Stemningen var høj i Adenas hjem, Alyssa og de andre piger havde pyntet stuen op med farverige bannere fra både Arys og Reiers våbenskjolde. Festlighederne havde været fyldt med god mad, passende mængder at drikke til og utroligt meget sladder.
Det var utroligt at så mange af fyrstefamiliernes arvinger skulle giftes, indenfor så kort tid af hinanden. Hvilket naturligt gjorde samtalen skiftet fra kjoler, kunst og musik, til hvilke af de ugifte adelige der var pænest, modig eller mest noble. Talon Reier, Nat Tordenklinge, Nicodemus af Isenwald og prins Alexander af Isenwald var nogle af de mere populærere blandt de andre piger, George Stukley var kort oppe at vende, Gwenneth mente dog stadig at Rasmus af Arys burde tælle, han var jo kun trolovet.
Alyssas tanker var dog mere hos Adena der havde undskyldt sig da drenge snakken for alvor havde taget fat. De andre piger havde været for optaget af snakken til at tænke videre over det, men Alyssa syntes at Adena havde trukket sig hurtigere end hun plejede. Når snakken faldt på drenge virkede det som at Adena hurtigt kom i tanke om alt muligt andet hun skulle.
"Jeg tjekker lige op på Adena" Gwenneth nikkede til Alyssa, de andre havde travlt med at finde ud af hvem de troede der ville i en duel mellem Nat og Nicodemus. Alyssa rystede på hovedet, det var imponerende hvor meget de andre kunne blive fanget i sådan en samtale. På vejen mod trappen samlede hun en tallerken med tærte op, og krydsede vejen op til værelset på første sal.
Dok dok dok
"Adena? Jeg har din ynglings tærte med, må jeg komme ind?"
Krystallandet