"Det vil jeg rigtig gerne!"
Entusiasmen var næsten følbar. Han kunne mærke i hele kroppen som glæden vældede op og varmede hele kroppen. Det her var virkelig en fantastisk beslutning han havde taget.
Han tog taknemligt imod klædet, som han brugte til at tørre olien delvis af fingrene, så han bedre kunne fornemme følelsen af de andre olier mod sine fingre.
Han var fuldstændig forgabt i processen af at undersøge olierne, så han lagde ikke mærke til hvordan han blev observeret af sin vært. Han strøg på et tidspunkt nogle vildfarne lokker væk fra ansigtet, inden han fortsatte med undersøgelsen af olierne.
"Der er virkelig interessant. Nogle vil sige at det lyder som et vidundermiddel. Jeg vil rigtig gerne lære mere om oliers potentiale indenfor medicin og velvære. Jeg har en teori om at de muligvis kan bruges som en god base til at administrere nogle enkelte udvundne virkestoffer. Jeg er dog ikke helt sikker endnu."
Han kiggede på Frederik meget stor interesse hver gang han forklarede noget om olier, og han noterede sig mentalt de forskellige effekter olierne kunne have. Der var så meget han endnu kunne undersøge. Så meget der var at lære endnu.
"Det giver så god mening at benytte en olie, hvis man gerne vil påføre virkestoffer over et større hudområde. Jeg har nu aldrig selv prøvet at få en massage, men jeg har længe gerne ville prøve det."
Han ville hvert fald ikke have noget imod at prøve at blive masseret med en så velduftende olie som denne. Måske han også skulle undersøge hvordan virkestoffer masseret ind i huden kunne have helbredende effekter.
Krystallandet