Midt i sumpen

Dorthea Hyldekor

Dorthea Hyldekor

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 0 år

Højde / 0 cm

Dorthea 19.10.2008 15:54
Der ligger en tæt, tæt tåge over sumpen. det er iskoldt, og vandet bobler ildevarslende. Der er stille.På en gren sidder en mager skade, og hakker øjnene ud på den for længst døde mus den har i kløerne. forholdene her er barske, det kan man tydeligt se. ovenpå en græstue ligger en hjorts skelet, med ribbenene pegende imod himlen som anklagere imod gud.
Den uhyggelig stilhed bliver dog brat brudt, da en barnelatter genlyder imellem de døde stammer, og skaden skriger ufornøjet, og flyver forskrækket bort. En pige, med lysende grønne øjne og ildrødt hår kommer hoppende, fra tue til tue, imens hun griner af fryd over den dødensfarlige leg.
Dorthea Agnes Hyldekor

Dorthea - nu med kort hår. 100% af mig 8'D
Darcie

Darcie

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 0 år

Højde / 0 cm

Darcie 19.10.2008 16:05
i den anden ende af sumpens boblen, ankommer endnu en barnestemme. dog mere tyst. traskende går darcie langs den mørke sump, og synger en vise, som giver selv kragerne i træroppende myrekryb. det er egentlig ikke sangen, men mere den måde darcie synger den på, og så det faktum at hun slet ikke kan synge.
men darcie er faktisk i godt.. eller rettere sagt bedre humør. hun har endelig fundet sin dukke, som nu var endnu mere ødelagt, og fyldt med snavs og blod. øjet som før hang i en lang snor, er nu forsvundet, og kun snoren hænger tilbage. hendes hår er nu mere eller mindre gråt, og kjolen er nu helt rød.
det er tørt i luften, koldt og tørt. darcie får gåsehud, selvom hun ikke rigtig kan mærke det selv. hun ligner sig selv fortiden, men ingen nye sår, kun de gamle, mørke sår, og ar træder i kraft. hun fnyser, og holder op med at synge i et styke tid.

tegningen er lavet af Samenius. takker O.~

se dybt ind i hendes øjne,
og din sjæl vil forsvinde ind
i hendes mørke, lille skrin.
-for altid!
[/color]
Dorthea Hyldekor

Dorthea Hyldekor

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 0 år

Højde / 0 cm

Dorthea 19.10.2008 16:12
Dorthea hopper hen til en en tue. det er svært at hoppe langt med træsko på, og også med den kappe, hun har fundet i en baggyde. den er ret snavset og dufter svagt en appelsiner, og så er den brun. hun fløjter stille, eller, forsøger i hvert så godt hun kan, men 'så godt hun kan' vil sige en vislen og en del spyt. da hun er træt af at prøve, standser hun og tørrer sig om munden.
"Adr..!" siger hun, og tørrer sin håndryg af i kappen. nu kom der jord på hendes hånd, og den tørrer hun så af i sin kjole, så der kommer en brun, udtværet plet midt i den hele. hun holder godt fast i sin egen dukke, som hun har døbt Leona, da hun hopper videre til den næste tue, og er lige ved at falde baglæns, lige ned i sumpens forræderiske, sorte mudder. men hun griner bare, og genvinder balancen. tanken om at falde i og blive suget ned har slet ikke strejfet hende, og det kommer den heller ikke til. hun skal lige til at springe videre, da hun kan høre den svage antydning af en uhyggelig nynnen, og hun står helt stille for at se, om hun havde ret i hvad hun hørte. jo, der er en der nynner. og det er et andet barn endda. og det lyder som en pige! Dorthea hopper hurtigt videre til en anden tue for at komme tættere på lyden, da den pludselig stopper, og ligeså gør Dorthea. Det var da sært.
Dorthea Agnes Hyldekor

Darcie

Darcie

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 0 år

Højde / 0 cm

Darcie 19.10.2008 16:23
hun syntes at høre lyde, og stopper derfor helt op. knuger lidt ubevidst om sin dukke, hun holder slattent i sin venstre hånd. hendes sorte klistrede hår svinger ned over hendes ene øje, men som altid lod hun det være. "..hallo" mumler hun gnavent, og rynker brynene. hun forventer et svar, men håber på ikke at få et.
lidt efter lidt, plumber hun ned og sidde i mudderet tæt ved sumpens bred. hun bliver frygtelig beskidt og ulækker, men det var hun jo sådan set også i forvejen. hun lader sin dukke få en plads i sit skød, og dukkens lange gråsorte hår spreder sig hurtigt ud over darcie som en lille tæppe, så hele dens ansigt kan ses.
hun begynder atter at nynne den samme triste melodi. lavt og hæst.

-for altid!
[/color]
Dorthea Hyldekor

Dorthea Hyldekor

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 0 år

Højde / 0 cm

Dorthea 19.10.2008 16:26
"hallo selv?" råbte Dorthea tilbage da Darcie havde råbt. denne gang var Dorthea nogenlunde sikker på hvilken retning hun skulle hoppe for at komme hen til lyden, og snart var hun ikke mere end tyve meter fra Darcie. dog kunne hun ikke se hende, pågrund af tågen, så hun rettede sig op og kløede sig selv i håret.
"Er der nogen?" råbte hun igen, og hoppede videre til endnu en tue, men gled, og var lige ved at tabe Leona.
Dorthea Agnes Hyldekor

Darcie

Darcie

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 0 år

Højde / 0 cm

Darcie 19.10.2008 16:35
et svar lyder gennem den tykke tåge, og darcie reagere. hun strækker halsen, og kigger lige frem, prøver at finde lydens retning.
hun knurrer stille, og faretruende, gider ikke mennesker. men på den anden side, det gider hun jo aldrig. "nej.." svarer hun uden videre.
hun tager sin dukke op foran sig, og lidt efter knuger den ind til sig.
hun vil vide hvem det er, så hun holder stadig godt øje med hvad der kunne komme frem fra tågen, eller hvem.

-for altid!
[/color]
Dorthea Hyldekor

Dorthea Hyldekor

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 0 år

Højde / 0 cm

Dorthea 19.10.2008 16:39
"Det kan man da ikke sige!" råbte Dorthea tilbage, og hoppede yderligere hen til nogle andre tuer. hun rynkede på næsen. der stank her. hvorfor...
Hun så ned og så resterne af en enhjørning ligge. pelsen var væk for længst, øjnene hakket ud og de tynde, rådnende kød fyldt med maddiker. hun så på sin dukke, før hun hurtigt vendte sig om og hoppede så langt væk som overhovedet muligt. dette resulterede i, at hun næsten med det samme kom tumlende ind på bredden, højst en meter fra Darcie. hun satte sig fortumlet op, og så ned af sig selv. hun var også havnet i det klamme ,klistrede mudder, og rystede lidt på sine hænder for at få det af.
"Ihv?" sagde hun, og tørrede også dem af i kjolen, så hun kunne tørre sit ansigt af også.
Dorthea Agnes Hyldekor

Darcie

Darcie

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 0 år

Højde / 0 cm

Darcie 19.10.2008 16:45
darcie sidder lidt, og tyder hvad dorthea siger, men fatter ikke så meget af det.
da hun så kommer flyvende hen imod hende med et hop, skynder darcie sig op, men et sæt, og begynder nu ligfrem at hvæse. hendes sygelige spidse hjørnetænder kommer i syne.
"hvem du?" mumler hun hvæsende lidt efter. hun kan godt se hende nu tydeligt faktisk, også på trods af tågen. nu har hun også en form for katteøjne, så hun ser faktisk bedre i mørke og tåge, fremfor for dagslys.

-for altid!
[/color]
Dorthea Hyldekor

Dorthea Hyldekor

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 0 år

Højde / 0 cm

Dorthea 19.10.2008 16:47
Dorthea rejste sig om, og pillede en klump mudder ud af håret.
"Jeg er Dorthea. Hvem er du?" dorthea gik nu igang med at børste mudder af sin dukke. den var landet pladask på ryggen, så nu var den overtruklet med mudder på ryggen. og det blev ikke bedre af, at hun stadig ikke havde fået Samsons skoaftryk helt af på den mave.
Dorthea Agnes Hyldekor

Darcie

Darcie

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 0 år

Højde / 0 cm

Darcie 19.10.2008 16:52
".. dar..cie" forsøger hun lidt lavere. hun kigger på dukken samlignet med hendes egen. knuger om dens hærvede krop.
hun træder et skridt tættere på pigen, som virker anderledes end alle andre, ike på den gode måde. efter darcies mening.
"hvad laver ..her?" hun har lært at tale en del bedre men sluger mange af ordene når hun skal snakke. hun lægger bare ikke mærke til det selv.
hun hvæser ikke mere, er nu helt stille. afvneter svar.

-for altid!
[/color]
Dorthea Hyldekor

Dorthea Hyldekor

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 0 år

Højde / 0 cm

Dorthea 19.10.2008 16:59
Dorthea trækker på skuldrene og smiler. hendes spidse tænder kommer til syne. Hun har i det sidste stykke tid ikke rokket med dem overhovedet, fordi de begyndte at blive ømme af det, og så kunne hun ikke tygge, hvilket var ret så upraktisk.
"Jeg ved ikke hvorfor jeg er her. jeg kunne ligeså godt være så mange andre steder, men det er jeg ikke. jeg er her!" hun ser ned på sine sko, der er sunket helt ned i mudderet. det er tæt på at kravle ind over kanten, så hun trækker den ene fod op, hvilket bare resultere i at den anden ryger endnu længere ned. hun når lige i sidste øjeblik at komme væk fra mudderet.
"Jeg står ikke i mudderet længere, det er i hvert fald sikkert."
Dorthea Agnes Hyldekor

Darcie

Darcie

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 0 år

Højde / 0 cm

Darcie 19.10.2008 17:04
hun høre egentlig ikke efter hvad dorthea siger, bliver bare i sin egen dystre verden. hun sukker lidt hæst.
".. din dukke, bytte min dukke" hun kan ikke fokusere, men hendes blik bliver på dorthea. hun gider ikke angribe hende, men hun gider faktisk heler ikke snakke med hende, men alligevel, gør hun det.
"vil du lege, en leg?" spørger hun, rimelig rent. hun kigger hende dybt ind i øjnene. men hendes øjne er sorte, så der sker ingenting.

-for altid!
[/color]
Dorthea Hyldekor

Dorthea Hyldekor

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 0 år

Højde / 0 cm

Dorthea 19.10.2008 17:05
Dorthea ser kort på Darcies dukke. ikke fordi hun overvejer noget, hun ligger først bare mærke til den nu. så rækker hun sin dukke frem imod Darcie.
"Okay. fint med mig. Og jeg vil da gerne lege."
Dorthea Agnes Hyldekor

Darcie

Darcie

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 0 år

Højde / 0 cm

Darcie 19.10.2008 17:09
hun står først lidt og stirre på den dukke som bliver rækt frem mod hende, men lidt efter tager hun så imod den, og rækker sin egen til bytte. hun knuger om dukken som var det hendes egen.
".. gemmeleg!" mumler hun idet hun vender ryggen til, og begravet sit ansigt i hendes hænder. "1...2..3..." hun begynder at tælle,

-for altid!
[/color]
Dorthea Hyldekor

Dorthea Hyldekor

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 0 år

Højde / 0 cm

Dorthea 19.10.2008 17:13
Dorthea tager imod dukken, og stryger håret væk fra dens ansigt, og smiler endnu mere. hun kan ikke se det uhyggelige ved den - for hende er den bare kommet til skade, og har brug for omsorg. da Darcie siger gemmeleg, er Dorthea straks med på den, og ser sig omkring efter et skjulested. det ender med at hun kravler ned under et gammel træstamme, ved en lille hulning. hun tager et par grene ned foran, og holder dukken tæt ind til sig. hun vil helst ikke gøre Darcies dukke beskidt. Det ville ikke være særlig pænt.
Dorthea Agnes Hyldekor

Darcie

Darcie

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 0 år

Højde / 0 cm

Darcie 19.10.2008 17:20
hun tæller stadig. "...4..6..7..8....9..10!" hun glemmer hurtigt et tal, men lægger som sagt ikke mærke til det. hun vender sig så om, og begynder at traske lidt rundt.
hun hvæser en smule, det første sted hun leder er bagved et træ. ingenting. det andet sted, er under en sten, en stor en. det tredje sted er mellem nogle siv.
"kom frem, kom frem, hvorend du er.." mumler hun stille, og drejer en omgang rundt. hun træder længere frem, og er faktisk ved at nærme sig dortheas gemmested.

-for altid!
[/color]
Dorthea Hyldekor

Dorthea Hyldekor

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 0 år

Højde / 0 cm

Dorthea 19.10.2008 17:28
Dorthea smiler, og tuder kort som en ugle for at hjælpe Darcie på vej. så kryber hun endnu længere ind i hullet, så hendes mudrede træsko støder på jordvæggen allerbagerst. der drysser lidt bark ned fra træstammen, og lander i hendes hår. hun børster det forsigtigt ud, og sørger for at børste Darcies dukke af bagefter.
Dorthea Agnes Hyldekor

Darcie

Darcie

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 0 år

Højde / 0 cm

Darcie 19.10.2008 17:34
hun står nu bag ved den træstamme dorthea gemmer sig under. hun sætter sig ned og knuger igen om dukken. uglelyden bekrafter er det er her hun gemmer sig.
".. fundet.." hun fjerner en stor gren, men kan ikke se dorthea endnu. hun havde vist sagt det for tidligt.
hun hvæser lidt, og rejser sig atter. hun trasker om på den anden side og sætter sig atter. "samira?" hun ved jo ikke hvad hun hedder, så hun gættede på hun hed samira, mest fordi hun ikke kendte andre pige navne. hun fjernede en gren, og så en til. til sidst så hun en fod. "....fundet!." mumler hun, men bliver blot siddende.

-for altid!
[/color]
Dorthea Hyldekor

Dorthea Hyldekor

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 0 år

Højde / 0 cm

Dorthea 19.10.2008 17:39
Dorthea krummer sig lidt mere sammen og holder hænderne over hovedet for ikke at blive set. Da Darcie går videre, slapper hun mere af. da Darcie kalder på en der hedder Samira, himler Dorthea med øjnene, og da hun bliver fundet, kravler hun frem.
"Jeg hedder Dor-the-a. Ikke Samira. husk det." hun sagde det med en barnlig oprigtighed, uden at lyde sur. så aede hun Darcies dukke over hovedet, og sagde så: "Når. min tur til at tælle!" hun stilte sig op, med hænderne for øjnene, og gav sig til at tælle.
"1... 2... 3..."
Dorthea Agnes Hyldekor

Darcie

Darcie

Krystalisianer

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 0 år

Højde / 0 cm

Darcie 19.10.2008 17:47
hun ser blot på dorthea, og rejser sig op, uden et ord. kommentere ikke hendes rettelse, lytter ikke det mindste.
hun begynder så at lede efter et gemmested. første sted hun kommer i tanke om, er bag ved et lille tyndt træ, men det holder ikke. selv hun bliver nemt set der. så prøver hun stenen. hun løfter den store sten lidt op, som altså er større end hende selv, og forsøger at proppe sig ind under den. men klart nok, bliver hun lidt for mast, så hun river sig ud. hm, hvad så nu? hun ser sig omkring.
en stort træ med en masse grene kommer i syne. hun går hen og skynder sig at kravle op i det. let som ingenting, og sætter sig så gemt i visne og rådne blade, samt en masse tørre grene. holder godt fast på dukken.

-for altid!
[/color]
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, Krystal , Lux , Echo