Og hvem ved? Gudernes veje er ofte uransagelige

Æra

Æra

Dianthos' Dommer, ypperstepræstinde for Azur

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 83 år

Højde / 177 cm

Venus 05.12.2015 00:35
Solen skinnede uden for Aldrios-templets farvede glasvinduer, men ingen lod til at nyde det gode vejr. Halvdelen af husene i den nedre bydel var smadrede eller brændt ned til grunden. Muren, der normalt beskyttede Hovedstadens befolkning, lignede nu klipperne ved stranden, der var eroderede og hullede af vind og vejr. Mørkets angreb på byen havde været kort, men ødelæggende som intet Eira havde set før, og nu stod hun her i templet for guden for ligevægt og retfærdighed og så ikke meget af nogen af delene.

Den hvidhårede kvinde stod ikke langt fra Azurs alter i tunge, sorte rober. Ikke at hun normalt bar særligt farverige klæder, men farven virkede ekstra passende en dag som i dag, hvor hun havde hørt bøn efter bøn om retfærdighed for de kære, folk havde mistet, eller de hjem, der nu var murbrokker. Roberne løftede sig lidt fra gulvet i takt med, at hun lagde armene over kors med bekymret mine. Det var ingen tvivl i hendes sind om, at hun havde gjort det rigtige ved at tilsidesætte sit nye embede som byens dommer for en dag og hjælpe til i templet. Hun så ingen grund til, at de tilhængere af Mørket, som fængslerne nu var proppet med, ikke kunne sidde der et døgn eller to til.

Med en forberedende vejrtrækning begyndte Eira igen at vandre rundt i det højloftede tempelrum og tale med de væsner, der var kommet hertil for at søge råd, trøst eller ly. Et tæppe og en soveplads kunne hun håndtere, men at forsikre folk, at alting nok skulle blive som det var, og at guderne ikke ville lade disse ting passere uden konsekvenser og få dem til at tro på det, var noget ganske andet.
I Kiles øjne er guld, magt og styrke lige så meget værd som de brædder, du står på. Jeg vil dømme dig lige så upåvirket. Og smiger hjælper dig heller ikke!

"Aflad renser synderens sjæl. Det hjælper ikke ofret."
- De To Paver -

Cecilio

Cecilio

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 183 cm

Helli 05.12.2015 12:28
Det var egentlig det idealle vejr at optræde i. Solen stod højt og selvom det var køligt, så kunne de danse sig varme, men de var blevet stoppet midt i deres optræden, fordi de åbenbart ikke måtte gøre det lige der hvor de ville, så efter de havde fået lov til at gå, havde gruppen brudt op for dagen, og Cecilio så det som et godt tidspunkt at smutte op til templerne, til Shara, og imens kunne han også endelig få set ordentlig på de tempelhaver.

Han var selv ankommet til Hovedstaden kort efter at slaget havde stået, så han havde undgået hele kampen, men kunne generelt godt se hvor slemt det stod til rundt omkring i byen, det var også derfor at ham og de andre gøglere prøvede at få humøret lidt op ved at optræde, og det hjalp især på de små børn, som nød til at se deres optrædener, og typisk også begyndt at grine når de lavede nogle af de mere fjollede ting. Cecilio kunne godt lide at se de små børn så et smil på læberne.

Han havde været nede og besøge Shara's tempel, men gik lidt i stå da han passerede Aladrios tempel. Det eneste af de store templer han havde været i var Kile's, og han kunne da ikke lade vær med at være lidt nysgerrig om hvordan de andre guders templer egentlig så ud, så inden han vidste af det bragte hans fødder ham ind i det storslåede tempel. Det var intet ligesom Shara og Kile's og selvom han stod meget ud med sit spraglede tøj, så tænkte han ikke over det, og ignorerede de få nysgerrige blikke han fik.

Æra

Æra

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 83 år

Højde / 177 cm

Venus 06.12.2015 18:15
Aladrios' tempel var ikke det smukkeste tempel i distrektet. Det kunne der ikke være nogen tvivl om. Men der var også en grund; mens Isaris tempel for eksempel stod for at hylde gudinden af lys og alt, hvad der ellers skinnede, og derfor var dekoreret med udskæringer og malerier fra top til tå, så stod Aladrios tempel for balance. Stedet var skabt til, at ethvert almindeligt og ualmindeligt væsen kunne føle sig velkommen. Når nu man talte om ualmindelig, så skilte den seneste gæst i templet sig noget ud. Eira løftede blikket fra en ældre dame, hun netop talte med, for at se i retningen af ekkoet af fodtrin ved templets porte. Cecilio var ikke et menneske, hun havde stiftet bekendtskab med før, men gøgler var han tydeligvis. Hun gav ham et vurderende blik, men kunne ikke finde hverken træthed, tristhed eller spor af noget andet. Om det skyldtes hans livsstil, eller om der var noget galt, var umuligt at sige.
I Kiles øjne er guld, magt og styrke lige så meget værd som de brædder, du står på. Jeg vil dømme dig lige så upåvirket. Og smiger hjælper dig heller ikke!

- De To Paver -

Cecilio

Cecilio

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 183 cm

Helli 07.12.2015 22:15
Cecilio havde altid synte sat Aladrios gav mere mening end Isari, for selvom han var en meget positiv person, så følte han ofte at Isari var for idealistisk, hvilket Aladrios egentlig også var, men den gav alligevel mere mening i Cecilio's hoved, for det var da nemmere at få balance end ren godhed i verdenen. Han bestemte sig for at gå dybere end i templet, selvom der var en trykket stemning i templet. Han var udmærket godt klar over at det var pga. krigen han heldigvis ikke havde oplevet selv.
Han nåede ikke særlig langt, før han så et barn helt alene, og hans bløde hjerte kunne ikke helt klare at se på det. Måske blev han bare mere blødhjertet omkring templerne, men han gik i hvert fald hen og spurgte barnet om det var okay. Barnet havde mistet dets nærmeste familie, og af en eller anden grund, endte Cecilio med at skulle kramme det lille barn, mens han sang det en beroligende sang, dog ikke for højt. Han var godt klar over at de fleste templer ikke ligefrem var glad for at der blev sunget sange der ikke var religiøse i templerne.

Æra

Æra

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 83 år

Højde / 177 cm

Venus 05.01.2016 23:09
Præstinden forsatte sin passage gennem bænkerækkerne og de mange væsner og stoppede engang imellem for tale med kort med dem, men hun havde hele tiden et øje på Cecilio. Hun havde ikke megen tillig til gøglere. Det var naturligvis muligt, at denne specifikke rejsende intet ondt havde i sinde, men hun vidste også, hvordan mange af byens egne gøglergruppe kunne holde vægten i pengepungen, og de mønter kom kunne sjældent fra frivillige donationer. Selv tempelkisten var ikke altid hellig nok.
Hendes evne til at se folks sande ansigt, som hun poetisk kaldte det, hjalp hende ikke meget her. Hun var standset mellem et par rækker af primitive senge ikke langt fra gøgleren og observerede nu, hvordan han forsøgte at trøste en dreng, hun vidste havde mistet sin familie. Cicilio virkede oprigtigt medfølende, men hans mangel på tristhed, alvor bekymrede hende stadig. Tyveri var ikke et problem hun eller nogen andre i tempelområdet, havde råd til det næste lange stykke tid.

Hun ventede til drengen var løbet tilbage til en af søstrene, der endelig havde fundet ham en tiltrængt soveplads. Så bevægede hun sig over til Cecilio og placerede sig med hænderne foldede skråt bag ham, til han vendte sig og bemærkede hendes tilstedeværelse. Eller bemærkede hendes tilstedeværelse og derefter vendte sig, hvad end der kom først.
"Kan jeg hjælpe dig, min ven?" Selvom hun ikke smilte og selvom hendes generelle attitude var alvorlig, virkede hun ikke fjendtlig.

- De To Paver -

Cecilio

Cecilio

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 183 cm

Helli 31.01.2016 20:40
Cecilio var godt klar over at gøglere ikke ligefrem var velset i tempelområdet. Hos Shara havde de dog heldigvis opdaget at han intet ondt mente og han typisk kom for at bede og nogen gange kom med et par donationer til templet, for Shara var tæt på hans hjerte. Han ville elske at opleve et ægte Topalis ritual for hende, men det var ikke så nemt for ham at støde på nogen der stadig fulgte de gamle traditioner, og at finde en båd til Topalis var ikke lige øverst på hans liste over ting han ville.
Da drengen løb hen til søstrene, smilede han blidt. Han rejste sig op, men blev hurtig klar over at der var en person lige ved siden af ham, som kiggede på ham. Det var normalt ikke en ting han havde noget imod, men han var straks klar over at det ikke var en type han ofte var omkring, og der var en god grund til det. Alligevel gjorde han det bedste for at holde sit smil, selvom han følte sig lidt lille under hendes blik. "Nej, jeg kigger mig bare lidt omkring. Det er meget smukt tempel," sagde han lettere nervøst, som godt nok måske ville få damen til at tro at han havde gang i noget som han ikke havde.

Æra

Æra

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 83 år

Højde / 177 cm

Venus 31.01.2016 21:10
Eira flyttede sig ikke, mens Cecilio svarede. Hun blinkede knapt nok. Den unge mand, for fuldvoksen ville hun ikke kalde ham, var næsten et hoved højere end hende, men alligevel lod det til, at han var blevet nervøs. Det havde været hendes oplevelse, at hun ofte havde den effekt på folk, og det i en sådan grad, at nogle af børnene her styrede uden om hende. Det var ikke noget, hun var stolt af, men i dette specifikke tilfælde, reagerede sigøjneren præcis, som hun havde håbet.
Men at tage sine forholdsregler og være fordomsfuld var ikke det samme, mindede præstinden sig selv om og løftede sine mundvige til at svagt smil i et forsøg på at mildne sin attitude. Hans nysgærrighed virkede trods alt oprigtig nok.
"Jeg indrømmer, dette tempel ikke er så veludsmykket som andre, men det har sin egen karakter. Det glæder mig, du ser den. Håndværkerne, der byggede det, ville sætte pris på komplimenten." Eira lod sine mørke øjne glide hen over de velkendte gulve og vægge, før hun vendte tilbage til gæsten i templet.
"Må jeg spørge, hvad der har bragt dig til byen i en tid som denne?" Spørgsmålet blev stillet med en tak mere varme end det første. Naturligvis var hun interesseret i, hvad sigøjneren lavede her, og desuden havde hun enhver intention om at holde øje med ham. Om han blev her og talte med hende, eller om han forsatte sin udforskning af den hellige bygning, var op til ham. Hun kunne trods alt ikke begrænse hans frihed til at vælge. Selvom det første valg naturligvis ville være nemmere for hende.

- De To Paver -

Cecilio

Cecilio

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 183 cm

Helli 31.01.2016 21:22
Hvis Cecilio stadig havde været et barn, så var der nok mere grund til at bekymre sig om hvad han kunne finde på at tage. Dengang gik han heller ikke ligeså meget op i guderne, selvom han bedte til Shara, men hans respekt for andre guder havde ikke været der. Nu når han var ældre, var han klar over hvor helligt hele området var, og heldigvis var der noget over templerne der beroligede ham, i sådan en grad at hans hænder ikke automatisk søgte noget at tage med. For han havde været i Shara templet så mange gange og andre havde taget en eneste ting, men muligvis var Aladrios templet ikke det samme, for der var stadig sådan en lille kløe i hans fingre, men han lukkede dem sammen i en knytnæve. At sjæle fra et tempel var ikke noget man skulle gøre.
"Min trope og jeg mente det var på tide at komme til Hovedstaden for at optræde, vi var dog ikke klar over hvad der havde forgået her, før vi ankom," indrømmede han. Det var forfærdeligt at se byen i sådan her, især når han havde set hvor flot byen var, når alting ikke var smadret. "Men jeg er glad for at jeg kan putte et smil på børnenes ansigter efter de har oplevet noget så...." hans stemme døde ud. Intet kunne beskrive hvad de havde gået igennem. Han havde selv prøvet at miste alt. Det var ikke sjovt, og hans øjne blev da også triste i et øjeblik, som han tænkte tilbage, men det forsvandt hurtigt igen.

Æra

Æra

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 83 år

Højde / 177 cm

Venus 01.02.2016 22:24
Eira havde konstant sit blik på Cecilios ansigt snarere end hans øjne, hver gang han åbnede munden eller ændrede fokus eller gjorde noget som helst faktisk. Det var beroligende, at han endnu ikke havde sagt noget, han ikke selv troede på, men folk kunne være dygtige til at bilde sig selv ting ind. Hun vendte hovedet et øjeblik mod døren ind til templet, der konstant blev åbnet og lukket som nye gæster dukkede op. Somme tider kom en munk eller nonne ind fra et af de andre templer med ekstra forsyninger eller for at hente dem. Resurserne var spredt tyndt, men som det så ud, kunne de klare sig et stykke tid endnu.
"Ja. Drengen du talte med er langt fra den eneste," svarede præstinden i et tilsvarende bekymret toneleje, da Cecilio ikke selv afsluttede sin sætning. Ikke at det var nødvendigt. Hun så efter drengen. De havde forsøgt at samle de forældreløse på ét sted i håb om, at de måske kunne hjælpe hinanden. Der kom stadig flere til, men ikke så mange som tidligere, hvilket altid var et godt tegn. Det betød dog, at det ikke ville vare længe, før hun måtte lade den unge sigøjner ud e af sit direkte opsyn. Hun følte sig mere sikker ved at gøre det nu, hvor han endelig havde udvist en passende portion alvor, men han havde taget sig rigeligt med tid, og det bekymrede hende stadig. Om bekymringen var grundløs eller ej, så var det stadig en del af hendes ansvar at sikre sig, der ikke blev flere problemer. Hun så tænksom ud et øjeblik. Måske kunne den unge mands evner for underholdning bruges til hendes gavn.
"Jeg frygter, der måske ikke vil være mange indtægter fra byen her det næste stykke tid. Men måske du kunne underholde dem," sagde hun nikkende i retning af de forældreløse børn, "Guderne ved, de kunne bruge lidt opmuntring." Eira vendte et trist blik mod sigøjneren og ventede på hans svar. Hun uddelte ikke ordre, men hun havde stadig en forventning om, at hendes forslag blev fulgt.

- De To Paver -

Cecilio

Cecilio

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 183 cm

Helli 05.02.2016 17:50
Cecilio lagde også mærke til folkene der strømmede ind og ud af templet. Sådan havde det været i de fleste templer disse dage. Sidst han var i byen havde templerne ikke været så travle. Der havde man kunne gå ude i haverne uden nogen egentlig forstyrrede en, men nu... Der var mennesker over det hele. Ikke at Cecilio ikke kunne lide mennesker, men det var lettere deprimerende at se hvordan de gik og så ud. Cecilio havde lyst til at pille det triste ansigt af dem alle, men det kunne han ikke.
"Indtægterne er ikke så få, at vi ikke kan leve af dem, men det virker også som om at der er flere der stopper op," indrømmede han og proppede sine hænder i lommerne, for de føltes mere og mere urolige. "Men vi gør vores bedste nede på markedspladsen. Ikke alle er dog lige glade for underholdningen. Jeg tror nogen synes vi ikke burde underholde så kort tid efter slaget." Der var Cecilio dog selv uenig, men han havde set blikkende de havde sendt. Og de havde da også været ude for en vred dame, der havde sagt det direkte til dem. Det havde ikke været sjovt, og alle de smil de havde fundet frem, de blev bare væk.

Æra

Æra

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 83 år

Højde / 177 cm

Venus 02.05.2016 21:08
Et hævet øjenbryn indikerede, at præstinden hældte til at være mere enig med den vrede dame, end med Cecilio. "Nogen ville være enige. Jeg tror næppe pli, nogensinde har været din stærke side, unge mand. Du og dine folk har altid et hjem, fordi hjem er, hvor I er. Den luksus har folk her ikke. Det vil tage dem år, at komme på benene igen. At se folk, der bare kan rejse videre hjælper dem ikke ligefrem." Hun havde ingen forventninger om, at den omrejsende gøjler så meget som havde tænkt ud over sin egen næsetip. Havde hun været nødt til at forklare det samme til en af byens egne beboere, havde hun været skuffet. Men man kunne jo ikke været skuffet over noget, man ikke forventede.

- De To Paver -

Cecilio

Cecilio

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 183 cm

Helli 31.05.2016 14:28
Cecilio kunne nok godt gætte sig frem til hvilken slags person som præstinden regnede ham for at være. En til af de forbandede gøglere, som ikke bekymrede sig for andre. Men også Cecilio havde prøvet at få revet sit hjem væk under sig. "Vi har et hjem, vores er bare på hjul. Nogen af os ved også hvordan det er at få revet vores hjem væk fra os, når man mindst venter det, og det sårer mig da også dybt at det her er sket for byens befolkning," svarede Cecilio. "Men er det smukke ved byen at den nok skal leve op igen. Uanset hvor meget krig og uretfærdighed der er, så skal befolkningen nok rejse sig fra flammerne igen og forsætte."

Æra

Æra

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 83 år

Højde / 177 cm

Venus 06.08.2016 23:30
Præstinden fnøs køligt. "Unge mand, din blåøjede optimisme er prisværdig, men den løber af med dig, skulle jeg mene. Det er forståeligt din alder taget i betragtning. Men se dig omkring. Det er meget muligt, at byen vil genopbygge sig selv, men lige nu er der intet smukt ved den. Halvdelen af byen har ikke længere et sted at bo. Flere endnu ved ikke om de har mad i morgen." Hun sukkede dybt, så rusten i hendes ældede stemme kunne høres og så gøgleren direkte i de øjnene, som hun udmærket havde lagt mærke til var grønne og ikke blå. "Og nu må du have mig undskyldt. Du kan enten vælge at forlade katedralen og tage til det hjem, du stadig har, eller du kan blive og hjælpe dem, der er endnu yngre end dig, med at glemme at de ikke kommer hjem i dag, i morgen eller noget andet tidspunkt." Hun var ved at miste tålmodigheden. Ikke fordi hun ikke forstod, på sin egen kyniske måde, hvad sigøjneren mente, men fordi hun i dag ikke havde råd til at give sin hjælp til andre end dem, der havde brug for den. End ikke sig selv. Denne unge mand havde allerede taget alt for meget af hendes dyrebare tid.

- De To Paver -

Cecilio

Cecilio

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 183 cm

Helli 06.11.2016 19:40
Cecilio var noget overrasket over hvor kræftigt hun kom mod ham, men så blev hans ansigt lidt hårdere. Ja, han var optimistisk, men det var fordi han selv var blevet nødt til at opbygge sit liv på ny to gange i hans korte liv. Han havde ikke haft det nemt heller, men det gjorde en stærkere. Man stod lidt rankere efter at være kommet oven på. Det var ikke sjovt, men det var livet.
"Undskyld mig, men var det ikke det jeg gjorde før du kom og stillede spørgsmål til hvorfor jeg var her? Det var ganske vidst ikke hvorfor jeg besøgte templet, men jeg vil aldrig vende et ulykkeligt barn ryggen," svarede han og stod næsten lidt rankere nu, men det lette smil på hans læber var væk. "Og tro ikke, at jeg ikke ved hvordan det er starte på ny efter at have mistet alt. Min alder eller optimisme har intet at gøre med hvad jeg har oplevet."

Æra

Æra

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 83 år

Højde / 177 cm

Venus 28.12.2016 21:08
"Så burde du forstå bedre en de fleste, at situationen ikke handler om dig eller din fortid. Jeg foreslog, at du kunne fortsætte med at hjælpe børnene her, men det lader til, at du allerede har glemt det. Måske er det mindre vigtigt for dig," svarede præstinden med fast stemme hentydende til, at den unge gøgler vist glemte at se ud over sin egen næse. Den eneste bevægelse, hun selv gjorde, var at vende hovedet mere op, da sigøjner drengen rankede sig. Det talte til hans fordel, at han havde lidt stolthed, men Eiras mening havde aldrig været nem at ændre.
"Det står dig stadig frit for at blive og underholde børnene, men templet er under mit opsyn, og jeg forventer, at du viser mig lige så meget respekt som for, hvad templet står for. Så jeg siger det en sidste gang: Du kan enten gøre noget nyttigt," Eira strakte sin arm ud, så de sorte rober dannede et vandfald af tykt stof ned til gulvet, og pegede i retning af børnene, "eller forlade templet." Her lod hun armene falde ned langs siden igen. Hendes stemmeføring var bestemt, som en lærerinde, der med noget tålmodigheden i behold forventede, at en elev parerede ordrer. Under normale omstændigheder havde hun ladet tvivlen komme gøgleren til gode, men i dag, havde hun hverken tid eller ressourcer til at holde ham under opsyn. Også selvom nogle af de yngre præstinder ikke ville brokke sig synderligt over den opgave.

- De To Paver -

Cecilio

Cecilio

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 31 år

Højde / 183 cm

Helli 16.06.2017 18:45
//Afsluttet