv.
"Jeg har også prøvet mig i en butik som sælger, men jeg kunne ikke stå mål med kundernes købslåen og blev fyrret to timer efter, jeg var begyndt ... Og det er blot nogle af forsøgene." Hun så stadig ikke op. Sad blot mismodigt med et bittert drag om munden over sin egen uduelighed.
Kyoshiro Sitanus

Kyoshiro Sitanus

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1253 år

Højde / 190 cm

Kyoshiro 18.08.2009 18:25
Han lyttede betænksomt, men kunne ikke helt styre sit smil der bare blev større og større.
Det undrede ham egentlig ikke, selv for ham virkede hun alt for genert og uskyldig til fx. At kunne sælge ting til kunder der lette blev fornærmet.
Hun var simpelthen ikke flexibel nok, men okay med madlavningen, han kunne ikke knække et æg uden at halvdelen af skallen kom med.

"Tænk at du har arbejdet på Kroen.. Der har jeg ikke været i år!"

Grinede han pludseligt og lod hånden glide lidt foran munden af vane.
Dog stoppede han hurtigt og smilede skævt inden han atter så seriøst på hende. Hvad kunne hun så lave..?

"Så du kan simpelthen ikke styre et job? Hvad render du så rundt og laver?"
Chinaza Ngozi

Chinaza Ngozi

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 5464 år

Højde / 210 cm

George 18.08.2009 18:28
Hun slog ud med begge arme og så omsider på ham.
"Jeg har forsøgt mig med mange jobs, men der er bare ikke noget, der virker ... Så normalt går jeg bare rundt i skoven og..." Hun bed sig selv af midt i sætningen, da hun var ved at røbe noget, hun helst ikke så, han kendte til. Noget hun var flov over. Hun fortsatte dog lynhurtigt i håbet om, han ikke bemærkede det: "nyder ensomheden."
Kyoshiro Sitanus

Kyoshiro Sitanus

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1253 år

Højde / 190 cm

Kyoshiro 18.08.2009 18:31
Han hævede et øjenbryn af hendes pludselige stoppen og rullede let med øjnene af det.
Som om at han ikke ville have lagt mærke til det. Han kunne let se når folk løj og han kunne læse Chinaza som en åben bog.

"Du lyver" Konstaterede han kort.

"Hvad er det du rigtig render rundt og laver?"

Tilføjede han roligt og lagde hovedet let på skrå og kiggede betaget på hende. Han ville se om hun ville lyve igen.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Tatti, Echo, jack, Lux
Lige nu: 4 | I dag: 12