Oliens mange anvendelsesmuligheder

Rasmus III af Arys

Rasmus III af Arys

Lysets Kriger

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 177 cm

Sunny 20.02.2021 19:28
Glæden radierede fra Rasmus tydeligt, da Frederik spurgte ind til om han havde lyst til at se udvindingsfaciliteterne. Han lignede næsten et barn der var blevet lovet at komme med ind i en slikbutik. Øjnene glinsede af forventning og spænding. Smilet var bredt som han kiggede på Frederik.
"Det vil jeg rigtig gerne!"
Entusiasmen var næsten følbar. Han kunne mærke i hele kroppen som glæden vældede op og varmede hele kroppen. Det her var virkelig en fantastisk beslutning han havde taget.
Han tog taknemligt imod klædet, som han brugte til at tørre olien delvis af fingrene, så han bedre kunne fornemme følelsen af de andre olier mod sine fingre. 

Han var fuldstændig forgabt i processen af at undersøge olierne, så han lagde ikke mærke til hvordan han blev observeret af sin vært. Han strøg på et tidspunkt nogle vildfarne lokker væk fra ansigtet, inden han fortsatte med undersøgelsen af olierne.
"Der er virkelig interessant. Nogle vil sige at det lyder som et vidundermiddel. Jeg vil rigtig gerne lære mere om oliers potentiale indenfor medicin og velvære. Jeg har en teori om at de muligvis kan bruges som en god base til at administrere nogle enkelte udvundne virkestoffer. Jeg er dog ikke helt sikker endnu."

Han kiggede på Frederik meget stor interesse hver gang han forklarede noget om olier, og han noterede sig mentalt de forskellige effekter olierne kunne have. Der var så meget han endnu kunne undersøge. Så meget der var at lære endnu.
"Det giver så god mening at benytte en olie, hvis man gerne vil påføre virkestoffer over et større hudområde. Jeg har nu aldrig selv prøvet at få en massage, men jeg har længe gerne ville prøve det."
Han ville hvert fald ikke have noget imod at prøve at blive masseret med en så velduftende olie som denne. Måske han også skulle undersøge hvordan virkestoffer masseret ind i huden kunne have helbredende effekter.
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Handler med og fremstiller olier (til madlavning og til kroppen)

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 21.02.2021 00:52
 Det var svært ikke at blive smittet af Rasmus' entusiasme omkring olierne og fremstillingsprocessen. Så glad og ivrig han virkede over det simpleste forslag eller forklaringer varmede og glædede Frederik, og gav ham lyst til at vise Prinsen mere. Gav ham lyst til at bruge mere tid med ham, og komme tættere på ham
 " Så er det en plan! " Frederik nikkede lidt og lagde en lille plan for dem oppe i hovedet. 

Det irriterede Frederik lidt, hvordan han ikke virkede til helt at kunne holde øjnene fra Rasmus. Hver lille ting hans gjorde fik blikket til at fæstne sig på ham, og krævede at Fredrik så på ham i et par sekunder. 
 " Jeg skal ikke sige hvor effektivt det vil være, men det gør en forskel. Hvis De vil undersøge det nærmere, kan De sagtens få noget ren olie. " tilbød han. Han tænkte det nok var bedre at arbejde med hvis Rasmus ville eksperimentere med oliens egenskaber. 
 Deres blikke mødtes igen, og Frederik holdt øjenkontakten mens han lyttede til Rasmus teori. Noget der fik ham til at nikke - det gav mening. Det næste han sagde, fik Frederiks ene pjuskede bryn til at løfte sig, en smule i overraskelse. 
 " Jeg kan godt give Dem en massage! " ordene fløj ud af munden på ham. Uden nogen som helst eftertanke, og så snart ordene havde forladt hans mund, var han også godt klar over hvor forkert et tilbud det egentlig var. Frederik rømmede sig og slog blikket væk fra Rasmus, og ned på skålen med mandelolien, hvor han kort dyppede fingrene i, så det ikke var så tydeligt at han slog blikket væk i forlegenhed. 
 " Eller altså.. En af stuepigerne kan give Dem massagen, selvfølgelig. Hvis De skulle have lyst til at få en ordentlig smagsprøve på olien. " Blikket blev på Frederiks fingre mens han kørte olien lidt rundt mellem fingrene.
 " Hvis det kunne være af interesse, " blikket fandt tilbage til Rasmus med et lidt prøvende smil. 
Rasmus III af Arys

Rasmus III af Arys

Lysets Kriger

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 177 cm

Sunny 21.02.2021 12:13
Denne tur blev kun bedre. Han fik lov til at se nogle udvindingsprocesser og metoder på et meget større skala, end det han kunne klare i sit eget værelse. Hvis han bare havde et laboratorium, så kunne han muligvis sætte større opstillinger op, men han ville sikkert aldrig kunne komme op på siden med en reel producent af olier. Han glædede sig utrolig meget.

"Det vil jeg rigtig gerne. Der er så meget vi endnu ikke ved om hvordan forskellige baser kan have effekt på medicinering, og om der er mere effektive metoder, for eksempel når man har virkestoffer i pulver form så..."
Han stoppede sig selv, og rømmede sig. Hans kinder rødmede fordi han igen var begyndt at løbe af sporet og snakke om sine projekter.
"Jeg beklager. Jeg har det med at gå ud af en tangent. Men uanset hvad, så kunne jeg godt tænke mig at tage noget ren olie med, for at se hvordan de kan virke som baser."
Han slog sig selv mentalt oven i hovedet for at være så uprofessionel. Han skulle tage sig sammen og lytte til hvad Frederik havde at sige, og ikke bare rable løs om alle sine passioner og irrelevante småprojekter.

Som ordene fløj ud af Frederiks mund, kunne han mærke som varmen kom tilbage til kinderne, og hjertet slog lidt hårdere i brystet. Et kort øjeblik havde han næsten svært ved at trække vejret. Han kunne fornemme at han ikke ville have noget imod at Frederik gav ham en massage. Vent, var Frederik interesseret i ham? Nej, det var bare noget han bildte sig ind. Nej, det var et professionelt tilbud. Det var værten som var høflig, og ændringen i tilbuddet gjorde ham blot mere sikker i sin sag. Det var rent professionelt. Han smilede bredt og varmt, mens han stadig kunne mærke varmen i kinderne. Nok vinens skyld.
"Det er et meget gavmildt tilbud. Det vil jeg rigtig gerne."
Frederik var rigtig godt selskab. Det var behageligt at snakke med ham. Det gik op for ham at han havde stået og kigget lidt længere end hvad der nok var høfligt, på sin vært med et stort fjoget smil. Han rømmede sig igen.
"Må jeg spørge om valget af lavendel? Er det for duftens skyld? Jeg har endnu ikke selv undersøgt lavendel så meget, så jeg kender endnu ikke til nogle mulige virkestoffer selv, udover hvad forskellige husmødre påstår om deres evner."
Sådan. Tilbage til emnet. Professionelt. Ja.
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 21.02.2021 13:03
 Frederik tænkte slet ikke over at Rasmus kørte lidt ud af et sidespor. Han stod blot og lyttede interesseret til hvad han fortalte, og nikkede lidt en gang i mellem. Selv gjorde han ikke mere end at fremstille olien, men han var da uden tvivl interesseret i at høre og vide mere om hvad egenskaber olierne havde og eventuelt hvad han kunne gør for at udnytte det. Kunne han gøre olien bedre, eller fortælle mere om hvad godt de gjorde for kroppen, ville han måske kunne tillade sig at tage lidt mere for olierne, eller sælge dem bedre fordi der faktisk var nogle positive virkninger fra dem. En svag latter lød fra den mørkhårede mand, ved Rasmus undskyldning.
 " Det skal De ikke tænke på. Det er interessant at høre om," lød det oprigtig fra Frederik. 

Havde Frederiks blik ikke flyttet sig væk fra Prinsen, og han i stedet havde set hvordan han havde reageret på tilbuddet, kunne det godt ske at ændringen i tilbuddet måske havde set anderledes ud. Hvis han faktisk vidste at Rasmus ikke så skævt til ideen om at Frederik gav massagen, kunne han godt have lade tilbuddet om at han kunne give den stå. Han vidste jo godt hvordan man gjorde. Det var ikke unaturligt at hans kvindelige kunder efterspurgte at Frederik afprøvede olien på dem. Han forstod også godt hvorfor
 " Jamen, så skal jeg se om ikke vi kan få det arrangeret til efter maden, " Frederik nikkede lidt, og betragtede kort det fjogede smil Rasmus stod med. Han dog hurtigt blikket ned på fingrene igen, hvor han var ved at have tværet det godt ud. 
 Blikket fandt dog tilbage til Rasmus, som han spurgte ind til lavendel. Læberne foldede sig kort sammen som han lige overvejede svaret et kort øjeblik.
 " Det er mest for duften skyld. Det sælger godt med duft i olien hos de kvindelige kunder. Nogen af dem siger at lavendlen har en afslappende effekt på kroppen. " Frederik trak kort på skulderne. Han vidste ikke helt selv om han troede på det.
 " Selv avler vi også mynte og roser til at give duft, og så har jeg en handelsaftale omkring citrusfrugt. Så der er lidt forskellige muligheder for hvilken duft man kunne tænke sig.  " Frederik stak fingrene op til næsten og duftede lidt til lavendlen. Hvis det faktisk var afslappende for kroppen, kunne det måske hjælpe lidt på han ikke følte sig så mærkelig. 
Rasmus III af Arys

Rasmus III af Arys

Lysets Kriger

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 177 cm

Sunny 21.02.2021 21:06
Han ruskede op i håret for at have noget at distrahere sig selv med over sin akavethed. Det var ikke så tit han følte at han snakkede med en der faktisk synes at hans passions projekter var spændende. Men det var helt sikkert forfriskende. Han kunne rigtig godt tænke sig at have nogle nære venner som faktisk ville forstå ham på det punkt.
"Jeg glemmer nogen gange mig selv, men jeg er glad for at De alligevel synes at det er spændende. Hvis De nogensinde er i Dianthos, så viser jeg gerne hvilke projekter jeg har gang i."
Han mærkede hvordan han stadig var helt rød i hovedet. Han kunne mærke at han håbede faktisk rigtig meget at Frederik gerne ville komme besøg. Han vidste ikke lige hvorfor. Det var nok fordi der endelig var en som gerne ville høre om hvad han havde med at gøre, og også synes at det var spændende at lære om. Ikke bare nogen som nikkede fordi han var søn af en fyrstinde.

Han kunne ikke lade være med at smile over tanken om at faktisk prøve at få en massage. Især når det var et sted, hvor de virkelig vidste hvad de havde med at gøre.
"Det vil jeg glæde mig til. De virker til at vide hvad De arbejder med," sagde han.
Som de kiggede kort på hinanden igen, kunne han igen mærke denne spænding der var mellem dem. Det var nok det her når man faktisk var fascineret for samme emne, og man følte at man stod og snakkede med en ligeværdig. Frederik afbrød dog kontakten, og de fik vendt tilbage til hvad de egentlig skulle snakke om.

Han lyttede intenst og betragtede Frederik, som han snakkede om de forskellige typer af infusioner de lavede. Han blev lidt betaget af hvordan han snakkede om processen. Det hele virkede så velovervejet, som en der havde tænkt over de forskellige detaljer omkring handelsaftaler og den salgs. Han kom til at tænke over hvordan han nok skulle hjælpe Aldamar med den slags på et tidspunkt. Han blev kun mere betaget af hvordan Frederik formåede den slags, fordi for Rasmus virkede det lige nu meget uoverskueligt. 
"Det er virkelig fascinerende! Det er også nogle behagelige dufte. Nu foretrækker Lysets Katedral for det meste at benytte sig af rosen infuseret olie til deres ritualer, men jeg håber at jeg kan foreslå ypperstepræstinden måske at udvide deres lager til flere dufte. Lavendelen her er jo en fantastisk duft, og man kunne sikker finde på nogle interessante ritualer hvor en citrus olie ville passe godt til. Det er en ret eksotisk duft trods alt."
Man kunne tydeligt se på Rasmus at han var ved at få mange ideer, som hans øjne skinnede af opfinderens iver.
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 22.02.2021 12:44
  Det var som om farven fra Rasmus ansigt smittede en smule af på Frederiks. Idet Rasmus ruskede op i håret følte Freder en varme brede sig til hans kinder, og han flyttede blikket lidt væk fra Prinsen. Det var da irriterende! Det fandt dog hurtigt tilbage på ham, da han begyndte at snakke, og Frederik nikkede lidt. 
 " Jeg kender det,  " lo han kort.
 " Men det vil jeg da helt sikker have i mente næste gang jeg kommer til hovedstaden! " Frederik ville selvfølgelig ikke indrømme det, men en del af han ville virkelig gerne bruge mere tid med Rasmus. 

Som Rasmus begyndte at fortælle og forklare, lyttede Frederik til det hele, og nikkede en gang i mellem. I stedet for at blive stående med siden halvt vendt mod Prinsen, drejede han sig en smule rundt, så han kunne læne sig lidt med numsen mod bordkanten. Varmen han synes der var gået i hans kinder, sad der stadig, og et forsøg på at køle kroppen lidt af, smørrede Frederik ærmerne op til omkring albuerne, og foldede derefter armene over brystkassen. 
 " Citrussen skulle også virke opfriskende og hjælpe med at gøre en mere koncentreret, " pointerede Frederik, som Rasmus var færdig med det snakke. 
 " Og efter sigende gøre en mere glad, men den ved jeg ikke helt om jeg selv tror på..  " Mundvigene trak sig op i et underholdt smil. Det var ikke alle tingene Frederik helt troede på, men hvad han troede var sjældent vigtigt for en handel, hvis andre bare troede på det. 
 " Og rosenduft skulle blandt andet virke beroligende, balancerende og udrensende. " Frederik vidste ikke om Rasmus allerede vidste dette, og det var derfor de havde valgt rosenolie i Katedralen, men hvis ikke han gjorde, så gjorde han i hvert fald nu. 
Rasmus III af Arys

Rasmus III af Arys

Lysets Kriger

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 177 cm

Sunny 22.02.2021 14:07
Han mærkede glæden sprede sig i hans bryst, som Frederik sagde at han hvert fald ville holde det i mente, at han kunne besøge Rasmus. Han ville ikke have noget imod at bruge mere tid sammen med Frederik, og vis nogle af de spændende projekter han har kørrende.
"Det ville virkelig glæde mig. Lige nu er jeg i gang med at prøve at se hvordan jeg vil kunne forbedre medicin der kunne hjælpe med lunge sot, og... jeg tror jeg skal stoppe her inden jeg kommer for godt i gang."
Han lo forlegent. Hvorfor var det at han havde lyst til at fortælle Frederik alt om sine projekter det virkede mærkeligt. Der var ingen som havde påvirket ham på den måde. Det var en helt besynderlig fornemmelse, men han kunne rigtig godt lide den. Der var en følelse af at han havde lyst til at stole på manden, og lære ham bedre at kende.

Han kunne stadig mærke varmen i kroppen, og han kunne se at Frederik også var rød i hovedet. Han trak lidt i sin krave for at prøve at ventilere sig en smule.
"Er der lidt varmt herinde?", spurgte han lidt henkastet, og tydeligt forlegen.
Han lod den dog ligge, som Frederik fortalte ham mere om teorierne bag effekterne på de forskellige duftstoffer. Der var ingen tvivl om at dufte kunne påvirke humøret, og han vidste også hvordan teologerne godt kunne lide at diskutere hvilke dufte havde guddommelig relevans.
"De spirituelle effekter af forskellige dufte er meget interessante at diskutere. Det er noget der er lidt sværere at studere, siden sjæle og ånder er en meget mystisk kraft, med tydelig tilknytning til magi og guddommelighed. Det er noget som er virkelig svær at studere, men effekten på humør og helbred er noget jeg har nemmere ved at undersøge. Hvert fald helbredet. Det er også meget fascinerende."
Han kiggede på mandelolien han stadig havde i sine hænder og tog den op til næsen og duftede til den.
"Lavendelens beroligende effekt virker hvert fald til at virke. Jeg føler mig hvert fald rigtig godt tilpas i Deres selskab."
Som ordene undslap smilede han varmt, men blev pludselig meget rød i hovedet, som det gik op for ham at det kunne forstås på flere måder, og han blev plusdelig meget forlegen, og satte skålen med olien på bordet igen, og rømmede sig. Han følte at han næsten sendte Frederik stjålne blikke, og som han satte skålen på bordet, kom han uvilkårligt lidt tættere på Frederiks krop. Ikke nok til en direkte berøring, men nok til at han kunne mærke tilstedeværelsen og varmen. Det var kun et splitsekund, men det virkede næsten som om tiden var gået lidt langsommere, som han mærkede denne sære spænding igen. Hjertet der bankede hurtigere, og ørerne som dunkede. Kinderne der brændte, og åndedrættet der blev besværet. Han føltes næsten mærkelig tomt i brystet som han rettede sig op igen og fik skabt lidt mere afstand mellem ham og Frederik. 
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 22.02.2021 17:19
 Med et skævt, lettere underholdt smil nikkede Frederik som Rasmus endnu en gang måtte stoppe sig selv var en flodbølge af tale. Han havde egentlig ikke noget imod at høre på Rasmus tale, han kunne høre at Prinsen virkelig gik op i sit arbejde og nød det, og så var det fedt at høre om. 
 Frederiks ene bryn nåede lige kort at løfte sig, som Rasmus spurgte ind til om ikke der var lidt varmt. Så det var ikke kun ham der fandt det varmt?  Det måtte være vinen der spillede dem et pus. 

Mindet om vinen, fik Frederik til at gribe fat om glasset han på et eller andet tidspunkt havde sat på bordet på til munden igen, mens Rasmus fortalte. Den anden hånd støttede sig mod bordet så han kunne læne sig lidt bagud. 
Frederik stivnede kort ved Rasmus sidste ord. Han hjerte bankede pludselig tungere i brystkassen og munden tørrede ud, selvom han lige havde haft taget en tår af vinen. Med en rømmen slog Frederik blikket ned på vinglasset, mens den anden gled op i nakken. Nu skulle han altså snart tage sig sammen.. Det her var jo latterligt. 
 For et splitsekund var det dog som om tiden gik i stå. Varmen far Rasmus arm da han satte olien på plads på bordet. I et øjeblik havde han lyst til at følge efter armen. Læne sig ind mod Rasmus varme.  Han havde jo også haft en lyst til at køre hænderne igennem Rasmus' hår tidligere. 
 En smule pludseligt skubbede Frederik sig ud fra bordet, og mens han trak sig væk fra det, faldt armen ned fra nakken, og han lagde an til at gå forbi Rasmus, men inden han gik forbi Rasmus, klappede han ham på skulderen et par gange.
 " Så skal du glæde dig til massagen,  " Frederik smilte skævt inden han gik hen til en dør der var i den ende de var i - modsat af den ende de kom ind i, men samme side.
  " Skal vi gå ud og se på produktionen?" Spurgte han dog, inden han forsatte helt over til døren. 
Rasmus III af Arys

Rasmus III af Arys

Lysets Kriger

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 177 cm

Sunny 22.02.2021 17:54
Der var nogle sekunders tavshed, hvor det føltes som hans ord kunne få lov til at hænge i luften. Han følte hvert fald at det var en evighed hvor han fik lov til at tænke over hvad han havde sagt, inden at Frederik rejste sig fra sin position. Der var en nagende frygt, han ikke vidste hvad den var knyttet til, men den blev hurtig erstattet af lettelse. Hånden på skulderen føltes behagelig og betryggende. Varmen vældede over ham igen. Nok lavendelens beroligende effekt.
"Det vil jeg gøre."

Han vendte sig mod Frederik som var på vej mod en anden dør, og fulgte kort tid efter da han fik at vide om det næste mål. 
"Det vil være en sand fornøjelse."
Den tidligere akavethed var næsten som forduftet. Nysgerrigheden fik frit spil, og han bevægede sig med næsten fjedrende skridt efter Frederik. Han var meget nysgerrig efter at se hvordan hele produktionen ville være. Størrelsen og mængderne var han især interesseret i. Muligvis så kunne han lære at optimere sine egne små produktioner, når han så hvordan de gjorde det her på gården.
"Er det mest selve udvindingen af olierne der bliver fortaget på dette tidspunkt af året?", spurgte han nysgerrigt.
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 22.02.2021 19:31
 Det var med et kort nik, at Frederik forsatte over til døren og åbnede den for Prinsen. Døren ledte dem tilbage ud i entreen, hvor Frederik hurtigt fik fundet Rasmus overtøj, og holdt det op så han kunne få det på.
 " Produktionen har vi i en tilbygning omme bagved, så vi skal lige en tur udenfor." Forklarede han. Måske var det ikke nødvendigt med overtøjet, det var ikke fordi de skulle være ude vildt længe, men det var køligt udenfor, og der var ikke lige så godt varmet op i tilbygningen som inde på selve gården. 

" Ja. Hen over sommeren har vi høstet og gem i lageret, så vi kan producere hele vinteren over.  " forklarede  han mens de fik overtøjet på og gik ud af døren og venstre om gården, ind mellem gården og stalden. Han forsatte videre rundt om hjørnet og gården og videre mod tilbygningen der lå lidt bagved gården, med plantagerne ved siden af.
 " De sidste par somre er vi begyndt at høste mere end vi når at bruge, så det går til ofte til køkkenet. De skal være velkommen til at få lidt rå ingredienser med, hvis De kunne tænke dem det også. " Frederik snakkede videre som de gik i kulden, og da de nåede døren ind til produktionen holdt han den åben for Rasmus. 

Det var ikke en kæmpemæssig produktion - Frederik mente i hvert fald selv de godt kunne bruge med at udvide. Overfor der hvor de kom ind hang der et stort kar over en bålplads. Det var her duftene blev lavet. Langs vægge på samme side som de kom ind stod der endnu større kar-lignende fladbundede balje med en ventil i bunden og et låg med noget gevind på toppen til at bruge låget ned, og presse mandler, oliven og argan, og udvinde olien. 
Rasmus III af Arys

Rasmus III af Arys

Lysets Kriger

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 177 cm

Sunny 23.02.2021 09:58
Han tog imod Frederiks hjælp til at få sit overtøj på. Det var trods alt virkelig koldt udenfor, så det var rart at lige have de ekstra lag uld på. Igen var der en interessant spænding så snart han fik sin krop tæt på Frederiks. Måske ville det være godt at komme udenfor og få lidt frisk luft, selvom den sikkert var meget kold.
Han fulgte kort efter at de havde fået overtøjet på efter Frederik, tilbage ud i kulden hvor solen var ved at hænge lavt. Der ville nok ikke være meget dagslys tilbage, men sikkert nok til lige at se produktionen an. Han var meget interesseret i at høre hvad Frederik havde at sige om produktionens logistik, så han sørgede for at holde sig op på siden af Frederik, så han ikke havde problemer med at høre hvad han havde at sige. 
"Jeg kunne godt være interesseret i at prøve at lave nogle af mine egne eksperimenter på noget af Deres materiale, hvis De tillader. Jeg deler gerne med Dem hvad jeg finder ud af. Det kan jo være at De kan bruge det."

Døren blev åbnet, hvad der føltes for Rasmus ind til en vidunderlig verden. Han lod blikket glide rundt i rummet, som glinsede af begejstring. "Wow." Det undslap ham som en hvisken, som han kiggede rundt og prøvede at tage alle indtrykkene ind. De store kar, ventiler og presser. Det var på så stort et niveau, som han intet håb havde om at nå op på siden af. Der var så mange ting han gerne ville se nærmere på. Det føltes som om han satte mange bånd på sig selv, for ikke bare at fare impulsivt ud og kigge nærmere på det hele, men lade sin vært om at vise ham rundt.
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 23.02.2021 17:12
 Så snart døren ud til blev åbnet, og de blev ramt at kuldens mur, skuttede Frederik skulderne op mod ørene, og skar en grimasse. Bare ved at se på hans holdning kunne man se han ikke kunne lide kulden, og det var næsten så man kunne se han humør ændre sig. Det hjalp dog at han var i et godt selvskab, og når han så på Rasmus følte han sig lidt varmer end normalt, og det hjalp lidt på at kulden ikke var helt så slem. 
 " Det skal De være velkommen til! Jeg vil glæde mig til at høre mere om hvad De eventuelt finder ud af, " Inde for døren, samlede Frederik en lille olielampe op, og tændte den så de bedre kunne se lidt bedre. 

Lampen blev holdt op mens de gik rundt, og da Frederik godt vidste hvad der var, var hans blik vendt mod Prinsen i stedet. Hans reaktion var noget mere interessant at se. Og han fortrød bestemt ikke valget, for Rasmus reaktion var faktisk, og fik et tilfreds smil til at brede sig over Frederiks læber. 
 De var alene, for Frederik havde haft i tankerne at Rasmus måske ville se produktionen, så de ansatte havde fået en ekstra fridag. De kunne derfor bevæge sig rundt uden at være i vejen, og uden at blive forstyrret. 
 " De skal endelig kigge lidt nærmere, " sagde han med et lettere underholdt smil på læberne. Rasmus mindede ham om et barn der havde fået den bedste gave de nogensinde havde drømt om, og det glædede og varmede ham egentlig at han var så fascineret. Frederik gik selv ind midt i rummet, så han kunne lyse op så meget som muligt, og Rasmus havde fri mulighed for at kigge på de forskellige kar og pressere. 
Rasmus III af Arys

Rasmus III af Arys

Lysets Kriger

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 177 cm

Sunny 23.02.2021 18:42
Rasmus tog sig god tid til at lade alle indtrykkene synke ind, som han drejede om sig selv. Hver eneste samling i de store kar. Skruer og håndtag. Trapper, stiger, bjælker. Kasser og hylder. Han lod sig blot inspirere og dagdrømme om selv at kunne en gang kunne have noget på denne størrelse. Et rigtigt laboratorie, og måske det kunne lede til en reel produktion i stil med det Frederik havde her. 
Hans blik faldt på et tidspunkt på Frederik, der så ud til at kunne lide Rasmus' reaktion, og han kunne ikke lade være med at smile mere. Han følte at han havde fået en lille gave, og gaven blev blot bedre, da han fik at vide at han gerne måtte kigge nærmere.
"Tusind tak!"
Han var tydeligt ivrigt, og det var ikke svært at se på hans skridt at han eller helst ville løbe rundt og bare lade sig fascinere af det hele. Han startede først med en af de mange presser langs væggene. Han kiggede først oppefra, så han kunne få et godt indblik i pressemetoden. Han kunne se hvordan selve pressen var blevet farvet af brug og råvarernes olie. Han rørte forsigtigt, men lod hurtigt sin hånd glide over håndtagene og kanten på karret.
Bagefter gik han ned og undersøgte ventilen. Helt klart hvor olien ville komme ud når den var blevet presset ud. 
"Jeg antager at der foregår en filtrerings process et sted inde i karret? Eller er det noget som bliver gjort efter?"
Han kiggede ikke på Frederik, men havde bukket sig forover for at se oliehanen nærmere an. Han lod fingrene glide over hver eneste detalje. Boltene og spænderemmene der forseglede karrene, så intet blev spildt. Ventilen og håndtag. Det blev rørt ved med en blid, men tydelig erfaren hånd.

Derefter vendte han sig mod det store kar, som var set over varmen. Han var betaget af størrelsen, og de mængder af materiale der sikker kunne udvindes med ressourcer på den her størrelse. Han kunne få nogle få dråber ud på nogle timer ud fra sit eget lille værelseslaboratorium. Han trådt nærmere, men den her gang rørte han ikke ved det. Han var sikker på at det nok ville være for varmt, men han trådte så tæt på han kunne uden at brænde sig. Varmen var også ganske behagelig modsat kulden udenfor. 
"Det her er så fascinerende, Frederik."
Han stod og kiggede op på produktionen med store beundrende øjne.
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 23.02.2021 20:48
 Hånden der ikke holdt fast i lampen fandt vej til bukselommen, så han kunne stå lidt mere afslappet, mens Rasmus gik på opdagelse. Frederik lod ham være på opdagelse selv, og stod i stedet til rådighed ved spørgsmål, eller hvis han gav udtryk for at ville se depotet eller lageret.

Det gjorde virkelig Frederik glad, at se Rasmus have så god en oplevelse med at se produktionen. At det også betød han kunne få lov til at betragte Rasmus uden han rigtig lagde mærke til det var også lidt en bonus. Det var rart at vide at andre satte pris på det arbejde han gjorde, og det pustede da uden tvivl også lidt til hans ego. 
 Frederik trådte hen til pressen som Rasmus spurgte ind til filtrering, og hånden kom ud af lommen igen.
 " Kan du se den her omkreds af søm? "   Frederik pegede hvor en række søm gik hele vejen rundt om presseren. Lampen holdt han lidt hen mod pressen, så Rasmus tydeligt kunne se hvad han snakkede om. Det var ca 20-30 centimeter fra bunden.
 " Her sidder en plade med en masse huller, med et klæde på. Her bliver der filtreret, men det sker at vi er nødt til at gøre lidt ekstra. Med olivenolien er det meget normalt at vi giver det en ekstra gang, det gør olien lidt ekstra glat og giver en bedre smag. " Blikket var vendt lidt mod presseren mens han fortalte, og første et par sekunder efter han havde forklaret færdigt, flyttede han blikket tilbage på Rasmus. Han var virkelig interesseret i hvad han lavede. 

Frederik gik tilbage midt i det hele, mens Rasmus tjekkede det varme kar ud. Da Rasmus løftede blikket og og det mødte Frederiks. Rosen fik Frederik til at vokse lidt, da han rettede sig op og en smule stolt skød brystkassen lidt frem.
 " Jeg er glad for du kan lide det, " Et stort smil spillede på Frederiks læber og han mærkede en varme i kinderne. Noget der fik den frie hånd til at lægge sig lidt akavet i nakken. 
Rasmus III af Arys

Rasmus III af Arys

Lysets Kriger

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 177 cm

Sunny 23.02.2021 21:20
Han fulgte Frederiks hånd til sømmene på karene, som han nærstuderede, mens han lyttede til Frederiks forklaring. Han lignede mest af alt et barn der fik fortalt det mest fantastiske eventyr. Et eventyr om heltedåd og fjerne lande. Ikke en oliepresse, men for fyrstesønnen var det at få lov til at komme så tæt på produktionen nærmest som at komme til et fjernt land. Det meste han interagerede med hvad været for længst igennem kyndige hænder, fordi folk med hans status ikke skulle bekymre sig om den slags. Men han ville netop gerne bekymre sig om den slags ting og blande sig i dem. Måske kunne den slags optimeres. Han havde tiden og familien havde pengene. Der ville være så mange fordele. 
"Det giver virkelig god mening. Raffinering for at forstærke de eftertragtede effekter."
Han vendte sig mod Frederik med endnu et stort smil.
"De ved virkelig meget."
Han vendte tilbage til sin udforskning. Han kunne sikkert godt bruge flere timer på at undersøge det, og især hvis produktionen var i fuld gang. Dog var de lige nu helt alene. Det var meget privat. Kun han og sin vært. På den måde kom han heller ikke til at gå i vejen for de kompetente arbejdere. 

Han var lidt målløs et kort øjeblik. Ikke noget som folk der kendte ham ville tro var muligt. Den rapkæftede prins var betaget.
"Det er meget bedre end jeg kunne have håbet."
Han vendte sig igen mod Frederik.
"Tusind tak for at vise mig rundt på den her måde. Det er en fantastisk oplevelse. Hvordan kan jeg på nogen måde gøre gengæld?"
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 23.02.2021 22:04
 " Det er jeg jo lidt nødt til,  " et kort, akavet grin lød fra den mørkhårede mand, da Rasmus sagde han vidste meget. Normalt var Frederik god til at tage imod ros og smiger. Han vidste han var god, han vidste han så godt ud. Han vidste han var en af de bedste. Men det var som at når det var Rasmus blev han en smule forlegen. 
 " Men jeg finder det også interessant, " Sagde han så. Det var et lidt mere seriøst svar end det andet. Han nødt virkelig sit arbejde. Måske mest fordi han vidste det ikke var fisk

Det var lige før Frederik havde ladet hans mund løbe af med ham. En del af ham vidste godt hvad han ville have. Hvordan Rasmus kunne gøre gengæld. Men det var ikke noget man forslog en Prins.  Det var slet ikke noget to mænd skulle gøre. En smule forlegen over hans egne tanker, slog Frederik blikket væk, inden han rømmede sig lidt. 
 " Det har været mig en ære at kunne vise Dem hvordan vi gøre det her på Svennings Gård, " sagde han og flyttede blikket tilbage på Rasmus. Han nikkede kort. Han behøvede ikke at få noget til gengæld. De havde allerede lave gode, verbale aftaler som Frederik så som mere end nok gengæld. Hvis han bare fik lov til at høre om hvad Rasmus fandt ud af med han eksperimenter, ville det være fint. 
 " Skal vi gå ind igen? Jeg går ud fra De overnatter? Vi kan tage ud og se her igen i morgen, når solen er stået op, så kan De se det hele aktion? " Forslog Frederik. Han ville gerne tilbage til varmen. Der var ikke helt koldt herude, men inde på gården var det bare varmere. 
Rasmus III af Arys

Rasmus III af Arys

Lysets Kriger

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 177 cm

Sunny 23.02.2021 22:19
Det var ikke tit han følte han var blandt ligemænd. Hvis han gik hos de lærde, så elskede de at være meget filosofiske og tale på et metafysisk plan, hvilket ikke havde nogen praktisk brug, men når han gik blandt dem der arbejdede med det praktiske, så var de sjældent optaget at rigtig forstå deres håndværk. Det var som om den blanding af passion for lærdom og funktionalitet var en svær balancegang at finde hos mange. 
"Det er altid rart at være i selskab med en mand som kan lide hvad de gør."

Indtil videre havde Frederik været fortræffeligt selskab. Han var en spændende samtalepartner, og han kunne godt se sig selv interagere mere med manden. Nu havde han uofficielt inviteret ham til Dianthos. Han håbede hvert fald at Frederik også gerne vil fortsætte starten på denne relation.
"Det vil være dejligt. Selvom det er fantastisk at se det hele, så er det også en smule koldt. Jeg vil rigtig gerne se hvordan det hele foregår når produktionen er i fuld gang, så jeg vil med glæde overnatte hos dem... jeg mener her, på Svennings Gård."
Han vidste ikke hvorfor han tog sig selv i at rette sin sætning. Han forvirrede sig selv, med hvorfor han havde følt at sætningen havde været forkert. Det havde den da ikke? Det var nok at sulten og vinen var steget ham til hovedet. 
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 24.02.2021 09:34
 For et splitsekund stivnede Frederik kort ved Rasmus ord. En mand som kan lide hvad han gør. Det var dog et næsten umærkbart øjeblik, selvfølgelig var det bare noget Frederik bildte sig ind. I et lille øjeblik havde han følt at Rasmus havde læst hans tanker. At Rasmus' ord havde været en hentydning til Frederiks skjulte tanker. Men selvfølgelig var det ikke det. Kulden måtte være ved at stige han for meget til hovedet. Med en kort, svag rømmen nikkede Frederik sig enig med Rasmus, og betragtede han kort en smule overvejende. Det var bare indbildning, ikke?

" Yeah, her er skønner at være når det er varmere. " Lo Frederik.
 " Så lad os vende tilbage i morgen. " Han rakte hånden frem mod døren og inviterede Rasmus til at gå ud af den, så han kunne slukke lampen og sætte ved døren inden han lukkede den efter dem. Udenfor søgte Frederiks blik mod himlen der havde et svagt rødligt skær, som solen var på sidste hæld.
 " Der er nok også meget snart mad. " Frederik begyndte at gå tilbage til gården. Selvom han virkede som om han slet ikke havde bidt mærke i Rasmus ændring af sætningen, så sad ordene fast i hovedet på ham. Med glæde overnatte hos dem. Et sus var gået gennem Frederik krop ved ordene. Han skulle nok holde for sig selv, hvis Rasmus sov med ham. Det ville selvfølgelig bare være for at holde varmen. 
 Frederik rystede kort på hovedet over sig selv. Hvad gik der dog af ham? Var der noget i luften, der fik hans tanker til sådan at løbe af sporet? Måske var det solnedgangen.. Den ene hånd fandt op til det mørkebrune hår, og gled kort igennem det, inden hånden lagde sig i nakken og kløede den lidt. Han skulle virkelig tage sig sammen, og få samlet tankerne lidt. 
Rasmus III af Arys

Rasmus III af Arys

Lysets Kriger

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 177 cm

Sunny 24.02.2021 19:14
Han kunne mærke som hans sætning rungede inde i hans hoved. Overnatte hos Dem. Han havde svært ved at slippe billedet af at ligge tæt op af Frederik og falde i søvn. Han vidste ikke hvor de tanker kom fra. Hvorfor var de opstået? Det var behagelige, men også meget overraskende tanker. Han følte at det var meget pludselig at den slags tanker var opstået. Han havde aldrig overvejet at det kunne være en mulighed. Han havde selvfølgelig stødt på mænd, som sov med andre mænd når han havde været forbi Dianthos ludere, for at give dem medicin, men han havde aldrig regnet med at det var noget som han kunne være interesseret i. Han lod dog tanken glide væk. Der var ingen grund til at lade det få vægt. Han var en gæst, og den professionelle relation var vigtigere. Hans kinder brændte dog en del over at han havde den slags tanker. De var upassende og fuldstændig malplaceret. Igen, de blev aldrig relevante.

"Det vil glæde mig."
Hans stemme var lidt grødet, som en klump havde siddet fast i halsen. Han rømmede sig og smilede lidt forlegen til Frederik. Han var godt nok også rigtig flink ved ham. Ikke på den der røvslikker måde, som han så ofte blev mødt med. Nej, han følte sig faktisk behandlet venskabeligt. Måske en dag kunne de faktisk se hinanden som venner. Det ville han hvert fald være rigtig glad for.
Han fulgte efter Frederik udenfor, som han nævnte at der nok snart ville være noget aftensmad. Han kunne godt mærke at det lille mellemmåltid han nåede at få havde gjort godt, men et solidt måltid ville gøre endnu bedre. Og så var der også noget med den der massage efterfølgende. Det skulle nok også blive en god oplevelse.
"Er der noget som De holder rigtig meget af at spise?"
Spørgsmålet kom, og så kunne han ikke lade være med at studse over sit spørgsmål. Havde han virkelig lige spurgt sin vært om sin livret? Du er så professionel, Ras... Rigtig fyrsteligt. Det er meget godt at du kun skal være rådgiver og ikke fyrste.
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 24.02.2021 22:39
 Begge bryn løftede sig en smule overrasket, ved Rasmus spørgsmål. Det var ikke bare noget af et skift fra hvad de lige havde snakket om, det var også et meget pludseligt, ud af det blå spørgsmål. Det var helt så han ikke vidste hvad han skulle svare.
 " Eh..  " For et øjeblik var han ikke helt sikker på hvad han skulle svare, men med et kort lille grin fik han gang i sig selv igen.
 " Nu var det nok ikke præcist det De mente, men søde frugter er nok lidt af en svaghed hos mig, " Blikket flytte sig hen på Rasmus og Frederik sendte ham et skævt smil. 
 " Hvad med Dem? " hovedet vippede en anelse på skrå. 

Da de nåede indgangen igen, åbnede Frederik for døren og holdt den for Rasmus. Inden for var Anett dukket op, og stod klar til at hjælpe de to herre af med deres overtøj - først Rasmus så Frederik. 
 " Maden er klar om en halv time,  " lød det fra hende, da begge mænd var kommet ud af deres overtøj. Frederik havde selv klaret hans - stuepigerne vidste godt han fortrak at gøre tingene selv. 
 " Mange tak, Anett.  " Den rødhårede pige bukkede og nejede inden hun begyndte at gå mod døren ind til spisestue.
 " Åh, forresten, Anett! Der må gerne blive gjort klar til massage på Prinsens værelse. " skyndte han sig at sige inden hun forsvandt helt.  
 " Javel, Hr. Hanson, " Og så var de to mænd alene igen. Frederik vendte opmærksomheden tilbage på Rasmus.
 " Jeg kan vise dem Deres værelse, hvis De har lyst. Og vise Dem resten af gården? " tilbød han med et venligt smil. 
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 7