1 2
Rundt i byen (Neio)
Taco 17.11.2015 22:32
"Jeg gider ikke det her regnvejr. Jeg går hjem." annoncerede Makoto og så på Neio. "Vil du med?" spurgte han. Jo han kunne godt have brugt en advarsel på vejret. Skyerne havde nok været rimelig advarende men de havde jo stået og snakket så var det ikke til at holde øje med. Desuden var tusmørket ved at snige sig ind på dem. "Vi lærer dig at svømme på det lave vand." forklarede han. "Der kan man bunde, altså røre bunden med fødderne og have hovedet ovenvande så man kan altid støtte på bunden som en sikkerhed. Om ik anden kan jeg altid forvandle mig til spækhugger og svømme dig ind til land." Makoto rystede på hovedet. Han var ikke fan af regnvejr som det stod ned i lårfede stænger. Kaka 18.11.2015 20:10
Neio nåede lige at ærge sig da Mako sagde at han ville gå hjem. Det var ærgeligt, nu havde han ellers endelig lige fundet godt selskab. Dog bredte et smil sig over hans læber da han så blev spurgt om han ville med og der gik ikke mange sekunder før han nikkede " Meget gerne! " sagde han så med et smil før han kort så mod himlen men så tilbage på Mako " bor du langt herfra? " han lagde hovedet en anelse på skrå. Han kunne ikke helt huske om Mako havde nævnt det men ellers så fik han det vel bare afvide igen. Han ville hvertfald gerne med, det kunne være rigtig hyggeligt." Det lyder bedre med vand hvor man kan nå bunden, så vil jeg gerne lære det " sagde han så med et smil før han kort overvejede det en smule. " Men måske først når det bliver varmere... eller et varmere sted.. " sagde han så lidt og skar kort en grimasse. Der var måske lidt for koldt til at gøre det sådan lige på nuværrende tidspunkt.
Taco 20.11.2015 16:28
"Denne vej." Sagde Makoto venligt og begyndte at skridte op af gaden. Værtshuset lå i udkanten af byen så der var lidt langt derhen. Makoto brød sig ikke om regnen, specielt ikke på dette tidspunkt af året hvor blot en lille vind kunne få vandet på ens krop til at føles koldere end det egentligt var. "Ja, der er et stykke vej til værtshuset herfra, men det overlever vi nok, tror du ikke? ^^" Makoto smilede og prøvede at være positiv selvom han frøs. Han lagde armene om sin overkrop i et forsøg på at holde varmen, men det var mislykkedes."Selvfølgelig skal du kunne nå bunden til at starte med. Vi kan jo ikke have du drukner. Desuden kan man godt svømme nu, chancen for at blive forkølet er bare meget stor."
Kaka 21.11.2015 16:19
Neio smuttede hurtigt afsted efter Mako da han begyndte at gå afsted mod hvor han boede. " Det ville hvert fald være super ærgeligt at dø på vejen " sagde han så lidt med et lille grin. Regnen ville nok ikke slå dem ihjel, det ville kræve helt andre farlige ting på gaden hvis de skulle risikere at falde om her eller i værste fald dø. Neio luntede kort for at komme hen ved siden af Mako. Det var lidt mere selskabeligt og han gik en anelse hurtigere end Neio selv så det var om at holde trit. " Jeg vil helst ikke være forkølet, eller drukne.. så jeg tror måske vi skal vente med den lærdom til det bliver en smule varmere i vejret " sagde han så lidt med et smil men lod så blikket glide rundt på gaden, på folk som skyndte sig i ly for regn og andre som skyndte sig ned af gaden, alle en smule utilfredse med det pludselige regnvejr. Neio måtte indrømme at han nok også glædede sig en del til at komme inden døre, det var ikke så tit han havde muligheden for det. " hvor stærkt kan du løbe? " spurgte han så idet han lod blikket glide tilbage på Mako med hovedet en anelse på skrå. Der måtte kunne komme ret god fart på med så stærke ben.
Taco 22.11.2015 16:12
Makoto satte farten lidt ned da Neio havde problemer med at følge med. Han var jo ikke ude på at slå sin nye ven ihjel ved udmattelse, selvom han gerne ville nå hurtigt til værtshuset og blive tør. "Ja, Vi venter." svarede han og sendte Neio et skævt smil. Da kom spørgsmålet om hans fart. "Hvor hurtigt jeg kan løbe" gentog han og brummede lidt mens han kløede sig tænkende på hagen. "Altså rimelig hurtigt tænker jeg." forklarede han så. "Det går hurtigst hvis man jorde i gallop" Kaka 22.11.2015 17:19
Neio så sig kort omkring men rettede så blikket tilbage på Mako. Hans nye ven som han allerede synes helt fantastisk godt om. Han virkede som en sjov en som helt sikkert var frisk på eventyr og vilde oplevelser. De havde jo allerede næsten planlagt en ting. At svømme. Neio glædede sig til at lære det. Han smilte kort skævt med blikket på Mako da han så ud til at overveje det. " Hmm.. er rimelig hurtigt hurtigt? vil du måske... vise mig det en dag? " spurgte han så med hovedet en anelse på skrå og et overtalende blik i øjnene. Det ville han rigtig gerne se. Han kløede sig kort lidt i nakken men nikkede så en smule. " Ja.. det ville jeg rigtig gerne se " sagde han så efter at have eftertænkt det nogle sekunder. Sådan fulde fart og vind i håret. Det måtte være sjovt. Neio selv var ikke voldsomt hurtig, selvfølgelig heller ikke voldsomt langsom men han havde ikke et tempo man tænkte wow, han kan løbe stærkt - mere bare sådan et mere eller mindre normalt tempo. Måske dog alligevel en anelse hurtigere end normale mennesker, men det var dyret i ham der spillede en rolle der. Taco 22.11.2015 18:12
Makoto stoppede op og lagde sig ned midt på gaden endnu engang. "Hop op på min ryg." sagde han som han lå der i regnen. Han havde tænkt sig at vise Neio det lige nu. Så kunne de løbe på hans fire ben til værtshuset og komme hurtigere i tørvejr. Det var hans idé i hvertfald. Da Neio havde besluttet sig for om han ville bevæge sig op på hans ryg eller ej, rejste han sig op igen, let som ingenting. Han havde nogle problemer med sine hove for tiden, men det fortalte han ikke sin nye ven. Han så det som unødvendig viden. Kaka 22.11.2015 18:44
Neio gik selv i stå da Mako stoppede op men undrede sig så en del da han pludselig lagde sig ned. Da Mako dog så sagde han skulle hoppe op på hans ryg gav det mening og han rodede sig lidt i det våde hår. " virkelig? " han bed sig i læben en smule nervøst. Han var da ikke sikker på at han kunne holde sig fast der. Han stod kort nogen sekunder men nikkede så kort for sig selv og tog et par skridt hen til Mako " okay.. men jeg vil helst ikke falde af" sagde han så med et kort lille grin og svingede sig om på ryggen af Mako. Det var meget mærkeligt. Men han var dejlig varm. " Wooooa... Ikke falde af, ikke falde af... " mumlede han lidt for sig selv da Mako rejste sig op men afsluttede så bare lidt med et lille grin. Det skulle nok blive sjovt. Han rettede blikket mod Mako ansigt med et smil. " Jeg er ikke for tung? " spurgte han så med hovedet på skrå. Han ville lige være sikker. Taco 22.11.2015 19:30
Makoto så lidt om på Neio. "Du må hellere holde fast om mig, ellers falder du nok af hvis du ikke er vant til at ride." forklarede han og lo lidt malplaceret inden han satte frem i skridt. Han ville ikke bare jorde afsted før Neio var klar til det Han var jo ikke ude på at slå sin nye ven ihjel. Han tog armene bag menneskeryggen så han kunne tage fat i dem hvis det andet var for grænseoverskridende. "Nej du er ikke for tung. Du er let som en fjer." svarede han roligt og smilede venlidt. "Er du klar?" Kaka 23.11.2015 11:20
Neio lyttede til hvad Mako sagde og efter et par sekunder holdt han fast omkring ham. Han skulle ikke nyde noget af at falde af. Overhovedet ikke. Han havde aldrig redet før, men vidste at det ikke var noget man bare kunne mestre fra start. Det krævede noget øvelse, hvilket Neio slet ikke havde så han bad til at kunne blive på. Dog hjalp det lidt at han kunne holde fast. " Jeg holder fast.. så går det vidst ikke helt galt " sagde han så lidt og rystede kort på hovedet. " Jeg er vidst rimelig klar.. " sagde han så lidt med et lille grin før han kort bed sig en smule i læben. At han ikke var for tung var også meget god at vide, han skulle jo nødig ødelægge Makos ryg. Selvom der nok alligevel skulle mere til for at den ville gå i stykker. Nu var der hvert fald ingen vej tilbage, han sad på ryggen af Mako og havde ikke planer om at hoppe ned igen før de nåede til hvor de nåede til - medmindre selvfølgelig Mako insisterede på at han skulle hoppe af før det. Taco 23.11.2015 12:01
Makoto smilede og lod ham holde fast om sig inden han lyttede til at han var klar. Han satte op i trav og derefter gallop hvor farten blev øget mere og mere indtil han langsomt bremsede op, for nu var de ved værtshuset. "Var det fedt?" spurgte han om til Neio og åbnede døren til værtshuset. Han måtte dukke sig lidt for at komme ind, men gav ikke Neio en chance for at hoppe af før de var indendøre. Da stod han stille og regnede med at Neio godt kunne hoppe ned mens han stod op. Kaka 23.11.2015 18:27
Det bumpede en del da Mako først satte farten op og et øjeblik havde han en smule svært ved at sidde fast, man da han så satte farten op endnu engang var det underligt nok meget nemmere. Stadig ikke helt let men fedt. Han lod blikket glide rundt mens han holdt godt fast om Mako for ikke at falde af. Det var jo helt vildt så stærkt det gik, han fik helt et sug i maven. Aldrig i hans liv havde han forestillet sig at kunne komme så hurtigt fra et sted til et andet. Så skulle det da lige være når de kælkede i bjergene, der gik det også af og til ret så stærkt ned af bakkerne. Han slap Mako en smule da turen sluttede og med et grin nikkede han. " Det var... fantastisk! " sagde han så med et begejstret smil. Tænk at have det sådan, at kunne løbe sådan rundt over det hele, hele tiden. " Nu jeg misundelig, ville godt kunne løbe så stærkt " sagde han så med et smil og da Mako endelig stoppede indendøre hoppede Neio af med et smil. " Tak for turen, det var utroligt! " sagde han så lidt før han endnu engang nikkede.
Taco 23.11.2015 18:49
Makoto smilede bredt. Det var godt at han kunne give Neio en god oplevelse. Det var han glad for. "Det var godt at du syntes det var fedt." svarede han og lyttede. "Hvis man træner hver dag, bliver man god til at løbe hurtigt ^^" han Nikkede lidt. "Det var så lidt. Du kan prøve igen en anden gang.. men vent her." Han gik ud i baglokalet og kom tilbage med et håndklæde til dem hver. "Her." sagde han og gav det ene håndklæde til Neio. De var jo pladder våde. Makoto begyndte at tørre sig. Det var forunderligt hvordan han kunne nå hver enkelt plet på hans store krop med hænderne ved hjælp af underlige stillinger. Kaka 23.11.2015 19:38
Neio lod blikket glide rundt før han igen rettede det mod Mako. Han havde aldrig været herinde før, her var rart, ikke vådt og koldt. Et smil bredte sig over hans læber til det Mako sagde. Han havde helt sikkert synes det var fedt. Ikke noget man sådan lige prøvede hver dag. Han grinte så kort lidt før han rystede på hovedet " jeg tror desværre, lige meget hvor meget jeg så end trænede ville jeg aldrig blive ligeså hurtig som dig " sagde han så lidt men så så lidt efter Mako da han forsvandt ud af rummet. Han bed sig kort lidt i læben da han stod der alene, dryppende våd fra det voldsomme regnvejr. Det var desværre de ærlige fakta. Mako var kentaur og havde en helt anden krop, en som var meget mere skabt til at løbe stærkt i forhold til Neio. Neio var bare. Neio. " Dejligt! " sagde han så med et smil og greb håndklædet da Mako kastede et til ham. Han fik hurtigt tørret sig tør i ansigtet og sådan, lidt på hans tøj. Men der var nok ikke så meget at gøre, han var gennemblødt og tøjet kunne ikke tørres med et håndklæde, det ville hvert fald tage en evighed. Han tørrede så bare sit hår istedet. " Her er meget rart.. er det så rart som det virker? at bo her altså? " spurgte han så lidt med et smil fra bag håndklædet.
Taco 24.11.2015 12:11
Makoto smilede venligt. "Det ved du ikke medmindre du prøver det." svarede han og kastede håndklædet til ham. Han så ikke Neio tørre sig før han selv var færdig og han tænkte først nu på at Neio jo gik i tøj så derfor var tøjet gennemblødt. Selv havde han aldrig haft tøj på, så han kendte ikke den klistrende følelse. "Det er ganske udmærket at bo her. Det er første gang jeg bor indenfor. Ellers har jeg altid boet ude eller i en stald." forklarede Makoto sit liv indtil nu. "Jeg ar min egen seng og mit eget værelse." Kaka 24.11.2015 14:18
" Jeg må prøve, det kræver nok at starte med at komme i form.. også udvikle den bag efter " sagde han så lidt med et lille grin før han kort bed sig en smule i læben. Det var dog ikke fordi det var en livsnødvendig opgave at skulle lære at løbe stærkt. Han tvivlede stadig lidt på at kunne komme til at løbe som Mako, men drømme måtte man vel gerne have. Han stod lidt med håndklædet men valgte så at vride noget af sin trøje lidt i det før han kort så sig omkring. " Værelse og seng.. det er mere end hvad mange andre har, forhåbentlig er det ordenligt? de skal jo ikke spidse dig af med et dårligt værelse sådan som du knokler for dem " sagde han så med et smil før han lod blikket smutte hen på Mako igen. " men stalde er nu heller ikke værst " sagde han så lige kort efter. Neio havde selv tilbragt mange nætter i stalde og det var slet ingenting han ville klage over. Dog ville han gerne opleve at have sit eget værelse med seng. Han vidste dog at med det liv han levede lige for tiden var der lang vej til værelse med seng. Men det gjorde ham ikke noget. Han kunne godt lide at sove forskellige steder, man vidste aldrig hvad man fik og det gjorde det en smule mere spændende. Taco 24.11.2015 14:51
"Du skal nok klare det, Jeg tror på dig ^^" smilede Makoto og så lidt på hans tøj. "Jeg spørger lige Flink.. jeg mener Flint om han har noget tørt tøj du kan låne." Forklarede han og begyndte at gå mod baren. Der var ikke så mange gæster lige nu, men nogen var der da. "Det er helt fint. Jeg er rigtig glad for det." svarede han på det med værelset og bad en af husets piger hente Flint så han kunne spørge om noget tørt tøj Neio kunne låne indtil hans eget var tørt igen. "Nej jeg har levet 30 år i en stald med køer og grise, og det var ganske hyggeligt og lunt." Kaka 24.11.2015 20:06
Neio kunne ikke helt lade være med at grine. Han tvivlede men det var da rart at Mako troede på at han kunne klare det. Måske man alligevel skulle gøre et forsøg. Han trak kort på skuldrene men lagde så kort hovedet på skrå. " fli... Oh.. okay " sagde han så lidt med et kort halv kejtet smil. " ellers tørre det her nok snart.. det er ikke livsnødvendigt " sagde han så lidt med en rysten på hovedet. Medmindre selvfølgelig det ville udvikle sig til en grum lungebtændelse at rende rundt med vådt tøj." Har du så en stor og blød seng eller en lille og hård seng? er det sådan en som er designet til dig? " spurgte han så lidt med hovedet en anelse på skrå. Han ville jo nok ikke helt kunne være i en helt normal seng.
" 30år? hvor gammel er du? " spurgte han så kort efter lidt forundret og rettede blikket mod Mako efter kort at have betragtet hele baren et øjeblik. Det så hyggeligt ud. Dog var hans opmærksomhed igen mod Mako. Mako så da meget ung ud, men han vidste selvfølgelig heller ikke helt hvordan alderen for kentauer fungerede helt præcis. Det kunne jo sagtens være anderledes end hvordan det var for ham selv.
1 2
Chatboks
IC-chat▽
Krystallandet