Tags, sensitivt, voldsomt, seksuelt.

Hope

Hope

Im lost! but lets go that way!

1023
karakterer

Hope 06.10.2020 09:36
Hej!

Im..here again xD

Vi snakkede kort om det i chatten, at der er meget forskel på hvad vi mener er voldsomt, seksuelt, eller sensitivt inde i en tråd.

Så derfor tror jeg, at det ville være en god ide at få nogle retnings linjer for hvad der ville indgå i det forskellige tags (Samt støtter jeg meget ideen om at tilføre "Sensativt emne" tagget.

Samtalen kom i chatten grundet nøgenhed, og hvordan nogle (Little innocent me) kan se det som seksuelt i nogle tilfælde, mens andre ikke ville.

Så, ting så som Seksuelt, at vi lave en debat, diskussion something om hvad der endelig indegår i det emne, ligesom de andre, og så få nogle retningslinjer.

Mit forslag vil være følgende:

Seksuelt indhold: Grafisk beskrivelse af en nøgen krop, samleje, følsomme berøringer,(En hånd der køre op af ens side, med intentioner etc) og grafisk seksuelt sprog.
Voldsomt indhold: Grafisk beskrivelse af skader, blod, grafiske trusler og fysisk tvang.
Sensitivt indhold: Mørke emner (misbrug, tale om voldtægt, ufrivillig abort, død), psykisk tvang, og måske voldsom racistisk dialog og sprog?

og selvfølgelig enighed i at, hvis man er i tvivl om tagget skal benyttes eller ej - SÅ SKAL TAGGET BENYTTES!
Have hope, have faith, and smile, the world isn't against you, it loves you.
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 06.10.2020 09:38
Jeg synes også dette er noget relevant at tage op i forhold til hvad grænsen ser i forhold til detaljer i en karakter profil. Jeg har set ting i karakterprofiler, som jeg tænker nok ville skulle have en advarsel hvis det havde været i en tråd. Og der bliver jeg lidt uforstående over hvorfor der er forskel på "grænserne" i karakterprofiler og i tråde. 
Det er også noget jeg har taget op før, og måske var der også noget i gang med det tiltag? Men nu tager jeg det op igen 8)
Shhh, tænk hvis mor så med!
Dragonflower

Dragonflower

Drama Llama

3294
karakterer

Dragonflower 06.10.2020 10:05
Jeg synes helt bestemt der burde være retningslinjer for hvornår tags skal bruges. 

Jeg synes Hopes retningslinjer er rigtig fine. 

I forhold til Ques genopbringning af tråde vs profil, mener jeg det er en super svær og mere nuanceret debat.

Her synes jeg bestemt ikke der bør være forskel, men jeg mener heller ikke profiler skal 'tagges', men at karakterer med voldsomme/seksuelle/følsomme dele skal skrives på en sober måde.
Alternativt skal der implementeres en måde at folde ind/ud i segmenter af teksten, eller at der skal forekomme advarsler før sektioner med den Slag indhold. 

Der er helt sikkert karakterer hvor det er relevant og formene og derfor skal med, MEN vi er også nød til at tage hensyn til de moderator/admin der skal godkende profilerne, der ikke nødvendigvis er okay med at læse den slags. Ydermere er der også nød til at være en form for markering så brugere der senere læser profilen kam undgå voldsomme dele. 
Det skal gøre ondt, før det gør plot!
Vuze

Vuze

1614
karakterer

Vuze 06.10.2020 10:39
jeg er generelt enig i, at der skal være retningslinjer for, hvornår der skal advarsler på. Synes dog heller ikke, at vi skal gøre dem for "hårde". Det er ikke på nogen måde for at angribe noget, men følsomme berøringer, som Hope beskriver det, ville jeg virkelig aldrig tænke på at sætte en advarsel på. Heller ikke ved alle beskrivelser af blod - tæller det fx også hvis en karakter prikker sig på en nål?

Igen, det er ikke for at hænge nogle folk ud, men jeg synes også, at vi skal passe på, at vi ikke falder for meget i den anden grøft, hvor alt for meget ender med at blive "gemt væk". 
Hope

Hope

1023
karakterer

Hope 06.10.2020 10:45
Er helt i hvad du siger Vuze, ingen grund til at lave det for hårdt. Langt fra.

Alt blod, er selvfølgelig ikke voldsomt - men skrev dem blot for at få en dialog om det.
Det samme ved bevægelserne jeg beskrev, selvfølgelig at hvis min karakter gør det, fuld påklædt, og det er den anden også, blot for at skubbe ting i den retning vil det ikke være seksuelt, hvilket netop er det, som gør alt dette så svært i mit hoved.. Fordi -hvornår- noget gøres, er super vigtigt. Så derfor vil jeg meget gerne have en god dialog igang om dette før der laves retningslinjer, netop for at alle kan acceptere det uden at føle sig ramt.
Xenwia

Xenwia

Pro karakter-stalker

1676
karakterer

Xenwia 06.10.2020 13:25
Guidelines til hvornår det ville være klogt at markere en tråd med voldsomt eller seksuelt indhold ville nok ikke være en helt dum ting, fordi det lige netop er så flydende hvornår folk ville bruge advarslen.
Når det så er sagt så mener jeg også der skal være en påpasselighed med, at sætte "reglerne" for stramt, altså at der tages et for stort hensyn, da dette kan føre til at samtlige tråde skal have en advarsel på og det er måske også lidt et forkert billede at give af KL som helhed, over for nye brugere?

Nu kan jeg nok tage eksempel ud fra mig selv, men personligt er min grænse for hvornår den ene eller den anden advarsel skal på ret høj, hvilket har ledt til jeg ind imellem kan være i tvivl om min tråd skal have sådan en på. Tommelfingerreglen er her "er du i tvivl, så smid en advarsel på", hvilket er cool og forståeligt for er du i tvivl er du vel egentligt ikke rigtig i tvivl?
Min tvivl kommer dog af min tendens til at overtænke, så fjerner vi det element så ville jeg ikke nødvendigvis smide en advarsel på, men med tydelige retningslinjer så ville det være nemmere at vurdere uden at bruge sit eget personlige "sartheds-barometer".
Dermed ikke sagt at man bare blindt følge retningslinjerne og ikke lytte til sig selv. Hvis nogle vil smide en advarsel på blod frembragt at blive revet af en kat, revet voldsomt i håret og blive holdt fast, en hånd der bevæger sig kælent hen over en nøgen side eller en morgen boner, så skal man naturligvis gøre det! Selv hvis retningslinjerne foreslår det først er når det er blod fremtvunget af en knytnæve i ansigtet, en person der dry humper en anden el.lign.

At tilføje sensitivt indhold advarsel kan jeg kun bifalde, da der er nogle ting som måske ikke helt falder ind under voldsomt eller seksuelt indhold, men føler måske også den er svær at implementere uden alt skal have den advarsel på sig?

EDIT: Beklager hvis jeg ikke gav mening 8)

~ Husk at synd, så Jesus ikke døde forgæves ~
Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2333
karakterer

Venus 07.10.2020 07:43
Hurtig kommentar specifikt om profiler:

Krys, Helli og jeg har talt om det og kommenteret i den anden tråd om tags, og jeg vil opsummere. Vi vil ikke have ting, der ville kræve tags i profilerne, da vi skal læse dem igennem. Som følge af det, vil de ikke blive markeret eller tagget/vi prøver virkelig at sørge for, det ikke er nødvendigt og vil gerne høre fra folk, hvis de ser noget :) Vi beder allere folk fjerne ting eller skrive ting kort eller antydende i stedet for direkte, når vi retter.

Så er glad for den her debat er startet op igen, så vi også har nogle retningslinjer fra andre brugere end os selv at gå efter <3

Dagbøgerne skal vi til gengæld ikke læse, og idéen med dem er i forvejen på en måde en mere detaljeret baggrund, hvor man kan uddybe, hvis man vil, og de kan mærkeres  :) Der er dog stadig et specifikt emne hørende under seksuelt indhold om mindreårige, der virkelig ikke bør beskrives nogen steder på siden. Søgninger efter den slags (håber folk forstår hentydningen) må virkelig ikke lede folk til kl.

*følge tråd så man kan se hvad folk gerne vil have af retningslinjer*
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 07.10.2020 10:23
Blot en kommentar til overvejelse i forhold til hvornår man skal tagge med seksuelt, hvis der er nøgen krop;

Hvis ens karakter er ved at vaske sig, og det bliver beskrevet forholdsvis detaljeret, fordi det i tråden er for fx at drille eller pirre en anden karakter, ville det skulle tagges? 
- Personligt ville jeg sige nej, men jeg er måske heller ikke den bedste reference at gå med, jeg tror generelt jeg selv tagger ting med seksuelt ret sent xD 
Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2333
karakterer

Venus 07.10.2020 11:54
Jeg ville sigw ja til at ovenstående skulle tagges fordi det tydeligt har et seksuelt formål :p

Men samtidig, hvis det er det eneste i hele tråden, ville jeg ikke tagge tråden? Ville synes, der var misvisende.

Dette får mig til at tænke på, om der skulle være mulighed for at tagge bestemte svar igen. Der har været oppe før og så kunne man kollapse de svar?

Chilitoke

184
karakterer

Chilitoke 07.10.2020 11:54
Engang ville jeg have brugt Tv Vs Bio testen.
Er det okay at sende den her scene på tv mellem 16-20 eller er det kun til film?

Den giver dog ikke så meget mening længere, we do live in a society and stuff.

Så nu opfinder jeg cafe testen:
Er det okay at jeg læser det her højt på en cafe, eller er det for pinligt/vil folk bede mig om at stoppe.

Mit håb med den er at den kan hjælpe folk med at finde en skellet mellem; hentydet, pirrende, erotica.

I.e:

Mike trådte ind i badet ved siden af mig, "Heeey" sagde han med et kækt smil.

Mike trådte ind i badet ved siden af mig, "Heeey" sagde han, mit blik fulgte vandet som det løb igennem hans hår og ned over hans brystkasse, gid det var mine fingre istedet

Mike trådte ind i badet ved siden af mig, "Heeey" sagde han, hans nøgne krop var guddommelig og fyldte mig med en tørst uden lige, hans [schnitzel] så op på mig med forventning. Jeg fjerne hændnerne fra min egen [blomst], den var mere en klar til at tage imod ham.

Har valgt at censorere sidste eksempel, en jeg er sikker på at de fleste kan finde ord at erstatte med.

Jeg ville mene at de to første er helt fine uden tags.
Mine hoved retningslinjer er: Eksplisit, Vulgært eller faktisk ophissende.

Når det kommer til vold er det dog en anden ligning, og gennerelt sensitivt indhold er klart den sværeste.
Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2333
karakterer

Venus 07.10.2020 12:40
Kan godt lide ovenstående eksempler. Personligt ville min grænse være takken højere oppe. Ville ikke bryde mig om at høee andre læse den slags på en cafe, hvor jeg prøver at holde tankerne på noget andet x)
Hope

Hope

1023
karakterer

Hope 07.10.2020 12:41
*Joins Venus in the innocent cart!*
Dragonflower

Dragonflower

Drama Llama

3294
karakterer

Dragonflower 07.10.2020 12:49
Jeg synes også nr. 2 er liiige over grænsen for hvad jeg ville læse højt på en café, men det er udelukkende grundet den sidste del i kursiv. Hvis man lod den del være implicit, i stedet for at skrive det eksplicit, ville jeg ikke have et problem med den.
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 07.10.2020 12:56
Personligt føler jeg at det vender lidt tilbage til at hvis man skulle gå med at nummer 2 mulighed, så ville KL ende ud med meget seksuelt indhold, og så er vi ingen tilbage ved om det er det billede af KL vi vil vise. Mere fordi, selvom man måske ikke ville læse det op i en cafe føler jeg bare heller det er "seksuelt indhold" til sådan en grad at det burde have en advarsel, og slet ikke hvis det er en linje i en helt tråd, hvor en har en pervers tanke oo 

Jeg stemmer helt klar 100.000 gange op om at kunne tagge postsene, frem for trådene ( med mindre hele tråden bare er et stort lummer, så er det fair nok at tråden bliver tagget) ^^'
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 07.10.2020 13:00
- Derudover føler jeg også lidt man bliver lidt "stemplet" herinde, hvis man har mange tråde med seksuelt indhold, og det er faktisk ikke særlig fedt. Så jeg ville egentlig være lidt ked af det, hvis grænsen skal sættes lavt, for så bliver man da først peget fingre af... 
Xenwia

Xenwia

Pro karakter-stalker

1676
karakterer

Xenwia 07.10.2020 13:11
Måske er jeg farvet af at være opvokset i en familie hvor hverken sex eller nøgenhed er tabuiseret, hvorfor jeg uden den mindste skam eller flovhed fint kunne læse Toke's andet forslag op på en en cafe?
For mig er den fiktive tanke hverken perverteret grafisk eller med stødende sprogbrug, snarere vil jeg sige den er ganske harmløs, men fortæller noget om en underliggende lyst, som bare ikke uddybes nærmere. 

Ville jeg blive "ked af" at skulle smide en advarsel på så lidt? Ja bestemt, for så er vi tilbage til hvad jeg skrev tidligere og som Que også nævner igen, hvilket billede vil vi give nye brugere af KL?
Forstå mig ret, naturligvis skal der tages hensyn til dem som er mere "sarte", men alt med omtanke så det ikke går hen og bliver et misforstået hensyn.

EDIT:

Personligt ville jeg først smide en advarsel på Toke's tredje opsatte forslag.

~ Husk at synd, så Jesus ikke døde forgæves ~
Hope

Hope

1023
karakterer

Hope 07.10.2020 13:12
Jeg vil gerne uddybe mig selv lidt her.

Jeg kan sagtens læse nummer 2..uden problemer, jeg kan sagtens skrive nummer 2. Men at læse det op? Fuck no.

Men jeg er også opvokset, lige modsat Xenwia.

Edit: For mig er det meget stemning, og intentioner der gør sådanne nogle ting svært.
Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2333
karakterer

Venus 07.10.2020 13:17
Der Hope sagde :) For mig handler det lidt mindre om detaljegraden og mere om stemningwn/emnet og om jeg har lyst til at læse/høre det ligw nu. Somme tider har jeg, men jeg vil gerne have lov at vælge frem det kommer bag på mig (hø).
Dragonflower

Dragonflower

Drama Llama

3294
karakterer

Dragonflower 07.10.2020 13:22
I bund og grund synes jeg bestemt heller ikke 'café testen' som Chilitoke her præsenterer er en god løsning. Tagget skal forhindre at folk ved et uheld ende med at læse indhold der er decideret ubehageligt for dem, og IKKE sætter på ting man måske bliver lidt pinligt berørt af. Hvis vi går tilbage til Chilitokes eksempler, ville jeg IKKE sætte en advarsel på de to første, men ville på den sidste i dens ucensorerede udgave. 

Det skal gerne være et sikkerhedsnet, og ikke et 'rating system'.

I forhold til at blive stemplet, så ER det et problem. Jeg mener dog ikke det er et problem med systemet (hvis man skriver mange eksplicit seksuelle tråde, så skal de selvfølgelig tagges) men med måden vi omtaler det.

Og det er bestemt en ting der trænger til at blive italesat.

Jeg forstår det bare er en 'joke' for mange, og det kan være sjovt at snakke om sin 'lummer procent' og hvem der er 'lummerdronning', men det er bare ikke alle der synes det er pisse sjovt at få det 'label' på sig, selvom man nyder at hygge sig med den slags tråde.
Jeg er ikke personlig en af dem det 'går ud over' men jeg har set snakken kører en del gange i chatten, og det grænser virkelig til udskamning.

Jeg ønsker ikke vi skal pege fingre af de folk der gør det, men i stedet have en dialog om det, og gøre det okay at italesætte NÅR det sker. For det kan være virkelig svært når alle sidder og griner af det, at være 'that guy'.
Men det er nødvendigt. Og det er vigtigt vi kan være komfortable med at sige fra, når sådan noget sker, for at vi kan have et fællesskab der er rart at være i for alle.
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 07.10.2020 13:30
For mit vedkomne, synes jeg ikke at det med at blive stemplet, kun afhænger af hvordan det bliver omtalt. For mit vedkomne ville jeg ikke mene jeg omtaler det mere eller meget anderledes end så mange andre i chatten, men jeg har før følt med næsten helt udhængt i chatten, ud fra mine tråde og hvad jeg stalker. Fordi tingene har haft specifikke tags.. :/ 
Måske det ikke er folk mening, men det føles egentlig ikke specielt fedt at blive udhængt sådan ^^ Og det i og for sig alle, ikke kun lummer. 

Edit: Jeg vil forresten gerne sætte masser af stjerner rundt om Flow kommentar om "cafe testen", for kunne ikke være mere enig!

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, Tatti, Helli , Lorgath
Lige nu: 4 | I dag: 12