Pax

Pax

Iagttager | Bandeleder af Ulvens Flok

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 15.09.2020 10:32
I det at beskeden var nået frem, havde Pax smidt, hvad han havde i hænderne og styrtet ud af undergrunden. Hans skridt var lange, hektiske, og når han kunne løbe, så gjorde han det – de kunne for alt i verden ikke miste færden af den blonde kvinde igen.

Markedspladsen summede af liv, men Pax gik efter duftsporet, der antog en farve, menneskene endnu ikke havde opdaget eller kunne beskrive. Den sneg sig som en slange igennem de handlende, og Pax’s blik søgte forvildet omkring, indtil –

Indtil hun omsider kom til syne. Han vidste, i samme øjeblik at han så hende, at det dog ikke var Evlyn, der skridtede fredeligt rundt. Evlyn havde en måde at bevæge sig på, der lod alle vide, at hun til enhver tid kunne forvandle sig til en dræbermaskine – nej, hvad han så, var uden tvivl Io. Io, der gik rundt og nød de mange krydrede dufte, faldt i staver over smukke tekstiler og som skridtede afsted, som havde hun ingen bekymringer i verden.

Pax hev og hvæsede efter at genvinde sin vejrtrækning, og alt imens han skridtede nærmere, forsøgte hans hænder at rette ud på det vilde, vindblæste hår. Han tvang sit blik væk fra hende, usikker på, om Io kunne huske deres kys, og stoppede op to boder fra hende.
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 813 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 15.09.2020 10:41
De sidste par dage havde været mærlige, for at sige det mildt! Folk havde genkendt hende på gaden, hvor hun ingen anelse havde om hvem de var. En ældre dame, havde da været så sød at tage hende ind, så hun kunne bo der - ind til hun fandt ud af hvor hun egentlig boede henne. Det hus, som hun havde været i ude i skoven. Hun var egentlig sikker på, at det var hendes - men hvordan hun kom der ud? Ja det var hun slet ikke sikker på.
Men dagene var gået, og i dag! I dag, havde hun valgt at begive sig ud på markedspladsen. Så fantastiske dufte; "Og du siger den hedder en gurkemejerod? Jeg har aldrig set noget lignene." hun tog den op og duftede til den - "Ja, du kan også bruge den til at male! Den giver en fantastisk orange farve." det fangede tydeligvis Io's interesse - "Har du andre ting, som man både kan bruge i madlavningen men også til at male med?" manden nikkede ivrigt, med funklende øjne over så sød en kvinde, var så interesseret i hans bod. Hvor hun før bare havde gået rundt, uden nogen bekymringer. Faldt hun nu i snak med denne mand, og grinede som havde hun ingen problemer i verden. 
"Tusind tak" sagde hun, som hun lagde krystallerne i hans hånd, og med et lykkeligt smil, trissede hun langsomt videre hen over pladsen. Der måtte være andre spændende ting hun kunne høre om! Og hun havde virkelig ikke lyst til at gå tilbage allerede nu.

Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 15.09.2020 17:55
Pax holdte øje med Io ud af øjenkrogen og hvad han så, fik hans hjerte til at banke hurtigere - for det lignede jo Evlyn. Evlyn, der smilede og lo, snakkede og lyttede interesseret til... ja, hvad end den anden sagde.

I det at Io begyndte at gå videre, drejede Pax instinktivt rundt på hælen, så han endte med at stå med ryggen til hende. Han vidste ikke hvorfor, men at opsøge hende fremstod som en absurditet - som skulle han i virkeligheden bestige et bjerg eller tæmme en vildhest.

Pax fulgte med i skyggerne af mennesker og telte, og selvom hans blik for omkring, mistede de aldrig Io af syne. Da hun stoppede op for endnu engang, skar Pax en forpint grimasse og aflagde afstanden til hende med det formål, at lade som om, han også var interesseret i, hvad end der blev solgt.

Han skulle have tænkt sig om - så meget vidste han, da hans blik kortvarigt landede i sælgerens mistroiske og da han så ned på de smukke tekstiler. Tekstiler, der uden tvivl var til en kvinde...
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Alder / 813 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 15.09.2020 18:16
Hun stod og kiggede længe på det flotte stof, lod fingrene glide hen over det bløde materiale. Hvis hun dog havde krystaller til at betale for det, for noget fortalte hende, at hun faktisk vidste hvordan man syede? Mærkeligt, sådan som man følte man burde kunne ting, men egentlig ikke vidste hvor den idé kom fra? 
Sådan stod hun længe, og sælgeren virkede tydeligvis ikke interesseret i hende. Da personen slet ikke engagerede sig i en samtale med hende, men mere havde blik for en anden. De blå øjne vente sig mod personen, og et stort smil begyndte at brede sig hen over hendes læber.
Oh!” Udbrød hun, og lagde en hånd mod hans arm - “Carl, ikke? Ej hvor er det skønt at se dig igen, jeg har ledt efter dig - eller du ved, så meget jeg nu kunne lede efter en person, jeg ikke anede hvor var henne.” Grinede hun fjoget, og slap hurtigt hans arm igen. Hvad nu hvis han ikke brød sig om at blive rørt ved? Oh dumme Io, hvorfor putter du ikke en fod i munden! 
Beklager, min far sagde altid jeg snakkede for meget.” Mumlede hun og mærkede rødmen stige i hendes kinder, som hun vente sig væk fra ham, og førte et strøg hårstrå bag hendes øre. 

Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 15.09.2020 21:50
Pax mærkede befippelsen i samme øjeblik, at Io lagde sin så velkendte hånd mod hans arm. De stålgrå øjne fløj frem og tilbage mellem hende og den mistroiske sælger en enkelt gang før, at Pax formåede at nikke bekræftende.
Carl”, istemte han. Straks efter at have afgivet sin bekræftelse, måtte han dog skære en forpint grimasse. Hun havde ledt efter ham? Alskens bekymringer meldte med ét sin ankomst og Pax lod undersøgende sit blik glide henover hende.

Hun fremstod sund og rask. Men…

Jeg har også ledt efter dig”, hørte han sig selv sige før, at sælgeren dog brat afbrød dem med et irriteret fnys.
Skal I købe noget eller hvad? Ellers så smut med jer!
Pax reagerede instinktivt, presset sammen til en bold af frustration, forvirring og sorg, og knurrede ad kvinden bag det opslåede bord. Hendes øjne blev store af forskrækkelse, men Pax spildte ikke tiden med at betragte det. I stedet nikkede han, skammen tydelig i hans blik, væk derfra og mumlede tøvende: ”Vil du – altså vil du med?
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Alder / 813 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 15.09.2020 22:15
Io skulle lige til at fortælle ham, at hun var glad for at han havde ledt efter hende - og forklare en helt masse ting. Men før de kom så langt, blev de afbrudt, af hvad hun måtte sige var en ret ubehøvlet sælger. “Der er vel ingen grund, til at snakke sådan til andre!” Mumlede hun en anelse højere end tiltænkt, men man kunne vel godt have sagt det på en pænere måde. 
Derefter nikkede hun ivrigt til Carl, og lagde sin arm igennem hans. “Ja! Gerne, jeg prøvede at finde det hus, som jeg mødte dig i sidst - det var lidt mærkeligt. Da jeg kom til mig selv igen, så var jeg slet ikke ved huset men her i byen. Ser du, jeg har altid haft de her perioder hvor jeg ikke kunne huske ting? Min far sagde jeg nok havde månesyge, og han har nok ret. Og nu er jeg endt et sted, hvor jeg ikke kan huske hvor min far og brødre er henne. Men også hvor jeg bor! Det er virkelig mærkeligt. Bor vi egentlig sammen Carl?” Kørte hendes mund, som han førte hende væk fra market, han havde jo ikke sagt det var irriterende! Og han slog hende som typen, der nok skulle fortælle hende, hvis han synes hun snakkede for meget. For hende var det jo bare skønt at han havde fundet hende!
Oh Carl, ved du om jeg er god til at male? Jeg føler jeg er god til at male?

Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 15.09.2020 23:17
Pav vidste ikke, hvad han kiggede efter, men da Ios arm blev vinklet ind i hans egen, fik han travlt med at se alle andre steder hen.
Imens den blonde kvinde talte i et væk – han var faktisk i tvivl om, Evlyn nogensinde havde snakket så meget til ham – gik Pax afsted med ildrøde kinder. Han havde aldrig før, haft en ung kvindes arm i sin, og han var pludselig pinlig bevidst om, om nogen kiggede på dem. Han lignede jo trods alt ikke en herre. Hvad ville de ikke tænke?

Pax kørte sin frie hånd igennem sit askegrå hår, hvorefter han rømmede sig. ”Ja, jeg ved det”, løj han, velvidende at han bevægede sig i farefulde vande. Det var nemt at forblive tavs, eftersom Io udfyldte tavsheden med ord, men det blev straks værre at tænke. Han havde brug for et øjebliks fred – bare et enkelt…

Vi bor hver for sig, faktisk”, endte Pax med at sige, velvidende at sandheden var væsentlig mere kompleks. ”Øh – altså, det vil sige, vi sover sammen hver nat, men – altså vi har flere huse begge to. Skal jeg – jeg kan vise dig et af dem?”, tilbød han og kun i sekundet inden, at Io stillede sit næste spørgsmål. Dét var til gengæld nemt at svare på.

Du er fantastisk. Den bedste jeg har set og sikkert også i hele Dianthos.
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Alder / 813 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 16.09.2020 08:16
De boede hver for sig? Det gav måske også mening, han se en anelse ældre ud end hun var. Måske ti år? Selvom hun nok hellere ikke lignede en på seksten år, sådan som hun tullede rundt og gjorde sig i alt andet end redeligt arbejde. 
"Vi har flere huse?" spurgte hun med en fuge mellem brynene, det var da slet ikke til forstå? Hvorfor havde man flere huse, var det ikke dyrt? Oh tænkt på alle skatterne man skulle betale, og hun havde ikke en gang et job! Panikken i hendes øjne var ganske tydeligt, som hun knugede Carls arm endnu mere ind til sig. Som var han hende støttepæl gennem alt det her. Hvor var det forfærdeligt at hun ingen ting kunne huske! Eller små ting, men ikke de store og vigtige ting.

"Så begynder jeg så småt at kunne huske, det dejligt." fik hun frem, fra den tørre hals der virkelig godt kunne bruge noget kølende blommesaft som hende den gamle dame altid var så sød at lave til hende.
"Men før at vi går nogen steder, bliver jeg nok nød til at gå forbi hende jeg har sovet hos de sidste par dage. Og fortælle hende, at jeg endelig har fundet dig! Så behøver hun hellere ikke at huse mig længere - stakkels dame, har jo egentlig kun råd til sig selv, og alligevel tog hun mig ind." panikken var der stadig i hendes krop, men det hjalp at snakke - bare en lille smule.

Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 16.09.2020 13:57
Pax skar en grimasse men formåede at nikke. Du husker ikke det, du burde, Eve. Dernæst sagde Io dog noget, der fik Pax til at se op og skæve til hende med store øjne. Hun havde sovet hos en ældre kvinde?

Pax lod Io føre sig afsted og imens de gik, forsøgte han at tænke. ”Vi fikser det her, Io. Jeg skal nok vise dig – så du ved, hvor du kan gå hen, når det her sker”, lovede han stille, hvorefter han dog pludselig stoppede op. Hans arrede hænder fandt vej til Ios skuldre og han vendte hende blidt imod hende, hvorefter hans tommelfingre strøg hendes hud.

Jeg har været så bekymret.” Pax så ned og skar en grimasse. Det gjorde ondt – så ufattelig ondt. ”Og jeg har savnet dig.
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Alder / 813 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 16.09.2020 14:13
"Tusind tak Carl, du er virkelig min prins på den hvide hest - eller hvad man nu siger! Du fandt mig jo og alt muligt!" kom der ganske barnligt, som hun tog hans hånd for at følge ham ned af vejen til den gamle dame. Han havde næsten formået det, som blommesaften ville have gjort, ved bare at snakke til hende. Så måske var han prinsen på den hvide hest? 
Dog nåede de slet ikke længere, for han stoppede op inden de kunne nå meget længere end et par skridt ned af den beskidte grusvej. Hun vente sig rundt, som hun mærkede hans hænder der lagde sig på hendes skuldre. 
Brynene gled op mod hendes pande, og betragtede ham med let skilte læber. Hvorfor så han sådan på hende? Et lille forsigtigt smil bredte sig hen over hendes læber, som de blå øjne betragtede ham med en blidhed der ikke længere var at finde hos Evy. 
Bekymret? Da skiftede hendes udtryk med det samme karakter, brynene knyttede sig forvirret mod hinanden. Hvorfor var han så såret? Havde hun gjort ham ondt?
Hun lagde sine kolde hænder mod hans - "Undskyld, jeg prøvede virkelig at finde dig - men, jeg blev bare så forvirret og bange.. og vidste ikke hvor jeg skulle starte henne." hviskede hun svagt, og blinkede de tåre væk der begyndte at forme sig i øjenkrogen.

Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 16.09.2020 15:04
Pax skyndte sig at ryste på hovedet. Bevidstheden om, at Io nær var begyndt at græde, gennemsyrede ham og gjorde hans knogler svage. Hans hænder om hendes gav dem et fast klem og forinden, at han talte, skar han en forpint grimasse. ”Du skal ikke undskylde. Det er ikke din skyld – og vi er sammen nu. Jeg hjælper dig.Jeg fikser det.

Han ville så gerne have kysset hende, men som han havde bøjet sig frem for at gøre netop det, kom han i tanke om, at Io trods alt ikke… vidste, de var sammen. Pax havde dernæst rettet sig op og sendt hende et hastigt smil, hvorefter de sammen var gået tilbage til denne gamle kone, der havde hjulpet Io.

Pax havde godt forventet, at hun ville skæve mistroisk til ham – ikke, at hun straks kastede sig frem i døren og hev Io til sig, ud af hans eget greb.
Hør!”, udbrød Pax, imens han selv tog et skridt frem og satte foden imellem døren og karmen, således at den gamle dame ikke kunne smække døren i. ”Jeg kommer-
Jeg ved godt, hvem du er og du er ikke velkommen her!”, snerrede hun, hendes gule tænder blottet i en snerren.
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Alder / 813 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 16.09.2020 15:18
Hun nikkede langsomt, og sendte ham så et strålende smil. Han havde ret, de var sammen nu. Og hun stolede på ham, da han sagde at han ville hjælpe hende - så meget vidste hun i det mindste omkring ham. De blå øjne blev dog store, som han bevægede sig ned mod hende, hendes hjerte begyndte at hamre hurtigere i hendes brystkasse. Ville han kysse hende igen? Lige som i hytten, den måde han havde rørt hende - den tanke, fik kinderne til at blusse let op i en rødlig farve. Men før hun kunne læne sig mod ham, for at mindske afstanden, der var han allerede på vej væk igen og sendte hende et hastigt smil. 
En følelse af skuffelse bredte sig i hendes brystkasse, men ikke nok til at det fjernede et fjoget smil på hendes læber, som han gik afsted med hende, deres hænder flettet sammen.

sådan gik de, ind til at Io havde ført dem hele vejen hen til den ældre dame, som havde været så godhjertet at tage hende ind.
Dog fløj et lavmælt hvin ud af hendes læber, som kvinden greb omkring hendes arm og hev hende ind til sig. "Hvad foregår der?" spurgte hun fortvivlet, som hun betragtede dem.
"Men Ælde! han er helt okay,  han fandt mig - du ved manden jeg snakkede om?" hvorfor var hun så vred?

Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 16.09.2020 18:42
Pax skar en grimasse i håb om, at han kunne tæmme den vilde arrigskab, der var sprunget ud af ingen ting. Det var blevet sværere for ham; sværere at dæmpe det blussende temperament, den kildende fornemmelse, der tiggede og bad ham om, at lade den undslippe -

Han kunne bare ikke gøre det nu. Ikke overfor Io som ikke ville forstå.

Io er tryg hos mig”, fik han omsider fremtvunget, hvorefter han kastede et par alvorlige øjne på den ældre. ”Jeg el-. Jeg har ledt efter hende i tre dage nu. Hun har været her og vi er begge meget taknemmelige. Jeg ønsker dig ikke noget ondt.
Sådan stod de lidt, tilsyneladende overvejende og alt imens, de så hinanden an. Eller rettere: den gamle dame overvejede – den gamle dame så Pax an.

Hun måtte tilsyneladende og til sidst, have konkluderet at Pax ikke ønskede problemer, for pludselig fnøs hun og åbnede døren igen. Dernæst kunne også Pax skridte ind og han lukkede døren bag sig, imens Ælde hev Io med sig ud i køkkenet.
Jeg var bekymret, søde du…
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Alder / 813 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 16.09.2020 21:50
Hun nikkede ivrigt, som Carl fortalte at hun var tryg hos ham. Så meget vidste hun da! Den gang hun havde mødt ham, i den store ulveform. Hun aldrig følt sig så tryg, som da hun havde stukket sin næse hele vejen ned i den fantasiske bløde pels. 
Igen brændte kinderne voldsomt, og hun lagde begge hænder på dem i håb om at køle dem ned. Men desværre hjalp det ikke synderlig meget, da hun så at døren blev åbnet og Carl igen kom til syne. Et lille smil bredte sig hen over læberne, som hun tog en dyb indånding. 
Men før hun nåede at sige noget til Carl, blev hun hævet ind i køkkenet med Ælde.
"Jeg beklager." mumlede med skyldfølelse ud over hele hendes ansigt. "Men du var ikke vågen tidligere, og jeg ville bare ud og dufte til krydderurteren." hun rakte posen frem - "Se, jeg fandt en masse sjove ting! Også var jeg så heldig at jeg stødte på Carl igen - du ved ham jeg snakkede om." hun nikkede hurtigt, og kiggede ud mod Carl - "Og nu kan jeg finde ud af hvor jeg bor! Tusind tak for alt du har gjort for mig - men jeg tager med ham! Jeg skal nok huske og komme på besøg - og hente din medicin til dig. Men.. du ved." sagde hun, og gav et meget uskyldigt smil, som hendes fingre begyndte at vride sig mellem hinanden.

Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 16.09.2020 22:42
Pax blev stående i gangen, velvidende den gamle kone ikke brød sig om, skulle han følge efter Io ud i køkkenet. I grunden forstod han godt hvorfor - at forstå gjorde dog ikke noget ved hans voksende frustration eller følelsen af, at han var fanget i en labyrint af trusler og farer, der kunne slå Io og ham selv ihjel.

Det blev for meget, des mere Io forsvarede sin beslutning og Pax skubbede sig fri af væggen, tids nok til at stoppe, hvad end han formåede, den gamle skulle til at sige.

"Vi er begge meget taknemmelige for din hjælp", gentog Pax i et håbløst forsøg på at vinde empati. Den anden så nemlig igennem hans fastspændt kæbe og sammenknugede hænder, hvis fingre var hvide af presset. "Io har... tendens til at glemme, hvor hun er fra tid til anden, så det ville være meget værdsat, hvis hun kunne søge hjælp hos Dem igen, hvis ikke jeg er i nærheden."
Den gamle kone fnøs. "Og er hun måske i sikkerhed hos dig, Ulv?"
Pax skar en grimasse men nåede at stoppe en knurren i at undslippe hans strube. Langsomt åndede han ud og nikkede.

"Jeg vil beskytte Io med mit liv."
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Alder / 813 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 16.09.2020 23:14
Io nikkede hurtigt, og mærkede hvordan hendes hænder knyttede sig mere og mere sammen. Hun brød sig ikke længere omkring atmosfæren der var omkring dem, den gjorde at hun følte nogen stoppede luften til hendes lunger. Og det var yderst ubehageligt.
Da Carl sagde han ville beskytte hende med hendes liv, forsvandt noget af den ubehagelige fornemmelse som havde bredt sig i hendes krop. Hun gik langsomt hen mod ham, og lagde sine hænder omkring den ene af hans to sammenknyttede hænder.
"Jeg sætter virkelig pris på alt du har gjort Ælde, men jeg bliver nød til at gå nu - jeg kommer tilbage - okay?" den blå øjne som lå henlagt i alderdommens folder betragtede Io der stod og klemte manden omkring hånden. Hun sukkede langsomt, og nikkede så. Stadig ikke tilfreds med, at det var ham hun valgte at gå med. Hvilket den unge kvinde desværre ikke forstod, og nok aldrig ville komme til - Carl var jo en hæderlig mand, det kunne hun mærke på ham. Den varme der strømmede fra ham, som hun rørte. Eller var det bare hendes egen overbevisning? 
"Okay. Men hvis jeg finder hende i rendestenen Ulv, så ved jeg hvor jeg finder dig" det er kroget finger blev peget mod ham, mens hendes gamle gule tænder skar hen over hinanden. 
"Kom Carl, lad os gå." hun trak ham mod døren, og ville gerne væk fra huset så hurtigt som muligt.

Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 17.09.2020 20:20
For Pax tog det en evighed at forlade det vakkelvorne hus. Da de dog omsider kunne skridte ned ad gaden, tog en plan dog form i hans hoved og imens den udformede sig, begyndte han at fortælle:
Io –”, sagde han. ”Jeg vil gerne have, at vi laver et sikkerhedsnet til dig. Så når du vågner op og ikke ved, hvor du er, at du så har en række steder, hvor du kan gå hen. Jeg kender en del i den nedre bydel, som kan hjælpe dig og som kan få fat på mig, så jeg kan komme og hente dig hjem igen.” Pax skævede til Io, pludselig bevidst om, hvor lille Evlyn i grunden var. Den anden havde altid haft tendens til, at gøre op for sin lave statur med sit iltre temperament, men med Io var det anderledes.

Fundamentalt anderledes.

Pax ledte Io ned langs de snoede gader og udpegede forskellige pejlemærker; dem, hun skulle bruge, når hun skulle finde ned til de sikkerhedshuse, han havde i tankerne. Pax gjorde sit bedste for, ikke at være hverken utålmodig eller for målrettet i sin tone, og ikke sjældent så han på hende, afventende. Afsøgende. Mon hun forstod? Og vigtigst af alt – mon hun kunne huske det?

Den her gade – Daggry-stræde… du kan banke på en hvilken som helst dør og spørge efter mig, men du skal bruge navnet Pax. Det er det, de kender mig igennem. Okay? De ved ikke, at mit rigtige navn er Carl og jeg vil helst – at det bliver sådan.” Pax gestikulerede mod gaden, hvor husene var så skæve, at det lignede, de til enhver tid kunne vælte.

Du kan også slå på de her mental-rør, men du skal slå hårdt. Vi kan lave en slags… kode.
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Alder / 813 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 18.09.2020 09:45
Hmm?” Svarede hun en smule åndsfraværende, som Carl sagde hendes navn. Tankerne lå stadig tilbage på Ælde, og den måde hun havde snakket til Carl på. Var der noget som hun havde misset omkring ham? Hun kendte ham jo ikke særlig godt, men følte alligevel at hun kendte ham bedre end nogen hun havde kendt nogen anden anden i hele hendes liv. 
De blå øjne skiftede dog hurtigt fokus, da ordene sikkerhedsnet ramte hendes øregang. Det virkede måske ikke helt som en dårlig idé, og den let fortvivlede mine blev erstattet af en blid og smilende udtryk. “Det synes jeg lyder som en rigtig god idé, så kan du altid finde mig igen.” Hviskede hun, og var ikke helt sikker på om det var for direkte eller ej. Men det sug hun fik i maven, fortalte hende i hvert fald, at hun ønskede han altid hentede hende hjem. 

Hvis Pax var bange for hun ikke fangede detaljerne, blev hans anelser gjort til skamme. Den blide udtryk ændrede sig hurtigt, som hun fokuserede på alt han fortalte hende.
Hun lignede, næsten sig selv - afskygningerne af den kvinde, som hun nok ville blive til en dag igen. Måske blidere? Måske ikke så modvillig til at lukke tæt ind på livet, hvilket nok var grunden til Evy nu stod i den situation hun stod i nu. Følelsen af, at når hun først lukkede en person ind - helt ind. Så betød de alt for hende, og når de så risikerede at forsvinde, eller forråde hende? Så var det nemmere, at forsvinde - hvilket Io var et levende bevis på. 

Daggry-stræde” sagde hun og nikkede, som hun kiggede mod ham igen “Pax?” Sagde hun med et skævt smil, og skulle lige til at spørger ham hvorfor han havde valgt det navn. Måske senere.
Det skal jeg nok huske, bruger kun dit navn Pax - skal jeg også passe på at kalde dig dit rigtige navn, her i Dianthos når vi er sammen hvor der kan være andre som lytter?” Det virkede helt naturligt, hemmelige gemmesteder. Dækkenavne - hvorfor? 
Hendes blik blev en anelse sløret, som hun mærkede noget der bankede i hendes hoved. “Okay, kode - er der noget bestemt i allerede har? Eller?” Sagde hun en anelse forhastet, som hjertet begyndte at slå hurtigere og hurtigere. 

Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 18.09.2020 11:06
Jeg finder dig altid. Jeg henter dig altid hjem.” Ordene havde forladt Pax’s læber før, at han kunne nå at stoppe dem, og tonen, hvorigennem de var blevet sagt, var forhastet og ivrig. Han tog instinktivt en dyb indånding før, at han fortsatte med at lede Io afsted, men han fortrød ikke sine ord. De var sandfærdige nok – og koste, hvad det koste ville.

Uanset hvad han ellers tænkte, så vidste Pax også, at han elskede Evlyn – og højere end hun forstod. Io var… anderledes og det var mærkværdigt at se, hvordan hendes beslutsomhed pludselig listede sig ind i hendes så blå øjne. Dén beslutsomhed der var Evlyns.
Han vidste ikke, hvordan han skulle tænke om det, der skete med hende, men Pax havde ikke i sine at forblive uforstående. Der måtte være nogle, der vidste noget – noget, der kunne fortælle ham, hvad han skulle gøre og indtil da, var det sikkerhedsnettet han fokuserede på.

Du må kalde mig hvad end du vil, Io”, svarede Pax dernæst, hans tofarvede øjne omsorgsfulde. ”Men alle andre kender mig under navnet Pax, så hvis du spørger efter Carl, så kan jeg ikke finde dig ligeså hurtigt.” Forsigtigt rakte Pax derefter ud efter Io.

Er du okay? Du… ser ikke helt godt ud.
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Alder / 813 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 18.09.2020 11:14
Hun smilede varmt, og lagde en hånd mod hans kind - “Jeg ved du altid finder mig - du fandt mig nu, gjorde du ikke?” Sagde hun forsigtigt, og betragtede ham mens et lille morende glimt lagde sig hen over hendes læber. 
Og det ved jeg. Det ville være mærkeligt, hvis jeg pludselig begyndte at kalde dig Carl over for dine klanmedlemmer, kunne du se for dig hvordan de ville glo på mig som om jeg var idiot?” Lo hun, og hendes blik kiggede lidt frem og tilbage, som hun så hvor de stod henne. “Nej jeg har det ikke super godt - for det skete igen, gjorde det ikke?” Sagde hun med et dybt suk, og trådte et skridt væk. Denne gang var dog anderledes, kunne Evlyn mærke, hun kunne huske hvad hun havde lavet som den anden. Hvordan hun havde siddet og grinet med Ælde. Var det normalt? Eller var hun bare ved at blive helt skingrende sindssyg. 

Hold kæft noget lort altså, man slipper lige afsted med en som der overtager sit sind, kun for at opfinde sin egen dæmon. Jeg bliver aldrig helt rask oven i hoved..” hun vente sig mod ham, og smilede - “Var jeg væk længe? Jeg beklager at jeg sætter dig igennem alt det her, jeg havde lidt håbet det at lukke dæmonen væk i min krop, ville give os mere tid bare os to. Ikke gøre det mere besværligt.” Hun lagde slet ikke mærke til, hvordan hun bare snakkede, hvordan han måtte se det som. Vær lukket væk i en uge, så ville alle nok have følelsen af uro i kroppen og en masse ord der skulle lukkes ud.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Echo, Lorgath , Krystal , Mee
Lige nu: 4 | I dag: 13