Tråd-tidslinje for karaktere

Elvira

Elvira

840
karakterer

Elvira 22.12.2020 22:51
    Jeg sad for nyligt og forsøgte at danne mig et overblik over en karakters ingame tidslinje, og det var lidt af en opgave, fordi trådene i 'biografien' jo ligger i dén rækkefølge, der er blevet skrevet i dem, og ikke i den rækkefølge, de er blevet startet...
    Så mit forslag er lidt, om man kunne lave en funktion, der gør brugerne i stand til at 'sætte deres tråde i rækkefølge' for de forskellige karakterer - bare så andre brugere kan få et overblik over, hvad der er sket hvornår for den givne karakter.
    Måske skal det bare være en 'tråd-tidslinje' man kan trykke sig ind på under hver karakter - måske noget mere elegant. Så langt er jeg ikke lige kommet i mine tanker ;) 
Lux

Lux

De-luxe

4279
karakterer

Lux 22.12.2020 22:52
Fantastisk god idé!
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 22.12.2020 23:07
Man kunne bruge en karakters Dagbog, til at linke til karakterernes tråde i rækkefølge, hvis man vil give et overblik til andre :3 Ved nogle bruger karakterers Noter til at holde tidslinje orden, men det er jo så gemt for andre, så Dagbog hvis andre skal se det <.< 

Når det er sagt, kunne det være ret nice hvis der var noget specifikt til lige tidslinjer på karakterne 8D Hvordan det lige præcis skulle være ved jeg ikke.. Om det bare skulle være ligesom Dagbog/Noter, men med titlen "Tidslinje" og man selv sætter det op, eller man kan lave noget hvor man kan flytte rundt på rækkefølgen af en liste af tråde <.< ( ved oprettelsesdato på mine tråde slet ikke hænger sammen med tidslinjen xD)
Shhh, tænk hvis mor så med!
Xenwia

Xenwia

Pro karakter-stalker

1676
karakterer

Xenwia 22.12.2020 23:10

Nu laver jeg godt nok min egen tidslinje for hver karakter under deres noter, men jeg kan virkelig godt savne/bruge en "officiel" tidslinje som er synlig for alle, når jeg har karakterer som er i et eller andet plot med andres.
Et godt eksempel her på kunne være alt det drama, som har været omkring hoved familien i Isenwald. Jeg fik fejlagtigt hentydet til at Astrid var blevet forlovet med Alaric i en tråd, som tidsmæssigt forgik bagud for tråden med frieriet - ups 8)

~ Husk at synd, så Jesus ikke døde forgæves ~
Hope

Hope

Im lost! but lets go that way!

1023
karakterer

Hope 22.12.2020 23:19
Jeg vil anbefale at kigge Akurras dagbog, da jeg har benytte dagbogen på alle mine karaktere, til netop dette!

Men jeg er helt enig i en funktion til at opholde en god tidslinje ville være behageligt!
Have hope, have faith, and smile, the world isn't against you, it loves you.
Elvira

Elvira

840
karakterer

Elvira 22.12.2020 23:41
...måske der simpelthen bare skulle være dén mulighed, at man i 'karakter-biografien' kan rykke rundt på trådene, så de kommer i dén rækkefølge, man har tænkt de finder sted? Så kan andre brugere gå ind og læse dét, der er at læse, fra en ende af! ;)
Karen

Karen

KL-hepper

1893
karakterer

Karen 23.12.2020 01:08
Altså... nu er jeg den super dovne type, og... hvis jeg selv skulle skrive det ind (hvilket jeg teknisk skal nu?) ville jeg aldrig nogensinde få det gjort. Det er simpelthen for omfattende? I al fald til at jeg personligt kan holde overblikket o.o Derfor ville jeg helt klart være fan af, at den selv sorterede det? Man kunne så evt. selv have en mulighed for, hvordan man ville sortere i det? I don't know, men... som en der ikke engang har copy/pastet sin ridders drage ind i ledsagerprofilen, kan jeg med sikkerhed sige, at jeg aldrig nogensinde selv får skrevet min karakters tidslinje ind xD
Helli

Helli

Grovgoplen

9810
karakterer

Helli 23.12.2020 08:37
Jeg synes stadig det her er en god idé, men det er trods alt blevet forslået to gange. Jeg er mest fan af det her forslag omkring hvordan det skal opsættes, så man selv kan lægge ind med ting der sker ind imellem ens tråde også, og dermed have en fungerende tidslinje over hele ens karakters historie, hvis det er det man ønsker.
Det andet forslag lægger sig mere op af idéen om bare at smide alle trådene ind, og så kan man omrokere dem som man ønsker.

Krystal

Krystal

Skaberinden

5944
karakterer

Krystal 17.01.2021 21:02
Det oprindelige forslag er tilføjet i forslagskassen! Stem glad :)
~ Krys ~

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, Tatti, Helli , Lorgath
Lige nu: 4 | I dag: 12