Åben

En Ven i Mørkets Skygge

Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 06.01.2017 14:48
Frida så sørgmodigt mod Tick. Hun vidste hun ikke ville kunne tage sig af hende, men hun ville finde en eller anden måde at hjælpe hende på. "Så... Hvad gør du normalt? Hvordan får du mad? Laver du det selv? Hvordan overlever du? Det bliver du nød til at forklare mig så jeg ikke er alt for bange for hvad der sker i dit liv." sagde hun stille til Tick med hvad der kunne kaldes våde øjne og en sørgelig stemme.
Avataren er lavet af: Wildweasel339
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 06.01.2017 16:28
Tick så på Frida med en blanding af overbærenhed og venlighed. Hun havde ikke stillet nogen nye spørgsmål, de var alle ret typiske og hverdagskost for Tick at blive spurgt om.
Med sin frie hånd lod Tick sine fingre løbe igennem græsset der hvor de sad. Der var sne lidt længere væk, men Tick vidste bedre end bare at smutte og lade sig distrahere.

"Normalt finder jeg mad i skoven eller også er der folk der er flinke nok til at give mig noget. Det hænder også at folk betaler mig for at spille og så køber jeg mad selv. Jeg overlever på andre folks gode hjerter og hårdt arbejde."

Tick Evergreen | Skovelver | Strejfernde Musikker 

Quote: "..."

Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 09.01.2017 18:06
Frida ville helst finde en eller anden måde at hjælpe, men kunne ikke. Hun så mod Tick. "Det må være svært i en verden hvor så få har sådan et hjerte." hun rejste sig op og så igen mod søen reflekterende vande. "Hvis du vil kan jeg følge dig til hovedstaden hvor vi kan finde nogen der kan tage sig af dig? Men kun hvis du vil?"
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 09.01.2017 21:06
Tick kiggede op på kvinden og tænkte over det. Hun måtte indrømme: Det var en svær tilværelse som forældreløs elverpige der spillede fløjte, og især i den hårde vinter var det ikke særlig behageligt hvis man ikke tjente penge nok til at kunne komme ind et varmt sted for natten.
Tick rejste sig ligeledes op og så ud over søen. Dens stille vand gjorde hende tryg, på trods af de potentielle farer der kunne være associeret med den.

"Jeg ønsker ikke at volde nogen problemer, dog."

Sagde Tick til Frida, med sin egen lillefingre viklet rundt om Fridas lillefinger.

Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 16.01.2017 12:21
Frida kunne ikke forstå hende. En pige som hende burde da stå med åbne arme for sådan en ide. Men måske var problemet blot at Frida aldrig selv havde stået i hendes sko. Hun måtte dog bare se om hun ikke kunne få enden Tick til at hoppe med på ideen ellers måtte hun jo finde en mellemvej mellem hendes tidligere plan og Tick's ønske om ikke at volde problemer. "Nå. Men al denne her sørgmodige snak må vel få dig til at væmmes. Hvad med at fortælle noget mere om dig selv så?" Frida prøvede klart at distrahere Tick så hun kunne finde ud af mere som hun kunne bruge i argumenter for at få hende i en eller anden form af sikkerhed.
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 19.01.2017 11:11
Tick smilede forvirret, men forsikrende.
Hun var ikke trist over deres samtale, bare urolig for at komme i vejen for Frida. Hun ville ikke ulejlige nogen med at skulle bede dem om at finde hende ly for kulden.
Tick vendte sit hoved imod floden igen og så på de stille vand. Hun vidste ikke helt hvad hun skulle fortælle Frida om sig selv. Med et nærværende blik i øjnene rakte hun om i sit kogger og tog sin fløjte op derfra. Hun lagde den i Fridas hånd og signalerede:

"Dette er min fløjte og den er med mig overalt."

Tick smilede stolt og strøg det blanke instrument over mundstykket. Det var lidt det eneste der ellers var at snakke om, ellers var det meste lidt for trist.

"Kan du spille musik, frøken Frida?"

Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 02.02.2017 01:42
Frida så på det fine instrument. "Ikke rigtigt desværre." svarede Frida til den lille pige Tick. Det var måske mærkeligt, men Frida havde en trang til at hjælpe hende, men på samme tid ville hun helst bare stikke af. Stikke af fra den underlige samtale der gjorde hende en smule ukomfortable. Hvad skulle hun dog sige nu. Det hele var ved at blive akavet og Frida så mod himlen. "Hvad tror du klokken er?" sagde Frida så spørgene. Hun lød en smule travl som hun sagde ordene, men usikker.
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 05.02.2017 15:49
Tick så på Frida med undrende øjne. Klokken? Hvordan skulle hun vide det, her var så mørkt, og her var altid så mørkt. Tick trak på skuldrene og så imod himlen med triste øjne.
Hun savnede dagen, hvor solen stod højt og hvor vejret var varmt. Hun savnede tidsfornemmelse. Hun savnede mest ikke at være bange for at gå alene.
"Frøken Frida?"

Spurgte hun.

"Kan du gøre det med vandet igen? Der hvor du gjorde det til is? Hvor har du lært det?"

Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 05.02.2017 16:58
Frida så med et let smil på Tick. Nu talte hun om ting der i sandhed interesserede hende og hun var klart med på at dele med folk. "Jo da søde." sagde Frida så. "Det noget man tit lær i norden hvor jeg kommer fra. Så jeg lærte det fra min far, men..." hun kiggede lidt på Tick med et drilsk blik "Men mellem mig og dig, så tror jeg at jeg er bedre." sagde hun så og så så mod søen igen. Frida åndende ud som en tog kom med fra åndedraget og frøs søens flade til is.
Hun rejste sig så op og holde ved Ticks hånd. "Vil du med ud på isen så?" spurgte hun som hun knyttede sin anden hånd foran sig og lyde af krakkeleren kunne høres som isen blev tættere og tættere under vandet så de ville kunne gå på den.
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 06.02.2017 17:50
Tick så på søen der blev til is under Fridas ånde. Isen spredte sig og dækkede søens vand, et meget smukt syn som Tick havde brug for flere øjeblikke for at forstå.
Tick havde aldrig prøvet at gå på frossent vand før... Var det ikke farligt? Kunne det ikke bryde sammen.
Hun så nervøst på Frida, men så fastbesluttet ud på vandet. Det var en oplevelse hun ville have og Frida var der til at passe på hende. Hun klemte Fridas hånd let og smilede.

"Jeg har aldrig gået på is før. Er det farligt?"

Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 06.02.2017 18:40
Frida smilede som hun tog det første skridt ud på det frosne vand og holde Ticks hånd "Nej. Der er intet farligt i det så længe jeg er her." hun tog videre skridt derud og lod sine fødder glide afsted over den blanke overflade af krystalliseret vand. "Det bare som en lille dans" sagde hun som hun skøjtede på den is hun selv havde skabt til dem. Det var ikke mange der før havde prøvet det, men det var hellere ikke mange der var fra så nordligt et punkt som Frida. Selv de fleste Nordfolk var ikke så langt nord, men Frida havde næsten vandret norden flad, så det var blot som en dans på roser for hende at bevæge sig på isen.
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 06.02.2017 21:16
Ticks ben var stive idet de begav sig ud på isen. Det var glat og Tick havde aldrig prøvet sådan noget her før, trods at hun havde nydt at se is på vandet før. Det var meget smukt syntes hun, men hun vidste ikke hvordan hun skulle begive sig omkring på dette mystiske underlag.
Hendes bare fødder skred under hende og hun greb til Fridas hånd for at stabilisere sig selv. Hun tog et øjeblik og prøvede at holde sin balance lidt bedre.

“Det er glat. Hvordan gør man som dig, frøken Frida?”

Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 06.02.2017 22:06
Frida holde ved Ticks hånd. "Stol på mig." Hun slap stille Ticks hånd "Bare hold balancen lige der. Bare stå lidt. Når du kan det, så tag et skridt, men løft ikke foden. Ligesom mig." Frida vidste handlingen med hendes skoløse fødder hvor hun i en enkelt bevægelse gled om bag Tick hvor hun stod med sine hænder på hendes skuldre. "Tro på dig selv. Så kan du godt." hun så over Ticks skuldre og hen af isen. Hun måtte få Tick til at stole mere på hende, og måske havde hun lige den rigtige måde. "Vent et sekund." hun tog et skridt til Ticks side og så ned i jorden som hun da slog hånden i isen hvis genlyd i vandet under dem kunne høres som en skulpen. Dog med slag rejste sig to sidder ved dem. To flager havde knækket op som halvt formede et genlæner Tick kunne støtte sig til. "Sådan."
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 07.02.2017 00:00
Ticks knæ bøjede indad i et forsøg på at stabilisere hendes krop. Det var så glat og aldrig før havde hun været på is. Hendes små fødder gled under hende og hun var tæt på at falde.
Hun observerede Frida der prøvede at vise hende hvordan man skulle begå sig. Fremad, men uden at løfte foden... 
Hun prøvede sig fremad, og det gik ikke helt galt, men det var heller ikke stabilt. Da gelænderet skød op fra isen stirrede den lille elverpige med åben mund. Det var imponerende og Tick betragtede bare isen der skød op og lavede den støttende anretning. Tick lagde sine små hænder om den og klamrede sig til den.
Hun nød denne oplevelse, men den var svær at blive vant til.

"Tak for det, frøken Frida. Jeg er vist ikke så god til det endnu."

Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 07.02.2017 00:18
Frida smilede bare til Tick og tog det med glæde at hun kunne vise hende det og lære hende noget nyt. Det var altid rart at kunne lære folk noget de ikke allerede kunne, for så vidste man at man havde rørt et liv på kun en måde som få ville få chancen for. "Prøv nu. Jeg ved du kan." sagde Frida så som hendes form igen skiftede til uglen men igen blev til Frida ved gelænderes slutning. Hun vidste godt Tick ikke ville kunne tale med hende, men skulle noget ske var Frida klar til hurtigt at være ved hjælp til ære for det lille skønne barn som desværre var forbandet med det uhellige elverblod i sine åre.
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 07.02.2017 01:05
Strøg for strøg bevægede Tick sig langs gelænderet. Det var lidt svært først, fordi det var af is og var dermed glat at holde ved, men det var bedre end bare at glide og falde.
Frida havde sat sig i sin smukke fugleform for enden af gelænderet og Tick betragtede hendes skønhed imens hun øvede sig i at bevæge sig over isens overflade.
Det var ved at blive nemmere, selvom det var noget koldt. Tick bad bare til at isen var holdbar, eftersom hun ikke ønskede at falde i det kolde vand.

Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 07.02.2017 01:11
Sikke en skam tænkte Frida. Hvis bare hun havde haft nogle sko eller noget hun kunne lade Tick havde på så det ikke var så koldt for hendes små fødder på isen. Hun lagde mærke til at det måtte være koldt, men det var det jo ikke for en robust nordkvinde som hende selv hvis form alligevel ikke kunne mærke forskellen på temperatur. "Vil du med mig Tick?" spurgte Frida så stille og muligt uforventet. "Vil du med mig til Hovedstaden? Jeg ville ikke føle mig helt okay med bare at efterlade en skøn pige som dig alene her, men i Hovedstaden ville vi kunne finde en løsning på det hele? Et hjem. Mad. Tøj. Ville du være med til det?" uddybede hun som hun blev til menneske igen og sad på isen foran Tick med en hånd fremlagt til hendes svar. Hun havde forstået at Tick jo skulle bruge kontakt for at tale, så hun måtte jo skabe den med hende.
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 09.02.2017 10:47
Tick, der havde være fokuseret på sine fødder et øjeblik, så nu op da Frida talte til hende igen.
Om Tick ville med til hovedstaden? Tilbuddetstak igen til Ticks frygt for at komme i vejen for andre folk, men på samme tid var der noget andet. En barnlig følelse af at savne hjemme boblede op i hendes hals og blev til en smertefuld klump der hang ved. Nok var Tick vant til at være alene og sørge for sig selv. Hun rejste selv, hun sov selv og hun skaffede selv mad, men... Når alt kom til alt så var hun også kun 7. 
Hun var ikke blevt passet på og taget af siden hendes mor døde, og Fridas gentagede og velmenende tilbud vækkede et savn i den lille elverpige.
Hun overvejede det imens hun så på Frida og så på den udstrakte hånd som hun skulle tage for at kunne svare Frida. Problemer som penge og mad kunne ikke blive løst uden voksenhjælp, det kunne Tick godt se.
Det var nok på tide at hun godtog lidt hjælp.
Hun rakte ud og lagde sine kolde fingre i Fridas hånd.

"Det er et venligt tilbud, frøken Frida. Jeg vil gerne tage imod det."

Ticks sindsstemning smeltede automatisk over i hendes beskeder når hun følte sådan her. Hendes savn og tristhed kunne sikkert mærkes og hun sank en klump.

Den smetende kugle i hendes hals var der stadig.

Frida Laug

Frida Laug

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 162 cm

Andy 09.02.2017 14:30
Som Frida mærkede den lille elverpiges følelser fik Frida det også dårligt. Det var en følelse Frida selv havde kendt. Savn til hende familie i norden hun aldrig igen ville kunne se, tristheden fra at have skulle forlade hendes eneste ven hun havde haft i flere år og hun måtte da også selv synke en klump af den negative stemning. Men Frida tog så ved Ticks hånd og trak hende til sig i et kram. "Bare rolig Tick. Der er intet at være ked af længere eller trist over. Jeg passer på dig nu." hviskede hun til den lille elverpige, men da så Frida noget ud af øjet. Et par gule øjne så mod dem.
Det var klart at der var dyr her i norden og hvis Frida havde ret så var de nok ikke venlige. Hun burde have lavet et bål til at starte med så de ikke ville færdes her. Frida ønskede ikke at Tick skulle se dyret og blive nervøs, for Frida vidste at hvis man blot var rolig var der chancen for at dyret ikke ville gøre noget andet end blot at snuse lidt rundt og så gå. Så hun hold bare om Tick og ventede til det ville forsvinde.
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 11.02.2017 19:42
Tick lod en lille tåre trille ned ad hendes kind og hun puttede sit hoved ind til Fridas skulder med et dybt, sørgmodigt suk. Hun kunne ikke lide at huske den slags ting, men hun kunne ikke lide være med det heller.
Fridas varme omfavnelse gav trøst til den lille pige, hvilket hun havde savnet, men hun mærkede også noget andet lige pludselig. Tick kunne mærke Fridas sindsstemning og nervøsiteten der byggede op i hende.
Imens hun holdt Frida tættere spurgte hun:

"Er alt i orden, frøken Frida?"

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lux , Echo
Lige nu: 2 | I dag: 12