Neron

Neron

Slave af mørket

Forvirret Træls

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1052 år

Højde / 183 cm

Sparks 24.09.2020 13:12
Hendes lyde, de forfærdelige smaske lyde fik ham til at læse den samme sætning mindst fem gange. Hun hørte jo slet ikke til her i køkkenet, hun burde være nede samme med grisende! Forfærdeligt, guderne måtte hade ham ekstra meget i dag, siden at de havde sendt hende ind i køkkenet mens han havde været der. 
"Det var godt" sagde han en anelse fraværende, som han  håbede på at det betød han nu kunne læse mere end bare den ene sætning, som han havde siddet med de sidste tyve minutter. 

Hvad bogen handlede om, han vente sine lilla øjne mod hendes lille skikkelse og sukkede. "Alle bøger er spændende, det er bare et spørgsmål om den som modtager det - har du ikke noget du synes er mere interessant end andet, når det kommer til litteraturen?" det havde hun nok ikke, han kiggede over på tallerken, som næsten lignede en der allerede var blevet vasket - lagde bogen fra sig, åbnet på den side, så han kunne fortsætte efter han havde gjort rent.
Kiri

Kiri

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Halvdyr

Lokation / Sumplandet

Alder / 26 år

Højde / 156 cm

Helli 24.09.2020 15:23
At Neron var generet af hendes tilstedeværelse tog hun tydeligvis ikke så tungt, nu når de allerede var begyndt at sværme om hinanden. Hun kunne ikke forholde sig uset mere, så i stedet for fik hun muligheden for at stille spørgsmål, som hun ellers på en normal dag brændte inden med. Ulempen ved hendes unge sind, var også at hun stadig var meget nysgerrig på verdenen.
Hun gik hen til bogen, nu når han havde forladt den for at... gøre rent? Og kiggede med store øjne ned i den. ”Nej, jeg kan ikke læse, så det har aldrig været nødvendigt at vide hvad der står i dem,” sagde hun ærligt. Der var masser af folk der ikke kunne læse her i Mørket, og hun havde aldrig rigtig fundet det underligt. Alt hvad hun behøvede at vide fik hun at vide fra en overordnet eller Cryan. Måske ikke den ideelle situation, men Kiri havde ikke fundet noget at beklage sig over endnu.

Neron

Neron

Slave af mørket

Forvirret Træls

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1052 år

Højde / 183 cm

Sparks 24.09.2020 21:51
Han stoppede midt i at han gjorde hendes tallerken ren, og vendte sig hen mod hendes skikkelse. Hun vidste ikke hvordan man læste? Hvad? Nu blev han endnu mere nysgerrig omkring, hvem var det dog som havde ansvaret for hende? Ikke nogen der gik op i almen dannelse, det var da helt sikkert! 
"Hvem er det der har opdaget dig? Du kan ikke almen pli, og du ved ikke hvordan man læser?" sukkede han opgivende, og fortsatte med at gøre rent. Måske en af hans stand, og med det mente han selvfølgelig at han var en dæmon. Ikke burde stå og vaske op efter sig selv, men tanken om at det ville stå der, urørt, ville nok holde ham vågen resten af natten. 
"Vidste du ikke, at den bedste måde at forme sine egne holdninger, er at være videbegærlig? Hvis du ikke kan læse, hvordan kan du så forvente at vide bedre end hvad du allerede ved?" sagde han med et suk, og satte tingene væk, før han gik tilbage til hende. "Ved du overhoved, historien om Krystallandets historie? Hvorfor valgte du den vej som du er gået nu? Fordi nogen fortalte dig du skulle?" sukkede han, og kiggede på hende med nogle dovne øjne.
Kiri

Kiri

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Halvdyr

Lokation / Sumplandet

Alder / 26 år

Højde / 156 cm

Helli 24.09.2020 22:01
Hvis Kiri havde set det som den fornærmelse som det var, så havde hun nok også set mere fornærmet ud, men det så hun ikke. Det var et simpel spørgsmål og ganske rigtig observation, for det havde jo aldrig været vigtig. Det var kun for nyligt hun havde været en del af Mørkets Hær officielt, da hun ellers blot havde gjort som Cryan havde fortalt hende. ”Cryan Moretti.” Var derfor også svaret. Det var vel ikke noget der var krævet at hun holdt hemmeligt?

Hun fjernede sig dog fra bogen, da han gjorde antræk til at være færdig, selvom hun var nysgerrig omkring det. ”Jeg har ikke behov for holdninger, når jeg allerede har nogen til at fortælle mig den korrekte vej i livet. Historien for landet virker lige meget.” Desværre var det lidt sådan hun var opdraget. Alt hvad Cryan sagde var rigtigt, og der var ingen grund til at skabe holdninger selv. De største holdninger hun havde var at stjernerne var smukke, og hvordan hun bedst mulig skød en pil gennem hovedet på en person. 

Neron

Neron

Slave af mørket

Forvirret Træls

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1052 år

Højde / 183 cm

Sparks 25.09.2020 11:29
Han satte de sidste ting væk, og tørrede sine hænder - hvilkede han hurtigt fortrød, da klædet var mindst lige så beskidt hvis ikke mere, end hans hænder havde været. Så han vaskede dem igen, og rystede det værste vand fra de slanke stærke fingre. 
Han kiggede dog forundret på hende, som hun forklarede hvorfor at hun skulle havde holdninger, når hun havde folk der kunne fortælle hende hvordan hun skulle agere. Det var dog det værste han nogen sinde havde hørt, og hvor kedeligt var det lige? 
"Du fortæller mig, at du ikke har behov for holdninger? Så du følger bare blindt folk rundt, og gør præcis som de fortæller dig?" han satte sig ved siden af hende, og kiggede på hende med en anelse mere nysgerrighed end før. 
"Hvorfor?" spurgte han så, egentlig burde hun jo ikke kunne svare - fordi der var ingen til at fortælle hende, hvorfor at hun blindt fulgte andres holdning, burde en jo fortælle hende hvorfor hun gjorde det. Derfor var han også meget nysgerrig for hvordan hun ville reagere på det simple spørgsmål.
Kiri

Kiri

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Halvdyr

Lokation / Sumplandet

Alder / 26 år

Højde / 156 cm

Helli 25.09.2020 14:15
Kiri kunne have nævnt at klædet nok ikke ville være det reneste, men hun lod ham selv opdage det. Det var jo noget der observante ville have opdaget, men han virkede til at have mere travlt med at være... ren. Ikke et fremmed koncept for Kiri, men ikke noget hun praktiserede mere end højst nødvendigt. Det var brugbar træningstid trods alt.

Hun så også ud som en der overvejede at forlade køkkenet, siden de var færdige, men hun var trods alt ikke en der bare forlod en samtale, især ikke som han pludselig begyndte at stille spørgsmål til hende.
Hun så undrende på ham. Det var dog et underligt spørgsmål. Havde han ikke lige forklaret det til ham. ”Fordi de ved bedst,” sagde hun simpelt og trak på skuldrene. Det var i hvert fald sådan hun så på tingene, og det hun havde fået at vide. Cryan og Mørkets Lord var de vigtigste og dem der vidste bedst, og derudover skulle hun blot lytte til dem der var over hende i rang. 

Neron

Neron

Slave af mørket

Forvirret Træls

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1052 år

Højde / 183 cm

Sparks 25.09.2020 14:46
Fordi de ved bedst. Han kunne ikke stoppe sig selv, og en let latter forlod hans strube som han rystede langsomt på hoved. “Fordi de ved bedst?” Sagde han, og rystede opgivende på hoved. 
Men det kan du jo ikke vide, når du ikke har dannet et indtryk af hvad der er rigtigt eller forkert. Så du har mødt hvad, en mand? Som har fortalt dig hans synspunkt på verden. Også ved han pludselig bedst?” Det var dog det mest latterlige han længe havde hørt. Men det kom alligevel ikke bag på ham - “Undre du dig aldrig? Siden du er nysgerrig nok til at samle en bog op, velvidende at du ikke kan læse i den.” Pointerede han, i håb om han måske kunne skrælle noget af den ydre af hende, som sagde at alle andre vidste bedre end hende. Eller, dem som der havde noget at skulle sagt, i forhold til hende - vidste bedre. Det var meget vigtigt, hun havde trods alt turdet og sige til ham, at han ikke måtte smide hendes mad ud. 
Hvad nu hvis, jeg - ganske hypotetisk, sagde jeg var uenig med din - ham Cryans synspunkter. Og jeg var mere lært, og derfor også teknisk set burde vide bedre end ham. Ville du så følge mig?
Kiri

Kiri

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Halvdyr

Lokation / Sumplandet

Alder / 26 år

Højde / 156 cm

Helli 25.09.2020 17:48
Det var nogle meget store spørgsmål Kiri pludselig blev stillet, og næsten lidt for filosofiske, hvis hun overhvoed havde overvejet at det var en ord og ting. Man kunne se at hun var forvirret, og hun lagde lidt hovedet på skrå, som hun kiggede på Neron, som han bare begyndte at plapre løs. Hun havde aldrig rigtig overvejet alle de her ting, fordi det skulle hun ikke.

”Men bare fordi du kan læse en masse bøger, betyder det ikke at du ved mere omkring verdenen,” endte hendes argumentation alligevel med at være. ”Jeg har aldrig haft grund til at Cryan ved bedst, så hvorfor skulle jeg nu?” Selvom han havde en meget god pointe i at hun var nysgerrig, selvom det ikke fordi hun undrede sig over verdenen. Hun havde fået at vide hvordan den var skruet sammen, og dermed var det ikke vigtigt at stille spørgsmålstegn ved den. Det var mere fordi hun måske ikke vidste hvordan man læste, og selvom det ikke var vigtigt, ligesom stjernerne ikke var vigtige, så kunne det stadig var... sjovt. Ikke et ord hun brugte ofte. 

Neron

Neron

Slave af mørket

Forvirret Træls

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1052 år

Højde / 183 cm

Sparks 25.09.2020 18:06
Han løftede uimponeret hans bryn, som hun argumenterede med det værste grundlag han længe havde hørt. Vidste hun overhoved, var der kunne stå skrevet i bøger? 
"Det er dog det værste vrøvl jeg nogen sinde har hørt, ved du ikke hvad der er nedskrevet i bøger? Omkring vores verden, de forskellige racers oprindelse - hvordan hele vores verden opstod!" udbrød han en anelse forfærdet, men det gav jo selvfølgelig mening, hvis man var så uddannet som hende - så ville det være den tanke man havde. 
"Hvis du kunne læse ville du også se jeg havde ret, der er så meget at finde i bøger som kan give dig et nyt syn på verden. Problemet er bare, at ingen har ville dig det. Også følger du bare rundt som en blind mus, der håber på at finde noget lækkert at spise" han skubbede bogen mod hende - "Se her, her stor nedskrevet den første slag mellem mørket og lyset, siger du til mig at det ikke er noget du burde vide, nu når du har knyttet dig til mørket?"
Kiri

Kiri

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Halvdyr

Lokation / Sumplandet

Alder / 26 år

Højde / 156 cm

Helli 26.09.2020 11:24
Kiri kunne kun ryste på hovedet, da han decideret spurgte om hun vidste hvad der stod nedskrevet i bøger. Hun kunne ikke læse, så hvorfor skulle hun vide hvad der stod i dem. Heldigvis var hun vant til at blive skældt ud, eller folk der prøvede at få hende til at føle sig mindre værd end hun faktisk var, så hun tog det ikke så tungt med ordene han sagde.

Hendes øjne kiggede ned på bogen, men det var ikke som om at hun magisk ville begynde at kunne læse skriften, bare fordi han påpegede hvad det var omkring. ”Nej... Det var dengang...” sagde hun endelig som hun kiggede op igen og på Neron. Hvorfor gik han så meget op i det? Hun var sikker på at der var så mange andre væsner her i Mørket som heller ikke kunne læse, eller vidste nogle så kedelige detaljer. Det var for deres overordnet til at tage de rette valg, ikke de små soldater. 

Neron

Neron

Slave af mørket

Forvirret Træls

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1052 år

Højde / 183 cm

Sparks 26.09.2020 12:59
Han kunne ikke holde grinet tilbage, som han rystede opgivende på hoved.
Okay, jeg kan godt se, jeg skal virkelig prøve at overbevise dig.” Han fugtede læberne, og kiggede ned på bogen og trak den til sig.
Ville du så give mig - lad os sige et halvt år, hvor jeg lære dig at læse. Og hvis du stadig mener, at andre burde tage valget for dig. Så lader jeg dig være i fred?” Spurgte han, hvorfor at han ville gøre dette? Ja simpelt, han var en dæmon som kedet sig. Han burde jo slet ikke være her oppe, han burde sidde nede i den varme ovn af en fangekælder, som Ethelihn havde placeret ham. Hvis hun gik forbi nu, og så at han sad ved siden af dette individ. Så ville der nok flyve de fine elektriske stød rundt, som hun altid var så villig til at sende hans retning.
I og for sig, skulle han da føle sig speciel så meget han formåede at glide under huden på hende. Men for nu, ville det være en fantastisk adspredelse, hvis han kunne bruge hans tid på noget, som måske føltes mere indholdsrigt.
Kiri

Kiri

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Halvdyr

Lokation / Sumplandet

Alder / 26 år

Højde / 156 cm

Helli 27.09.2020 15:00
Det var et underligt forslag. Noget som Kiri ikke havde forventet ville blive smidt i hendes retning. Det var så sjældent at nogen søgte hendes selskab, selvom hun var vant til at blive formet af en mand. Det havde Cryan gjort, og det samme ville Neron også. Hun blev næsten taget helt tilbage til sine unge år, hvor hun først var begyndt at blive præget af vampyren.

Hun så lidt overvejende ud, og kiggede så ned på bogen. Den bog var ikke interessant, men hun havde hørt... om andre ting der stod i bøgerne. Måske ting der faldt mere i hendes interesse felt, selvom hun ikke havde skænket det mange tanker. ”Tager det så lang tid at lære at læse?” spurgte hun endelig. Det virkede som lang tid, før at lære at tyde nogle tegn, men det var selvfølgelig aldrig noget Kiri havde gjort sig i. Hun forstod ikke at hun skulle bruge sin hjerne på en anden måde end hun var vant til. 

Neron

Neron

Slave af mørket

Forvirret Træls

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1052 år

Højde / 183 cm

Sparks 28.09.2020 22:19
"Hmm" mumlede han og trak på skuldrene, "Det kommer an på hvor hurtig du er til at lære nye ting." svarede han, og lod fingrene glide hen over bogens sider, inden han klappede den sammen. Han burde vel egentlig også til at finde ned til hans kælderrum igen, ellers var han bange for at der ville være en meget sur ravne kvinde efter ham. 
"Overvej om det er noget du ønsker dig, du skal kun gøre det hvis du har lyst. Men alle skal have lov til at tage deres egne frivalg, ud fra den vide man har tilegnet sig." sagde han, og rejste sig op - klappede hende let på skulderen. Han havde næsten ovevejet at klappe hende på hoved, men hornene havde dog holdt ham fra det. 
"Du kan møde mig i køkkenet i overmorgen, hvis du beslutter dig. Ellers ses vi nok omkring på borgen! Du må have en god aften. Og lad nu være med at spise flere af de dårlige kiks." lo han let, og gik ud af døren. Dog ikke før at han kastede et forundret blik tilbage på halvdyret. Det var nok en af de mærkeligste møder han længe havde haft.

Neron har forladt tråden.

Kiri

Kiri

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Halvdyr

Lokation / Sumplandet

Alder / 26 år

Højde / 156 cm

Helli 02.10.2020 12:34
Kiri ville mene at hun var ganske god til at lære nye ting, fordi hun kunne fokusere på det, og et sted i hendes hoved, der var hun overbevist om at det ikke kunne tage lang tid med det her læse noget. Hun skulle bare sætte sig for det, og så skulle det nok lykkedes i sidste ende.
Hun ville dog have stoppet ham, men han var ude af døren, før hun kunne stoppe ham, med et lidt frusteret udtryk i hendes ansigt. ”Idiot,” mumlede hun. Mest fordi hun ikke havde haft mulighed for at sige noget eller stoppe ham.

Hendes egne fodskridt var dog lette og lydløse, som hun selv forlod køkkenet. Selvom hun fandt ham mærkelig og lidt irriterende, så kunne hendes nysgerrighed dog ikke stoppe hende fra at vende tilbage de to dage senere. Måske der var noget af interesse i bøgerne trods alt. 

Kiri har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lorgath , Echo
Lige nu: 2 | I dag: 12