Grace 07.06.2015 12:25
Det var sen aften som Maralinda bankede let på døren til Melkors gemakker og ventede på svar, mens hun så roligt videre hen af korridoren. Det ville være en skam hvis mødet han var til allerede var sluttet, men hun troede det ikke. Der kom da heller intet svar indefra på hendes banken. Det gjorde nu engang alting en smule lettere. Med et lille tilfreds smil på læberne åbnede hun døren og så sig for en sikkerheds skyld omkring, før hun gik helt ind. På nuværende tidspunkt ville det ikke det næsten ikke overraske hende hvis Melkor sad og bare ventede på om den der bankede ville turde bryde ind.Det gjorde han heldigvis ikke.
Som hendes blik gled rundt indprintede hun sig alle detaljerne, før hun fandt et sammefoldet stykker papir frem og lagde fra sig på bordet. Det ville ikke være til at overse når han kom tilbage fra møde, men det var sådan set også meningen. Af samme grund havde hun skrevet hans navn på det efter at hun havde forseglet det med en klat voks.
Indeni stod der:
"Fader,
Jeg er rejst ud i et lille ærinde, men det er intet du skal bekymre dig om. Jeg er snart tilbage igen.
Jeg har lånt nogle af orkerne, men de fleste burde nok komme tilbage indenfor et par dage. Forhåbentlig.
- Maralinda
Ps. Nogen burde måske sættes på vagt ved udgangen i kælderen ved vandfaldet. Lyset ved den er ubevogtet og de kunne jo blive inspirerede til at gøre noget dumt. For dem altså."
Maralinda kastede et sidste blik rundt før hun forlod gemakkerne og lod døren falde i bag sig. Det var næsten en uge siden at Beon og hans blonde veninde var stukket af fra fangekælderen og derved på høje tid at hun også kom videre i sine egne planer. Første mål var at plante ideen om et lille togt til den landsby hun allerede havde udset sig til formålet - noget hun havde gjort for længst i spisesalen. Ideen var modnet langsomt, men endelig faldet på plads til at gruppen tog af sted i aften. Alt hun manglede var at sikre sig hun kom med. Hvor svært kunne det også lige være? Hun vendte øjne og fortsatte ned af gangen. Så svært som at få en gruppe orker til at bevæge sig i samme retning på samme tid formentligt...
//CLOSED
Krystallandet