Lauranas Liljer, Leanders gave og Kiles barmhjertelighed

Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 02.03.2020 21:54
Netrishs mave var vokset betydeligt siden midvinter, trods for hun allerede havde været stor der. Den havde nået et omfang hvor det var blevet mere end besværligt, og det end ikke var hver dag Netrish kunne formå turen fra huset hun og Valkar havde fundet i byen, til Kiles temple, hvor hun ellers gjorde sin dagligdag. 

Denne dag var Netrish gået til templet, men hun var knap nået frem, før det første ve havde meldt sig. Trods hjertet hamrende i hendes bryst, sendte hun med rolig stemme temple tjeneren tilbage, for at hente Valkar, mens hun selv vraltede afsted mod Leanders temple.

Der gik dog ikke længe før veerne blev flere, og værre, og Netrish måtte søge hvile på en bænk, stadig små 100 meter fra templet. Hun tog lange, dybe hvertrækninger, som hun huskede Valkars læge havde budt hende sidst, og håbede Valkar ville dukke op snart. Hun tvivlede på hun kunne nå det sidste stykke selv. Alting lod til at gå så meget hurtigere end sidst!
You got what everybody gets. You got a lifetime.

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Forvirret

Race / Engel

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 03.03.2020 18:59
Valkar havde brugt meget mere tid i Dianthos end nogensinde før. Der var utallige undskyldninger, huset skulle færdigøres, de rigtige møbler skulle findes, samt handlende og adelige der skulle tales med. Men i sandhed var han blevet der for Netrish skyld, for deres barns skyld.
Efterhånden som hendes mave stødt var vokset, var han blevet mere og mere overbevist om at hun bar mere end et liv. Hvilket kun fik ham til at insistere mere på at hjælpe hvor han kunne.

At hun ville passe sine pligter kunne han kun respektere, men stadig havde han det lidt svært med det, hvad nu hvis der skete noget?
Så at guderne ville det at miraklet skulle ske en sådan en dag, ville han normalt ikke vide om han skulle grine eller græde af. Istedet vældede glæden frem som han på hvide og sorte vinger søgte hende gennem byens steder, den stakkels tempel tjener efterladt på vejen.

Da han endelige fandt hende var hun næsten ved Leander templet, og han selv en smule stakåndet
af sin iver. "Er du vel?" lød dem som han forsøgte at fanget vejret igen, kærtegnende hendes hånd mellem hans. "Vi er der næsten, jeg er her nu" smilede han opmuntrende.

Vi ønsker os alle sammen noget, så fortæl mig hvad dit hjerte begærer...
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 03.03.2020 22:19
Netrish åndede lettet op da lyden af vingeslag nåede hende, og hun klemte hårdt om Valkars hånd som han tog hendes. "Jeg er vel, bare.." hun knep øjnene sammen kort som et ve afbrød hende "presset! Den lader til at have tralvt med at komme ud" kommenterede hun med et svagt smil.
Sidst havde ikke nødvendigvis været en langtrukken affære, men der var dog gået noget længere fra hun havde mærket de første veer, til det var blevet slemt! 

Med Valkars hjælp kom hun på benene igen, og støttende tæt til ham, tilbagelagde de sammen den sidste strækning mod Leanders temple. 

Netrish selv havde ikke skænket det en tanke at der kunne være mere end én, trods hendes maves størrelse. Hun var sikker på det måtte være hendes sidste graviditet der havde været forkert, for hendes tilstand under meget af den havde været kummerlig.
Men mere end ét barn var jo nærmest utænkeligt. Det var sådan noget man hørte om i historier! Det var hendes tanke, til trods for Valkar allerede var far til tvillinger, og hun selv var barn af en lige så vel.

De ventende forældre nåde knap at sætte en fod indenfor i templet, før præsteskabet nærmest faldt over hinanden for at hjælpe dem ind, og kaste en regn af velsignelser over dem. Ligeledes blev en løbet sendt afsted efter en jordmor, mens Netrish og Valkar blev ledt ind i et tilstødende fødselslokale. 

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Forvirret

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 07.03.2020 14:06
Valkar åndede lettet op som Netrish forsikrede ham om at der intet var galt. "Verden er også et spændende sted, jeg forstår godt iveren" smilede han og gav hende endnu et forsikrende klem. Han havde ikke megen erfaring med fødsler, men ud fra hvad han vidste, havde virket til at gå hurtigere end sidst.

Den sidste del af strækningen til Leanders tempel blev heldigvis ganske hurtigt overstået. Trods det nåede Valkars tanker at vandre, hvad nu hvis alt ikke var vel? At barnet eller børnene ikke ville klare sig? Tankernes vandring mod mørket forstummedes brat som han så på kvinden ved hans side. Netrish var en af de stærkeste af sind han kendte, og idag var en glædens dag! Hvad end guderne havde i sinde ville de møde det sammen.

Da de endelig trådte ind i templet forsvandt en byrde fra Valkars skuldre, hvor meget end han ønskede at fremstå som en med alle svarene, var han på umådeligt dybt vand lige nu. Taknemmeligt modtog han præstenes velsignelse og lod dem gøre deres værk.
Så snart de var inde i værelset og Netish havde fundet en smule form for ro, plantede hans et kys på hendes pande. Han havde holdt hendes hånd siden de gik fra bænken og havde ingen planer om at give slip før de havde deres barn i armene. "Er du så spændt som jeg?"

Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 07.03.2020 20:21
Netrish klukkede let ved Valkars ord. Hun kunne jo næppe bebrejde den lille det, efter at have været spærret inde i ni lange måneder. Dog synes hun godt den lige kunne vente et øjeblik længere!

Det var med megen lettelse Netrish blev lagt ned, og bevægelsen var tydelig indefra maven. Hun smilede mod Valkar til trods for sine ubehageligheder. "Jeg er så spændt som første gang vi lå sammen" smilede hun til ham, og klemte ængsteligt om hans hånd. Hun kunne ikke nægte at der blandet med hendes spændthed, var en del nervøsitet. Skønt hun havde været igennem processen før, så føltes det som om der var så meget mere på spil denne gang, hvor hun ønskede et sundt og raskt barn.

"Valkar? Hvis det bliver en pige, vil jeg gerne navngive hende Amalean". Det var første gang hun havde bragt sin faders foreslag på banen. Hun havde hele tiden tænkt at vente og se kønnet, men hun kunne ikke vente længere.
"Det var det navn min fader havde givet mig oprindeligt, og jeg vil gerne lade det leve videre i vores barn" forklarede hun, og skar en grimasse som endnu et ve trængte igennem.

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Forvirret

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 11.03.2020 08:46
"Så spændt?" klukkede Valkar opmuntrende, det var nok nært så spændt som han selv var. En blanding af gru og glæde stormede i hans indre, nok var han far til flere børn, men han havde aldrig set dem komme til verden før. Alvoren lurerede i horisonten af hans sind, for hvor meget han end troede på præsteskabets evner og Netrish vilje, så kunne han ej stoppe glimtene af hvad der kunne gå galt. Men for deres alles skyld kæmpede han sig igennem dem, der var ingen årsag til at tage sorgerne på forskud.

Valkar løftede kort et øjenbryn, det var ikke ofte at nogen stillede ham så direkte et ønske, men et mildt smil gryede på hans læber så snart hendes forklaring faldt. "Så længe det passer til hende, så har jeg intet imod det" han gav hendes hånd endnu klem. "Det er et smukt navn" smilede han kort, Håbende på at distrahere hende fra smerten et øjeblik.
For hvor smukke fødsler end skulle være, så var der på nuværende tidspunkt mere smerte involveret end han syntes godt var, og de var trods alt kun lige startet. "Har du nogle tanker til navn hvis det bliver en dreng?"

Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 14.03.2020 16:52
Netrish nikkede smilende, skønt den bekymrede gru ligeså lå i hende. Hun havde født før, men det var så anderledes denne gang. Hun ønskede faktisk barnet det bedste.. og sidste gang havde den været sat tidlidt i gang, og skønt Netrish ikke havde talt efter, kunne hun ikke andet end at tro det var rette tid. Det føltes rigtigt.

Netrish smil blev varmere som Valkar godtog navnet "Det betyder 'smukt barn' faktisk" forklarede hun "Jeg havde nært holdt det selv, men... det føltes ikke rigtigt. Det føltes ikke som mit navn, til trods. Men det ville glæde mig at give det videre". Hendes tommelfingre nussede hans hånd distræt.
"Jeg har ikke givet drengenavne megen tanke, ærligt. Hvad har du selv tænkt, både til pige og dreng?"

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Forvirret

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 14.03.2020 17:57
Valkar klukkede lidt "Jamen hvordan ville vores datter kunne være andet?" lød det med et smil, han havde i hvert fald  svært ved at forstille sig det kunne ske, hvis bare datteren lignede sin mor det mindste. "Jeg tror jeg ville have det lidt underligt hvis du havde skiftet" i hans hoved ville hun trods alt altid være den Neelah han elskede. Samt han var glad for at han havde beholdt sit navn fra før døden, alt andet ville have været en større hovedpine.

"Hmm" Valkar så tænksom ud et øjeblik, han havde som sådan ikke givet det så megen tanke. "Det eneste jeg lidt havde overvejet var Luria til en pige, efter din søn" han gav hendes hånd et klem, det ville være lidt underligt at kalde en dreng det samme, men det andet gav mening for ham. "Åh og så havde jeg det sjovt med tanken om Valtrish som et pige navn, men det er nok lige lidt for meget" klukkede han så. "Til en dreng ville jeg nok se ham an først"

Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 16.03.2020 13:33
Netrish nikkede sin enighed "Jeg tænkte det samme. Selvom det var det navn der var mig oprindeligt givet, så er det stadig ikke.. mig.. hvis du forstår" prøvede hun at forklarer. Men det var en svær følelse at sætte ord på.

Netrish øjne blev blanke som Valkar fortalte om sine tanker til barnets navn, og hun bed sig let i læben "Luria.. det er smukt" sukkede hun med sorgen snigende på kanten af hendes stemme. Hun havde sørget over Lurriens død, men hans skæbne var stadig en der stod hendes hjerte meget nær.
Sorgen forsvandt dog hurtigt igen, som Valkar bragte sit andet forslag frem.
Netrish hævede et meget skeptisk øjenbryn "Bare en anelse" medgav hun, og et halvt smil spillede igen på hendes læber. Valtrish. Det lød som noget fra et eventyr. "Jeg tænker ikke vi behøver lægge sten på barnets vej, end før det er kommet til verden" klukkede hun så lidt. Nok havde Netrish mødt sin del af mobning i sin barndom for at være elver, men hun kunne kun tænke det var vand i forhold til hvis hun havde været opkaldt efter sine forældre så direkte. Menis eller Yanid havde også begge været forfærdelige navne.

Netrish ansigt fortrak sig i smerte pludseligt. Hun bed tænderne sammen og klemte hårdt om Valkars hånd, som et ve, kraftigere end dem før det, meldte sin ankomst. "Nu må de til gengæld godt skynde sig!" klagede hun mellem sammenbidte tænder, og det galt jordmor og barn i lige høj grad!

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Forvirret

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 18.03.2020 14:32
"Jeg har en nogenlunde idé" svarede Valkar med at beroligende smil, i stedet for et navn havde han et liv fra tidligere der ind i mellem gjorde det svært finde ud af hvad der præcist fik ham til at føle at noget var ham.

Det glædede ham at hun syntes om navnet, selvom sorgen fulgte i dets fodspor. Et flygtigt kys blev plantet på hendes pande, ind i mellem kunne sorg vendes til glæde. Han håbede at dette kunne være sådan et tilfælde.
Et drillende smil dansede over hans læber. "Du har ret, det bør vi nok ikke, det er dog en skam jeg syntes ellers det er lidt fint" klukkede han, men jo at så direkte at være opkaldt efter sine forældre ville nok få mange bryn til at rejse sig. Ikke at det ville gøre ham noget, men her galt det mere end blot ham. Det galt den familie det var ved at stifte.

Valkar skar en grimasse over det meget spontane klem, han havde dog pli nok til ikke at beklage sig, Netrish måtte trods alt have noget mere ondt en ham! Blidt kærtegnede han sin hjertenskæres håndryg med sin tommel, "Bare rolig der er nogen på vej!" forsikrede han hende. Til hans held var der nogen på vej ind i kammeret som han drejede hovedet. 

Gracinya Willows

Gracinya Willows

Præstinde, urtekyndig og jordmoder

Forvirret Dum

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 738 år

Højde / 180 cm

Grace 21.03.2020 12:34
Afbrydelser var en glædelig del af Gracinyas liv mellem Laurana og Leanders templer og i dag var ingen undtagelse. Hun havde været i Lauranas Urtehave med hænderne dybt i forårets opblomstrende muld, som en novice fra Leander tabt for vejr fandt hende og med små afbrudte sætninger forklaret hvorfor hun var det forkerte sted. Mennesker var nogle forhastede væsner og denne unge kvinde ingen undtagelse.
Hun tøvede dog ikke længere end for at skylle jorden af hænder og arme, før end hun begav sig i den ønskede retning. På vejen lykkedes det hende endda at få lidt mere fornuftigt ud af novice om deres uventede gæster. Interessant, men ikke vigtigt for nu. Vigtigt for hende var dog at stoppe for at klæde om til en jordfri kjole og sikre sig alt ved hende var rent. Samtidig fik hun sendt novicen af sted efter hvad hun ellers ønskede bragt til værelset.

"Der er altid nogen på vej." svarede hun med et lille smil, som hun trådte ind i rummet. Det havde næppe været henvendt til hende, men det var så god en åbning som nogen. "Jeg er Søster Gracinya. Grace på dette sted og i en fart." Hun nikkede let til manden, før end hun trådte helt hen til den tydeligt gravide kvinde og kort stoppede op som hun så hendes ansigt. "Og du er da en dejlig overraskelse, Edhellos, men kommet helt til rette sted." Hun rakte ud og strøg det mørke hår væk fra kvindens ansigt, før hun blidt lagde hånden på hendes mave. Et fjernt skær gled over hendes blik som den grønne farve i det kort blev mere fremtrædende og lysende. "Hvor langt er der mellem veerne?"
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 21.03.2020 15:17
Netrish kunne mærke en bølge af lettelse da døren gik op, og jordmoderen trådte ind. Den blev dog hurtigt erstattet af smerte, som endnu et ve gjorde sin ankomst. 
Et anstrengt smil mødte Grace som hun brugte et elvisk ord Netrish kun vag kendkendte, men kunne gisne om fra konteksten. "Tak søster vi -ugh- håber Leander kan bringe en nem fødsel uden komplikationer" svarede Netrish og tog nogle vejrtrækninger der tydede på, det ikke var første gang.

"Der kommer kortere og kortere mellem dem, men de er ikke helt regulære endnu tror jeg" svarede hun prøvende og skævede en smule mod Valkar for bekræftelse. Hendes tidsfornemmelse var ikke den bedste lige nu, men hun var sikker på de kom oftere, hvilket vist også var at forvente.

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Forvirret

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 21.03.2020 16:59
Valkar så oprigtigt lettet ud over at der kom nogen til at hjælpe. han ville gøre alt i sin magt for at hjælpe og støtte Netrish gennem fødslen, men hvad han kunne gøre i praksis var noget mindre end han havde lyst til at indrømme. 
Det gik i mod han natur at lade sig tilsidesætte, eller rettere det havde det gjort men ikke på samme måde som før. Forhåbentlig ville alting gå godt uden komplikationer. "Det gør vi ja, og vi er glade for hjælpen" nikkede han og gav Netrish hånd et klem.

Valkar nikkede, "Der er noget kortere imellem ja, men helt regelmæssige er de ikke" det var dog ret tæt på at de var, ud fra hvad han kunne se. At se skovelvernes helbredende lys fik ham dog til at slappe mere af, alt skulle nok gå.

Gracinya Willows

Gracinya Willows

Forvirret Dum

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 738 år

Højde / 180 cm

Grace 23.03.2020 20:18
Fjernt startede Gracinya med mentalt at tælle, som en ve greb kvinden, og holdt tællingen kørende, mens hun begyndte sin undersøgelse. At det var en elverkvinde bragte hende kort ud af rytme, men ikke mere end til smerten tog form på den andens ansigt. Hendes hånd lagde sig blidt på maven, som hun lod sin magi søge ind for at vide hvad hun havde med at gøre. "Han er en kærlig sjæl og har altid sat nyt liv højt." Hun smilede til kvinden og flyttede så hånden let.

Deres fælles anslag på veerne fik hende til at lade blikket slippe kvinden og glide til manden. Det var da også ham hun så på, som en rynke samlede sig i hendes pande og hun flyttede hånden længere op mod toppen af maven. Det var meget usædvanligt dette her og hendes magi fortalte hende om ikke ren glæde var i vente. Af samme grund lukkede hun øjnene kort, som hun træk magien til sig og kaldte ud. "Novice Jane. Vil du hente et krus med vand fra kilden i gården?" Kilden var en af grundene til Leanders tempel lå hvor det gjorde.

Med det ordnet vendte hun opmærksomheden tilbage til manden. "Har De oplevet en fødsel før?" Hun vidste allerede nu at kvindens ønske ikke ville gå i opfyldelse og hun havde brug for at vide om han var klar på hvor slemt det kunne virke. Især om han fandt sig i stand til at stå ud hele vejen til enden.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 23.03.2020 20:51
Netrish tog mod ved søsterens ord, og Valkars klem om hendes hånd. Hun var dog også glad nok for at samtalen drejede sig fra hende, for ordrene blev sværere at finde mellem veerne og vejrtrækningerne.

Mens de to snakkede, blev veerne regelmæssige og begyndte at tage til i styrke. Hun var lykkelig uvidende om hvad der ventede forud, og trods den hast det hele lod til at have haft fra starten, ville det nok blive en meget lang dag, og muligvis en lang nat også.

Trods smerterne var Netrish lykkelig. Hun så frem til det liv hun ville bringe til verden, et liv der var des eget. Skønt Netrish ikke begræd sin ed til Kile, havde det sidste år vist hende alle de facetter af livet den havde holdt hende fra. Men det ville ikke begrænse hendes barn. Det ville være frit til at vælge et liv og leve det i hvad end gud eller gudindes navn det ønskede.

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Forvirret

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 23.03.2020 22:57
Valkar vidste ikke hvad han skulle fokusere på i alt der skete, situationen var så utroligt uvant, men stadig formåede han at virke nogenlunde fattet. Valget faldt dog på Netrish, hun var det der stod ham mest nær, og hvad hjælp kunne han ellers være end hendes? 
At der blev kaldt efter vand skænkede han ikke mange tanker, det havde også været brugt sidst til hans viden. 

"Ikke direkte nej." indrømmede han blankt, en del af ham følte at han nok burde have, men det var svært at ændre nu, nej han måtte se på vejen frem, dog lærende af fortiden. Dog var det sikkert at han ville elske barnet, utroligt meget, aldrig havde han set så meget frem til at møde sit barn.

Hvor lang tid han var fanget mellem sine egne tanker og at være der for Netrish var Valkar ganske usikker på, men med et var det tydeligt at der var ved at ske noget mere end uregelmæssige ve'er

Gracinya Willows

Gracinya Willows

Forvirret Dum

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 738 år

Højde / 180 cm

Grace 25.03.2020 18:42
Tingene tog fart og ikke efter Gracinya sendte Jane efter et krus vand. Som den ene novice forlod værelse kom en anden og en søster til med varmt vand, håndklæder og en andre ting de arrangeret af vejen og ved hånden på en og samme tid. Personligt holdt Grace opmærksomheden på parret og nikkede så accepterende til mandens ord. "Forbered Dem på at glemme Dem selv og være her helt for hende. Det bliver næppe en ren fantastisk oplevelse, men jeg lover der vil være øjeblikke der er det og som De ikke vil glemme eller glippe." Hun smilede let til ham, før hun lod sit fokus glide tilbage til hovedpersonen i rummet og hende der mest havde brug for det.

Da kom novicen også tilbage med kruset, som Grace overtog. Med en stødtende hånd hjalp hun kvinde op hvor hun kunne drikke. "Dette er vand fra Leanders Kilde. Det er kendt for at lindre og fremskynde livets komme." Med det hun havde set i kvindens mave havde de brug for al den hast hun kunne frembringe og håbede kvinden ville tage imod vandet som tilbudt.

Veerne tog snart efter til og blev regelmæssige, som kvinden også åbnede sig ønskeligt. Senere gled veerne over i et nyt mønstre, som ledte kroppen mod længere pres og dybere vejrtrækning. Grace sendte den unge Jane op for at hjælpe med at stødte kvinden som hun stødte og tale beroligende til hende, mens Grace selv kom med blide med stadig bestemte opfordringer holdende blikket på første syn af et hoved på vej ud.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 194 år

Højde / 177 cm

Dragonflower 27.03.2020 14:33
Som tingene skred frem greb Netrish oftere og hårdere om Valkars hånd. Trods hun var elver, holdt hun en overraskende styrke i sit greb. En styrke resten af hendes væsen lykkeligvis også besad, og som blev mere om mere nødvendig.

Netrish tog taknemmeligt imod vandet, og drak så meget som hun kunne, inden et ve satte ind, og fik hende til at spilde en halv mundfuld ned af sig selv. Ikke at det gjorde meget forskel, som hun langsomt, men sikkert var ved at gennemsvede sin klædning i forvejen. "Tak søster" fik Netrish ud, med et lille smil, inden hun blev lagt tilbage igen, og vendte opmærksomheden mod Valkar "Hvor slemt det end ser ud, så vid.. jeg skal nok nå igennem. Og så længe Søsteren virker rolig, har du ingen grund til bekymring" sagde hun beroligende til ham, inden hun måtte vende tilbage til sin vejrtrækning.

Som fødselen rigtig tog til, havde Netrish ikke ord for meget andet. Men smerten til trods, lød der ingen eder eller forbandelser fra hende. Hun fokuserede intenst på sin vejrtrækning og på kvinderne omkrings ord. Hun pressede når de bød hende det, med smertefuld beslutsomhed i blikket, og med hvert press blev hendes greb om Valkars hånd knusende.

Det var en lang process, men endelig åndede Netrish lettet op, som hun mærkede barnet komme forbi det værste punkt, og hun viste det værste var over. Hun faldt tilbage og smilede udmattet op mod Valkar. Hendes smil blev dog til forvirring, og hun løftede hoved med besvær, for at beskue sin stadigt store mave. "Er... er der flere?!" spurgte hun med lige dele forbløffelse og forfærdelse.

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Forvirret

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 29.03.2020 20:12
Hvor meget end Valkar ellers havde ment at han var hovedpersonen i sit livs historie, så havde han affundet sig med at han blot var med som støtte. Han nikkede blot til jordmoderens ord, det lød til at blive en kamp han kun kunne hjælpe til med fra sidelinjen, det var trods alt ikke ham der lå der.

"Det ved jeg" smilede han opmuntrende og gav hendes hånd et klem. 

I takt med at fødslen tog til blev smerten Netrish måtte føle mere og mere tydelig, både i hendes udtryk men især hvor meget kun klemte om hans hånd. Valkar gjorde hvad han kunne for at skjule smerten han følte bag smil og opfordrende ord, for hvad smerte han end følte blegnede i forhold til hvad hun gennemgik.

Valkar hjerte svævede som deres barn kom til verden, et vidunder at se. Netrish ord fik ham dog tilbage til nuet, det var tydeligt at de ville blive velsignet med mere end et barn. "Ja, det er der. Du har gjort det så godt og vi skal nok komme gennem det os alle sammen" Lød det med al den ro Valkar kunne mønstre. Han troede på ordne, men faren der lurerede var ikke ude af syne endnu.

Gracinya Willows

Gracinya Willows

Forvirret Dum

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 738 år

Højde / 180 cm

Grace 08.04.2020 19:45
Vandet gjorde sin virkning, kunne Gracinya se, som fødsel gled planmæssigt fremad og ikke truede med at gå i stå på noget tidspunkt. Hun opsendte en kort tak til Leander for den nåde til kvinden han havde udvist, men koncentrerede sig ellers om at holde alle i ro og fremdrift. Mandens stødte var endnu en velsignelse her.

Det første skrig fik et smil frem på alles læber. Grace undersøgte hurtigt den lille, fik klippet navlestrengen og pigen svøbt i et glæde. Med det rejste hun sig og rakte hende ud mod manden. "Deres første datter. Må den næste være lige så ivrig efter livet som hende." Hendes blik smilede til ham, før hun vendte det mod kvinden. "De færreste bliver så store uden at vente mere end en lille spire."

Hun vinkede let en af novicerne hen ved siden af manden til hvis han ønskede at aflevere den lille gennem det næste. Selv vendte hun tilbage til sin plads og lagde en undersøgende hånd på kvindens mave. "Den næste skulle snart.. ah ja.. nu..." Pausen i veerne var ovre og det næste sæt sat i gang. Mere fokuserede nu og med hurtigere resultat i endnu et skrig.
2 2 0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lorgath , Echo
Lige nu: 2 | I dag: 12