Hjælp os med at fastsætte retningslinjer inden for beklædning

Krystal

Krystal

Skaberinden

5941
karakterer

Krystal 09.05.2020 20:56
Hej alle

Denne tråd er også oprettet i forlængelse af vores Discord-møde i onsdags. Her havde vi en snak om hvad normen er inden for påklædning i Krystallandet, og vi var enige om, at det må komme meget an på både race og geografisk sted i landet.

Vi kunne godt tænke os at fastsætte nogle retningslinjer for, hvordan forskellige folkeslag almindeligvis går klædt. Det vil sige, at det ikke er noget, I strengt skal overholde med jeres valg af billeder og beskrivelser af udseende, men det vil hjælpe med at give nogle fingerpeg om, hvordan vi forestiller os de forskellige kulturer.

Til det formål vil vi selvfølgelig gerne have jeres input!

Skriv derfor herunder i tråden, hvordan I forstiller jer forskellige folkeslags påklædning. Hvordan er moden blandt andet hos menneskerne i Dianthos? Er beklædningen i Balzera egyptisk inspireret? Hvordan klæder skovelverne sig?

Alle inputs er velkomne - og giv gerne til kende, hvis I er enige med andre i tråden.
Man er også meget velkommen til at indsætte billeder :3
~ Krys ~

Nyxx

Nyxx

The Angery Pancake

2721
karakterer

Nyxx 09.05.2020 21:53
Jeg har tanker om Rubinien og Norden :)

Rubinien/Balzera:
Her tænker jeg en form for egyptisk/persisk inspireret. Ikke noget voldsomt og varmt tøj, men stadig med mulighed for at dække kroppen. 

Norden/Norvik:
Her tænker jeg umiddelbart vikinge inspireret. En masse pels til at holde varmen. Varmt og uldet tøj (med mindre man ikke har noget imod at fryse lidt) Skind støvler... Og vigtigst af alt... PELS!
IsolynHunter

IsolynHunter

170
karakter

IsolynHunter 09.05.2020 22:39
Norden:
Alt nordisk med pels og skind :3
Vikinger.

Det sydlige Krystalland:
Jeg tænker slet ikke egyptisk. Jeg tænker Mellemøsten med beduiner og persere. Silke til de adelige og overdådige guldsmykker. For kvinder tildækket hår og måske også mund (selv hvis det er gennemsigtigt stof).
Muri

Muri

King of Lummer

8644
karakterer

Muri 10.05.2020 10:29
Rubinien
Jeg forestiller mig egyptisk/persisk inspireret, men ikke nødvendigvis striks 'her går vi klædt sådan'.
Lette lag af silke til de finere folk og prangende smykker der hører til. Lidt mindre dyre klæder til pøblen, men selvfølgelig stadig stor mulighed for at vise hud, da der trods alt er godt varmt.
Til almene folk, tjenestefolk og slaver:

(Jeg ville gerne have inkluderet klæder til mænd her også, men det var ikke sådan lige til at finde :p)

Til de finere folk:

Dianthos
Hvordan man typisk ville tænke, når man tænker tøj i middelalderen. I samme stil som dette.
Til de almindelige Dianthosianere:

Til adelen:

Norden
Store, tykke lag, for at holde varmen i den bidende kulde. En masse uld, skind og pels.
Krystal

Krystal

Skaberinden

5941
karakterer

Krystal 15.05.2020 08:55
Dejligt at se jeres inputs! Lad dem endelig fortsætte <3
~ Krys ~

Xenwia

Xenwia

Pro karakter-stalker

1676
karakterer

Xenwia 31.05.2020 00:10
Overordnet set er jeg meget li @Murizz og @Nyzz i mine tanker omrking beklædning rundt om i KL.

Dog forstiller mig beklædningen i Rubinien også er indisk inspireret (tilføjer lige eksempler på hvad jeg mener af indisk - her tænker jeg det er de finere folk)

Elverne (ørken og skov) forstiller jeg mig til gengæld (for kvinderne) at kjoler gerne er i et "slank snit", og at det ikke er unormalt udskæringer der giver kig til hud, om det er slis, dyb ryg, dyb hals m.v. 

~ Husk at synd, så Jesus ikke døde forgæves ~
Krystal

Krystal

Skaberinden

5941
karakterer

Krystal 15.03.2021 19:30
Vi søger stadig mere inspiration i denne her tråd <3 kom glad!
~ Krys ~

Hope

Hope

Im lost! but lets go that way!

1023
karakterer

Hope 16.03.2021 20:01
Det nedenstående er hvordan jeg altid har forstillet mig beklædningen i krystallandet.

Jeg vil starte med de elviske racer.

Skovelverne:
Jeg har altid set skovelverne, baseret på deres kultur og beliggenhed som dybt inspireret af den koreansk mode. Da med farver der er bedre tilpasset omkring naturfarver, og ikke fokuseret på rød, hvid, og sort.

Kvinder:

Mænd:

Mørkelverne:
Mørkelvernes,blev skabt af skovelvere og nogle gange sker dette stadig i dag, dog mindre typisk end for 1000 år tiden. Derfor vil deres mode selvfølgelig minde om skovelvernes, eller i det mindste være inspireret fra dem. Nok bedre skabt til bevægelse, kamp og generelt tilpasset et mere hårdt liv end skovelverne. Men som udgangspunkt meget det samme som skovelvernes militære og officielle beklædning, med fokus på mørkere farver og rød.

Bjergelverne:
Nordlige, vilde, frie, tæt forbundet med naturen. For mig har disse elvere en meget direkte parallel med native american nordlige strammer.
Så som:

Ørkenelverne:
Her vil jeg udtrykke mig uenig i Xenwia og faktisk tildele Ørkenelverne den indiske mode, frem for Rubinien, og vil anbefale at findes hendes post overstående hvis man vil se billeder.

--------
Så vil jeg meget simpelt gå igennem de menneskelige beklædninger baseret på landsdele, men vil med glæde uddybe efter forespørgsel.

Nordlandet:

Her er jeg meget enig, i hvordan det er beskeder overstående, tag inspiration i vikingen markeder.

Turmelinien/Azurien:
Anglo-saxons mode, eller british. Typisk hvad der var i de nordelige europa i middelaldren.

Eller

Tusmørkedalen/Safirien/Dianthos:
Fransk, Nord spansk, og Italiensk mode.

Dont ask about the hat in number 21...The dark ages, are called that for a reason..

Safirien/Amazonitskovene
Græsk, gamle græsk beklædning.

Medanien:
Ottemen/tyrkies.

Kzar Mora:
Ved ikke hvorfor men jeg har altid haft Kæmpe malaysian vibes fra Kzar. Farver, udtråling , og hvert en beklædning genstand vise ens status.

Rubinien:
Her er jeg meget enig med Murizz, og har faktisk ikke rigtigt noget at tilføre.

Topalis:
polynesian, af natur... Edit: fandt et billede, så replaced, det jeg havde brugt <3

Har valgt ikke at kigge på de mere, eksotiske racer så som havfolk, ork, kentaur, osv... Men har holdt mig udelukkende til landsdele.
Have hope, have faith, and smile, the world isn't against you, it loves you.
6 6

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lorgath , Echo
Lige nu: 2 | I dag: 12