Lige uden for byen

Kanismo Sanis

Kanismo Sanis

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 184 cm

Nichols 04.08.2009 21:37
En stemme vækkede Kanismo, han gabte lidt og holdte sig for munden og åndede derefter ud.
Roligt vendte han hovedet op imod stemmen som lød som en kvindes. ''godaften frøken'' lød det stille fra ham, mens han nikkede høfligt til hende og så ud mod regnen igen.
Sølvdjalen skrappede lidt af hende og holdte straks op da Kanismo holdte en hånd ud imod den, ''rolig der sker ikke noget'' hviskede han roligt til den mens han stadig så ud imod regnen.

Sølvdjalen nappede de sidste nødder i sig og så forskræket op på en ukendt fremmed. den pustede sig op, og da Kanismo havde talt til hende begyndte den at skrabbe ad hende, som for at vise at hun ikke skulle prøve på noget, men den holdte straks op igen da kanismo holdte hånden op foran den. irreteret hoppede den hen mod Kanismo og lændte sig op af ham.
Alwyn

Alwyn

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 172 cm

Alwyn 04.08.2009 21:45
Alwyn skævede imod fuglen. Hun smilte for sig selv. "Ih dog, sikke et bidskt væsen. De burde have trænet den til at være venlig imod fremmede." sagde hun, med en blid, rolig og sukkersød stemme, der et eller andet sted kun kunne tilhøre en skønhed. (I dette tilfælde, den slags kvinder der kender til skønhed, og hvor folk godt ved, at det er en kvinde der skal betragtes og nydes på afstand - Kommer man for tæt på, kan det blive farligt.)
Hun stirrede fast på dyret, som var den en trussel mod hendes eksistens, hvilket den naturligvis ikke var. Trods den var stor. Hun smilte for sig selv.
"Men nogle krystalianere kan vel ikke styre deres kæledyr." beklagede hun sig, i et let toneleje, som mest af alt henlå i en lille samtale med hende selv.
Et eller andet sted var hun ligeglad med hvordan han opdrog sit kæledyr. Men lige nu var hun fanget under et træ med dem, så kunne hun lige så godt påpege at den skulle opføre sig ordentligt - og samtidig have det lidt sjovt !

Kanismo Sanis

Kanismo Sanis

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 184 cm

Nichols 04.08.2009 21:55
Han lagde roligt den højre hånd på dens hovede og begyndte at age den blidt.
''jeg har ikke trænet den frøken....den er sin egen og har bare problemmer med kvinder...'' lød det trøstende fra ham, mens han forsat så på sølvdjalen og kløgede den blidt under næbet.
I en rolig bevægelse vendte han sit hovede op i retning af kvinden. ''man skal bare gi dyrene en chance for at vise deres vær så de også kan se hvad de kan gøre for en selv'' kom det fredeligt fra ham, mens han forsat nulrede sølvdjalen som blev mere rolig og begyndte at sove op af ham.
Kanismo smilte vendligt til kvinden og vendte så blikket ud mod regnen igen.
''hvad bringer en kvinde som dem her ud om aftenen i dette vejr?'' kom det med en nysgherig tone fra ham mens han tog hætten ned og kløede sig lidt i håret.
Alwyn

Alwyn

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 172 cm

Alwyn 04.08.2009 22:02
Alwyn betragtede ham indgående. Han virkede ganske stille og rolig. Måske var der slet ingen grund til at være fjendtlig ? Hun smilte for sig selv. Så kunne hun få slappet lidt af og måske snakket med et civiliseret menneske? Det ville nu være rart!

"Jeg er blot ude i det gode vejr. Du ved: Dette er det krystalianske vejr, når det er bedst." påpegede hun roligt og skævede imod ham. Ja, denne sommer havde ikke bragt de længste sommeraftener med sig. Varme var der heller ikke blevet meget af. Regn og vind havde domineret, men sådan var det vel. Det var der intet at gøre ved. Moder Jord gjorde hvad der passede hende. Det var derfor Alwyn elskede den så højt.

"Og hvad laver en herre som De, herude, i dette vejr, med en enorm fugl, under et træ?" spurgte hun, med forskellige tryk på hvert led i sætningen, så den lød så præcist og dog så detaljeret som muligt.

Kanismo Sanis

Kanismo Sanis

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 184 cm

Nichols 04.08.2009 22:13
Han små lo da kvinden omtalte vejret som sommer vejr, selvom hun havde ret idet, mens han nikkede med interesse for den samtale han nu var rodet ud i.
Da hun slutter sin tale tænker Kanismo lidt over hvad hun havde spurgt ham om, da detaljer ikke var hans stærke side, omkring et ½minut efter hun havde sluttet forstod han hvad hun havde spurgt om og vendte blikket så han så hende i det ene øje og at næsebenet blokerede det andet.
''undskyld jeg er lidt lang som'' rømmede han. ''jeg var faktisk på vej fra klostret efter en behandling og forsøgte at komme igennem vejret som du ser...'' han holdte en kort pause og begyndte igen. ''jeg er på jeg til healerhuset for at få ordnet noget som har plaget mig siden det sidste møde med en kvinde...'' lød det fattet fra ham, selvom at han var lidt pindligt berørt over at en kvinde kunne skade mænd sådan...nu var det godt nok en kvinde fra barbar'rene i nord som er blandt de stærkere men stadig noget flovt.
Alwyn

Alwyn

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 172 cm

Alwyn 04.08.2009 22:19
Alwyn slog en perlende latter op. Det var da yderst humoristisk at denne mand beklagede sig over en behandling han havde fået af en kvinde.
"Jaså! Det lyder da interessant. Og hvad har denne kvinde så gjort Dem, hvis jeg må være så fri at spørge. For det ser da ikke ud til at det haster, siden De har tid til at stå her under et træ, og lade vejret bremse Dem." påpegede hun og hævede et øjenbryn. Hun forsøgte at se denne mand i en slåskamp med en kvinde, for sit indre øje. Dette fik hende til at trække på smilebåndet. Nogle mennesker var bare ynkelige. De havde ingen sans for kamp. Men sådan var det.
Hun stirrede ud på regnen der trommede imod jorden, uden for træets beskyttende krone. Hun missede med øjnene og overvejede hvor langt der mon var til slottet herfra. Hun vurderede om hun skulle tage et langt eller kort bad når hun kom tilbage, og hvilken vin hun skulle nyde. Nah - Det måtte blive en rødvin. Ingen tvivl. Eller måske en rosé ? Og hvilken bog skulle hun læse? Det var da besværligt! Hun vente atter opmærksomheden imod manden og fuglen ved siden af sig. Tænk - Det havde hun aldrig troet: At hun skulle dele et træ med en mand der havde fået bank af en kvinde og hans kælefugl der åbenbart havde noget imod kvinder!

Kanismo Sanis

Kanismo Sanis

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 184 cm

Nichols 04.08.2009 22:31
Han Lo rogligt med da kvinden begyndte at grine da det jo var noget særpræget at høre.
''jeg fik ikke fortalt dem at kvinden var en frøken ved navn Katah fra en bjerglandsby i nord, hun hærvede min arbejdsgiver's borg sammen med nogle andre vildmænd..'' kom det så i en rolig men alvorlig tone fra ham, for lidt værdighed havde han vel selvom at det lød latterligt at få høvl af en kvinde.

Halsen føltes pluselig lidt tør og Kanismo rettede sig op, tog rygsækken afra ryggen og dyggede ned i den efter hans drikkeskind. efter et kort stykke tid fabdt han den frem, den var halv fuld og kølig som altid, med en fast bevægelse hev han proppen af halsen og tog en mindre tår af den, hvorefter han hældte noget ned i hans håndflade og rakte den til Sølvdjalen så den også ku drikke.
''tørstig?'' kom det roligt fra ham mens han rakte skindet op imod kvinden, mens han så op imod hende med et vendligt blik.
Alwyn

Alwyn

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 172 cm

Alwyn 04.08.2009 22:43
Hun løftede hånden til en venlig gestus. "Nej tak." svarede hun mildt og sænkede hovedet en smule. "Denne 'Katah' har jeg nu aldrig hørt om. En bjerglandsby, siger du. Hm."
Måske skulle man sende nogle styrker derop? Fyren her ser ikke svag ud, men hvis én kvinde er så stærk som han giver udtryk for ... Så kan de måske være nogle gode allierede. Og hvis de angreb borg?
"Deres arbejdsgivers borg, siger De? Og hvem er det så?"
Et eller andet sted ønskede hun at han ville sige 'Morgoth', trods det selvfølgelig ikke ville være en god ting. Det ville være sjovt - hylende morsomt faktisk, men langt fra en god ting.
Desuden ville hun gerne vide hvem der havde borge og hvem der ikke havde. Hvis der var en mand med en borg, og folk til at arbejde på den, så var de mulige fjender. Især hvis arbejderene på borgen var villige til at kæmpe for den! Det kunne blive et problem!

Kanismo Sanis

Kanismo Sanis

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 184 cm

Nichols 04.08.2009 22:53
''Samson er hans navn hvis de da kender ham...?han er ikke en af de vendligste i verden...men han betaler da for mit arbejde...'' kom det roligt mens han sænkede hånden med vandskindet ned til sig og tog endnu en tår af vandet, hvorefter han pressede corkproppen i halsen og lage den ned i rygsækken igen.
Han lændte sig afslappet op mod træet, han kunne ikke lige helt forstå hvad Sanmson havde med sagen at gøre, men for en sikkerheds skyld lagde han sin højre arm tæt imod hans sværd's skaft, og koncentrerede sig lidt med en befagelig tanke om hans mor's fisk som han fik dengang om aftenden.
et roligt suk kom fra ham mens han så afslappet op imod træets krone.
Alwyn

Alwyn

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 172 cm

Alwyn 04.08.2009 23:00
Hun missede med øjnene og smagte på navnet. Samson ... Samson. Jo! Det var vidst ham, Morgoth havde været ude at tale med. Hun var ikke så sikker, dog. Der var vel mange Samson'er.
"Jaså. Hvorfor dog arbejde for én der ikke værdsætter en? Hvorfor ikke arbejde for en der sætter pris på at arbejderne bliver banket og kommer til skade? Også selvom det er af kvinders værk."
Hun smilte og fniste ganske kort.
"Så hvorfor arbejder De for denne 'Samson', hr . . . ?" spurgte hun ganske roligt og drejede hovedet helt imod ham, så hun kunne få et godt blik på ham. Han stod med rank ryg og løftet hoved. Han havde holdning og lignede en der kunne slås. Men skindet kunne jo bedrage. Måske kunne han arbejde for hende? Hun havde brug for spioner . . . Hun smilte for sig selv. Var hun begyndt at samle folk til at arbejde for sig? Først elveren og nu denne herre? Det var da for galt!

Kanismo Sanis

Kanismo Sanis

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 184 cm

Nichols 04.08.2009 23:13
''Kanismo'' kom det fra ham da hun Sagde hr.
''jeg ved ikke rigtig hvorfor jeg egentlig arbejder der...men det skaffer mad og jeg har et rum at sove i...'' han var tavs i sin udtallelse.
Han havde tænkt på at forlade jobbet som vagt da han ikke brød sig om den måde pigerne blev brugt på derinde.
''jeg har kun at sige at der ikke har været andre mulige arbejdspladser for den lavere klasse...'' kom det bestemt fra ham, mens han rejste sig fra sin sidende stilling på den våde mudrede jord.
en let hoste kom frem fra ham, han havde någet at vende hovedet i en anden retning end hvor kvinden stod.
''om forladelse'' rømmede mens han hostede færdigt.
Roligt åndede han ind og vendte igen blikket imod kvinden.
Alwyn

Alwyn

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 172 cm

Alwyn 04.08.2009 23:20
Hun smilte skævt. Han virkede da umiddelbart som en flink fyr. Ærlig. God. Venlig. Han bad ligefrem om forladelse ved en lille hoste! Udentvivl var han da det pureste guld . . . Hvis det var den slags man ledte efter. Men det gjorde Alwyn ikke. Eller hvad? Denne knægt kunne da umuligt egne sig som en tilhænger af Mørket.
Hun hævede et øjenbryn, hvilket ikke kunne ses for hætten.
"Jaså. Man kan altid få et arbejde. Byvagt, måske. Kok, hvis du kan lave mad. Væbner for store krigere." hun smilte en anelse og skævede til fuglen. "Måske kan De endda få Deres kælefugl i form. Den ser mig lidt doven ud," påpegede hun og smilte en anelse.
"Og mit navn er Alwyn Flowerew, Kanismo." tilføjede hun selvsikkert.

Kanismo Sanis

Kanismo Sanis

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 184 cm

Nichols 04.08.2009 23:31
Han så ned på Sølvdjalen som sov en rolig søvn op af træet, hvilket han godt kunne forstå da den nok ikke var vant til at gå istedet for at flyve i dette vejr.
'' Kanismo Raknor Sanis er mit fulde navn..'' lød han bestemt som var han stolt af sit navn.
'' ja der er muligheder for almindelige krystallianere...men vi lavt rangerede har ikke skyggen af chance for at få bare et stald tjans hos en ridder...vi priser os lykkelige bare vi passer svin for en fattigbondekarl...kom det i et mindre stolt tonefald da han ikke brød sig om fødselsforskellen som hans familie var ramt af...
''så de må forstå at jeg er heldig med hvad jeg har...'' lød han med en usikkertone da han havde haft det noget bedre end hans far indtil vidre.
Alwyn

Alwyn

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 172 cm

Alwyn 04.08.2009 23:38
Alwyn betragtede ham indgående og tog et skridt tættere på ham, så hun stod helt op af ham. Han ville sikkert kunne dufte hendes parfumer, men det var nu egentlig også meningen - det var fra hendes side en lidt truende adfærd.
"Så du ligger i skidtet og du tør ikke kæmpe for at få noget bedre? Ynkeligt!" hvislede hun og bakkede væk fra ham. Han vendte halvt om halvt ryggen til ham og stirrede ud i regnen.
"Men ynkelige kujoner der ikke tør kæmpe for hvad de fortjener, skal vel heller ikke have de gode tjanser, når det kommer til arbejdet. Du vil for evigt være en lille hyrde dreng. Gør dog noget ved det, hvis du vil noget andet." brummede hun. Hun forsøgte at provokere ham. Måske for at teste ham. For at se hvad han var rustet til.
"Men du tør måske ikke kæmpe for det du tror på? Du er måske bange for at få beskidte negle?" hun hævede et øjenbryn, "Eller også er du bare bange for at skille dig ud."

Kanismo Sanis

Kanismo Sanis

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 184 cm

Nichols 04.08.2009 23:49
Kvinden nærmede sig ham og stod op beklageligvis for ham tæt op af ham, han trådte bevidst en halv meter tilbage da han ikke brød sig om at folk nærmede sig pluseligt ind mod ham.
''jeg ser nok ynkelig ud...og jeg er nok dum....men jeg er ikke træt af livet da de fleste som er imod ham, enten ikke kan stå på deres ben...eller dør....'' Han var bestemt i sin udtalelse..
''men tro mig jeg ville med glæde forlade mit arbejde hvis det ikke var for personlige årsager.....'' Han var blevet noget gnaven da han tænkte på sin lemlæstede far ude ved kysten, som bare lå og ventede på døden....Knurende blev knyttet så det kunne høres svagt, han ville helst ikke tale om dette emne mere, og kvindens tone fald brød han sig heller ikke om...men han holdte igen på sin vrede som der havde opsamlet sig igennem noget tid.
Alwyn

Alwyn

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 172 cm

Alwyn 05.08.2009 00:04
Hun lo pludselig. Ganske pludseligt. En perlende latter, ganske køn hvis den ikke var så afsindig ond.
"Du forstår slet ingenting. Hvis du vil op på rangstien, så må du give slip på de 'personlige årsager'. Så må du glemme at du er menneskelig og blot huske på at; det er din modstander også. Du forbliver et kravl, hvis det er det du tør være. I den verden vi lever i nu, er der ingen der tager hensyn til hvad DU synes og hvad DU føler. Du er din egen lykkes smed. Du skal ikke komme og tro at dit liv bliver bedre fordi du beder en aftenbøn hver dag og spiser dine grønsager. Vågn op, knægt. Hvis du har et dårligt arbejde og et dårligt liv, hvor du må tage imod bank, som egentlig slet ikke er adresseret dig, så må du mande dig op og se i øjnene, at du fortjener noget bedre. Gør du ikke det? Fortjener du ikke noget bedre end det du er nu?" spurgte hun og stirrede på ham med et gennemborende blik. Hvorfor var han så ynkelig ? Forstod han ikke hvad livet gik ud på? Forstod nogen det? Nej. Hun var om muligt den klogeste i Krystallandet - Hun var den eneste der fattede det hele.

Kanismo Sanis

Kanismo Sanis

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 184 cm

Nichols 05.08.2009 00:17
Han vendte blikket væk fra Alwyn, hun talte som vindenblæste...og halvdelen af det fik han ikke fat i da hun talte direkte imod ham.
''og af hvilke grunde skal det går ud over min familie...?'' kom det hviskende fra ham..
På en måde havde hun jo ret i hvad hun sagde...det tiltalte ham de ord som han forstod...man er sin egen lykkesmed....? han smagte lidt på ordet og fandt det brugbart i en langrække af hans mindre heldige dage.
''har dine ord hjulpet dem frøkken Alwyn? eftersom at de taler så godt om det..?'' kom det intreseret fra ham, mens han lage armene over kors og vendte sig i retning af regnvejret.
Alwyn

Alwyn

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 172 cm

Alwyn 05.08.2009 00:34
Alwyn slog ud med armene. "Om de har hjulpet mig? Kære dreng dog, jeg er om muligt den kvinde i landet med mest magt!" lo hun og tog et par skridt ud i regnen hvor hun drejede rundt om sig selv. Hun smilte for sig selv og vendte sig igen imod Kanismo.
"Kanismo, min kære dreng. Din familie skal selvfølgelig være i sikkerhed. Men husk nu på at dit liv er dit, og deres er deres. Nogle gange må man ofre noget. Så må du bare vælge om det skal være din familie der skal leve godt eller om det skal være dig. Det er spillereglerne. Men husk på at hvis der er spilleregler, så er der også måder at snyde på. Jeg ville foreslå at du fik en masse magt. Styrke. Fik denne Samson til at forstå at du er en værdig fjende. På den måde vil chancen for din families, ja, hvad ved jeg, frihed? være meget større! Er det ikke det du vil have? Frihed, magt og penge til dig og din familie?"

Kanismo Sanis

Kanismo Sanis

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 23 år

Højde / 184 cm

Nichols 05.08.2009 00:47
Han så imponeret mod Alwyn...var hun virkelig så mægtig som hun sagde...? og hendes ord var nærmest for gode til at vær sande...men som hun sagde så var der nok en chance for succes...og hvis han fik penge og magt...så ville hans familie nok kunne få mere ud af deres liv?
''Det lyder næsten for godt til at være sandt frøken Alwyn...vil de ha jeg kalder dem noget andet hvis de da har så meget magt som de siger..?'' han vendte ansigtet imod hende og så mindre undrende på hende da hun stod ude i regnen?
''Men da de ved så meget om deres fag...kan de så måske gi en uerfaren i faget et råd til at starte dette?'' han så imod hende med et roligt blik og et mindre smil på læben mens han udtalte sig i en sikker rolig tone.

Sølvdjalen vågnede og så sig omkring.
Den så ind imod Alwyn's øjne og fastholdte det for sig selv så den kunne se hvad hun var.
Alwyn

Alwyn

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 172 cm

Alwyn 05.08.2009 01:05
Hun smilte indgående til ham og rettede sig op. Hun lod hånden glide igennem hånden og gik tilbage under træet. Hun skubbede hætten ned og vendte blikket imod ham.
Hun rettede sig op og betragtede ham indgående. "Kald mig blot frøken Alwyn. Det kan jeg lide."
Hun bed sig i læben og forsøgte at slappe lidt af. Et eller andet sted havde hun det godt nu hvor han var blød-gjort. Hun skævede til ham og vendte sig helt imod ham.
"Nej, jeg har ingen råd til dig. Lev livet. Tag imod dine muligheder. Spil lidt for livet." sagde hun roligt. Hun hævede et øjenbryn af fuglen og stirrede den ind i øjnene. Mørke. Kulsort mørke.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lorgath , Krystal , Mee
Lige nu: 3 | I dag: 13