Fejlrapportering: Systemopdatering d. 03.01

Krystal

Krystal

Skaberinden

5941
karakterer

Krystal 03.01.2020 21:19
Hej folkens

Denne tråd er til at indberette eventuelle fejl og problemer, I støder på i forbindelse med den nye, store systemopdatering.

HASTIGHEDSPROBLEMER
Vi er klar over, at siden ikke loader super hurtigt, og det er noget, der nok skal blive kigget på så snart som muligt!

På forhånd tak for jeres hjælp og tålmodighed!

Liste over kendte problemer, som er ved at blive kigget på:
- Søgning i "sendte beskeder"
- Manglende dato/tidspunkt i indlæg på mobilen
- Rækkefølge af karakterer ved valg af næste i tråden, når der er mere end 2 deltagere
- Manglende begrænsning af number-input felter i karakterarket
- Underlige mellemrum i chatten, når man redigerer en besked
- Ny linje i chatten virker ikke
- Den samme karakter kan tagges mere end en gang i en tråd
- Chatten "æder" beskeder, der bliver sendt samtidig
~ Krys ~

Black Phoenix

Black Phoenix

Melder mig som trådpartner! :3

2609
karakterer

Black Phoenix 03.01.2020 22:47
Oplevede en fejl med karakter/brugerprofil forvirring vil jeg mene - er på mobilen, så skal forsøge at forklare så godt som muligt x3

Jeg var inde på mine tags for at tilgå en brugerprofil (tagget af), da jeg trykkede på brugeren (Jack) åbnede den en side som mindede mest om en karakterprofil, hvor jeg selv troede jeg ville komme ind på brugerprofilen x3

Modtog en masse fejl linjer:

Notice: Undefined index: raceinfo in /home/krystall/public_html/service/characterService.php on line 51

Notice: Undefined index: looks in /home/krystall/public_html/service/characterService.php on line 52

Notice: Undefined index: magic1 in /home/krystall/public_html/service/characterService.php on line 53

Notice: Undefined index: magic2 in /home/krystall/public_html/service/characterService.php on line 54

Notice: Undefined index: magic3 in /home/krystall/public_html/service/characterService.php on line 55

Notice: Undefined index: personality in /home/krystall/public_html/service/characterService.php on line 56

Notice: Undefined index: story in /home/krystall/public_html/service/characterService.php on line 57

Notice: Undefined index: family in /home/krystall/public_html/service/characterService.php on line 58

Notice: Undefined index: habitat in /home/krystall/public_html/service/characterService.php on line 59

Notice: Undefined index: other in /home/krystall/public_html/service/characterService.php on line 60

Og flere hvor de kom fra, tænker der skyldes at systemet forsøger at hente data fra en karakter, som ikke findes? :)
Krystal

Krystal

Skaberinden

5941
karakterer

Krystal 03.01.2020 22:53
Black Phoenix skrev:
Oplevede en fejl med karakter/brugerprofil forvirring vil jeg mene - er på mobilen, så skal forsøge at forklare så godt som muligt x3

Rettet - det var linket, der førte til karakterprofil i stedet for brugerprofil, som det skulle :]
~ Krys ~

Vuze

Vuze

1614
karakterer

Vuze 03.01.2020 23:21

Den gør det også under "eksterne links" :)
Krystal

Krystal

Skaberinden

5941
karakterer

Krystal 03.01.2020 23:22
Vuze skrev:

Hvilken browser bruger du? :) Så kan jeg måske replikere det.. det er meningen, at der skulle være bullet points, men de bliver åbenbart ikke vist..
~ Krys ~

Vuze

Vuze

1614
karakterer

Vuze 03.01.2020 23:34
Krystal skrev:
Vuze skrev:

Hvilken browser bruger du? :) Så kan jeg måske replikere det.. det er meningen, at der skulle være bullet points, men de bliver åbenbart ikke vist..

Jeg bruger chrome. Har ikke lige tjekket om den gør det i andre browsere ^^
Zofrost

Zofrost

King of Hell

4010
karakterer

Zofrost 04.01.2020 00:45
Jeg er ved at svare på en tråd fra Vuse, skrevet med karakteren Laurenne. Men ud fra tråddeltager har den sat hendes karakter Alyndre? Jeg kan selvfølgelig tagge Laurenne i kassen karakternavn, men hvis jeg trykker besvar til et nyt svar, er det stadig kun Alyndre, der er sat som deltagende (og hun er altså ikke i tråden)
Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3579
karakterer

Alianne_ 04.01.2020 08:36
Jeg er online lige nu, men vises ikke i "Online nu" boksen ude til venstre. Jeg har været vist i boksen den sidste halve times tid, men forsvandt så pludseligt nu her. Jeg dukker ikke op, når jeg browser rundt på siden, men jeg dukker op, hvis jeg skriver i chatten.

EDIT: Bekræftet. Folk er kun i online-boksen til venstre, hvis de har skrevet i chatten.
Helli

Helli

Grovgoplen

9810
karakterer

Helli 04.01.2020 10:12
Jeg kan ikke se billedet på Englens Palæ, der er bare en fejl meddelelse/link til hvor den fører hen?, både i notifikationen og inde i forummet

Helli

Helli

Grovgoplen

9810
karakterer

Helli 04.01.2020 10:44
Og en ekstra lille ting. Vi har lige afsluttet denne her tråd men det virker ikke til at den automatisk har låst sig selv.

Zofrost

Zofrost

King of Hell

4010
karakterer

Zofrost 04.01.2020 11:09
Jeg lagde bare lige mærke til, at opdateringen af antal af tråde/notifikationer opdaterer på siden uden jeg skal gøre noget (som det første her da jeg åbnede for computeren), men forbliver uændret i fanen. Småt, men ville lige nævne det.

Og så har jeg et problem med, at chatten på mobilen er MEGET langsom til at vise mine egne beskeder. Jeg tror generelt, at den er MEGET langsom til at vise nye beskeder, prøvede i hvert fald at svare på noget i går og så var der skrevet fire beskeder efter, jeg ikke kunne se (altså, chatten er ikke frosset, den er bare langsom).

EDIT: Hvis jeg dræber en tråd i én fane, ændrer antallet af notifikationer sig ikke i toppen af fanen på andre faner, medmindre jeg opdaterer siden
Zofrost

Zofrost

King of Hell

4010
karakterer

Zofrost 04.01.2020 11:21
Jeg kan ikke gå ind på et indlæg tilbage i en tråd og markere, at jeg forlader tråden, som jeg fik at vide, at jeg skulle gøre (og man skal skrive noget i et indlæg for at smutte). Foreslår stadig en separat funktion til at forlade en tråd uden at skulle skrive et indlæg :3
Zofrost

Zofrost

King of Hell

4010
karakterer

Zofrost 04.01.2020 11:23
Ved hurtigsvar skal man skrive noget i boksen, før man kan benytte sig af flere funktioner:
Zofrost

Zofrost

King of Hell

4010
karakterer

Zofrost 04.01.2020 11:39
Jeg har nu meldt mig ud af tre tråde, men de står stadig under mine tråde, øverst på listen endda? Jeg har fjernet flueben i "afsluttede" og trykket søg :b
Krystal

Krystal

Skaberinden

5941
karakterer

Krystal 04.01.2020 11:50
Zofrost skrev:
Jeg er ved at svare på en tråd fra Vuse, skrevet med karakteren Laurenne. Men ud fra tråddeltager har den sat hendes karakter Alyndre? Jeg kan selvfølgelig tagge Laurenne i kassen karakternavn, men hvis jeg trykker besvar til et nyt svar, er det stadig kun Alyndre, der er sat som deltagende (og hun er altså ikke i tråden)

Jeg  kan se, at det var fordi hun var kommet til at oprette tråden med Alyndre, og den karakter var så blevet "hængende" i systemet! 
Jeg har lige fjernet Alyndre manuelt og rettet i koden, så det ikke skulle ske fremover ^^
~ Krys ~

Zofrost

Zofrost

King of Hell

4010
karakterer

Zofrost 04.01.2020 11:54
Krystal skrev:
Zofrost skrev:

Jeg  kan se, at det var fordi hun var kommet til at oprette tråden med Alyndre, og den karakter var så blevet "hængende" i systemet! 
Jeg har lige fjernet Alyndre manuelt og rettet i koden, så det ikke skulle ske fremover ^^

Oh det giver mening. Alianne snakkede om, at den meget gerne ville tagge Zahinael og ikke Zirra, som er den, jeg har tagget. Det er også Zahinael der har startet tråden ^^
Krystal

Krystal

Skaberinden

5941
karakterer

Krystal 04.01.2020 11:54
Alianne_ skrev:
Jeg er online lige nu, men vises ikke i "Online nu" boksen ude til venstre. Jeg har været vist i boksen den sidste halve times tid, men forsvandt så pludseligt nu her. Jeg dukker ikke op, når jeg browser rundt på siden, men jeg dukker op, hvis jeg skriver i chatten.

EDIT: Bekræftet. Folk er kun i online-boksen til venstre, hvis de har skrevet i chatten.

Det er lige en work-in-progress lige nu: jeg slog det fra i går, fordi det af en eller anden mystisk årsag sløvede siden helt vildt meget ned, at den skulle opdatere et tidsstempel i databasen, når siden blev loadet. 

Men jeg er klar over det, og arbejder på det <3
~ Krys ~

Krystal

Krystal

Skaberinden

5941
karakterer

Krystal 04.01.2020 11:59
Helli skrev:
Jeg kan ikke se billedet på Englens Palæ, der er bare en fejl meddelelse/link til hvor den fører hen?, både i notifikationen og inde i forummet

Det var ikke kommet med over - men den skulle være på plads nu ;)
~ Krys ~

Zofrost

Zofrost

King of Hell

4010
karakterer

Zofrost 04.01.2020 12:01
Hurtigsvar virker ikke i den mobile udgave :b Der sker ikke noget, når man trykker på knappen
Krystal

Krystal

Skaberinden

5941
karakterer

Krystal 04.01.2020 12:10
Zofrost skrev:
Hurtigsvar virker ikke i den mobile udgave :b Der sker ikke noget, når man trykker på knappen

Den var der sådan set, men man skulle scrolle for at se den, så jeg forstår godt at det ligner den ikke virkede x)
Jeg har lavet en mini-opdatering sådan at man scroller til hurtigsvar, når man har trykket på knappen - både på computer og mobil :3
~ Krys ~

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lux , Krystal
Lige nu: 2 | I dag: 7