Grupper, bander og klaner - midlertidig løsning?

Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 09.06.2020 16:41
Det virker til at der kommer flere og flere forskellige bander, grupper og klaner til på Krystallandet, og det er egentlig utroligt svært at finde informationen og de forskellige ting, fordi det er spredt ud over det hele. Jeg kan forstå at der er tale om at sætte et bedre system op til det, men det kunne være rart at i hvert fald have det samlet, så man ikke skal lede og spørge 10 forskellige medlemmer for at finde ud af hvor man kan finde informationen om de forskellige ting :3

Jeg tænkte derfor på, om det var en ide at lave et underforum et eller andet sted, der kunne hedde "Grupper, bander og klaner" eller what not, hvor folk kan smide en post omkring deres gruppe, bande eller klan? Det ville ikke skulle blive brugt til andet end en præsentation, og derfor ikke være noget hvor andre skal skrive ting eller lignende. En pinned post omkring brugen af underforummet kunne være en ide, hvor det blev gjort klart hvad der må blive slået op i det, og eventuelt alt der ikke høre til der bliver slettet igen? Hvad der fungere bedst er der sikkert andre der ved mere om end mig xD 

På den her måde kan det hele blive samlet, og det kan være lidt nemmere at få et overblik over hvilke forskellige grupper, bander og klaner der er, hvor de holder til og hvad der nu ellers står i de forskellige præsentationer, og det kan være nemmere at vurdere om ens karakter bare skal joine af af de eksisterende, eller lave deres egen, og hvor det måske ville give mening at de havde den henne så. 
Desuden kan det måske også løfte presset lidt på det nye system, da jeg ikke tænker det her skulle erstatte systemet, men blot være en mulighed for at skabe et overblik mens vi venter på systemet 8D Hvis der er nogle ting/information fra grupperne, banderne eller klanerne, der skal bruges i det nye system, kunne der jo eventuelt stå i den pinned post, hvis der er nogle specifikke ting der kunne være gode at skrive i præsentationen, så det bliver nemmere og flytte informationen ind i det nye system? Hvis det giver mening? <.<
Shhh, tænk hvis mor så med!

TheEvilQueen

863
karakterer

TheEvilQueen 09.06.2020 16:45
God idé! Jeg bliver også lidt forvirret nogen gange, fordi der er klaner-whatever, som ikke findes under grupper og så er det bare sindsygt svært at finde information om dem også :3 Så god idé! :D
Krystal

Krystal

Skaberinden

5940
karakterer

Krystal 09.06.2020 17:09
Hej Que!

Bare så jeg er med - hvad synes du, der mangler i den tråd, vi har med oversigten over klaner/grupper/bander? :)

https://krystallandet.dk/viewtopic.php?t=7162
~ Krys ~

Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 09.06.2020 17:18
Nu har jeg ikke selv skulle bruge noget af informationen, så det er alt sammen taget ud fra hvad jeg har observeret i chatten :3 Men så vidt jeg kan se, så er det der står hovedsageligt for hæren og lignende? Der er blevet "oprettet" en del bruger grupper, bander og/eller klaner, som jeg synes det lyder til folk måske gerne ville kunne nemmere finde information om, uden at skulle lede flere steder, eller scrolle igennem en masse andre post. 

Jeg tænker ikke at en midlertidig løsning skal være noget fancy over hovedet, men at det i princippet bare er en samling af folks beskrivelser/præsentation af deres gruppe, bande eller klan c: 
Tidligere i dag i chatten blev der blandt andet nævn følgende grupper/bander/klaner:
" Pax bande ulve klanen, Evlyns tyveklan Proteaus, der er narkobaronen Nox, Kragerne. "
og der er sikkert også andre derude. 

Det kan sagtens være mig der bare vil gøre mere ud af det end det er xD Men som sagt har jeg ikke selv skulle bruge informationen, så jeg kan heller ikke sige så meget om "problemet" andet end jeg har oplevet mange søge informationen i chatten :3 
Krystal

Krystal

Skaberinden

5940
karakterer

Krystal 09.06.2020 17:23
Det kan jeg klart godt forstå!

Jeg tror måske også et af problemerne dog er, at disse klaner kun er nævnt rundt omkring på folks brugerprofiler, og der er ikke oprettet informationstråde omkring dem - eller noget om, hvorvidt de søger nye medlemmer ^^'

Jeg plejer umiddelbart at oprette folks grupper på listen, hvis de laver en søgetråd.
Men ellers kan det godt være lidt svært at vide, at de eksisterer - både for mig og jer.

Synes det ville være en god idé at gøre informationen mere tilgængelig <3
~ Krys ~

Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 09.06.2020 17:26
Ja okay, så er det heller ikke helt nemt! 

Tænker at hvis der er en sted præsentationer/beskrivelser af dem kan sendes ind, opfordre det måske også mere til at folk laver et søge opslag, eller bare en beskrivelse? 8D
Krystal

Krystal

Skaberinden

5940
karakterer

Krystal 09.06.2020 17:32
Vi vil rigtig gerne have at folk bruger opslagstavlen til at lave søge-tråde for grupper :D 

Men selvfølgelig, hvis man ikke er interesseret i at få flere folk ind i sin gruppe, men der stadig skal være info omkring den et sted ... så kan det godt være, at der skal ventes på nogle af de ændringer, jeg vil lave x)
~ Krys ~

Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 09.06.2020 17:35
Det er selvfølgelig også fair! 

Vi venter i spænding 8D
Krystal

Krystal

Skaberinden

5940
karakterer

Krystal 09.06.2020 17:37
Ind til da, så spark endelig folk ind på opslagstavlen for at lave info om deres grupper! x)
~ Krys ~

Fia

Fia

The Sweet Stressed One

1612
karakterer

Fia 09.06.2020 19:15
Personligt tror jeg det ville være rart hvis der blev lavet en 'seperat' opslagstavle til brugeroprettede grupper, bander og klaner :) - eventuelt et subforum til opslagstavlen?
Så bliver det nemmere og mere overskueligt KUN at finde grupper, bande og klaner - i stedet for man skal scrolle igennem tråd-søgninger/nye karaktere :)

Mig: Du sidder forkert. Ret dig op og træk skuldrene tilbage. Husk at tage pauser og stræk ud.

Også mig: Ligger halvt på en sækkepude og gulvet og med skuldrene op til ørene i flere timer uden at strække ud.
Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3579
karakterer

Alianne_ 09.06.2020 22:16
Jeg ville i dag gerne finde en oversigt over bander og tyvegrupper i og omkring Dianthos. Jeg gik på opslagstavlen, men den er altså druknet fuldstændigt i enkelte søgetråde for personer, og man kan ikke være sikker på at finde alle bander og grupper, selv hvis man søger på "bande" eller "gruppe" - de fleste søger jo til gruppen med gruppens navn i titlen... Et navn, jeg ikke kender, før jeg har fundet gruppen. 

Så det var helt umuligt, jeg gav op og heldigvis var Eli i chatten, og hendes karakters bande passede perfekt til det jeg søgte. Jeg forestiller mig, at andre (nye) folk ikke nødvendigvis er lige så heldige. 
Så kunne det laves, ville det være rigtig rart med et sted, hvor gruppe/bande-ledere kan skrive en kort præsentation af deres gruppe, så man har en chance for at finde det - evt med samme "spørg lige først"-regel der også ligger, hvis man vil tilslutte sig en allerede eksisterende adelsfamilie ^^. 

Chilitoke

184
karakterer

Chilitoke 11.06.2020 15:12
I min optik lyder det som en fremragende idee at lave et sted folk kan skrive de grupperinger de har fundet på ind så andre kan være en del af dem.

Glæder mig også til at se om vi har 3 'Den største Bande i Byen' af den årsag.

Jeg ville dog være lidt ked af hvis det ender under opslagstavlen, da som Alianne skriver så har vi i forvejen et problem med at den drukner i folks nye karaktere hele tiden.

Hvilket vist også er imod reglerne for opslagstavlen?
Tænker at opslagstavlen måske bliver en smule nemmere at anvende hvis der bliver rydet op (dvs et opsalg pr. bruger og ikke pr. karakter) og at reglerne for hvordan det skal anvendes håndhæves en smule.
Sparks

Sparks

Den vej - som viser vej!

3812
karakterer

Sparks 11.06.2020 15:51
Chilitoke skrev:
I min optik lyder det som en fremragende idee at lave et sted folk kan skrive de grupperinger de har fundet på ind så andre kan være en del af dem.

Glæder mig også til at se om vi har 3 'Den største Bande i Byen' af den årsag.

Jeg ville dog være lidt ked af hvis det ender under opslagstavlen, da som Alianne skriver så har vi i forvejen et problem med at den drukner i folks nye karaktere hele tiden.

Hvilket vist også er imod reglerne for opslagstavlen?
Tænker at opslagstavlen måske bliver en smule nemmere at anvende hvis der bliver rydet op (dvs et opsalg pr. bruger og ikke pr. karakter) og at reglerne for hvordan det skal anvendes håndhæves en smule.

Det tror jeg faktisk, ville være en sindssygt god idé. Tror det er de færreste der tænker over, at det ikke er meningen de skal lave en ny for hver karakter de laver. ^^
Krystal

Krystal

Skaberinden

5940
karakterer

Krystal 11.06.2020 15:53
Vi minder folk om det engang i mellem, men jeg tror I har ret :)

Jeg kigger på at få lavet noget oprydning på opslagstavlen en af de nærmeste dage!
~ Krys ~

Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 11.06.2020 15:59
Jeg må indrømme at jeg ikke lige hvad bidt mærke i at der var de regler <.< .. >.> Men har godt set det er blevet nævnt i chatten, men føler det bliver nævnt som en opfordring og ikke som at "Det her skal i gøre" ^^' 

Men ja, der burde nok blive ryddet op, så er kun er en post per bruger c:

Jeg kan også meget fint lide Ali ide med en post inde på Opslagstavlen til folks gruppe/bande/klan søgning/beskrivelse, hvis i gerne vil have dem på opslagstavlen. Den kan vel blive "pinned" så den altid er i toppen, for at undgå den bliver væk?
Men så igen, hvis det nye system er godt på vej, som det lød til, så er der vel heller ikke den store grund til at gøre noget midlertidigt :3 Hele mit forslag gik også mest på at gøre det lidt nemmere at samle informationen mens vi ventede på systemet, fordi det lyder til Krys har en masse om ørerne 8D 
3 3

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Muri , Lorgath , Tatti, Lux , Echo
Lige nu: 5 | I dag: 12