Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 198 cm

Helli 06.08.2016 14:12
Hvis man spurgte nogle af de byvagter der havde været her i lidt længere tid omkring Hedwig, så ville hønemor nok være et af de ord der ville blive brugt. Det andet der typisk ville blive sagt om hende, var hvordan hun altid formåede at få skrikket nok tøj til at ingen af de andre byvagter nogensinde behøvede at fryse. Desværre var hendes viden om andre racer ikke specielt stor, så det med kun at strikke tøj til om vinteren var ikke lige noget hun overholdt.

Hun havde gået og været lidt bekymret for Kalitresh i et stykke tid nu. Han havde gået og set lidt bleg ud, og Hedwig havde naturligvis tænkt at det nok var fordi at han ikke kunne holde varmen nu når han var oppe på land igen, så Hedwig, som virkelig var noget af hønemor, havde bestemt at strikke en hue til Kalitresh... og siden hun havde lidt ekstra garn og tid på sine hænder, var hun også kommet il at strikke et par luffer. Så skulle han nok kunne holde sig varm.

Hun vidste havmanden måtte være her et sted og havde da også spurgt rundt omkring om der var nogen der havde set ham. Hovedkvarteret var ikke så stort så hvor svært kunne det være at finde havmanden... Det ville jo være forfærdeligt hvis han nåede at blive syg inden hun fik givet ham hue og vanter.
Kalitresh

Kalitresh

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Havfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 37 år

Højde / 192 cm

Krystal 06.08.2016 14:41
Kalitresh var på vej hjem fra en patrulje nede ved bymuren. Varmen havde været mere eller mindre ulidelig for havmanden, der befandt sig bedst i kølige omgivelser, og den skællede hud under hans byvagtsuniform føltes tør - når han engang var kommet hjem til det værelse, han lejede i byen, ville han se frem til at synke ned i et kar med køligt vand.
Dagen var dog ikke helt forbi endnu: rapporter skulle aflægges på byvagthovedkvarteret, og der havde ikke været så lidt at se til, nu hvor det magiske kaos plagede byen. Heldigvis havde hans forvandlingsevne ikke denne dag voldt ham problemer, for en fiskehale var alt andet end praktisk på land.

Da han var kommet inden før døren i byvagternes hovedkvarter og havde lagt sin hjelm fra sig, fik han øje på Hedwig. Han nikkede venligt til hende og hilste "Sergent!" som det nu passede sig, idet hun var hans overordnede. 
~Kalitresh Neron Aryaka~

(billeder)

Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 198 cm

Helli 06.08.2016 14:52
Da Hedwig så Kalitresh komme ind af døren, lyste hele hendes hoved op. "Lige den byvagt jeg gerne ville se," sagde hun. Man kunne nærmest ikke benægte den store kvinde noget, når hun så sådan ud. I hvert fald ikke hvis man havde et godsindet hjerte.
"Du har gået og set lidt bleg ud her på det seneste, så jeg tænkte at du nok havde behov for lidt varme, nu  når du ikke er nede på havet mere. Vi kan jo ikke have at du går og fryser med alt den blæst og sådan noget heroppe på landjorden," sagde hun og viste havmanden huen og lufferne. Begge ting var farvet med flot lyserødt og orange garn. Faktisk var det ganske  nydeligt, men måske ikke til en voksen havmand midt i sommervarmen. Desværre var Hedwigs verdenssyn lidt anderledes end de fleste andres.
"Jeg håber du kan lide det."
Kalitresh

Kalitresh

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Havfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 37 år

Højde / 192 cm

Krystal 06.08.2016 16:28
Kalitresh' ansigt viste mild overraskelse over, at sergenten havde ledt efter ham. Hun så dog glad ud, så han regnede ikke med, at det var fordi han havde gjort noget forkert, og han vendte sig mod hende for at finde ud af, hvad hun ville ham. 
Bleg? .. Han var godt klar over, at hans hudfarve skilte sig væsentligt ud fra menneskernes, men det var jo ikke fordi, der var noget galt med ham - sådan så han bare ud. Alligevel kunne han ikke andet end at sætte pris på sergentens venlighed.

"Tak .. Jeg har endnu ikke den helt store viden om alle jeres former for beklædningsgenstande .. hvordan skal disse bruges?" Spurgte han, nærmest undskyldende, idet han vendte huen og lufferne i hænderne. Han kunne godt se, at lufferne var formet, så man kunne have dem på hænderne, men han kunne ikke helt forstå, hvad formålet var. 
~Kalitresh Neron Aryaka~

(billeder)

Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 198 cm

Helli 06.08.2016 17:33
Hedwig så helt igennem begejstret ud over hele aspektet at give Kalitresh disse gaver. "Ej, men det er nu ikke så svært," sagde hun og tog forsigtigt huen fra Kalitresh og gav ham huen på, ganske forsigtigt. Hun havde opdaget at hendes styrk nogen gange var lidt ude af kontrol, så hellere ikke mase ham. Huen havde to lange kvaster på i hver sin side, og måske så Kalitresh lidt latterlig ifølge andre. Ikke følge Hedwig dog.
Efter hun havde givet ham huen på, tog hun lufferne, og gav ham også dem på. De var rimelig tykke, så de var også ganske varme. "Så bliver du ikke kold heroppe på landet," sagde hun smilende.
Kalitresh

Kalitresh

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Havfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 37 år

Højde / 192 cm

Krystal 06.08.2016 17:55
Kalitresh affandt sig tålmodigt i at få huen ned over hovedet. Den var noget lettere at have på end hjelmen, han ofte bar på sine patruljer, men den sad tæt og varmt om hovedet, og han kunne ikke helt se, hvad kvasterne skulle gøre godt for. Han bevægede hænderne lidt inde i lufferne - de gjorde det noget vanskeligere at bruge de enkelte fingre, og han kunne igen ikke se andet formål med dem, end at de gjorde hans hænder meget varmere end nødvendigt.

Langsomt sank Hedwigs ord ind, og det gik op for ham, at det netop var pointen med disse .. beklædningsgenstande. "Sergent.." Begyndte han lidt spagt, igen var tonen lettere undskyldende. "Jeg tror ikke at kulden er et problem. Det er midt om sommeren.." Faktisk havde det været overvældende varmt den seneste tid, selvom varmen jævnligt havde været afbrudt af voldsomme tordenvejr. Kalitresh kunne ikke helt se, hvordan han skulle få brug for de strikkede ting, Hedwig havde givet ham.
~Kalitresh Neron Aryaka~

(billeder)

Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 198 cm

Helli 06.08.2016 18:27
Det store smil på den store kvinde, begyndte langsomt at falme lidt som Kalitresh ikke tog så godt imod gaverne som hun havde håbet. "Du ser så kold ud... Jeg ville bare give dig en gave," sagde hun stille. "Jeg undskylder at det var unødvendigt," Hun sendte ham et lidt bedrøvet smil.
Det havde bare været fordi at hun ville gøre noget rart for Kalitresh og generelt også mange af de andre byvagter, som hun følte hun havde behov for at passe på. Og det gjorde hende altid lidt trist, når de ikke var så glade for det hun gjorde for dem.
Kalitresh

Kalitresh

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Havfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 37 år

Højde / 192 cm

Krystal 07.08.2016 02:46
Kalitresh følte sig en anelse fjollet, som han stod der - midt i byvagternes hovedkvarter - iført strikhue og vanter, som han knap nok vidste, hvad var. Alligevel fik Hedwigs bedrøvede ansigtsudtryk ham til at føle en voldsomt dårlig samvittighed over ikke at tage bedre imod gaven.
"Det var ikke sådan ment!" Skyndte han sig at indvende. "Det er et smukt arbejde, du har gjort med garnet.. jeg sætter meget pris på din betænksomhed!" Så længe han stod over for hende, kunnne han ikke følge sin første indskydelse og i al hast tage huen af hovedet - i stedet forblev de lyserøde kvaster på hver side af hans hoved, hvor de hvide hår faldt ud under den strikkede hue. Han løftede hænderne med et lille smil og åbnede og lukkede hånden med vanten på. 
~Kalitresh Neron Aryaka~

(billeder)

Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 198 cm

Helli 19.10.2016 14:50
Det bedrøvede smil blev erstattet af et ordentlig smil igen. "Jeg er glad for at du kan lide dem, du skal bare sige hvis du mangler andet, som en trøje eller bukser, så vil jeg med glæde strikke det til dig," sagde hun begejstret. Hun elskede at strikke til andre og at gøre andre glade, og det indebar altså også Kalitresh, især fordi han jo var en del af byvagterne, og de var lidt underbemandet til tider.
"Men jeg vil da helst ikke opholde dig meget længere. Jeg er sikker på at du har steder at være" indrømmede Hedwig. Han ville sikkert gerne være færdig hurtig så han kunne komme hjem.
Kalitresh

Kalitresh

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Havfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 37 år

Højde / 192 cm

Krystal 07.11.2016 18:34
Kalitresh mindede i al stilhed sig selv om, at han ville pakke huen og vanterne ned i en skuffe, når han kom hjem til det lille værelse, han lejede i byen. Han følte sig ganske godt tilpas i kulden og vanterne var allerede ved at få hans hænder til at føles varme, kløende og irriterede. 
Igen kiggede han på sergentens glade ansigt: han kunne ikke rigtig få sig selv til at skuffe hende. "Mange tak, Sergent. Jeg skal dog ikke besvære Dem med at lave tøj til mig .. De har sikkert også så meget at se til." Han forsøgte ikke at lyde alt for håbefuld med de sidste ord .. han vidste ikke rigtig hvad han skulle stille op, hvis hun den næste dag kom med favnen fuld af striktrøje til ham. 
~Kalitresh Neron Aryaka~

(billeder)

Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 198 cm

Helli 08.11.2016 23:37
Hedwig stod lidt og kiggede på Kalitresh. "Hvis du er sikker på at du ikke har behov for det..." sagde hun med en eftertænksom mine. Men pressede ikke på for at få lov. "Husk dog på, at hvis du ombestemmer dig, så skal du ikke tvivle med at gå til mig, okay?" sagde hun så med et bredt smil. Der var nok alligevel andre der også havde behov for strikket tøj og huer og vanter. Det ville da heller ikke være rart hvis kun Kalitresh fik lov til at være dejlig varm i strikkede ting. Hedwig selv fik f.eks. normalvis med strikket tøj når hun havde rustning på. Så var det ikke helt ligeså ubehageligt at have på.
Kalitresh

Kalitresh

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Havfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 37 år

Højde / 192 cm

Krystal 24.11.2016 21:19
"Jeg skal nok give besked." Svarede Kalitresh høfligt med et lille smil. Han kunne stadig virkelig ikke nænne at sige til hende, at han virkelig ikke havde brug for det varme, strikkede tøj. Han bebrejdede hende egentlig ikke - mennesker vidste ikke særlig meget om havfolk, selvom at komme med varme klæder midt om sommeren var alligevel usædvanligt - selv blandt menneskeracen. På denne tid af året gik alle rundt i lette klæder, de fleste af børnene barfodede. 

Han foldede omhyggeligt huen og lufferne sammen. Om ikke andet kunne han betragte dem som et bevis på sergentens venlighed - hun var jo en godhjertet kvinde, og det satte Kalitresh virkelig pris på. Også selv om han ikke gik med vanter..
~Kalitresh Neron Aryaka~

(billeder)

Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 198 cm

Helli 28.12.2016 12:09
Hedwig stod lidt, og omfavnede så Kalitresh i et bjørnekram. Ikke helt så hårdt som hun nogen gange havde en tendens til at gøre. "Pas nu godt på dig selv derude," sagde hun så, før hun trak sig tilbage med et stort smil. "Nu vil jeg ikke opholde dig mere, og jeg har vidst egentlig også en patrulje snart. Vi ser nok hinanden rundt omkring." sagde hun smilende. Hun klappede ham let på skulderen, for derefter at gå mod udgangen i hovedkvarteret. Hun havde jo også et arbejde at tage sig af, så selvom det var hyggeligt at snakke med de andre byvagter, så var det vigtigt at tage ud på patrulje. Selv i denne hede. 

//Out
Kalitresh

Kalitresh

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Havfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 37 år

Højde / 192 cm

Krystal 27.01.2017 13:40
Kalitresh øjne udvidede sig lidt i forskrækkelse, da den store kvinde pludselig trådte frem og omfavnede ham. Han stivnede og klappede hende forsigtigt på skulderen. Fysisk tæthed var på ingen måde noget, han var vant til, og da slet ikke fra de andre byvagter. Men igen kunne han ikke rigtig få sig selv til at modsige sergenten.

"Tak Hedwig. Også dig." Sagde han ed et lille smil, idet han hastigt fortrak sig fra lokalet. Vanter og hue ville han nok lade ligge derhjemme - han tvivlede på, at de nogensinde ville blive brugt, men han ville betragte dem som en gave fra en ven. En gave, man skulle kigge på. Ikke bruge.

/out
~Kalitresh Neron Aryaka~

(billeder)

0 0 1

Trådnomineringer:

Nomineret af: Helli
Nomineringsårsag:
“Hedwig er ude efter at give byvagterne huer, og Kalitresh er lidt bleg. Endnu en af de sjove ideer Krys og jeg kommer op med, som bare må blive en ting. Kalitresh var i hvert fald ikke så glad for huen og vanterne, da der på daværerende tidspunkt var meget varmt på KL xD”

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack, Lux , Echo, Tatti
Lige nu: 4 | I dag: 12