Men alligevel forsvandt smilet ikke og udfordringen i hans blik fik hende til at tage et skridt tilbage. Stadig med den barberbladsskarpe kåre rettet imod ham. Og så et mere. Til hun havde hånden omkring en mere usynligt gemt kåre der hang oppe langs med sadlen der var spændt på hesten.
"Jamen.. hvis du er så sikker på at du er bedre end jeg vil jeg da gerne give dig chancen for at have en smugle underholdningsværdig. Det er aldrig sjovt hvis det er ovre på mindre end et minut. Har jeg ret?" spurgte hun i det hun trak kåren ud af sit hylster. Længden og vægten var magen til hendes egen. Den eneste forskel der var, var håndtaget. Der hvor på hendes egen var en skærm til at beskytte hånden var der på den anden ingen. Bevægelsesfriheden var ikke så begrænset når man ikke skulle tage højde for skærmen, men til gengæld skulle man ikke tænke på hurtigt afhuggede knoer med hendes.
Hun vende hendes våben i hånden så hendes håndled vaende op ad og kastede så det andet i hans retning. Hun kunne ikke lade være med at tænke 'lad nu være med at skuffe mig med den tale du gav', men unlod dog at sige det højt.
Krystallandet