Åben

Trøbbel i Krostuen [skriveweekendstråd]

Sehzade

Sehzade

Krydderihandler

Sand Forvirret

Race / Satyr

Lokation / Rubinien

Alder / 214 år

Højde / 152 cm

Krystal 29.01.2021 20:19
Sted: Den dejlige, lune krostue på "Det Halve Svin"
Tid: Først på aftenen
Vejr: Bidende frost

Døren til krostuen gik op og den lille satyrherre vandrede ind, det meste af ansigtet ganske dækket af et farverigt tørklæde som værn mod kulden. Han, som efterhånden havde vænnet sig til sydens varme, trivedes ikke så godt i vinterens kulde, men det ville være godt at få lidt varme i kroppen på kroen.

"Et glas vin og en tallerken af dagens ret. Bestilte han, inden han tog plads ved et større bord med plads til mange gæster, selv om han var helt alene. Han håbede på lidt selskab og en god historie, inden natten var omme.

Skriveweekendslyntråd:

• Tråden er åben og alle er velkomne. Den lukkes igen, når skriveweekenden er forbi.
• Korte svar - hold dig gerne omkring de 100 og maks 200 ord.
• Hurtige svar - Har man ventet en time, tagges den næste i tråden, så den kan gå videre.
Gavaelyn Montel

Gavaelyn Montel

Bager

Retmæssig Dum

Race / Dværg

Lokation / Dragorn: Dværgenes rige

Alder / 49 år

Højde / 125 cm

Fia 29.01.2021 20:43
Gavaelyn havde taget til Dianthos for at reklamere. Hun havde derfor lånt et køkken, i det halve svin for at lave sine mesterværker. Derudover havde hun da også påtaget sig jobbet hjælpe med den sædvanlige madlavning i køkkenet, så længe hun kunne vedlægge en bolle med hendes reklame på. Hvilket kroen havde været glade for.

”En dagens ret!” blev der bedt om og Gavaelyn var hurtig om at få smækket en frisk stuvning sammen og vedlægge en af hendes kendte boller, med sirligt skrevet ’Montel’ på toppen; som var skriften blevet bagt ind.
Med en tallerken i den ene hånd og et stor smittende smil på læberne skubbede hun døren, som adskilte køkkenet og krostuen fra hinaden, op. ”En dagens ret!” lød det glad, fra Gavaelyn, som nærmest hoppede i retningen af en satyr, som havde sat sig ved et større bord. På vejen havde hun grebet et glas og en flaske vin. Pænt satte hun tallerkenen og glas ved satyren og hældte derefter op til ham. ”Og en gratis bolle,” tilføjede hun. Hun lukkede så flasken og krammede den næsten ind til sig, som hun så håbefuldt på satyren. Han har bare at kunne lide det!
Sehzade

Sehzade

Krydderihandler

Sand Forvirret

Race / Satyr

Lokation / Rubinien

Alder / 214 år

Højde / 152 cm

Krystal 29.01.2021 21:00
Sehzade der havde sat sig ganske mageligt til rette, kiggede op med overraskelse i blikket ved synet af dværgen med den store, røde manke. "Åh .. jamen tak som byder, Frøken..?" Smilet var venligt, som han inspicerede bollen, der var kommed med stuvningen og vinen. 

Den så ud til at være ganske mesterligt bagt og han kunne ikke lade være med at løfte den til næsen og tage en dyb indånding for at adskillige de forskellige dufte fra hinanden. Noget, der nok kunne se lidt spøjst ud, for en som ikke kendte ham.
Gavaelyn Montel

Gavaelyn Montel

Bager

Retmæssig Dum

Race / Dværg

Alder / 49 år

Højde / 125 cm

Fia 29.01.2021 21:18
”Gavaelyn Montel, til tjeneste! Hr…?” lød det fra bagerdværgen. Hun rankede ryggen, som hun fortalte sit navn, og hele den røde frisure lavede et lille hop, som var det en budding der var blevet slået til.

Gavaelyn så med mægtigt glade øjne på satyren, som han virkede til at inspicere bollen med sine duftsanser. En der havde forstand på mad, hmm?
Gavaelyns store øjne blev på satyren, som hun bed sig spændt i læben, afventende på en form for godtagelse eller bekræftelse af hendes bagværk. Det betød jo så meget for hende. Hvis nogen stødte ind i hende, ville hun uden tvivl vælte om kuld, eftersom hele hendes krop stod anspændt.
Sehzade

Sehzade

Krydderihandler

Sand Forvirret

Race / Satyr

Lokation / Rubinien

Alder / 214 år

Højde / 152 cm

Krystal 29.01.2021 21:24
"Sehzade Stavros, men bare kald mig Sehzade." Svarede han glad den lille dværg med den sjove frisure. Han var blevet færdig med at snuse til bollen og tog i stedet en bid, smaskende tilfreds med læberne og givende hende et lille nik.

"Krydderier fra Dragorn, hm?" Spurgte han lidt nysgerrigt. Det var ganske sjældent han var så langt nordpå, men dværgene havde også en spændende form for madlavning - ganske ulig det der blev kokkereret i Balzera, hvor han normalt holdt til og drev sin lille forretning. Han ville dog aldrig holde til at bo i kulden nordpå.
Gavaelyn Montel

Gavaelyn Montel

Bager

Retmæssig Dum

Race / Dværg

Alder / 49 år

Højde / 125 cm

Fia 29.01.2021 22:36
Besværligt navn, ja. Men hvad havde hun regnet med, af en satyr? Hun smilede bredt. ”Mig en glæde at møde Dem, Sehzade! Kald mig bare Gava, hvis det er nemmere!” lød det oprigtigt glad og med et lige så stort smil på læberne. De små hænder strammede sig om halsen på vinflasken i spænding, som han tog en bid. Hvis nogen klappede hende på hovedet, var der ikke tvivl om at hun ville hoppe som en bold. Den smaskende lyd fra hans læber var næsten tilfredsstillende nok i sig selv – og så kom nikket.

”Ja!” Øjnene funklede næsten, som han anerkendte krydderierne. ”De har god sans for krydderier, måske?” lød det spørgende fra hende, som hun lagde hovedet glad lidt til siden, og hele manken flyttede med. Manken ville dog stadig dække den pære-formede krop bagfra.
Sehzade

Sehzade

Krydderihandler

Sand Forvirret

Race / Satyr

Lokation / Rubinien

Alder / 214 år

Højde / 152 cm

Krystal 29.01.2021 22:53
Sehzade tog endnu en bid af bollen, før han svarede hende - og det var ganske tydeligt, at hendes spørgsmål fik hele satyrens ansigt til at lyse op. "Det kan De tro, Gava. Krydderihandel er mit erhverv!" Forklarede han med et lille, fortroligt blink af øjet. "Der er ganske vidst langt mellem Balzera og Dragorn, men vi er jo alligevel mødtes her på midten i dag, så hvis De en dag skulle savne lidt godt og krydret fra Rubinien, ja, så er det mig, De kan komme til."

Han gjorde en bevægelse mod hånden mod de tomme pladser ved bordet. "Har De mon lyst til at gøre mig selskab, mens jeg spiser? Jeg vil meget gerne høre mere om Deres hjemland!"
Gavaelyn Montel

Gavaelyn Montel

Bager

Retmæssig Dum

Race / Dværg

Alder / 49 år

Højde / 125 cm

Fia 29.01.2021 23:37
Det var næsten, som nyt liv bredte sig i ansigtet på satyren, som Gavaelyn spurgte ind til hans kendskab til krydderier. Hun lod ham selvfølgelig tykke så meget af munden som han ville, inden han svarede hende. Hans svar fik hende til kortvarigt lige at stå på tæer i spænding, således de krøllede røde lokker hoppede en gang mere, som budding. ”Virkelig?” spurgte hun retorisk, tydeligt overrasket over at finde en mulig samarbejdspartner. At besøge ham, lå pludselig højt på listen, eftersom hun meget gerne ville udvide sit eget kendskab til krydderier, således hun ville kunne forsætte med at overvælde Krystallandet med hendes bagning. ”Det vil jeg huske!” Når hun nåede helt syd på, måtte hun bare huske på at spørge efter ham; Sehzade Stavros. De måtte vel kende sådan en fornuftig krydderihandler som ham!

Gavaelyn var ikke to sekunder om at sætte sig på en stol tæt på ham. Hendes øjne strålede, som var hun et lille barn der fik fortalt en spændende, eventyrisk historie. Dog spurgte han om hendes hjemland. ”Med glæde. Hvad kunne De tænke Dem at vide om mit hjemland?” Gavaelyn kunne snildt snakke i årtier om hende, hendes familie og hvordan mad altid havde været en del af familien.
Sehzade

Sehzade

Krydderihandler

Sand Forvirret

Race / Satyr

Lokation / Rubinien

Alder / 214 år

Højde / 152 cm

Krystal 30.01.2021 10:59
"Jeg har naturligvis det meste af mit lager hjemme i Balzera. Min butik ligger lige ved markedsstrædet." Fortalte han glad. Det var ganske vidst ikke så mange dværge, de fik besøg af så langt sydpå, men det var altid godt at sprede rygterne lidt. Det var stadig ikke helt nemt at få handelsaftaler med de finere folk i byen - og han havde en rimelig idé om, at det havde noget med hans horn at gøre.

"Åh lidt om Deres deres familie og Deres erhverv?" Sagde han glad. "Jeg må tilstå, at en god sladderhistorie også altid er spændende." Tilføjede han med munterheden tydelig i øjnene. Så var det i hvert fald indrømmet. Han tog en tår af vinen og satte skeen i stuvningen for at begynde sit måltid.
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Nao 30.01.2021 12:11
Det var ikke ofte at denne unge kvinde bevægede sig ud om aftenen og besøgte byens kroer og værtshuse, men denne aften var en anderledes aften og hun havde brug for at se lidt nyt, selvom det at bevæge sig ud i dette bidende vejr, ikke være særligt kærkomment.

"Godaften" kom det roligt fra hende, som hun trådte inden for og lod en bidende vind slippe inden for i den varme krostue, hvor en lille flok gæster havde fundet frem denne aften. "Er det muligt at bestille et krus øl?" Hun slog et roligt blik rundt i stuen. 
Sehzade

Sehzade

Krydderihandler

Sand Forvirret

Race / Satyr

Lokation / Rubinien

Alder / 214 år

Højde / 152 cm

Krystal 30.01.2021 14:54
Sehzade kiggede hen mod døren og skuttede sig tydeligt, som kulden stod ind. En ung menneskekvinde var trådte ind, og det lød som om, hendes spørgsmål om øl hurtigt blev godtaget fra kroens personale. Han selv var blot taknemelig, da døren faldt i bag hende, og vinteraftenen igen blev afskåret fra krostuens behagelige varme.

"Kom og slå dig ned her, frøken!" Råbte han muntert. "Dværgen her skulle netop til at fortælle en historie." 
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Nao 30.01.2021 15:04
"Virkelig?" Kro mutteren overrakte Lily et krus med øl og problemet med at finde et sted at sidde, uden at virkelig malplaceret og alene var nu løst, som den hornede person inviterede hende ned hos dem, som dværgen skulle til at fortælle en historie. 
Lily kom ikke mange steder, foruden Medanien og Hovedstaden, så mange racer havde hun ikke set. Hun kendte ikke den hornede persons race, og havde aldrig set en lignende før - dværge var dog et mere almindelig syn for hende.
Lily tog sit krus i hånden og gik ned mod bordet, hvor de sad og satte sig ved siden af den hornede mand, "Mange tak" Kom det fra hende med et smil, 
Gavaelyn Montel

Gavaelyn Montel

Bager

Retmæssig Dum

Race / Dværg

Alder / 49 år

Højde / 125 cm

Fia 30.01.2021 15:36
Gavaelyn smilede og nikkede, som Sehzade fortalte han havde krydderierne tilbage i Balzera og hvor butikken lå. Det blev i den grad mentalt noteret. Dét skulle hun ikke glemme, når hun nåede derned.  Så måtte hun lige øve sig lidt hos ham, inden hun ville forsøge at få serveret noget for de finere mennesker sydpå. Han havde jo styr på krydderier, så han måtte vel kunne hjælpe med at vurdere hvor meget af hvert der var brug for.

Ind kom en ung kvinde, og spurgte om et krus øl og det varede ikke længe før hun fik stukket et krus i hånden.
”Uh! Velkommen til, frøken...?” lød det fra Gavaelyn, som den blonde kvinde slog sig ned ved dem. ”Jeg ved ikke hvor meget jeg vil kalde det en historie, men… Min moder og min moders moder har begge været bagere, og min moder har sit eget konditeri,” lød det fra hende, ”Så jeg har altid haft fingrende i dejen!”
Hun skævede til bollen han havde taget nogle bidder af. ”Tillader De?” spurgte hun og pegede mod hans bolle.
Sehzade

Sehzade

Krydderihandler

Sand Forvirret

Race / Satyr

Lokation / Rubinien

Alder / 214 år

Højde / 152 cm

Krystal 30.01.2021 15:49
"En god opdragelse, De har fået dem der. Jeg har eksperimentet lidt med madlavning, men krydderierne blev nu engang mit kald.." Sehzade hjalp med at trække en stol ud, så den nyankomne kvinde kunne tage plads.

"Jeg har selv en god bekendt her i byen, der er bager. Han er minotaur, så det er også ganske usædvanligt." Fortalte han med et glimt i øjet. Brutus var nok den eneste mintaurbager, der fandtes - i hvert fald i Dianthos' omegn.

"Øh jo.." Han så lidt undrende på Gava og nikkede mod bollen.
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Nao 30.01.2021 17:17
"Mange tak, for venligheden" Lily smilede venligt som han trak stolen ud for hende, sikken gentleman. 
"Lily. Lily Fox hedder jeg" Svarede hun roligt smilende, og lyttede til den samtale som hun var kommet ind i. Lily selv havde ikke gjort sig meget i bageriets verden, egentligt havde hun ikke lavet meget mad generelt. Men det var en spændende verden.

"Oh, så De er bager og kromutter? Eller er stedet her ikke Deres?" Lød det nysgerrigt fra hende, som samtalen skred frem. "En minotaur bager? Det er ikke hver dag man møder, sådan en" Men altså hvad skulle holde en minotaur tilbage for at blive bager? "Åh, al den snak om mad og bageri, gør mig helt sulten. Har De mere stuvning, som herren her får sig?" 
Gavaelyn Montel

Gavaelyn Montel

Bager

Retmæssig Dum

Race / Dværg

Alder / 49 år

Højde / 125 cm

Fia 30.01.2021 20:46
”Det er et yndigt navn, De har,” komplimenterede Gavaelyn med en let varme i kinderne.
Gavaelyn rystede let på hovedet af som hendes historie blev mistforstået lidt. Men det var også klart, nu hvor hun var kommet ind, midt i samtalen. ”Jeg bor i Dragon og er på besøg her. Jeg hjælper det halve svin for at få promotion!” lød det med et smil
Gavaelyn smilede over hele ansigtet, som han komplimenterede hendes opdragelse. Der var jo også rigeligt med komponenter blot i krydderier. ”Der er også rigeligt at arbejde med, kan jeg forestille mig!”

Øjnene begyndte næsten at funkle, som han nævnte en anden bager i byen; en minotaur. Hun måtte se om hun ikke ville kunne få tid til at lægge ham et besøg… Hvis ikke han så for farlig ud. ”Måske den eneste minotaur-bager i byen?” spurgte hun og lagde hovedet let på skrå. Hvis det var tilfældet, ville hun måske blot kunne spørge til vejs ved at nævne ’minotaur-bageren’ i gaderne.

Så snart Sehzade gav lov, lod hun bollen med et kort blik, blive firkantet og formere sig til to. ”Lily, De kan få den gratis bolle, mens jeg går ud og snupper en stuvning til Dem?” lød det fra Gavaelyn. Havde selskabet ingen ord at indvende med den lille mad-magi ville hun forsvinde fra bordet ud i køkkenet.
Sehzade

Sehzade

Krydderihandler

Sand Forvirret

Race / Satyr

Lokation / Rubinien

Alder / 214 år

Højde / 152 cm

Krystal 30.01.2021 21:22
Sehzade smaskede veltilfreds et par skefulde af stuvningen i sig, mens de andre talte og Lily fik tid til at tage plads. Det glædede ham meget, at der havde været selskab at finde, for han havde ellers overvejet at tage tilbage til Balzera for at spise aftensmad, men han ville så gerne høre lidt nyt fra Dianthos.

"Det tror jeg bestemt. Her bor ikke så mange minotaurer." Smilede han, som dværgen spurgte ind til den anden bager. Der var flere af dem i Rubinien, men de kom jo også fra det varme klima.

"Åh.." Udbrød han igen, da han så hvordan bollen formede sig, så der nu var to runde og flotte skinnende boller på bordet. "Det var da en snedig magi, synes De ikke Frøken Fox?" Sagde han begejstret.  
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Nao 30.01.2021 21:57
"Mange tak, frue. Det er venlig af dem at du vil hjælpe til her i byen" Lily havde ikke den tro at Svinet behøvede hjælp, men det måtte stå anderledes til, og hun virkede bestemt meget dygtig. 

"Han skulle bestemt være en dygtig bager" Lød det roligt fra hende, hun havde ikke besøgt ham, men rygtet gik på at han skulle være en dygtig en af slagsen, og også noget speciel, i og med at han var en af sin slags.

Lily slog øjnene op, som bageren brugte sin magi på bollen så den delte sig i to. "Bestemt." Lily var kortfattet, "Jeg har ikke set meget magi i mit liv, og magi på mad er første gang
Gavaelyn Montel

Gavaelyn Montel

Bager

Retmæssig Dum

Race / Dværg

Alder / 49 år

Højde / 125 cm

Fia 30.01.2021 22:06
Lyden af at han skulle være den eneste minotaurbager, og bestemt være dygtig, fik det næsten til at brænde i Gavaelyns brystkasse for at møde ham og se hvem der var bedst – selvom hun måske allerede havde en fornemmelse af at hun var bedre – men hendes magi hjalp hende jo også til at gøre hendes mad perfekt. ”Jeg må virkelig få besøgt ham!”

”Nyd den mens de endnu er varme!” lød det fra Gava, som sørgede for at de magisk stadig var varme og friske.
Hun begav sig så væk fra bordet og snuppede en skål til den blonde frøken ude i køkkenet, før hun nærmest kom dansende tilbage med den, sådan som hun gik. Håret hoppede nærmest efter  hende.

”Værsgo!” lød det veltilfredst fra Gavaelyn som kort efter sluttede sig til på sin plads igen. ”Sig endelig til hvis maden mangler lidt, et eller andet – så skal jeg nok sørge for det!” tilføjede hun, med et nik til begge parter.
Sehzade

Sehzade

Krydderihandler

Sand Forvirret

Race / Satyr

Lokation / Rubinien

Alder / 214 år

Højde / 152 cm

Krystal 30.01.2021 23:30
Sehzade var gået i gangmed sin egen bolle, og der gik derfor et lille stykke tid, før han havde tygget så tilstrækkeligt af munden, at det ikke længere var uhøfligt at tale. "En ganske munter skabning." Bemærkede han kækt til Lily, mens Gavaelyn var ude i køkkenet. De fleste andre dværge, han havde stiftet bekendtskab med, havde virket noget mere knotne. Men man skulle naturligvis heller ikke være for hurtig til at bedømme en hel race..

"Hvad beskæftiger De dem selv med, frøken?" Spurgte han Lily, mens Gavaelyn kom tilbage, og han strålede i hendes retning. "Skal De ikke selv have lidt mad?"
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Echo, jack, Lux
Lige nu: 3 | I dag: 12