Helliget blive dit navn

Isla

Isla

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 165 cm

Keefer 06.07.2020 23:00
Det er måske ikke et spørgsmål i almindelig forstand,” røbede Eadgar, mens det inderst inde snoede sig kælent rundt – det var begyndt omkring det tidspunkt, hvor fyrstedatteren havde givet sin accept.
Trods indrømmelsen gav Eadgar ikke Arya tid til at skifte mening. I stedet fugtede han sine læber og begyndte:
Forstil dig at stedet, med alt der har betydning for dit liv, brænder. Det er en farlig, hurtigvoksende ild der inden længe vil fortære alt: Ting, mennesker og dyr – Fordi du har opdaget branden i tide, kan du nå at redde én ting. Men! - du har også muligheden for at stoppe det hele og forhindre, at alt går til grunde og dør. Det kan dog kun gøres på én bestemt måde..-” Eadgar så på hende med undersøgende, grønne øjne. Sikrede sig at hun havde forstået historien og fortsatte derefter:
”- Hvis du skal redde alt, skal du ofre det som står dig aller nærmest – med andre ord det som betyder aller mest for dig. Hvad vælger du at gøre? 
- Redde alt ved aktivt at fravælge det vigtigste? Eller forholde dig passivt til at det hele brænder men tilgengæld sikre én ting efter eget valg.
Arya af Arys

Arya af Arys

Adelig

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Helli 08.07.2020 13:34
Arya kiggede nysgerrigt op på Eadgar, som han begyndte at stille spørgsmålet, hvilket virkede større end hun først havde antaget. Smilet falmede lidt på hendes læber, men det var mere af koncentration end af ubehag eller foragt over spørgsmålet. Hun kunne godt lide filosofiske spørgsmål, men det var lang tid siden at hun var blevet stillet overfor sådan et dilemma.

”Det kræver jo først, at jeg finder ud af hvad der står mig kærest,” sagde Arya overvejende, og var stille lidt tid, som hun overvejede det. Hun havde mange ting kært i sit liv. Hallie, sine brødre, sin søster, men også sine forældre. Så var der også hendes venner, men af materialistiske ting var der ligeså meget.
Hendes øjne kiggede lidt ned, og hun tog en hånd op til brystet. Hun kunne mærke det næsten regelmæssig hjerteslag under tøjet. Hendes største ønske engang havde været at få sit hjerte til at fungere igen, og nu hvor det gjorde, var det så ikke hendes kæreste eje. Det var ikke noget hun bare kunne miste, men det var heller ikke en situation de stod i. Hun ville dog aldrig kunne ofre så mange folk, af selviske grunde. ”Jeg ville ofre det vigtigste for at redde resten,” sagde hun endelig og kiggede op på Eadgar, men med beslutsomme øjne.
When worry's never helping, tell me why worry at all?
Isla

Isla

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 165 cm

Keefer 09.07.2020 17:31
Eadgar den Andægtige gav Arya rigeligt med tid til at tænke. Han var spændt på, hvad den jævnaldrende fyrstedatter ville sige, fordi hendes valg kunne være med til at afsløre en potentiel stor del af hendes væsen.
Da svaret blev tilkendegivet, løftede Eadgar et øjenbryn. Endnu en gang syntes Arya at Arys at befinde sig udenfor den klassiske kasse; hun havde truffet valget der ikke var af egoistisk karakter.
Og hvorfor går Prinsessen med dette valg?” spurgte han med nysgerrighed i stemmen og skottede til den lukkede dør.
Arya af Arys

Arya af Arys

Adelig

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Helli 12.07.2020 12:42
Arya smilede blidt, men også en anelse sørgmodigt, noget der normalvis ikke lå til hende. "Lige siden jeg var helt lille havde jeg et ønske i mit liv..." startede hun ud. Det var en længere forklaring, men man behøvede nok hele konteksten for at forstå hendes valg. "Og det var at have et hjerte der virkede, at kunne være ligesom alle andre børn og ikke være syg. Jeg fik så mit ønske opfyldt, men når jeg tænker på at miste det, til at gå tilbage til at ligge i sengen dag ud og dag ind, eller at se min familie, mine venner, og alt ande jeg har kært brænde op, ja... så ville jeg gøre det uden tvivl." Det var nok ikke så materialistisk som Eadgar nødvendigvis havde ønsket sig fra hende, men hun følte allerede at hun havde prøvet det værste.
Problemet for Arya var nok også bare at hun holdt så mange personer kært, så at give en ting op mod en masse, ja, det gjorde ondt, men ikke ligeså ondt som når man tog hvor meget andet hun ellers ville miste.
Isla

Isla

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 165 cm

Keefer 13.07.2020 23:26
At Arya valgte at svare uddybende på det stillede spørgsmål, satte Eadgar den Andægtige pris på. Og han lod det vise i sit ansigt. Åben fortrolighed var ikke en selvfølgelighed taget deres nye relation i betragtning. Nej, faktisk havde Eadgar hørt rygter om at de fleste adelige holdt deres tanker, deres ønsker og deres bagvedliggende rationaler tæt til de kostbare klæder – selv overfor folk eller ansatte, som havde været ved dem hele livet.
Ikke alene var hendes respons i fortsat modstrid med de veletablerede fordomme (som sædvanlig, kunne man fristes til at sige), men der var yderligere et overraskende aspekt gemt deri, som Eadgar på ingen måde havde set komme. Informationen havde fået øjenbrynene til at trække sig ned mod næsen:

Jeg var slet ikke klar over at Prinsessen havde dårligt hjerte,” svarede forkynderen sandfærdigt.
De virker ikke – hvordan skal jeg sige det – syg?” han lagde hovedet en kende på skrå, studerede hende uden at fremstå granskende: ”Er det derfor Prinsessen er flyttet til hovedstanden? – For at være tættere på det helbredende Lys?”
Arya af Arys

Arya af Arys

Adelig

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Helli 20.07.2020 11:38
På visse punkter havde Arya altid været naiv, men samtidig vidste hun også hvor svært det var at gå og gemme på hemmeligheder som man ikke ville ud med. Det var altid nemmere for hende, at holde på andres hemmeligheder, end sine egne, og hun havde sjældent lyst til at holde på sine egne. Desuden havde hun efterhånden erhvervet at de fleste kendte til at hun havde været syg i sin ungdom, selvom rygterne var mange og ofte usande om hvorfor.

Hun var hurtig til at ryste på hovedet, smilende stadig. ”En doktor kom forbi da jeg stadig boede i Zircon, og selvom intet andet havde virket, så gjorde han noget der hjalp. Jeg kommer nok aldrig til at have det så godt som andre på min alder, men jeg har aldrig været så frisk som jeg er nu,” indrømmede hun. Arya var stadig ikke helt sikker på hvem den mystiske doktor havde været, men resultaterne kunne hun ikke brokke sig over. ”Jeg flyttede til Dianthos for at fremme mine studier, men også nyde lidt frihed, inden min mor har fundet et passende parti til mig. Det var først noget hun turde lade mig gøre, da det viste sig at jeg var blevet mere frisk.” Der var selvfølgelig også aspektet af at Arya kunne få lov til at blande sig i med hoffet, og dermed få nogle flere kontakter heromkring. Det kunne jo også være at hendes kommende mand var bosat i Dianthos, hvilket Arya selv ikke ville have et problem med.
Isla

Isla

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 165 cm

Keefer 20.07.2020 18:43
Eadgar nikkede tankefyldt. At Prinsessen havde dårligt hjerte var ikke en viden han havde stødt på før – og alligevel syntes Arya af Arys ikke at have nogle forbehold med at fortælle ham om det. Var det grundet hans position som forkynder? Som det evigt-lyttende individ? Eller skyldtes det at alle andre tilsyneladende havde kendskab til Prinsessens skavanker? Og at der ikke lå mere i det end det? – hun havde trods alt netop sagt, at en fremmed healer havde været yderst succesfuld når det gjaldt om at få hende gjort frisk igen.
Det snoede sig dybt og kælent i Eadgars indre, da Eadgar forfulgte emnet yderligere. Arya virkede ikke til at have problemer med at dele.

Men Prinsessen er frisk nu? Hvor fantastisk!  Er der noget som De skal gøre for at holde det ved lige, eller gjorde doktorens behandling den gang, at der ikke behøves at tages særlige hensyn?” Eadgar lagde hovedet på skrå, høfligt afventende.
Arya af Arys

Arya af Arys

Adelig

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Helli 21.07.2020 10:41
Det var måske en smule naivt blot at fortælle det, men han var en forkynder af lyset, og at der kunne ligge nogle skumle bagtanker bag det, tænkte hun ikke. Hvis der skete noget mod hende, så ville hendes familie trods alt jagte den skyldige ned uanset hvad. Der holdt Arys-familien godt sammen trods alt.

”Han sagde ikke rigtig noget, da han forlod os,” nævnte hun lidt eftertænksomt. ”Men min krop er stadig ret påvirket af at have været syg det meste af mit liv, så det er en langsom process, med at se hvad jeg egentlig kan holde til. Det er heller ikke altid at mit hjerte banker helt regelmæssigt, men jeg har aldrig været så frisk som jeg er i dag.” Der gik ikke en dag hvor hun ikke var glad over at hvad end han havde gjort, så havde det fikset hende. Det betød dog ikke at der ikke var overvejelser om det hele blot var guld og grønne skove. De havde trods alt vidst intet om ham, og hvor Arya nogle gange overvejede om han ville komme tilbage og bede om hendes første fødte, som i historierne, så virkede det bare lidt som om at det var en eventyrfigur der var kommet forbi og bare forladt dem igen som om han aldrig havde eksisteret.
Isla

Isla

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 165 cm

Keefer 04.08.2020 17:39
Arya fortsatte sin fortælling uden synlige betænkeligheder derved. Eadgar den Andægtige afbrød hende ikke.
Selvom det eftersigende skulle være en uvis mandspersons ukendte behandling som havde fået Prinsessen på højkant, var Eadgar overbevidst om, at det åndelige havde spillet en stor rolle i healingsprocessen. Kun Livets Gudinde kunne udføre sådanne mirakler – deraf navnet. At Arya af Arys ikke umiddelbart synes at anskue denne erkendelse med samme klarhed som forkynderen selv, var kun et spørgsmål om tid.
Velsignet være Lyset..” mumlede Eadgar med mild benovelse over historien, som blev ham fortalt.

Prinsessens forældre må være meget taknemmelige. Samt ikke at forglemme Prinsessens søskende – er de alle flyttet med til hovedstaden?
Eadgar den Andægtige havde bemærket ældstesønnen, prins Aldamar Leosin af Arys, et par gange i selskab med Renny. Tanken om Renny fik det til at trække sig kortvarigt sammen i mellemgulvet – der var sket så meget siden det første skæbnesvangre møde.
Arya af Arys

Arya af Arys

Adelig

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Helli 21.08.2020 22:35
Det var ikke så meget at Arya ikke troede på Livets Gudinde og miraklerne hun kunne udføre, men hun havde aldrig oplevet et af de såkaldte mirakler. Måske Eadgar ville mene at det var gudinden, men Arya vidste at det var ravnedoktoren, hvem end han måtte være. Guderne kom trods alt ikke ned på jorden og blandede sig i menneskelige affære. Kun når de engang imellem bestemte sig for at engel skulle opstå. Arya håbede på en måde at Isari aldrig ville bestemme sig for at udpege Arya til det formål.

Hun var dog hurtig til at ryste en smule på hovedet da han spurte ind til familien. ”Min storebror Aldamar flyttede fornylig hertil, men ellers bor familien stadig i Zircon. Vi har heldigvis massere af tjenestefolk, der sørger for at vi ikke mangler noget.” De var også begge to voksne nok, at de godt kunne holde ud af at være væk fra familien i længere tid, også selvom Arya ofte savnede dem. Men hun ville jo nok se dem en masse, når hun engang blev gift.
Eadgar den Andægtige

Eadgar den Andægtige

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 183 cm

Keefer 29.08.2020 20:38
Jeg har set ham et par gange, fyrstesønnen Aldamar,” bekendtgjorde Eadgar venligt. At de var søskende, forekom forkynderen som en udseendemæssig umulighed – godt nok havde han ikke betragtet Aldamar nærgående – betragtningerne havde udelukkende fundet sted på afstand, men det var svært at se blodsbåndets delte fænotypiske udtryk. Hvor han var mørk, med dovne, arrogante øjne og et udtryk af vedvarende kedsomhed prentet i ansigtet, forekom Arya imødekommende, interesseret og livsglad. Måske var det fordi hun havde været syg, at hun modtog verden så anderledes end sin bror?
Eadgar den Andægtige kunne ikke stoppe sig selv fra at tænke at det var skæbnens lunefulde ironi at det altid var dødbideren, som var bestemt til at herske. Forkynderens egne fordomme bød ham at tænke, at Arya ville have været en langt bedre kandidat.

Har Prinsessen et godt forhold til sin bror, fyrstesønnen? I virker umiddelbart så forskellige...
Normalt ville Eadgar aldrig stille så dristigt et spørgsmål. Selvom det lå i det skjulte kunne den mistænksomme lytter nemt anklage ham for at stille sig kritisk overfor Arya og Aldamars reelle familiære slægtskab.
Arya af Arys

Arya af Arys

Adelig

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Helli 03.09.2020 10:40
Det var svært at vide præcist hvad det var der gjorde at Arya havde et så positivt syn på livet. Måske var det fordi hun havde været syg hele sit liv, så hun måtte se på hver dag som en velsignelse, eller måske var det bare sådan hun ville have været uafhængig af sin sygdom. Selvom de færreste der var inde på Arya ville dog mene at hun burde få fyrstinde titlen. Man opdagede i hvert fald meget hurtigt at hun mere holdt af de filosofiske debatter, end at tage en politisk holdning til ting.

Spørgsmålet kom lidt bag på Arya. Det var ikket spørgsmål hun fik ofte, og når det kom var det fra nære venner. Hun kunne godt være naiv anlagt, men det betød ikke, at hun ikke godt var klar over konventioner og pli ved samtaler. Det her faldt alligevel lidt udenfor hvad der hørte til i deres undervisning.
”Vi har vores forskelle som alle søskende, men han har altid taget sig godt af mig. Hvorfor spørger De?” spurgte hun. Et ærligt svar, men ligeså meget et ønske om at vide hvad der foregik bag Eadgars øjne, med de spørgsmål han kom med. 
Eadgar den Andægtige

Eadgar den Andægtige

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 183 cm

Keefer 17.09.2020 18:54
Hvorfor spørger De?
Det var en forventeligt respons på et spørgsmål, der ikke havde meget at gøre med religiøs undervisning eller lærdom. Ja, faktisk ville det havde overrasket Eadgar mere, hvis ikke Arya af Arys havde stillet sig undrende eller mistroiske over for hvad, der efter bedste overbevisning kunne kaldes snagen. Og alligevel havde Eadgar intet umiddelbart svar at give tilbage. Egentlig vidste han slet ikke hvor denne udtrykte nysgerrighed kom fra – og endnu mindre hvorfor den var blevet ytret højt. Forkynderen var ikke kendt for en der var interesseret i andre menneskers familiære relationer, ja, faktisk respekterede han almindeligvis folks privatliv. Så hvorfor synes det ikke at gælde her? 
Han kløede sig på siden af halsen.
Hvorfor mærkede han et sug i maven, en iver efter at vende Prinsessens indre på vrangen og blotlægge hvordan fyrstefamilien Arys egentlig hang sammen?
Inden Eadgar kunne komme med et svar, bød hans indre ham i stedet at stille et nyt spørgsmål. Og som altid adlød forkynderen uden egentlig at vide hvorfor.

”Ville Prinsessen være interesseret i at vise mig sit værelse?
Arya af Arys

Arya af Arys

Adelig

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Helli 20.09.2020 20:07
Der var ikke mange ting Arya forsøgte at skjule eller holde tilbage for dem omkring hende. Hun var måske også næsten naiv anlagt når det kom til andre mennesker, men alligevel så var spørgsmålene begyndte at føle sig lidt indtrængende og forkerte på hende. Hun var mere end villig til at give noget af sig tilbage til hvem hun var med, men ikke når det føltes som om at de prøvede at grave noget specifikt frem, som hun ikke helt vidste hvad var. Som om det kunne bruges mod hende.
”Det tror jeg ikke er passende,” var derfor det lidt mere afholdende svar, og smilet var falmet bare en lille smule som hun kiggede på ham. ”En mand på mit værelse ville være yderst upassende, også selvom der en af mand af tro, så ændrer det ikke på det.” Heller ingen grund at nævne hvor rodet der havde været på det seneste, fordi Aldamar ikke havde været efter hende for nyligt på det. Alt hvad der var hemmeligt og vigtigt, bar hun trods alt også rundt med, uden nogen kunne se det. 
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, Lorgath , Lux , Tatti
Lige nu: 4 | I dag: 11