Contessa Blight

Krystalisianer

Status: Arkiveret

Godkendt: 12.04.2020

Antal posts: 45

Grundlæggende Oplysninger

Fulde navn: Contessa Roe Blight
Kaldet: Tessa, Seer, Heks, Zaladins skøge
Køn: Kvinde
Alder: 49
Fødselsdag: 4.4 år 1974
Tilhørsforhold: Kaotisk Neutral
Tro: Nak’lar, Shara (Kile)
Erhverv: Seer/spåkone
Civilstatus: Enlig
Seksualitet: Biseksuel
Nuværende levested: Dianthos - Dianthos, Skumringskvarteret
Race: Blandingsrace - Menneske og Dæmon

Udseende

Højde: 164 cm
Vægt: 56 kg
Hud: Utrolig bleg, som virker svagt grønlig, som var hun gået i foråndelse.
Hår: Går til brystet, tyndt og uglet. Det ses oftest som værende gråt eller sort.
Øjne: Lyse og næsten gennemsigtige. Dog kan de i nogle tilfælde lyse grønt op. Hendes vipper er mørkebrune, og giver derfor ikke noget særligt fokus til øjnene. Hendes bryn er mørke og forholdsvis tynde.
Negle: Oftest meget lange
Kropsbygning: Slank, ingen iøjnefaldende kurver. Hun har en længere hale, som oftest er skjult af hendes påklædning.
Påklædning: Oftest tyndt stof, skjorter, lang nederdel og kappe med guldstykker på. Hendes hår er ofte pyntet med guldsmykker, samt hendes fingre og håndled er fyldt med ringe og bånd. Til ritualer bærer hun handsker og vædderkranie, samt store øreringe og halskæder med symboler og små knogler.

Magi

Magisk evne (1): For- og fremtidsseende

Contessa kan forudse fremtiden før tingene de sker. Det er dog kun mulige fremtide. Det kan komme ud af det blå, og hun kan gøre det koncentreret. Gør hun det koncentreret kan hun observere i længere tid. De visioner hun får om fremtiden, som kommer ud af det blå, er oftest når der er fare på færde. I disse tilfælde, hvis hun får noget at tegne med og på, kan hun til tider tegne stedet, hvor visionen foregår, ned. Ved at kende til fremtiden, ændre fremtiden sig. Contessa har en nogenlunde fornemmelse af hvornår i fremtiden hendes visioner sker.

Så snug som man kan være, bruger Contessa sin fortidsseende til at lege 'medium'. Hun kan kontrolleret se fortiden/minder, fra personer hun er i fysisk kontakt med. Hvis hun sover, kan hun dog blive plaget af fremmedes traumatiske minder. Hun ved ikke hvordan hun i søvne bruger sin evne til at se fortiden.

Contessa har brugt sin evne ofte og har derfor ikke nogen begrænsning på hvor ofte hun kan bruge sin evne i løbet af dagen. Hvis hun dog går ind og ud af evnen mange gange i træk, eller bruger den i længere tid af gangen, eller ser meget traumatiske ting, kan hun kollapse efterfølgende.
Dygtighed til at kontrollere evne: Veltrænet

Magisk evne (2): Energy and power manipulation

Hun kan absorbere energi fra levende (planter) og dødt(sten), samt evner fra væsner og overføre det til noget andet. Hun fjerner ikke energien/evnen, men kopiere den blot. Væsner er oftest lettere udmattet efter en absorption eller modtagelse.

Det betyder at hun for eksempel kan tage 'energien' fra Lauranas Liljer og overføre det til enten et objekt, som en person kan bære, for at opnå effekten, eller en eliksir. Eller hvis hun får noget synligt DNA fra et væsen, kan hun overføre en eventuel evne dette, til et objekt eller eliksir.

Så snart man bære objektet vil effekten starte. Objekter beholder kun energien eller evnen til objektet er ødelagt eller til den bliver for gammel. Størrelsen af objektet afgør nemlig hvor længe effekten er til stede. En lille sten i en ring, vil kun holde to måneders tid hvorimod en halskæde med et stort vedhæng vil kunne holde i nogle år. Hvis objektet går i stykker kan man dog være heldig at finde en del af objektet som stadig har effekten. Ved bestilte objekter med effekt i, vælger folk derfor oftest en ring, da denne er svære at ødelægge og holder cirka 1.5 år.

Hvis man drikker en eliksir, med en overført energi eller evne, går der mellem 30 minutter til fire timer før den træder i kraft. Energien eller evnen kan kun virke mens væsken stadig er i kroppen. Det svare cirka til to dage. Hvis man sveder meget eller går på toilettet oftere kan dette påvirke hvor længe væsken er i kroppen, til en kortere tid.

Jo mere energi der overføres, jo længere kan det holde.

Hvis hun skal overføre en energi, kan hun gøre det inden for fem meters afstand. Jo større afstanden er, jo svære er det for hende at overføre. Det er derfor nemmest hvis hun har fysisk kontakt under overførslen, så det kan 'transporteres' igennem hende, i stedet for i det fri. Hun kan lagre op til tre ting i en time inden det skal ud. Hvis hun overskrider denne time kaster hun op.

Ved mange overførsler kan hun ende med at få hovedpine, som oftest starter bag øjnene og derefter løber som en smerte ned bag i nakken, og gennem ryggen. Når det rammer hoften kan hun oftest ikke mere, men har ikke prøvet at forsætte efter smerten i hofterne. Mange overførsler er over 10 på en dag.

Eksempler:
Lauranas Lilje i ring: Så snart personen tager ringen på vil man ikke kunne mærke noget. Kvinder vil kunne opdage effekten, ved at de ved næste cyklus ville blive gravide. Mænd derimod vil få effekten med det samme. Jo længere tid man bærer ringen (mere end 5 måneder før graviditet), jo større chance, er der for mere end bare tvillinger.
Lauranas Lilje i eliksir: Kvinder skal kende til deres cyklus og indtage den tæt på ægløsning, for at blive gravide. Mænd skal blot vide det i god nok tid, til at de kan indtage eliksiren og være sikker på effekten er begyndt.
Super-human-strength i eliksir: Evnen er ny for indtageren, og vil derfor ikke kunne styrer det overhovedet. Evnen vil oftest være til gene for indtageren. Altså de ville knække en blyant som de samler den op. Man når oftest ikke at kende godt nok til evnen til at kunne styre den, før væsken er ude af kroppen.
Super-human-strength i ring: I starten vil man ikke kunne kontrollere evnen, men man har en bedre kontrol end ved eliksiren. Man vil kunne lære evnen bedre og bedre at kende og kunne tage ringen af når man havde brug for en pause, for senere at tage ringen på og forsætte hvor man slap.
Dygtighed til at kontrollere evne: Veltrænet

Personlighed

Styrker:
- God til at lyve
- Kreativ
- Perfektionistisk

Svagheder:
- Får visioner
- Samler
- Plaget af mareridt
- Høre stemmer

Generel beskrivelse af personlighed:
Contessa har meget omkring ørene og kan godt virke lidt langt væk når man snakker med hende i stressende situationer. Hun snakker ofte med sig selv, eller laver pludselige pauser i hendes sætning, eftersom hun mener hun får visioner om fremtiden. Contessa tager til tider solgt sig selv for nogle timer, for at få ekstra penge ind. Eftersom hun ikke er ansat ved et bordel, er det kun noget hun sjældent tilbyder eller bliver spurgt om.
Generelt ser folk Contessa som en underlig person, og prøver ikke at føre samtaler med hende. De føler slet ikke hun er værd at bruge tid på, eftersom samtalen ofte ender med fortid, fremtid og nutid.
Contessa har altid skulle kæmpe om at få mad på bordet, derfor har hun, ved hjælp af sine evner, startet en selvstændig lille branche hvor hun tjener penge på at fortælle om fremtiden, selvom den kan ændre sig, bare af at hun fortæller den. Da hun også kan se fortiden, vælger hun at bruge den viden hun får derfra til at lade som om hun kan snakke med de døde.
Menneske-kender kan man godt kalde Contessa, eftersom hun har været i fortiden og fremtiden på utallige mennesker.
Hun går meget op i at hvad hun udbyder skal være tilfredsstillende. Ikke at hun går op i hvad hendes klienter føler efter de har været hos hende, men hun går meget op i om de syntes det var godt eller dårligt. Hvis de virker meget utilfredse, sender hun ofte en besværgelse i deres retning.

Baggrundshistorie

Contessa blev født af et kvindeligt menneske, som havde forvildet sig ind i forhold med en dæmon. Det varede dog ikke mange år, før faren forlod dem, og efterlod Contessa og hendes mor helt alene.

Allerede i en alder af seks begyndte Contessa at få 'mareridt' om andre væsners fortid.
Bøger havde stor interesse for Contessa, og hun brugte meget tid på at læse. Hun havde især en interesse for guder og historie. Inden længe begyndte hun også at få smag for 'spådom', fremtid, fortid, nutid, astrologi, alkymi og meget mere. Som hun læste kunne hun se hvordan hun kunne bruge sin evne til at 'spå'.

Contessa begyndte at fortælle folk om deres fremtid, og begyndte derved at lære at lyve. For nogen gange var tingene for gode til at være sande, og hun følte det nødvendigt at give dem et bump på vejen. Hun begyndte at lærer at læse personligheder, og blev bedre og bedre til at finde ud af hvornår hun skulle sige hvad, for at få den reaktion hun søgte.

Hun begyndte i en ung alder at udføre små ritualer. Nogen gange krævede det ofre (dyr), andre gange alternativ musik, og nogen gange blot stilhed. Hun valgte selv sin påklædning, og fik fat i blandt andet vædderkraniet selv.

I øjeblikket ejer hun en lille hyggelig biks i Skumringskvarteret, hvor hun tager i mod betaling for enten at spå om fremtiden, snakke med de døde eller for at bringe noget glæde til hårdtarbejdende mænd. Hvis folk ikke er tilfredse med deres service, tilbyder hun dem ofte et smykke, som undskyldning. Smykket har hun tidligere overført enten en evne eller energi til. Smykkets effekt er tiltænkt at skulle være til besvær for kunden, uden at de ved det er smykkets skyld.



Familie: Bagheralus Mortalis Oxytalia, far, dæmon, levende.
Mor, mennekse, levenede.

Jarisius Gravésiom Meniitás, halvbror, dæmon, levende

Andet

Contessa bærer smykker som hun har brugt sin evne på. Oftest bærer hun en ring med energi fra Topalisurt (forhindre graviditet).


Sims-billeder af hendes butik kommer på et tidspunkt... Med underlige genstande i (for sims har ikke det man skal bruge)

Færdighedspoints

Fysisk styrke: Under middel
Smidighed: Middel
Fysisk udholdenhed: Middel
Kløgt: Over middel
Kreativitet: Over middel
Mental Udholdenhed: Middel
Chakra: Fantastisk


Contessa Roe Blight

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Fisk, Krystal , Venus
Lige nu: 3 | I dag: 11