Kærlighed på langfart

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 02.11.2018 18:22
Gad hvide hvordan det ville være bare at kunne drage ud i verden, og lære fra alle andre omkring en? Det måtte være så spændende synes Shila, der var ganske fascineret af alt hvad han fortalte om sine rejser, og formegentligt kunne høre den samme historie om og om igen.

”Åh det må være så spænde sådan at drage rundt og møde nye mennesker”

Shila smilede helt drømmende ved tanken, hvis bare man havde penge og mod nok til at gøre sådan noget. Men det lå nok ikke lige i Shilas kort at hun skulle ud på eventyr. Det var vel også på tide at hun begyndte at kigge sig om efter en mand, hun ville gerne have børn, og hun skulle nok lede længe efter en der ville gifte sig med hende, hendes ryg taget i betragtning.

”Det må da være rart at have så meget familie”

Om end Shila ikke så sin familie, så savnede hun den rigtig meget, hun havde bare måtte indse at deres snæversynedehed var ved at kvæle hendes personlighed fuldkommen.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 02.11.2018 19:22
“Ja, det er det. De fleste mennesker er flinke nok, men... Ja, der er jo også dæmoner og vampyrer” Svarede han lidt mere alvorligt “Dem med et ondt sind har det med at... sløve mit arbejde lidt”. Det var langt fra lutter lagkage at rejse rundt alene. Man var for det første et nemt offer for både banditter og alle mulige væsner, men for det meste var det ret stille, og de fleste man mødte var enten uinteresserede i at hjælpe til med lidt mad, eller også var de glade for at kunne hjælpe. Shila måtte egentlig have rejst lidt selv, hvis hun var flyttet hjemmefra med hendes tidligere forelskelse... Selmy tænkte lidt over, hvor vild en beslutning det måtte have været. Enten var det meget dårlige forældre, eller også havde charmøren have haft fantastiske manipuleringsevner. Måske havde hun bare været ung og naiv. 

Hendes kommentar om, at det måtte være dejligt at have meget familie, havde han hørt før. Trods at alle mennesker på en eller anden måde havde meget familie, var det ikke alle, der forstod at holde familien samlet, ligesom Kiefer familien. Selmys forældre havde kun ham og Ceelia, så det var forventet af dem, at de begge fik mange børn, og alligevel lå det største pres på Selmys skuldre, fordi han også skulle sørge for at få en søn. 

Selmy kunne ikke lide, når hans tanker mindede ham om hvor travlt han havde. Alle de forventninger der var ham stillet, var nok en af de grunde til, at han havde haft så travlt med at stikke af fra Dianthos med sit store projekt.

“Ok ja. Men det er nu mest bare min mor, far og min storesøster” Svarede han og lyste lidt op, når han nævnte dem. Han ville dog ikke prale over for hende, da han jo kunne fornemme, at hun ikke var på god fod med hendes forældre “Du regner ikke med at se din familie igen?”.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 02.11.2018 19:37
Shila hang på hvert et ord Selmy fortalte om hans rejse, og om de mere farlige situationer, hun absolut elskede at høre om andres rejser, og deres eventyr. Det var næsten som om Shila selv befandt sig ude i en mørk skov om natten, omgivet af fare der ikke kunne ses med det blotte øje.
Selmys spørgsmål om Shilas familie kom midlertidigt bag på hende, det var sjældent folk spurgte ind til hvor hun kom fra, de fleste forventede bare at hun tog hjem og besøgte sin familie en gang i mellem, eller at de var døde. Det var den lette udvej for folk, i stedet for at tænke på hende som en forældreløs pige der var stukket af hjemmefra.

”Nej ikke rigtig. De… De vil meget gerne have at jeg bare arbejder på gården og gifter mig med en mand min far har valgt til mig”

Shila kiggede lidt væk, det var jo ikke unormalt for en pige i hendes situation at arbejde og blive giftet væk for familiens bedste, men hun havde altid drømt om en kærlig mand, og et lykkeligt hjem hvor hun kunne have tid til deres børn.

”De forstår ikke at jeg gerne vil gifte mig af kærlighed”

Mumlede hun svagt bagefter. Det havde altid været en ide hendes familie fandt tåbelig. Ingen giftede sig for kærlighed, alt handlede om social status og intriger, og kærlighed var alligevel bare en flygtig ungdoms ide syntes de. Men Shila havde altid fundet tanken om kærlighed meget smuk, og da muligheden bød sig greb hun den med begge hænder, også selvom det betød hun ikke kunne se sin familie.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 02.11.2018 20:32

Selmy skrabede i bunden af skålen med træskeen, og fik den sidste grød indenbords. Han kiggede på hende med forbavselse i de grå øjne. Det var dog ikke ualmindeligt for ham at høre, at hun ikke havde frit valg. Det var de færreste der fik den mulighed, men det var begyndt at blive mere normalt at lade børnene have noget at skulle have sagt. Selmy selv havde selv fået frie tøjler, men i sidste ende kunne hans forældre til hver en tid afvise den kvinde han tog med hjem. En kvinde, der havde været gift før, eller en af anden race, ville nok ikke blive godkendt. 

“Årh ja... Det kan jeg godt forstå. Mine forældre blev ført sammen og de er som dag og nat... Men de elsker vist hinanden” Svarede han og så tænksomt op i loftet. Gjorde de mon egentlig det, eller var det bare fordi de havde accepteret deres skæbne? Det var egentlig mærkeligt at de kun havde fået de to børn...

“...Det står mig frit for at finde en brud, men...” Tilføjede han tænksomt og smilte ikke, trods hvor heldig han egentlig var “Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg kommer ind på kvinder. Altså... hvad skal man lige snakke om?” Lige i Selmys tilfælde havde det været lettere, hvis hans forældre havde fundet en pige til ham. Han skulle nok gøre sin pligt som ægtemand og elske og ære hende, uanset hvem det var. Han var trods alt god og kærlig som person. Dog krævede det så bare, at den kvinde han blev gift med, ikke afviste ham, for så ville han ikke vide, hvad han skulle gøre.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 02.11.2018 20:43
Shila lagde hoved let på skrå, hvordan kunne han have svært ved at komme ind på kvinder, han var både køn og venlig han måtte da nærmest være omsværmet af kvinder i hendes verden.  Derudover det det heller ikke gået Shila helt forbi at han var fra en familie med noget flere penge end Shilas egen familie, og det måtte da vel også have en vis tiltrækningskræft på diverse hunkønsvæsner.

” Åh. Hvis jeg snakker med nogens nakker vi meget om kjoler”

En gang i mellem skete det da at en af pigerne fra landsbyen snakkede lidt med Shila, og før alt det med Benjamin skete havde hun haft flere gode veninder. Kjoler var et ofte diskuteret mene, og sko. Nogen gange snakkede de også om mænd, men på det tidspunkt havde Shila næsten været sikker på hvem hun elskede, så det havde ikke været det hun snakkede mest med de andre piger om. Alligevel rødmede hun lidt da hun sagde det, det lød så bernalt at snakke om kjoler, som om man kun var overfladisk. Men på mange måder var det et af de eneste spændende emner der havde været i sådan en lille landsby som denne.

”men jeg tror ikke kjoler måske er et emne der interesserer dig så meget”

Shila grinte lidt forsigtigt. Hun havde lidt svært ved at forestille sig Selmy side og diskutere om blå eller grøn var den farve der passede en ung kvinde bedst. Eller hvilken type udskæring ens krave skulle være.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 02.11.2018 21:45

Selmy trak hånden til munden og undslap en latter. “Virkelig?”. Altså det var ingen overraskelse, at det kunne være et populært emne for piger. Kvinders kjoler var dog interessante nok at tale om, selv blandt mandfolk, men hvor meget var der egentlig at tale om? Selmy havde tidligere været glad for at pynte sig selv med pænt tøj og sko, i en sådan grad, at han overgik sin søster. Den dyre vane havde han dog lagt bag sig, nu hvor han rejste rundt i Krystallandet. Nu skulle pengene gå til mad og hest. 

“Du ville blive overrasket, hvis du vidste hvad jeg interesserer mig for” Svarede han hemmelighedsfuldt og gav hende et smil “Men altså... Man skulle tro at piger kunne lide blomster, men de er ikke interesseret i at høre om mine”.

Det var lidt sørgeligt at være så åben omkring hvor uinteressant andre havde fundet ham og hans arbejde. Men Selmy var nok bare ikke manden for hvem som helst. Mange kvinder ønskede overraskende nok en mand, der på en eller anden måde kunne give dem modstand og være en ‘rigtig’ mand, der helst skulle arbejde med musklerne frem for hjernen.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 02.11.2018 21:58
Shila kikkede overrasket på Selmy Hun havde aldrig mødt en mand der interesserede sig for kjoler, men interesserne var vel også lidt anderledes på landet end de var i byen. Hun kunne dog ikke lade vær med at smile af ham over det.

”Jeg tror godt kvinder kan li at blive sammenlignet med blomster?”

Shila vidste ikke helt om det var sandt, men hun var selv blevet glad for komplimenter da hun havde fået dem, så mon ikke det også gjaldt alle andre. En af hendes barndomsveninder havde en gang fået et brev fra en dreng der havde sagt hun var smuk som en rose, så der måtte vel være noget om det. Shila tilføjede lidt forsigtigt:

”Alle dem jeg kender kan i hvert fald godt li at få af vide de er smukke”
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 02.11.2018 22:34

Han rødmede lidt ved tanken om, at skulle kalde hende for en blomst. Han havde dog tidligere i går sammenlignet hende med hvad han kunne forestille sig, en engel så ud. Det var fristende at kalde hende smuk, nu hvor det løs som om, at de kun var noget hendes bekendtskaber oplevede. 

I stedet holdt han det tilbage. De var lige blevet gode venner igen, oven på hans undskyldning. Han skulle jo heller ikke tage hendes gæstfrihed for gode. Desuden ville det også være synd for hende, at give hende en forventning om, at det kunne blive til mere. Det var ham slet ikke tilladt at lægge op til noget, udenfor ægteskabet, og det var også derfor det var så svært for ham, at komme ind på kvinder, og lære dem at kende.

“Har du virkelig ingen bejlere herude?” Spurgte han hende i frygt for at virke upassende “Det vedkommer selvfølgelig ikke mig... Men... På trods af dit rygte, så må der da være andre rejsende end mig, der er kommet til din kro”.  

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 02.11.2018 22:50
Shila kiggede lidt forundret på ham over hans sære spørgsmål, men det foregik vel lidt anderledes i hans kræse end det gjorde her ude på landet. Der var ikke noget med fester, og lange gåture i parken, det var mere hvem der lige fald en i øje når man gik på gaden, eller var halvfuld på kroen, så der blev vist ikke rigtig bejlet til nogen. Af hvad Shila havde forstået var det mest sådan noget med at når en fyr havde haft tungen tilstrækkelig meget nede i halsen på en kvinde så besluttede deres fædre sig for at det var ved at være på tide de blev gift. Eller også så blev fremmede mennesker bare gift fordi det havde deres forældre besluttet var en god ide.
Men det var også lidt sødt at han troede de blev overrendt af gæster her i byen. Selmy var den første gæst i 3 måneder, hvis ikke mere, og de gæster der kom her, var tit udslidte jagere der sikkert var flinke nok, men ikke lige fangede Shilas interesse.

”Nej vi har sjældent gæster der kommer udenbys fra, g jeg har for travlt på kroen til at bruge meget tid sammen med de andre fra byen. Men en gang i mellem når jeg har fri prøver jeg at være med”

Det var ikke ligefrem fordi Shila var super velkommen, men de var på den anden side heller ikke så uhøflige at de sagde hun skulle gå. En gang i mellem snakkede de endda også med hende når hun blev fuld nok.

Selmy

Selmy

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 03.11.2018 08:08

Der måtte være noget specielt over, at Selmy var kommet. Det var nok derfor han havde fået den ære, at få Shilas fulde opmærksomhed under sit ophold. Havde hun blot boet i Dianthos, ville der allerede være nogen, der havde gjort kur på hende, for der foregik der nærmest et ræs om at få fat på de smukkeste eller bedst stillede kvinder. Selmy blev klar over, at Shila kun var ledig på grund af disse særlige omstændigheder med hendes arbejde og hendes forfærdelige ry, og at det kun var et spørgsmål om tid, før tilfældighederne slog til, og en anden kom i vejen for ham. Han måtte på en eller anden måde give hende et tilbud, før han tog videre... Bare tanken alene føltes så... så grænseoverskridende. Og det ville jo binde dem for livet. Og ville han være i stand til at gøre hende lykkelig? 

Selmy kunne ikke bare sidde her ved et bord og gøre forretning med hende. Det lod ikke til at være den rigtige måde at gøre tingene på, når nu at Shila var så romantisk og drømmende... Men det var ikke fordi han kunne invitere hende med ud til et smukt sted, for det regnede og tordnede.

Det var tydeligt, når Selmy blev opslugt af egne tanker. Hans øjne afslørede ofte en del, samtidigt med, at han hurtigt kunne blive fraværende, og pludselig komme tilbage til den virkelige verden igen.

“På baggrund af hvad du har fortalt mig...” Begyndte han eftertænksomt, som om han stadig tvivlede på sine ord “Du spilder din tid her... Du ved.... Din dyrebare unge tid.” Det kunne nok lyde lidt hårdt, når Selmy stillede det sådan op, men der var jo en sandhed i, at kvinder ville få det sværere i takt med at de blev ældre, imens mænd havde det nemt hele vejen igennem, så længe de havde penge på lommen. Det var dog slet ikke sådan Selmy ville have ordene ud. “Hvis du en dag vil væk, så vil jeg gerne hjælpe”.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 03.11.2018 08:52
Det virkede som om Selmy var på vej ind i sin egen lille verden, så Shila sad bare tålmodigt og kiggede på ham. Hun vidste ikke helt hvad hun skulle gøre af sig selv, og til sidst endte det med at hun sad og pillede lidt ved sit forklæde der havde en løs tråd.
Da Selmy begyndte at tale igen var Shila næsten helt bange for at han ville sige noget grimt, så længe havde han været i sin egen verden. Men det endte med ikke at være så slemt. Og han ville endda hjælpe hende med at komme væk herfra. Kunne hun nu også det? Kroen havde jo brug for hende, og de havde været så flinke ved hende. Shila kunne jo dårligt augmentere imod at hun ikke spildte sin tid her i byen. Selvom det ville have været rart hvis det ikke var sådan, så havde hun jo selv lidt givet op på at finde en mand her i byen.
Men hvad ville hun lave i en ny by, det var jo ikke sikkert hun kunne få arbejde, og hvad vis det arbejde hun kunne få ikke betalte særlig mange penge. Hun skulle også finde ud af hvor hun kunne bo. Men hun havde jo klaret det før, så måske kunne hun godt klare det igen?

”Jeg… Jeg ved ikke. Hvor skulle jeg dog tage hen?”

Shila var meget i tvivl, noget der tydeligt afspejlede sig i hendes stemme, og urolige øjne. På den ene side ville hun jo gerne væk til et sted hvor hun ikke blev stemplet, og på den anden side var det også skræmmende at rejse væk fra alt det hun kendte.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 04.11.2018 09:20

Uroen i hendes øjne, der kom så snart han havde sagt, at hun spildte sin tid her, var tydelig. Han havde måske gået over stregen. I sidste ende var det jo kun hende selv, der skulle finde ud af, hvor hun skulle være, men hun så også ganske ung ud, og unge mennesker havde brug for vejledning. 

Han rystede på hovedet og smilte, for at betrygge hende lidt. “Altså det er jo kun min mening...” Svarede han “Det er jo dit liv, og du bor jo ikke hos dine forældre. Så du kan vel egentlig gøre hvad du vil”. Han vidste godt, at hun egentlig ikke bare kunne skride fra stedet her og nu. Hun skulle jo først tjene penge nok, og der var ingen sikkerhed i, at hun kunne finde arbejde ved nogen kro. Hendes held ville nok være størst i Medanien, da der var mange kroer, men der var der også mange mennesker, som også ville have stillingen.

Egentlig når Selmy kiggede på pigen, synes han det var synd at hun skulle arbejde så meget. Det ville klæde hende bedre at sidde i hans stue og strikke eller hækle til deres mange, mange børn. Ej! nu måtte han holde op med de tankebaner. Han ville unde ingen omstændigheder kunne give hende hvad hun drømte om... Et liv med ham ville være et liv i isolation, sammen med de andre kedelige, fine damer i Dianthos.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 04.11.2018 19:39
Shila behøvedes måske ikke tænke så meget over det, Selmy var formegentligt hendes eneste billet ud af byen, og et sted hen hvor hun kunne finde en mand, og et bedre liv. Måske kunne hun have samlet lidt penge sammen til han kom tilbage, nogen aftner fik hun lidt drikke penge, og dem kunne hun jo godt gemme. Ingen af hendes to kjoler var meget slidt, og hendes sko kunne nok godt holde lidt endnu, så det var ikke helt umuligt at hun godt kunne have lidt penge på hånden.

”Nej du har ret, jeg får ikke meget ud af at blive her”

Det var en trist tanke, Shila var kommet hertil med alle sine håb og drømme om en lykkelig fremtid, men hun var ikke kommet spor tættere på den. Nervøst bed hun lidt i sin underlæbe, men hun havde besluttet sig, det var nok bedst at komme herfra, mens hun stadig var ung nok til at finde lykken.

”Jeg kunne godt være klar til at rejse hvis du kom forbi på tilbagevejen. Hvis du altså er sikker på du vil have mig med?”

Shila kiggede forsigtigt på ham, det kunne jo være han havde om bestemt sig. Det var også meget at have hende med på slæb, så hun kunne godt forstå hvis han alligevel ikke ville ha hende med.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 05.11.2018 12:51
Han kunne velsagtens have nået at trække tilbuddet tilbage, men når nu hvor hun lod til at ville med ham så hurtigt, kunne han selvfølgelig ikke sige nej. Desuden ville det blive hyggeligt med en rejsekammerat, og han ville kunne vise hende hvordan han arbejdede i praksis, selvom der nok ikke var meget nyt at se på tilbagevejen. 

“Naturligvis” Svarede han og smilte oprigtigt “Jeg skal nok komme forbi og hente dig. Jeg ved dog ikke hvornår jeg kommer hjem fra Nordvik eller Dragorn, men jeg skal nok lade dig pakke og sige farvel. Jeg har ikke travlt”.  

At rejse sammen med en kvinde, kunne måske give udfordringer på grund af hans blufærdighed. Der var også visse religiøse regler, han var nødt til at overholde, når de skulle sove. Han ville for eksempel ikke kunne sove inde i teltet mens hun var der, men han ville nok også holde vagt...  

Måske kunne han nå at vise hende Dianthos? Dianthos’ byliv var enten noget der tiltalte en, eller også foragtede man det. Det var ikke alle der kunne klare alle de mennesker, der var samlet på et sted, med mindre man ligesom Selmy var født og opvokset der. Herude på landet var der dejligt stille, men måske lidt for stille til hans smag.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 06.11.2018 09:43
Shila kunne have kravlet på taget af glæde over at han virkelig ville have hende med. Det ville blive en hel ny fremtid for hende, og nu hvor hun havde besluttet sig for at hun skulle af sted, var det næsten ulideligt at skulle vente på det.

”Jeg skal nok lade vær med at være besværlig på turen”

Lovede hun dog alligevel. Det var længe siden hun sidst rigtig havde været uden for byen, men hun havde jo været på rejse før, så hun kunne vel klare det igen uden at brokke sig alt for meget.
Før Shila selv vidste at hun havde gjort det, var hun sprunget op af stolen og havde slået armene om Selmy i bar glæde over at hun virkelig kunne komme herfra.
Der gik dog ikke længe for det gik og for hende hvad hun havde gjort, og hun lettere akavet træk sig tilbage fra ham, og dumpede ned på stolen igen, med øjnene rettet mod hendes hænder, der nervøst pillede ved en tråd i hendes forklæde.

”undskyld, det skulle jeg ikke have gjort”

Det var ganske længe siden ellers at Shila havde mistet så meget kontrol over hendes følelser at hun spontant havde krammet nogen, men det var selvfølgelig også længe siden at hun havde oplevet noget der var værd at blive så glad over.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 06.11.2018 12:24
Selmy kunne ikke forestille sig, at hun skulle kunne blive besværlig. Hun ville nok gøre turen mere spændende, da han nu havde en at snakke med. Og hun var blid og snaksaglig på et niveau, hvor det ikke var for meget. Han smilte og delte hendes begejstring, men han nåede slet ikke at sige noget, før hun pludselig var ovre ham og omfavnede ham med armene. Det virkede så voldsomt, fordi de på intet tidspunkt havde haft fysisk kontakt før nu, og det fik ham til at blusse op i kinderne, fordi han slet ikke vidste, hvor han skulle placere sine hænder.  

Han skubbede hende ikke væk, men han nåede heller ikke at gengælde knuset, for hun var hurtigt væk igen. Hun virkede så forlegen over det, og det gjorde det ikke mindre forlegent for ham selv. Selmy rømmede sig og søgte bort med blikket, men han så ikke vred ud. Han var skam glad for, at en pige som Shila kunne blive så glad for at ville tilbringe flere dage sammen med ham. 

“Årh, det skal du ikke tænke på” Sagde han med et snert af nervøsitet i stemmen. Han rettede lidt på kraven til sin dublet. Han kiggede endelig på hende igen og smilte, før han rejste sig “Tak for morgenmad. Nu kan jeg vist arbejde videre”.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 06.11.2018 16:14
Shila var ganske tilfreds med at Selmy ikke ligefrem virkede til at hade hende efter hun havde krammet ham. Men hun havde også opholdt ham længe nu, og han havde jo vigtigere ting at tage sig til end at side her og snakke.

”Åh ja selvfølgelig. Du siger bare til hvis der er noget du skal bruge”

Shila selv måtte også hellere begynde at komme i gang med det hun skulle nå i dag. Selmy ville sikkert også gerne have med igen i aften. Og gulvet trængte også til at blive vasket. Shila næstens prang op for at gå i gang med at ryde væk efter morgenmaden, der var meget der skulle nås. Og hun skulle gerne blive færdig med det inden i aften.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 06.11.2018 16:42
“Tak Shila, det skal jeg nok. Hvad med lidt te?” Svarede han, stadig helt pinlig berørt fra før. Han formåede dog at give hende et venligt smil, før han skyndte sig op for at hente sine ting. Han havde jo ødelagt en af skitserne dagen før, fordi han ikke kunne koncentrere sig, og derfor fik lavet noget værre blækrod. Han skulle tegne den ene side til bogen helt op, men nu hvor det alligevel regnede, og han havde et bord og stearinlys, skulle han nu nok kunne få det fikset hurtigt.

Han kom ned i stuen og arbejdede løs på sit projekt. Henover frokosttid holdt regnen op med at falde, og himlen udenfor begyndte at lysne sig. Selvom der nok kunne komme regn igen, var der ikke umiddelbart tegn på, at den ville fortsætte. Det var vist på tide at han kom afsted, så han endelig kunne få Nordvik og Dragorn at se. Og så kunne han jo også se frem til, at skulle have Shila med sig på sin hjemrejse. Hvis Dianthos ikke var noget for hende, ville han ikke have noget imod, at tale for hendes sag, og sørge for lidt arbejde i en landsby udenfor. Hvem ville ikke unde hende, en smuk, næsten forældreløs pige et arbejde?

Han kom ned igen, med rejsetøjet på og godt pakket til med tasker og ting, som han skulle ud og læsse på hesten. Han stillede sig ved bardisken og ringede på klokken. Han var klar til at sige farvel og betale for overnatningen og selvfølgelig for al maden og brændevinen. Han vidste ikke hvor mange krystaller det ville koste, men det burde ikke være noget, han ikke kunne klare.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 06.11.2018 18:24
Shila skyndte sig i gang med at tilberede te til Selmy, for derefter at bringe det til ham. Hurtigt derefter forsvandt hun i gang med sine andre pligter, såsom at holde rent ude i baglokalet. Noget hun var travlt beskæftiget med da klokken ringede ude foran. Helt forbavsede tittede hun hoved ud, og da hun så det var Selmy skyndte hun sig helt ud til ham. Hendes hår der i løbet af arbejdet var begyndt at udflette sg selv igen, skubbede hun hurtigt om bag øren
Et hurtigt kig på Selmy gjorde det ret let for Shila at konkludere at han var på vej afsted igen. Hvilket vel ikke var så mærkeligt nu det var holdt op med at regne.

”åh du tager afsted allerede?”
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 06.11.2018 19:27

Han håbede ikke hun var skuffet. Men han skyndte sig trods alt også for hendes skyld, så hun kunne komme i gang med sit nye liv noget før. Hun ville trods alt skulle vente en del tid, før han vente tilbage, og der kunne hun sagtens nå at opsige sit arbejde og sige farvel til dem omkring hende. 

Han nikkede og smilte til hende. “Ja. Jeg er meget tilfreds med mit ophold her. Men... Jeg er desværre bagud, og min familie bliver bekymrede, hvis ikke jeg vender hjem, inden måneden er omme” Svarede han, og løsnede sin pung fra sit bælte. Pungens størrelse afslørede, at den var fyldt halvt op, og Isaris sol og måne symbol, syet ind i læderet med guldtråd, afslørede også, at han var religiøs. “Men vi ses jo snart igen” Skyndte han sig at indvende “Hvor meget bliver det så?”.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lorgath , Krystal , Mee
Lige nu: 3 | I dag: 13