Cas kiggede på fuglen og den på ham.
"Bare begynd min ven". Hans ord sang sødt i fuglens hoved som da begyndte dens melodi igen. Han satte Meles ned på jorden og gav et kort suk.
"Okay det bliver en længere fortælling." Meles kiggede frisk hen mod Cherry ligesom Cas og den begav sig også langsom igennem fortællingen sig tættere på hende.
"Jeg er Meles mødtes en regnfuld nat. Meles var blev angrebet af en lille gruppe ulve som heldigt ikke havde dræbt hende, men efterladt hende blødende nær min have. Hun kæmpede sig hen til mig i min have som stod og tog noget vasketøj ind og forskrækkede mig." han gik ned på sit ene knæ og aede Meles på hovedet og ned af ryggen men brød ikke kontakten med Cherry.
"Jeg der forstår dyrenes sprog forstod også Meles og måtte derfor hjælpe. Jeg bar hende hen til en varmekilde i sølvfloden som er nær hvor jeg bor" han pegede ud mellem nogle træer bag sig. I retningen lå en lille by nogle timer væk og et lille kvarter mere gang så lå hans hus og en varmekilde. Det var jo sagt at sølvfloden var helbredende og varmekilder var sagt det samme. Så at gå til et så helligt og godsinddigt sted som det gav jo mening. Han havde hverken bandager derhjemme eller andre helende remedier, så han måtte jo gøre noget. Selv havde hans mor kogt suppe af sølvfloden når han var syg, men det var der ikke tid til.
"Her var vi heldige og noget måtte jo havde hjulpet, for alt jeg havde gjort var at binde et lagen om hendes krop og båret hende med ned i kilden. Her lå vi i de næste mange timer, næsten to dage. Men da vi kom op så var hun helbred nok til at leve og resten ordnede en læge. Vi har været sammen siden da og oplevelsen havde også bundet os så meget sammen at det ikke var et problem." Hans smil blev bredt som han nævnede det sidste. Han var stadig lykkelig over at det var bragt sammen af det der kun kunne være skæbnen for hvordan mon livet ikke ville havde udviklet sig hvis han bare havde siddet inde og drukket en varm te mens hun døde. Det ville han slet ikke engang tænke på.
Hans øjne var fikseret på Cherry som han talte. Historien var jo ment som forklaring til hende, så det ville ikke nytte noget at lade blikket vandre over andet.
Meles var nået til Cherrys ben og begyndte at snuse til hende for at få mere viden ud af hendes snude.
Billedet er lavet af: amdhuscias