Witch Bitch 20.03.2011 15:49
Jath blev siddende på knæ ved siden af Kanismo. I det mindste var det tydeligt at han var i live, men hun brød sig ikke om at han var slået ud. Hun havde ikke rigtigt noget medicin på ham der kunne hjælpe, så hun sad bare med kluden på hans pande og håbede på at han snart ville vågne. Nichols 20.03.2011 18:34
Søvldjalen kom svævende hen over træerne og spotede kvinden fra før hænge over Kanismo, den blev arrig og dykkede ned imod kvinden med kløerne klar til at gribe hende i håret(?) den ville havde fat i et par sekkunder mens at den fløj over imod et træ længre hende og gøre sig klar til endnu et anngreb.Kanismo ligger forsat bevidstløs

Witch Bitch 23.03.2011 18:54
Jath blev siddende, og blev halvt opslugt af sine egne tanker, nu der ikke rigtigt skete noget. Derfor blev hun ekstra forskrækket da noget pludseligt havde fat i hendes hår. Hun skreg kort, og løftede den ene hånd op, mens den anden hånd fortsat holdt den fugtige klud på Kanismos pande. Hvad end der havde fat i hendes hår slap, og hun så op og opdagede sølvdjalen, og så irriteret efter den. Nichols 23.03.2011 19:07
Kanismo åbnenede besværligt øjnene og kløede sig lidt i dem, han var svimmel og kunne føle en hård banken i hoveddet. Det var ikke første gang han følte sådan, dog havde han aldrig før været selvforskyldt i sine skader før.Han lagde en albue under sin ryg og støttede sig let til den og kom op fra sin liggende position, da han fik noget vådt ned i revnen mellem halsen og hans trøje, det var noget koldt og klamt.
Da hørte han et mindre skrig fra venstre og så fuglen som lige havde sluppet Jath's hår.
''Nu stopper....du det der...!'' sagde han haltende og fortumlet til fuglen og lændte sig op af træet han var løbet ind i og fiskede kluden op fra trøjen.
''Jeg....bekla...ger....'' små stammede han og rakte kluden imod Jath.
Sølvdjalen forstod ikke hvad den havde gjort forkert og så undrende på Kanismo.

Witch Bitch 23.03.2011 19:31
Jath så på Kanismo da han endeligt vågnede. "Du skal ikke undskylde, men jeg tror altså du skal sætte dig ned," sagde hun og smilede roligt til ham. Hun så nervøst op på sølvdjalen før hun begyndte at lede efter noget i en af hende lærredsposer. Her fandt hun to små glasflasker, pakket ind i noget beskyttende papir. Hun rejste sig op, tog låget af den ene, og hældte noget tyktflydende, hvidt ud på to fingre. "Her, lad mig smøre det her på din pande. Det vil fjerne bulen og din hovedpine." Nichols 23.03.2011 20:37
Kanismo satte sig ned med ryggen op af træet og en hånd for panden, det var lidt pinligt for ham at havde slået sig selv ud foran en kvinde, men var der nu ikke så meget at gøre ved nu.han rejste hoveddet kort op og så hende tage noget tykt flyde ud på hendes hånd, eftersom at hun allerede havde gjort det klar var det ikke rigtig høfligt at sige nej tak, dog var han ikke helt sikker på hvordan han ville reagerer når hun berørte ham.
Søvldjalen lændte sig forover for at se hvad det var kvinden stod og roede med, i dens nysgerighed glemte den alt om balance og faldt på næbet under træet.

Witch Bitch 24.03.2011 14:32
Jath rykkede en smule tættere på. Hun vidste, at hun skulle være ekstra forsigtig med ham her. Med rolige bevægelser fjernede hun hans hånd fra panden(?) med sin frie hånd, og brugte den samme til at holde ham under hagen(?) for at vippe hans hoved en smule bagover. Med den anden hånd duppede hun forsigtigt salven på hans pande(?), og hvis hun lod ham gøre det ville der gå under et minut før hævelsen lagde sig, og smerten både indeni og uden på forsvandt. Nichols 24.03.2011 20:18
Kanismo rykkede sig lidt væk fra Jath da hun kom tættere på ham, han brød sig ikke om at være så nær på folk, skønt han havde delt sit telt med et utal af gæster så var han stadig ikke helt glad for nærkontakten.Han sukkede kort og rettede hoveddet op så Jath ikke behøvede at holde ham ved hagen, dog tog han hoveddet tilbage da hun berørte hans pande med den kolde væske.
Søvldjalen havde fået sig op og rystede sig lidt for at få jord af sig, hvorefter den gav sig til at rense sig.

Witch Bitch 26.03.2011 09:44
Jath ignorerede Kanismos reaktion ved hendes berøring. Den var trods alt mildere end hun havde regnet med. Salven smurte hun forsigtigt på hans pande, og sørgede omhyggeligt for hun at røre ham med de to fingre. Så lænede hun sig lidt væk igen. "Værsgo'," sagde hun og smilede venligt. "Så skulle der ikke gå så lang tid før det hjælper. Din bule er allerede ved at forsvinde." Det var dyrt stads, men hun brød sig ikke om at folk kom til skade. Nichols 28.03.2011 18:40
Kanismo bevæger stille hans hånd til panden hvor bulen havde været. Det var en mærkelig fornæmmelse han havde fået i hoveddet, han føldte stadig en mindre pinen i hjernen, men han følte sig også lettere sløv. ''Fik du... cremen...fra en...ældre dame..?'' spurgte små stammende og rejste sig fra sin sidene stilling, han var ikke meget for at Jath havde brugt denne cream men han ville ikke være uhøflig og sige det.

Witch Bitch 28.03.2011 18:59
Jath smilede, idet hun puttede proppen på flasken og lagde den ned igen. Det var tydeligt at han ikke stolede på hende, men Jath var skam til at stole på. Der var ingen skadende virkning på salven, kun lindrende og let healende. "Nej, jeg har ikke fået den af nogen gammel dame. Jeg har købt den af en kyndig. Den var ret så dyr, og jeg har selv brugt den et par gange." Hun håbede på at kunne overbevise ham om at det var helt okay. 'Ret så dyr' var noget af en underdrivelse. Den havde været ekstremt dyr, men helt klart det værd da hun havde haft allermest brug for den. Hun blev siddende lidt på knæ, og vidste ikke rigtigt hvad hun skulle gøre, så bare efter ham. Nichols 28.03.2011 20:49
Kanismo kom op at stå dog stadig med hoveddet i retning af jorden, han rejste det op og nikkede acceptabelt.''Sku...lle vi komme ti...tilbage til...lejren så..'' stammede han og så efter det træ han havde fældet for at orienterer sig for området, han så det og gik sydvest til lejren, intet var fjernet bortset fra kødet fra haren som fuglen havde spist. Han små grinte over fuglen og satte sig afslappet på jorden foran bålet.
Sølvdjalen var kommet tilbage til lejren før de to andre, dette udnyttede den ved at spise det sidste kød som var på pindene, hvorefter den fløj op på sin gren og lod som om den intet havde gjort.

Witch Bitch 29.03.2011 11:12
Jath kiggede på Kanismo og nikkede. Jo, hvis du stadig vil have mig der... tænkte hun, idet hun rejste sig op, men sagde det ikke højt. Hun var ikke sikker på om han egentligt ville have selskab, og det virkede stadig ikke som om han helt stolede på hende. Men alligevel fulgte hun med, og satte sig ved bålet godt en meter fra Kanismo. Hendes blik var for det meste rettet mod fuglen. Den stolede hun ikke på, nej. Hun havde en mistanke om at denne kunne finde på at angribe igen når som helst. Havde det ikke været fordi det var Kanismos fugl, så havde hun nok 'forsvaret' sig med sin dolk næste gang. Normalt gjorde hun ikke dyr unødvendigt fortræd, men den havde ikke ligefrem været særligt venlig. Nichols 29.03.2011 13:10
Kanismo stirrede ind i flammerne, ild var nu et smukt syn under kontrol. Han bevægede kort øjnene hen mod Jath uden at bevæge hoveddet. Det så ud om at noget pinte hende?''Hvor...kommer du så...fra?'' spurgte han med en direkte stemmeme og tippede sit hoved lidt så han bedre kunne se hende. Han havde nok været asocial men sådan var han nu beklageligvis af og til.
Bålet brændte flot og varmede godt
Måske skulle han snart åbne lidt op for sig? måske skulle han snart vise hende hans evner?

Witch Bitch 29.03.2011 17:49
Jath så ind i bålet, og blev næsten helt opslugt af det, men vendte blikket mod Kanismo da han snakkede til hende. Han var nu lidt forvirrende. Nogen gange virkede det som om han gerne ville snakke, andre gange som om han ville ønske hun havde holdt sig væk."Jeg kommer fra en landsby et eller andet sted i Krystallandet." Helt ærligt kunne hun ikke huske hvor. Hendes stedsans var ret elendig, så da hun var rejst derfra glemte hun alt om hvilken retning hun gik. "Lige nu bor jeg ingen steder, eller alle steder. Jeg rejser bare rundt," afsluttede hun med et svagt smil. Jo, hun var nu glad for sin tilværelse for det meste. "Hvad med dig selv?"
Nichols 29.03.2011 18:10
Kanismo vendte hoveddet kort ind imod ilden. Han kom til at tænke på sin far igen, den gamle mand som ikke længere kunne tjene til sit daglige brød.''Jeg kommer fra en fisker familie som går langs kysterne.....'' sagde han stille og så kort hen imod Jath.
Han burde havde vidst at hans spørgsmål ville blive kastet tilbage imod ham selv. han var ikke helt så meget for det men han kunne lige så godt være venlig som Jath havde været imod ham.
''jeg bor der hvor jeg slår mit telt op....'' forsatte han og pegede hen imod telt åbningen. ''og jeg plejer somregel altid at møde forskellige folk på min vej'' forsatte han i en rolig tone og lage ikke mærke til at han ikke haltede i sin stemme.

Witch Bitch 30.03.2011 07:29
Jath betragtede Kanismo imens han forklarede, og det virkede som om han slappede en smule mere af nu. Gad vide hvad der havde gjort forskellen? Det var egentligt lige meget, bare rart hvis han faldt mere ned på jorden. Der var igen grund til at være nervøs omkring en som Jath.Hun så hen på hans telt da han pegede på det. "Jeg beklager at have forstyrret dig ved dit hjem, så," sagde hun med et smil. Så han rejste altså rundt, ligesom hun gjorde. Det var nok ikke så mærkeligt at de aldrig havde stødt på hinanden før, Krystallandet var jo stort.
Nichols 30.03.2011 09:24
Han tænkte lidt mere på sit barndomshjem, hans mor som kunne lave fisk på mange forskellige måder, hans far som stædigt traskede med når de var på farten, manden havde skam ikke mistet sin moral på grund af hans manglende ben, hans søster, hun plejede at beundre Kanismo for at fange større fisk end hende selv og hun elskede de historier han fortalte efter hans første arbejde hos sin onkel.Kanismo stirrede ind i bålet mens han tænkte på minderne og vågnede da Jath beklagede at hun forstyrede ham ved hans hjem.
''Gør....skam ikke...noget'' sagde han igen haltende, kvinder var stadig svære at tale med for ham. ''Jeg er vandt....til fremmede der kommer....forbi'' forsatte han og forsøgte at smile vendligt men det endte med et fjollet ansigts udtryk som han hurtigt tørte væk.

Witch Bitch 30.03.2011 09:56
Jath vidste egentligt stadig ikke om hun burde være der eller ej. Var det af ren venlighed at han lod hende sidde med ved bålet, eller ville han rent faktisk gerne have lidt selskab? Hun vidste bare ikke helt hvordan hun skulle finde ud af det. Egentligt ville hun helst blive siddende. Vant til fremmede der kommer forbi... Hun kunne ikke lade være med at smile af det. Han virkede ikke særligt vant til det, men det kunne jo være at han ikke var nær så vant til fremmede kvinder. Hun grinede lidt af hans fjollede ansigtsudtryk, selvom det dog hurtigt forsvandt, og så undersøgende på ham.
Nichols 30.03.2011 11:33
Han ville inderligt gerne vise at han nød selvskabet, men han var bu beklageligvis den generte type. Han forstod ikke hvordan det var sket? før var han den åben over for alle, og lidt ekstra overfor piger. Måske havde det noget at gøre med den nordiske kvinde som lemlæstede hans ribben? kunne være hun havde noget at gøre med det.''Du....spurgte mig....om jeg havde magiske.... evner..? ikke?'' sagde han roligt og så neutralt imod Jath.
(Kort sry XC)

Chatboks
IC-chat▽
Krystallandet