"
Selvfølgelig gør hun det! - Du skulle have set hvor sur hun blev, da byvagterne kom ind i bordelhuset, fordi manden - ham jeg fortalte dig om før, åbenbart var lidt på kanten med loven. Men reglen er, ingen byvagter i uniform og på arbejde i bordelhuset. Hvordan hun har formået at lave den aftale, er mig stadig en gåde." grinede hun, og løftede imponeret sit øjenbryn, da hun så hvilken fart at Fabian begyndte at støvle sovs og kartofler indenbords. Det var jo lige før hun blev bekymret, at han ikke fik nok mad. Men så igen, hun havde også spist lidt ekstra, de første par dage lige efter hun var flyttet ind. Tanken om at hun ikke ville kunne spise sådan for altid, havde stadig ligget tungt i hende, før det var gået op for Sif at dette var hendes liv nu.
"
Jamen så lad os rykke ind i stuen." sagde hun med et smil og rejste sig op, hun gik hen til den anden dør og åbnede den. "
Vi er færdig nu Pil, du må meget gerne rydde af - og det vi ikke fik spist, er i selvfølgelig mere end velkommen til at dele mellem hinanden, nede i køkkenet." sagde hun, kvinden kom med et stort smil og nejede. "
Er der ellers noget frøkenen ønsker?" - "Ja hvis der er mulighed for at komme med noget mere vin, og noget af den fantastiske krydderkage du lavede forleden, så ville jeg være meget glad." Pil nikkede med et endnu større smil, det var ganske tydeligt hvordan den unge kvinde ikke var vant til at blive talt til så ofte. "
Selvfølgelig, det skal se om ganske få øjeblikke."
Da udvekslingen var færdig mellem de to, vente hun sig mod Fabian - tog sin eget glas og vinflasken. Lagde sin arm ind i hans - "
Så!" grinede hun, og trak ham tilbage mod stuen de havde siddet i før.