Dimsen 03.01.2017 18:49
På grund af spørgsmået kiggede Quin sig også omkring. Det var faktisk et godt spørgsmål, det burde være blevet lyst for længe siden. Han kiggede på Ticks søvnige øjne hans ansigt viste tydeligt at det var ligeså mystisk for ham som for Tick "Jeg ved det ikke" sagde Quin med uvidenhed i stemmen "Det burde være blevet lyst"Avatar er hentet her
Cam 03.01.2017 19:02
Tick så ud på gaden hvor andre folk også var ved at vågne, fordi nu var det morgen på uret. Der lød en spredt undrende mumlen fra folk der gik på gaden, og en enkel gammel mand råbte op om at guderne havde taget solen.Tick blev nervøs og trak tæppet tættere om sig. Hun kunne ikke lide dette.
Dimsen 03.01.2017 19:14
Det var tydeligt at Tick var bange, men Quin var nødt til at finde ud af hvad der var sket "Bliv liggende her" sagde Quin imens han langsomt rejste sig op og gik ud af hytten. Da han kiggede op var det som om en enorm og sort sky fyldte hele himlen. Der var ikke den mindste smugle sol på himlen. Kun et uigennemsigtigt mørke.Avatar er hentet her
Dimsen 04.01.2017 16:51
Quin vendte tilbage til Tick, satte sig og kiggede beroligende på hende "himlen er dækket af en mørk og sort sky af en slags," Han rykkede sig hen på siden af hende og lagde sin arm rundt om hende "men bare rolig det er kun mørke" Han forsøgte at være modig og berolige Tick, men han vidste ikke om det kun var mørke eller om der også ville komme langt værre konsekvenser senere hen. Disse tanker holdt han dog for tiden for sig selv.Avatar er hentet her
Cam 04.01.2017 16:59
Tick tog imod Quins omfavnelse og lyttede til hans trøstende ord. Hun havde godt nok været heldig at løbe ind i ham, han havde betydet meget at have omkring de sidste mange timer.Mørket var uhyggeligt, og Tick gøs igen. Quins varme arme kunne ikke stoppe kulden der kom indefra. Mareridtet vældede igen op i hendes minder.
"Tror du der er noget galt med himlen? Tror du guderne er sure på os?"
Dimsen 04.01.2017 20:57
Quin kunne selvfølgelig ikke udelukke noget, men hvad skulle de dog have gjort for at gøre guderne vrede?"Quin, vil du være min storebror?"
Kom det pludselig fra Tick inde i hans hoved. Forundret kiggede Quin på Tick i et stykke tid, men smilede så.
"Selvfølgelig vil jeg det Tick" svarede han for derefter at omfavne den lille elverpige "selvfølgelig vil jeg det" Han havde aldrig haft en lillesøster, men hvis Tick virkelig ønskede sig en storebror så ville han da ikke sige nej.
Cam 04.01.2017 21:21
Tick smilede op til ham og deltog i krammet ved at vende sin krop og begravede hendes hoved i hans brystkasse. Hun havde aldrig haft en storebror, eller en lillebror for den sags skyld.Når man ingen familie havde, så måtte man vel skaffe sig en, og Quin ville sikkert være den bedste storebror der kunne være for Tick.
Dimsen 05.01.2017 13:20
Efter at havde krammet Tick i et stykke tid slog et spørgsmål pludselig ned i Quin. Han kiggede på Tick "Hvad drømte du om da du sov? Det så ud til at være meget ubehageligt" Quin havde stadig Tick tæt ind til sig og var derfor klar til at trøste hende hvis mindet om drømmen skulle blive for meget for hende. Avatar er hentet her
Cam 05.01.2017 17:38
Ticks øjne og sind blev et øjeblik overskyggede med den sorte tåge fra hendes drøm. Den som opslugte alting og som havde taget solen, hendes mor og far, alting...Hendes hænder rystede nervøst idet hun strammede sit greb om Quin.
"Det var om mørkets hær. De tog mine forældre og kom efter mig."
Dimsen 05.01.2017 17:45
Quin så sørgmodigt på den lille elverpige. Han sagde ikke noget, men løftede hende bare op på sit skød imens hun stadig var pakket ind i tæppet. Han gav hende atter et varmt og trøstende kram "Jeg kan ikke ændre på hvad der er sket med dine forældre," Han så Tick i øjnene "men jeg vil aldrig lade mørkets hær få fat i dig" Han støj blidt hendes ansigt og hår med sin højre hånd "det lover jeg dig Tick"Avatar er hentet her
Cam 05.01.2017 17:56
Tick kunne ikke gøre andet end at sætte pris på Quins beskyttende opførsel. Hendes position på Quins skød føltes tryg og som om hans ord holdt vand: Som om mørkets hær ikke kunne komme og tage hende her. Mørket gjorde hende utryg, og hun krøb tættere ind til Quins bryst."Tak Quin."
Cam 05.01.2017 19:05
Tick holdt godt fast i Quin og ville ikke give slip. Det var som om Quin forstod sig på hende på en særlig måde, hvilket Tick aldrig havde oplevet før.Hun puttede sig ved Quin og lukkede sine øjne i, imens hun lyttede til Quins hjerteslag. Det bankede solidt og regelmæssigt, og rytmen gav Tick ro.
"Du er en god storebror."
Cam 05.01.2017 23:35
Imens Tick sad her, i Quins varme favn, blev der pludselig et voldsomt påstyr. Ude på gaden var en stor gruppe mennesker ved at samle sig, og de råbte alle op i munden på hinanden."Undergangen er nær!"
"Vi må gøre noget!"
"Få børn og kvinder indenfor!"
Der løb nu en landsbykvinde forbi det lille ly, og hun stoppede brat op og stirrede forfærdet på de to børn.
Chatboks
IC-chat▽
Krystallandet