Adena sad og tyggede på enden af en blyant og trippede med den ene fod, mens hun ventede. Der var et lille bord og to stole sat komfortabelt op over for hinanden og en lille sofa stod henne i hjørnet. Evlyn havde hjulpet hende med at sætte det hele i stand, og nu skulle hun bare vente på at han dukkede op. Hvad havde hun gang i? En skøge? En skøge!
Hun var seriøst ved at hente hjælp hos en skøge!
Adena sukkede og fik et stykke blyant ind i munden, som hun hastigt spyttede ud. Kjolen og håret føltes også helt forkert. Hun havde flettet det rødbrune hår i en løs, let fletning og havde en enormt simpel kjole på - efter sine normale standarder. Den var mørkelilla og stadig pæn i kvalitet og detaljer, men intet i nærheden af, hvad hun havde på til daglig. Alle perler var lagt af hos Evlyn. Hun skulle kunne komme frem og tilbage herfra, og det gik ikke at folk så og genkendte hende. Og da slet ikke at skøgen genkendte hende. En skøge! Hvad har jeg gang i!
Døren gik endelig op og skøgen blev ført ind til hende af en af de mindre intimiderende bandemedlemmer fra Proteaus. Hun skulle have hjælp, ikke skræmme livet af folk.
"Hr. Silva," hilste hun og rejste sig op. Nejede, og satte sig ned igen, mens hun gjorde gestus til at han skulle sætte sig ned. Turde næsten ikke holde blikket på ham - det her føltes så forkert! "Nu skal De høre. Jeg har, som De nok allerede har fået at vide, en meget anderledes anmodning til Dem og Deres.... tjenester i aften. Jeg vil understrege, at De under ingen omstændigheder på nogen måde må berøre mig uanstændigt. Jeg forventer De er professionel nok til at holde Dem tilbage og stadig udføre Deres arbejde."
Adena trak en pose med krystaller op og satte den på bordet. Hendes stemme dirrede af nervøsitet, og hun sank en klump og foldede hænderne for at gnide dem lidt i hinanden og forhåbentlig gnide sit oprørte sin lidt til ro.
"Som De kan se, betaler jeg godt," sagde hun. "Jeg hører De er den ypperste formskifter, der er at finde i Dianthos. Er dette korrekt?"
Åh det havde bare at være sandt. Havde hun fået fat i en svindler, vidste hun ikke, hvad hun skulle gøre - og slet ikke, når datoen kun kom nærmere og nærmere!

Krystallandet