"Jeg sælger frugt og grønt og blomster. JEg skaber dem selv og følger dem hele vejen til kundens bord så godt, det er mig muligt, for min forretning har vokset sig temmelig stor med årene." Han holdt hånden op og smilede til hende, mens han lod en plante gro op fra sin hånd, som om hånden var jorden. Planten vokser og spirer, og en aflang, mangefarvet frugt med en gnubret overflade lignende et græskars. Han lod den vokse sig til lidt længere end halvanden håndslængde og plukkede så frugten med en lille trækning på øjenbrynene, da det sved en smule. Dernæst absorberede han planten igen, og den forsvandt ind i hans hånd, før han brækkede toppen af den aflange frugt, og han rækker den frem til hende, så hun kan se den gyldne saft indvendigt.
"Her, prøv den, det er min specialitet." Han smilede venligt til hende, mens han bøjede sig let forover for at nå så tæt på, hun kunne tage den fra hans hånd. Hun ville finde smagen sød som honning, men frugtagtig og blød, ikke klæbende i munden, men let varmende ned gennem svælget og i det hele taget dejlig behagelig, og aromaen var himmelsk. Endnu havde han ikke mødt nogen, der havde kunnet modstå den, selvom nogen selvfølgelig kunne lide den bedre end andre. Det var en drik han havde udviklet til sig selv for næsten syv år siden, og som hans kunder havde tigget ham om at sælge.

Krystallandet