Chilitoke 05.10.2020 15:59
Har vi i dag mulighed for at en karakter og som følge deraf en bruger kan være noteret for at være medlem af mere end en gruppe?
Hvis en karakter ikke kan være medlem af mere end en gruppe, så bliver vi nemlig meget begrænset i vores design rum.
I.e. Hvis jeg er en spion for mørket men er gemt i lyset hær, så er det lidt noget hø hvis jeg kun kan 'være med' et af stederne.
Alternativt skal der ikke være noget teknisk der gør at man ikke kan poste eller læse de enkelte gruppe forumer, men derimod folks gode opførsel.
Forslag til placering og organisering:
Offgame<Forum> ->
1- Plots<Forum> ->
2-- Grupperinger(Ny)<Forum> ->
3--- (fx Lysetkrigere)(Ny) <Forum> ->
4---- Om gruppen(stiky)(Post)
4---- Opslag om plot 1 (Post)
4---- Opslag om plot 2 (Post)
4---- Internt gruppe Forum <Forum> ->
5----- Internt opsalg 1 (post)
5----- internt opslag 2 (post)
- indikerer dybde fra offgame Forum.
Ideen med denne opdeling er at:
* Det
ikke ligger et sted hvor man får notifikationer hver gang der sker noget.
* Der ligger en post der forklare hvem og hvad gruppen er og hvilken type spil de ønsker at få ind og give ud. Denne post indeholder måske også en template for hvordan plotforslag og søgninger skal laves for lige netop den her gruppe.
* Der er en post med liste over hvem der er i gruppen.
* Der er et internt forum til ting som eksterne ikke helt har brug for som fx tidslinjer eller brainstorms.
En ting der dog skal tages op uanset organisering er antallet af grupper.
Hurtigt overslag siger at vi idag har omkring 9 -15 af denne type grupper.
Jeg vil dog opfodre til at vi tager snakke om hvilke grupper i anden tråd, da jeg forventer at det bliver en debat med lidt flere følelser indblandet.
Dog viser antallet af grupper at det kan blive en udfordring af lave community mangement på.
Vi har pt 1 administrator og 2 moderatorer.
Til hele siden.
Jeg vil derfor forslå at der laves en offgame rolle kaldet 'Gruppe koordinator'
Denne person har til ansvar for at ryde op på gruppe forummet, fx, tilføje folk til gruppen, opdatere medlemslister, slette gamle plots og minde folk om hvilke plots gruppen handler om.
Denne person er også bindeled mellem gruppen og adminstaben, så der er en officiel vej for disse spillere startede plots til at blive mere integrerede, uden at 10 forskellige personer spammer amdinstaben med en PM.
Denne person er nødvendigvis
ikke den samme som den bruger der ejer karakteren der er leder for gruppen.
Det er dog et
krav at en sådan person findes for at en gruppe kan oprettes som en gruppe med tilhørende forum.
Tanken er at vi kan aflaste moderatorer og gør det tydeligt hvem der har ansvar for at der 'sker' noget i grupperne
Ligeledes tænker jeg også vi ikke skal være bange for midlertidige gruppe som opstår i forbindelse med store plots og kun er relevante i et år eller to.
PS:
Vedr. klikke dannelse så er det her et fremragende initiative til at modarbjede det eller sætte et spotlight på det så det kan nedkæmpes.