Der virkede ikke til at være meget tilbage af forretningssamtalen, for hr. Sylvester rejste sig op. Det virkede dog ikke til, at han ønskede at forlade kroen. En ung kvinde i beklædning, mange nok ville kategorisere som skandaløst, havde tydeligvis fangede hans blik. Hvis hr. Sylvester skulle afslutte forretningsmøder med skøger, så burde hr. Hanson vel også?
Overraskende kom Frederik faktisk tilbage til Winchell. Helt færdig var den flotte mand ikke med den buttede af slagsen. Dog blev deres afstand stadig relativ stor. Frederik havde taget en stol med stoles mellemrum til Winchell, men de sad endnu sammen, ville han mene.
"Hvad skal jeg sige? Jeg savnede vel bare min gamle ven," Det blinkende øje, løftede øjenbryn og kækhed i tonen var tydelige tegn til, at Winchell havde frydet sig over, at Frederik var gået så langt til at kalde dem gamle venner. Winchell havde blot sagt bekendte. Det var Frederik, der havde klassificeret dem som venner. Og gamle af slagsen sågar. "Hr. Sylvester virker til at nyde hovedstaden." Winchell havde drejet hovedet mod den anden ende af baren, hvor den ældre mand stod med den skandaløsklædte kvinde. Var det mon derfor, Frederik var taget tilbage til Winchell? Fordi hr. Sylvester ville mistænke noget, hvis ikke han var gået tilbage til sin såkaldte gamle ven?

Krystallandet