Black Phoenix 22.08.2018 21:30
De havde delt noget, men Deavás var ikke enig i udførslen af deres lille sammenstød tidligere. Men han var overbevist om, at han sagtens kunne placere Agarés i samme situation, vise ham hvad det gjorde ved kroppen og ikke mindst sindet. Deavás havde aldrig underkastet sig på den måde og det var måske de færreste, som ville kæmpe imod, når først stregerne var ridset op på den måde, men Deavás kæmpede nu. Uanset om han havde nydt det eller ej. Følelsen var ny og han var overbevist om at det var den eneste grund til at hans krop havde reageret på den måde. Der var ikke andre forklaringer på, at han faktisk var noget sit klimaks i en situation, han ellers ville afsky og frastødte med alt han kendte. Men han ville aldrig kunne indrømme nydelsen i det. Det var en svaghed og han var nødt til at vise sin styrke overfor Agarés. De var ikke længere børn og der var slet en del siden. Og denne gang skulle barndommen ikke forhindre ham i at gøre en indsats. Først skulle han dog overbevise ham om at han var der for at hjælpe. Det var nemt nok, når Agarés var såret, så kunne han umuligt mistænke ham for noget.
Skulle Agarés gå hen og falde i søvn af sine anstrengelser, så ville Deavás nok finde en måde at vække ham på. Han havde en ide om, hvad der kunne holde ham vågen, men han ville faktisk heller fange ham i situationen end at give ham mulighed for at undslippe det, imens at han endnu var vågen. Måske det var ondt at behandle en gammel ven på den måde, men deres fælles barndom havde ikke ligefrem været en leg. I hvert fald ikke for Deavás. De mange års adskillelse havde dog gjort godt for Deavás. Han var endnu ikke kommet i så stor fare, at han havde følt sig truet på livet. Måske fordi han var van til at arbejde fra skyggerne. Men denne form for hævn, krævede hans fulde opmærksomhed. Spørgsmålet var om Agarés ville gå med til det? Han skulle bare formulere det korrekt.
Der skete altid et eller andet, som krævede deres opmærksomhed. Men Agarés var næppe bekendt med hvad Deavás faktisk lavede. Han havde gemt informationer i mange år og der var ingen, som han følte behovet for at dele dem med. Der var faktisk aldrig nogen, som havde fået adgang til hans sind og faktisk sluppet afsted med det. Det var et grusomt sted at blive fanget og det drænede én for mental energi at finde rundt i hans sind. Medmindre man var Deavás og vidste lige hvor informationerne skulle findes. Minderne om deres sidste møde var dog blevet skubbet langt i baggrunden. Men minderne kunne stadig genere ham. Og at befinde sig i Agarés hjem, gjorde faktisk ikke situationen nemmere. Heldigvis for Deavás, så befandt de sig i et nyt rum i det store palæ. Et rum, hvor han kunne skabe nye minder.. Lige nu var minderne ganske underholdende, som synet af Agarés i en svagelig position, aldrig ville blive glemt igen. Han vidste godt, at han ikke brød sig om situationen, men han havde intet valg, såret skulle lukkes og det skulle helst gøres ordentligt, så det ikke gik op senere.. Deavás lod ham drikke, han var ikke selv interesseret i den flydende væske, måske senere, når han var færdig. Et lettere tilfreds støn undslap Deavás læber, som Agarés havde problemer med at holde væsken indenbords, da han først trak i tråden. Der var liv i ham endnu.
”Jeg ville ikke anbefale at lege med hendes sind, før du har fået noget øvelse” svarede han køligt, roligt, om end Agarés næppe ville synes om sandheden. Det kunne godt være, at han ville være forberedt på hendes angreb, men mon ikke hun ville være det også?
”Hvorfor ikke fange hendes sind?” foreslog han med et smil, skummelt og lusket. Jocelyn ville ikke være i stand til at kæmpe imod, hvis det gjorde det rigtigt, men.. det var ikke dagens emne. Først senere.
Spørgsmålet fik Deavás til at stikke nålen ind i maven på ham. Han fnøs ved ordene. Den form for hævn ville ikke være på sin plads endnu. Men han havde en pointe. Jocelyn havde faktisk snydt to dæmoner, men Deavás følte selv at han havde haft fin kontrol over det. Desuden så vidste han godt hvor han skulle finde Jocelyn, hvis det blev nødvendigt. Hun ville ikke se det komme, som hun ville med Agarés.
”Listen er lang” de gyldne øjne blev rettet imod Agarés.
”Hvis jeg søgte hævn for alt, der er sket mig, så ville jeg aldrig have tid til andet” fortsatte han. Han bukkede sig ned mod såret, da han havde fået lavet det sidste sting og bundet en knude. Han bed tråden over og flyttede sine hænder fra hans krop. Deavás plantede sine læber mod såret, strøg tungen over stingene og slugte resterne af blodet.
”Men jeg ved, hvem jeg ville starte med” blikket blev vendt mod Agarés igen, som et lystigt glimt viste sig hans øjne. Han rettede sig op, strakte skulderne let og vendte sig mod ham. Hans fingre vandrede op af Agarés krop, nålen holdt han stadig i hånden, før at placerede en flad hånd mod hans bryst og skubbede ham ned og ligge.
”Det er meningen at du skal hvile dig” det var en ordre og presset mod hans bryst burde være en klar indikation på, at han insisterede.
”Giv mig en tår” lød det efterfølgende, som han rakte hånden mod flasken. En distraktion, før at han pressede nålen med den anden hånd igennem Agarés brystvorte. Bevægelsen var flydende og hurtigt. Kunne han nå at reagere?