Alianne_ 30.08.2019 19:40
Zirra smilede over Mirabelles fortælling. Selv havde hun også gået meget i kjoler, men de havde været af mere praktisk karakter, så hun kunne hjælpe sin mor i haven. Og når hun så rendte rundt i Trestons bukser, var der ingen udover hendes far, der havde brokket sig.
Lad nu barnet, havde hendes mor altid sagt, for hun havde set, hvor komfortabel Zirra var i bukserne, selvom de var for brede om hofterne og for lange i benene.
Men da Dastor havde givet op på at få endnu et barn på listerne over Lysets Krigere, var han gået i den modsatte retning og havde gået efter at vise Zirra så præsentabelt frem som muligt, så hun i det mindste kunne blive gift med en vordende ridder. Det var heller ikke gået så forfærdeligt godt i sidste ende.
"Ja, det har du ret i. Jeg har ikke helt Cals brystparti," lo Zirra og gik ind gennem døren, Mirabelle holdt for hende. Kjolen havde hun lånt fra kostumelageret, men hun vidste, det var en af dem, Cal ofte brugte.
Hun så altid så godt ud i den, så Zirra havde håbet det samme gjaldt hende selv. Men det havde desværre ikke været tilfældet, og hun have ikke haft tiden til at vælge om desværre.
"Alle mine brødre er en del af Lysets Hær," sagde hun, mens de gik ned ad gangen.
"Det er ikke fordi jeg synes de har fundet meget mere stemme over for min far af den grund. Jo, måske Ersten. Sorris er stadig så ung, at han bare ruller rundt som en lydig hund."
☽✧ I'm stronger, when I bleed ✧☾