Et fnis kom der fra Vlevius læber, og han kunne ikke lade være med at smile.
"Den eneste her, som ville finde det besværelig er Adela, og det endda kun hvis du kommer og gå som vinden kalder. Hun kan ikke lide hvis der ikke er et fast system, men hvis du bare er her hver dag som gæst brokker hun sig næppe," det ville blot være en fornøjelse nu hvor alle trak indenfor i varmen, da han ikke selv havde familie som besøgte ham her, og han tog ikke selv længer på turene ned for se familien mere.
"Midvinter festlighederne her, er desuden værd at blive her for. Jeg for ikke besøg af andre end mine elever, og det kunne på særlige dage, så resten af tiden har vi for os selv," selvskab brokkede han sig selv ikke over, at vågne om morgen med en person man kendte var langt mere ideelt end at gå ud om natten for finde selvskab som han ikke engang kunne tage med tilbage.
Matthew fortælling om Kiles Orden havde store genkendelse her. Personlig var han ikke sikker på, hvad han skulle synes om dem. Men deres kontrol over alle steder, var noget som havde gjort alle trætte.
"At kunne forsvinde fra byvagter, har sin fordel, især ved et klassisk kro slogsmål," eller når man bare havde brug for en hurtig udgang.
"Men smidigheden og ynge, det har jeg altså meget af mere," en smuk landing gik over hans evner nu, men menneske kroppen var heller ikke helt så holdbar.
"Jeg misunder dig der, i dæmoner har ikke problemer med alderdom som vi mennesker har," lidt snyd var det, at Matthew ikke skulle kende de helbredsproblemer der kom med alderen, eller måske kendte han selv nogen af dem.
Det kunne undgås, at munden blev åbnet en smule ved tanken om hvad Matthew kunne hvis han havde en hale? Ikke at Vlevius selv havde set den, men der var en første gang for alting.
"Jeg husker ikke, at du nogensinde har vist mig en hale. Men kommer den på tale, så der jo altid en først gang," det gav ideer og mentale billeder som ikke kun give andet en smørret smil.
"Men du benægter heller ikke at jeg kunne have ret i den tredje balle siden sidste?" kom det kort efter, han ville nok aldrig stoppe med snakke om det hvis der var en sandhed.
"Måske skulle jeg mærke efter?" og fingrene tog fat, og med hvad måske kunne svare til et seriøst udtryk, lod han hænderne udforske i kort stilhed.
"Hmm, yderest interessant," sagde han med det samme udtryk,
"Jeg tror faktisk der tale om noget," men inden der kom en afgørelse blev han kysset på panden og der kom en blød lyd fra hans hals.
Med flasken på plads på det lille bord ved siden af badet, kunne han selv trække ud af tøjet.
"Hvis du forventer et show, bliver det nok ret smagsløst," indrømmede han kort. At kunne tage tøj at på en sensuelt måde havde aldrig været hans stærke side, og på en kølig aften komme det nok heller ikke på tale.