Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 165 cm

Hobbit 29.12.2022 19:55
Under normale omstændigheder, havde Maya formentlig rejst sig og gået så snart der blev nævnt noget om et tilbud. Men det var ikke nogen normal situation lige nu, som hun både havde fået mad og var blevet beskyttet fra at blive banket til plukfisk af en af byens bøller. Også selvom Maya formentlig havde fortjent at få den omgang tæsk når det kom til stykket.

Maya tyggede langsomt og lyttede til hendes ord. Hun var vidst allerede gået i gang med projektet om at redde børn fra gaden, og det virkede til at tilbudet var blevet stukket ud til hende. Hun tog en bid mere og tyggede den igennem mens hun lod orderne bundfælde sig. "Hvad vil du have til gengæld. Tilbud er trods alt ikke gratis, bare.. favorable for prisen." det var hvad hun havde hørt i hvert fald. For Maddie burde vide, at et sådan tilbud åbnede døren op for at blive udnyttet helt ind til skindet.

Maya havde svært ved ikke selv at smile over hvad hun havde gjort, og fandt egentlig en ret stort tilfredstillelse ved at høre Maddie grine over det. "Han skreg som en stukken gris. Meget feminint endda. Det var lige før han kunne tage til opvisning på teateret med den klare lyse stemme" det havde været skide dumt af hende at gøre, og havde bragt langt flere problemer med sig end godt var, men hold nu kæft det havde været sjovt at se ham blive udmyget på den måde. Han havde trods alt fortjent at blive sat lidt på plads!

She's beauty • She's grace • She'll stab you in the face
Madeleine

Madeleine

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 170 cm

Aria 29.12.2022 20:15
Maya kom med en god pointe, hun kunne ikke give sådan et tilbud gratis uden at det ville blive udnyttet på et tidspunkt, hvilket fik Maddie til at tænke lidt, hun så på Maya "til gengæld, tager du i mod mit tilbud så forventer jeg til gengæld at så længe du er hos mig at du opføre dig ordenligt, og måske hjælpe mig i ny og næ når jeg får brug for det... det kommer ikke til at koste dig krystaller, kun din tid til at hjælpe mig en gang imellem" sagde hun roligt og smilede lidt, det lød ikke som et dumt tilbud i Maddies øre, og hun viste godt at nogen på et tidspunkt ville udnytte hendes lidt for gode hjerte, men som hun så det, dem som hun tog ind til sig som hendes guld, de kunne også nemt blive til aske hvis de trådte hende for meget over tærerene.

Maddie grinede lidt "måske han skulle overveje det, selvom det du gjorder nok ikke var det smarteste, så er jeg sikker på det var sjovt" sagde hun roligt og smilede lidt, dette viste hende at Maya så småt begyndte at åbne op for hende, og det gjorder Maddie mere rolig, hun viste ikke hvorfor, men hun fik en stor træng til at beskytte og hjælpe Maya, måske fordi hun mindede hende om sig selv.
Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 165 cm

Hobbit 29.12.2022 20:24
Maya tænkte lidt og kunne ikke helt slippe at der var noget bag. Ikke at Maddie havde givet udtryk for at der var, det var bare en gammel men meget vigtig vane hun havde sig. Den havde sikret hendes liv i mange andre tilfælde, så hun havde en god grund til at være skeptisk. "Hvordan hjælpe?" det var jo ikke fordi Maya havde problemer med at gøre noget ulovligt, og til en hvis grænse også farligt, men der var grænser for hvad hun ville gøre for et måltid. At opføre sig ordentligt, kunne hun vel i princippet godt klare. Hun havde i hvert fald ikke tænkt sig at ødelægge nogen eller slås med andre, med mindre de startede!

"Næh, jeg er ikke kendt for at tænke mig alt for meget om i sådan nogle situationer." erkendte hun alligevel, trods det egentlig var en ret personlig ting om sig selv. Maya havde alle dage været iltret og glemte at tænke ting igennem. Hun handlede tit før hun tænkte, og sikke mange problemer det havde bragt hende i. Det havde til gengæld også bragt mange sjove stunder med sig, det kunne hun heller ikke helt løbe fra. Det var lidt hyggeligt at tænke sådan på det.

Madeleine

Madeleine

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 170 cm

Aria 29.12.2022 20:31
Maddie smilede lidt "hvis du hjælper mig med mine jobs engang imellem, så er det vist gengældt, intet farligt, og dine tyveevner ville kunne komme til god brug" forklarede hun roligt og smilede lidt, meget få vidste hvilke jobs Maddie enlig havde, men at hun var tyv lå hun ikke skjul på, det var kun de andre ting hun ikke sagde højt.

Maddie smilede lidt "det plejer at komme jo ældre man bliver, men kunne forestille mig det kan være sjovt til tider" sagde hun roligt, Maddie havde altid tænkt sig meget om før hun gjorder noget, men hun havde også vært nødsaget til at klare sig alene i en tidelig alder, hun gættede på at Maya havde cirka den alder Maddie havde da hun blev alene, men hun kunne ikke være sikker.
Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 165 cm

Hobbit 29.12.2022 20:39
Maya tyggede videre på maden, som efterhånden snart slap op og hendes mave begyndte at føles tung. Ikke så tung hun ikke kunne løbe hvis det var nødvendigt, men det var en behagelig følelse af mæthed der ramte hende. Hun overvejede tilbudet og især hvad det betød hun skulle gøre som betaling derfor. Hun tog en dyb indånding og kom så med et nik. "Det er i orden." medgik hun. At Maddie var tyv, rørte ikke Maya så meget som det mindste. Det var de vel alle sammen på disse kanter! Det gjorde absolut ingen forskel for hende. faktisk kunne det være en fordel at Maddie allerede havde kendskab til hvornår og hvor der var noget godt at hente. Måske det også var okay hvis et par ekstra krystaller røg ned i egen lomme, hvis der nu var rigeligt at tage af.

Maya trak på skulderen. "Nogen gange er det alt vi har. Lidt sjov og ballade" overlevede man på det? Absolut ikke, og det var derfor også noget der helst ikke skulle ske for ofte. Men at tænke sig om, var noget hun endda også var blevet bedre til, men ikke meget. Jarko skulle havde lidt kredit for at havde fået styr på hendes vildfarne sind, men det var stadig ikke nok til at holde styr på hende. Desuden, kunne han heller ikke tilbyde ret meget stabilitet til hendes liv. "Du er måske færdig med at lave dumme ting?" spurgte hun og begyndte at arbejde lidt med den ene af de små poser for at kigge på indholdet og om det var noget hun skulle spise nu.

Madeleine

Madeleine

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 170 cm

Aria 29.12.2022 21:01
Maddie så bare roligt på hende mens hun tænkte over tilbuddet, hun smilede lidt da hun gik med til tilbuddet og nikkede lidt "jeg tænkte lidt på at gå hjem inden det bliver alt for mørkt og koldt, jeg ved ikke om du vil med?" sagde hun roligt, hun blev dog siddende hun havde ikke travlt med at komme hjem, men hun ville gerne hjem med dagens indtjening og måske et varmt bad ville gøre godt, men hun ville lige finde ud af om Maya ville med først.

Maddie nikkede roligt "vi har kun det sjov vi selv laver" sagde hun roligt, hun vidste godt at for mange gadebørn så var det deres måde at overleve på, hun grinede lidt over hendes kommentar omkring hende "bestemt ikke, jeg gør stadig dumme ting, nogen gange er de bare ubevidst" sagde hun roligt og smilede lidt, det var det jo tit at det ballade man lavede eller de dumme ting var gjort ubevidst og så tænkte man ikke over det.
Maddie gjorder stadig mange dumme ting, selvom hun ikke altid så dem som dumme.
Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 165 cm

Hobbit 29.12.2022 21:08
Maya var ikke nået langt nok til at ville sove eller slappe alt for meget af i det hjem som Maddie talte om, men det kunne være rart at være i lidt mere varme rammer inden hun ville tage tilbage til sit eget. Maya var trods alt så priviligeret at hun kunne sætte ild til et primitivt bål når kulden blev for intens.
"Det vil da være en fordel at vide hvor du bor" argumenterede hun mest for sig selv og begyndte langsomt at rejse sig, med en af poserne stoppet i en lomme, og den anden stadig i sine hænder som hun var i gang med at åbne den. Hun efterlod intet spiseligt eller drikkeligt tilbage!

"Virkelig? Som hvad?" Maya var blevet bildt ind at voksne kun var ren alvor og aldrig rigtig havde det sjovt. Det var løgn, for det vidste hun selv nu og havde også set flere voksne more sig mere end godt var. Men gøre noget dumt. Ja, det blev man vel aldrig for gammel til. Det skete i hvert fald i alle aldersgrupper. Om det var med vilje eller ej, som Maddie snakkede om, ja det var så spørgsmålet. Ingen gjorde vel noget dumt, helt med vilje?

Madeleine

Madeleine

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 170 cm

Aria 29.12.2022 21:27
Maddie nikkede "rigtigt nok" sagde hun roligt og rejste sig roligt, det virkede til at Maya stolede lidt mere på hende, så nu kunne hun rejse sig op igen ligesom Maya gjorder.
Hun pegede på poserne "der er flere af dem der hjemme hos mig" sagde hun roligt, den ene var bær, den anden var søde sagde, bolsjer og den slags som ikke var nemme at skaffe, men Maddie vidste hvor hun skulle skaffe tingene hvis hun ville.

Maddie så på hende mens hun børstede sig lidt af "oh... nu skal jeg jo også tænke" sagde hun roligt og tænkte sig om med et smil "jeg ved ikke om det var dumt, men det var sjovt... en af vagterne satte mig i en celle, men hver gang han kiggede væk lukkede jeg mig selv ud, han fik sat mig i den celle et par gange før det gik op for ham hvordan jeg blev ved med at slippe ud, og jeg syntes det var så sjovt så jeg gad ikke engang at stikke af" sagde hun roligt og smilede over mindet, det var sjovt at drille den løjtnant, han havde ikke vidst hvordan hun gjorder, og før dommen så brugte hun sine andre kneb på at slippe løs, hvilket var lykkes så hun var sluppet med en advarsel i stedet, men den tog hun ikke så tungt til sig, hun kom fri og det var det vigtigste for hende.

Maddie så på Maya "skal vi?" sagde hun roligt og lavede en bevægelse med armen for at vise hvad retning de skulle i inden hun roligt begyndte at gå, men hun sikrede sig at Maya var med.
Maddies skridt var lydløse, selv på de kolde brosten, man kunne ikke høre hun fik der overhovedet.
Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 165 cm

Hobbit 29.12.2022 21:35
Det var et godt lokkemiddel som hun stod med posen og hev nogle bær op derfra for at spise en desert. Hun havde endnu ikke kigget på den anden poses indhold, men friske bær i sig selv lokkede en del mere. De smagte bare bedre end de tørrede gjorde.

"Gad ikke engang stikke af? Det kan ikke have været en alt for fæl tur i arresten så." alt efter hvilken byvagt der fik fingrene i en, var det ikke den værste oplevelse i verden. Maya brød sig naturligvis bare ikke om det, men havde fundet ud med jævne mellemrum. Stukket af, dirget låsen op og hvad der nu engang mere skulle til. "Nogen af dem er heller ikke for kloge" det var skræmmende lidt der skulle til at blive byvagt engang imellem. Nogen af dem var irriterende gode, og så var der dem, som faktisk bare gik og lavede kriminalitet ved sden af.

Maya tog den sidste flaske med op, sammen med det lille tæppe, som Maddie gjorde tegn til at de skulle gå. Hun beholdte flasken selv, men rakte klædet tilbage. Det havde hun alligevel ikke noget at bruge til selv. Maya fulgte med i et rimeligt tempo og gjorde sig nøje notist om hvor hun var henne, så hun nemt kunne stikke af igen skulle noget ske. Men også så hun kunne finde frem igen en anden gang hvis det blev nødvendigt.

Madeleine

Madeleine

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 170 cm

Aria 29.12.2022 21:51
Maddie smilede lidt "det var ikke slemt, men havde det ikke vært sjovt at se hans forvirret blik så var jeg nok stukket af" sagde hun roligt, hun grinede lidt over Mayas kommentar om vagterne "det giver jeg dig ret i" sagde hun roligt og smilede lidt. Mange af de vagter Maddie havde mødt var i hvert fald ikke for kloge, men mon ikke det kun var en god ting for folk som hende og Maya.

Maddie tog i mod klædet og pakkede det i tasken igen. Maddie gik roligt hjem i mod, de skulle ikke gå mere end 5 minutter før de nåede til et lille hus, med en lille have ude foran.
Maddie åbnede havelågen og gik roligt ind, hun gik op af trapperne på verandaen og op til døren som hun låste op. 

Maddie åbnede døren for Maya "kom indenfor" sagde hun roligt. Huset var i to etager, nederst fandt man køkkenet, stuen, en spisestue og et stort badeværelse med bad. oven på var der værelser, og et lille badeværelse. Maddie havde sit arbejdes område nede i kælderen, men den dør var altid låst og skjult så man ikke kunne komme der ned.

Maddie tog sine sko og jakke af i entréen og så på Maya "bare føl dig hjemme" sagde hun roligt og gik ind i stuen, hun gik over til et skab som hun låste op og tog en lille æske ud hvor hun kunne ligge dagens indtjening ned i inden hun satte den tilbage i skabet og låste skabet, den æske blev flyttet flere gange om dagen så folk ikke så nemt kunne finde den, og hun havde flere af den slags æsker rundt omkring.
I entreen hang et stort billede af en familie, der var en ung pige der på som godt kunne ligne Maddie lidt, sammen med en far, mor, en bror og en lille pige på omkring 3 år.
Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 165 cm

Hobbit 29.12.2022 22:21
helt ærligt, var det nok Byvagternes inkompetance som var hovedårsagen til at folk som dem overlevede, trods de i forvejen dårlige vilkår de havde sig. Sjældent blev de fastholdt ret meget i arresten, og flere af dem var nemme nok at bestikke med hvad end man havde af værdi. Det var en ret stor fordel.

Nu havde hun snakket om, at hun ville have råd til et stort sted, men Maya syntes i forvejen ved synet, at Maddie havde rigeligt med plads for en person. Eller hun regnede med at det kun var til en person. En smule skeptisk tog hun skridtet op på verandaen og kiggede ind. Det her, var langt mere end hun havde forventet, og på et eller andet plan begyndte det at gøre hende en anelse utryg. Enten tjente hun sindssygt mange penge ved at stjæle, eller også havde hun nogle kontakter Maya i hvert fald ikke kendte til.

Ordene, bare føl dig hjemme, fik Maya til at rynke brynene i panden og fnyse med en let morskab i det luft der blev lukket ud. "Det skal nok blive nemt, når jeg aldrig haft haft et" pointerede hun en smule tørt, og trådte forsigtigt ind på det uvante område. Hun blev stående ude i entrén noget tid og fulgte med i hvad Maddie foretog sig og ikke mindst hendes omgivelser. Hendes øjne fæstnede sig på billedet og følte sig på et eller andet plan snydt. Som havde Maddie løjet om hvem hun var, og at Maya i virkeligheden bare var et velgørenhedsprojekt for hende. Selvfølgelig kunne hun være blevet gadebarn senere, men det stak i hvert fald stadig at der havde været en familie involveret. jalousien var og forblev altid en stærk del af Mayas person, og den var ikke svær at se.

Madeleine

Madeleine

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 170 cm

Aria 29.12.2022 22:27
Maddie kunne ha slået sig selv, det var dumt samt af hende, men det var jo bare en tale måde "undskyld, den tænkte jeg ikke rigtig over, men det her kan være dit hjem så længe du vil" sagde hun roligt som hun gik rundt og fik sat nogen ting på plads hun ikke lige havde nået at få ryddet op. 
Møbler og genstande i huset så dog ældre ud end huset selv, de var fundet eller købt billigt, det pæneste hun havde var billedet.

Maddie gik ud til Maya og så på hende som hun så på billedet "er du okay?" spurgte hun roligt og så på billedet, Maddie kunne dog ikke se på det ret længe før hun så på Maya igen, det gjorder for ondt.
Maddies eneste del hun havde tilbage fra hendes familie var det billede og de små ting hun havde på sig, ellers havde hun intet fra dem, men det kunne Maya selvfølgelig ikke vide, Maddie havde fokuseret så meget på at høre om Maya så hun havde enlig ikke fortalt ret meget om sig selv.
Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 165 cm

Hobbit 29.12.2022 22:42
Maya tog sig ikke alt for meget af det alligevel. Det var en talemåde, men hun havde ikke været i stand til ikke at benævne hvor dårligt et det egentlig havde været i denne sammenhæng. Hvad det vil sige at have et hjem var til gengæld noget hun ikke rigtig forstod. Jo, hun havde boet på bordellet engang, men det havde aldrig nogensinde været et hjem, og hun havde aldrig nogensinde følt sig tryg der.

"Yeah.." Maya rev blikket væk fra maleriet og gav ikke andet respons end at alt var fint, selvom det ikke var sandt. Hun havde bare ikke lyst til at fortælle om det, og valgte i stedet at ignorere problemet fuldstændig og gå lidt længere ind. Hun burde tage sine sko af, men hun turde ganske simpelt ikke at gøre det endnu. Hun skulle havde mulighed for hurtigt at flygte hvis noget uventet opstod. Også selvom Maddie gjorde hvad hun kunne for at få Maya til at føle sig tryg, var det ikke noget der skete fra den ene time til den anden. Men hun var trods alt gået med ind og kiggede lidt mere på hvad der egentlig var omkring hende i hjemmet, der dog lignede noget der havde tilhørt en helt anden tidsalder.

Madeleine

Madeleine

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 170 cm

Aria 29.12.2022 22:52
Maddie nikkede lidt da hun sagde hun var okay, det virkede ikke til at være helt sandt, men hun ville ikke rive det ud af hende, for det kunne også bare gå hen og gå galt og det ønskede hun ikke.

Maddie så lidt efter hende som hun gik rundt "er der noget du har lyst til?" spurgte hun roligt, hun viste ikke om Maya ville blive eller om hun snart ville gå igen, men hvis der var noget hun manglede inden hun fik så kunne hun ligeså godt få det mens hun var der.
Maddie kunne ikke tilbyde hende alverdens, men hun kunne da få nogen ting hvis hun ville.

Maddie så selv lidt rundt, det var ikke det pæneste hjem, men det var et hjem og Maddie kunne godt li det, hun elskede i sær at sidde udenfor om sommeren, det var så hyggeligt.
Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 165 cm

Hobbit 30.12.2022 17:30
Det var dumt at bebrejde andre for at havde haft noget, som Maya altid havde måtte undvære. Men fakta var, at det nu engang var sådan Maya altid havde tænkt og følt. Hun hadede virkelig at hun var blevet snydt for bare smagen af et familieliv og trygge rammer, mens andre havde kærlige og varme minder at tænke tilbage på. Bitterheden stod også malet i hendes øjne, men hun ville heller ikke snakke om det. Det ville ikke bringe noget godt med sig hvis Maddie begyndte at snage.
Til gengæld tænkte Maya heller ikke over den smerte der kunne være forbundet, med at havde haft en familie for derefter at miste den igen. Hun vidste ikke hvordan det var at miste noget, som hun aldrig havde haft.

Maya trak lidt på skulderne. "Har du et ildsted? Mine tæer er frosne" hun forsøgte både at få sine egne tanker og samtalen væk fra billedet og de bitre tanker. Hun havde trods alt en mulighed her, som ikke just skulle kastet bort på grund af negative tanker.

Maya fortsatte lidt længere ind i det simple og lidt gammeldags hjem, og tog indtrykkende til sig. Det var ikke sikkert hun blev ret længe. Hun overnattede i hvert fald ikke, men hun ville gerne havde en fornemmelse af området.

Madeleine

Madeleine

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 170 cm

Aria 30.12.2022 18:12
Maddie kunne ikke vide hvordan det var at vokse op som Maya, ligeså vel som Maya ikke viste hvordan Maddie var vokset op, et billede kunne sige meget, men det kunne også skjule sandheden rigtig meget.
Maddie så på Maya og nikkede "ja, inde i stuen... nu skal jeg tænde op" sagde hun roligt og gik ind til pejsen i stuen, hun lå brænde på, men tøvede en smule da hun skulle tænde det, men hun tændte det dog.
Maddie var ikke særlig glad for ild, hun frygtede det ikke, men hun var ikke glad for det, så ligeså snart der var ild i pejsen gik hun væk der fra.
Maddie træk en stol over til pejsen så maya kunne sidde der og få varmen hvis hun ville.

Maddie ville gerne vise Maya at hun kunne stole på hende, men hun vidste også godt at det ikke var noget der skete på timer, det tog tid at opbygge tillid, især som gadebarn.
Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 165 cm

Hobbit 31.12.2022 15:10
Maya kiggede efter hende og skulle til at indvende sig om at hun ikke behøvede at bruge af tændsten eller tændstikker. Specielt ikke at vente på at det blussede ordentligt op, for Maya kunne sagtens tænde det op selv.
Men hun lukkede munden igen, og nåede frem til at det nok også var en fordel at have et es i ærmet. Generelt vidste folk ikke at hun kunne sætte ild til ting efter ønske - på nær jason hvis bukser havde antændt sig selv meget pludseligt, men han havde trods alt aldrig set om ilden kom fra hænder eller tændingstøj.

Maya fulgte langsomt med ind i stuen og kiggede på, som Maddie arbejdede med ildstedet, en smule tøvende. Hun lod sine øjne spejde omkring inden hun gik hen til ilden og var egentlig klar til bare at sætte sig på hug da Maddie trak en stol hen til hende. "Fryser du ikke?" godt nok havde Maddie haft en del bedre indpakning af kappe end Maya, men derfor kunne det godt være hun var blevet kold.
"Hvem har du ellers talt med på gaden?" spurgte hun, som hun dumpede ned på stolen. Maya tvivlede trods alt på at hun var den første af gadens mange børn der var kommet ind i rummet, trods her virkede meget tomt. Det var en langsom og tidskrævende proces at få børn til at stole på en. Specielt børn så skadet som dem gaden var fyldt med.

Madeleine

Madeleine

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 170 cm

Aria 31.12.2022 15:26
Som Maya placerede sig i stolen ved pejsen, placerede Maddie sig i en anden stol, hun kunne mærke varmen fra pejsen men hun var ikke så tæt på ilden som Maya var.
Maddie havde sat sig så Maya stadig kunne se hende, hun havde placeret sig så Maya var tættest på døren ud, det var bevidst i tilfælde af at Maya blev utilpas og ville ud, så ville Maddie ikke stoppe hende.

Maddie så på hende da hun spurgte om Maddie ikke frøs "lidt, men jeg er lidt bedre pakket ind" sagde hun roligt og smilede lidt til hende.
Maddie blev lidt overrasket over spørgsmål og det fik hende til at tænke lidt "hmm jeg har talt med flere, men jeg har haft 3 børn med her hjem hvor de fik noget at spise, drikke, et bad, syet deres tøj lidt og en seng at sove i, de kommer i ny og næ, men det sker ikke hver dag" sagde hun roligt og smilede roligt.
Maddie havde givet tilbuddet til forskellige gadebørn, men hun gav det ikke til alle, hun så dem an først inden hun gav dem tilbuddet, hun ville ikke ha sådan en som ham drengen hun fjernede fra Maya ind i sit hjem, så hun forsøgte at snakke med dem først.
Maddie kendte godt de rygter der gik om hende blandt gadebørnene, skyggen, spøgelset, at hun var en myte, en skrækhistorie, hun kendte efterhånden dem alle, men hun syntes bare det var morsomt i stedet for træls, så det gjorder ikke hende så meget.
Maya

Maya

Tyv og Eventyrer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 165 cm

Hobbit 01.01.2023 18:49
Maya følte sig egentlig ganske udemærket tilpas nu som varmen begyndte at brede sig ud fra ildstedet, og hun havde alle de gode kort på hånden. Hun kunne stikke af hurtigt, hun havde varme, og hun kunne se sin værtinde uden problemer eller med risiko for pludselige overraskelser. Hun var stadig på stikker, men det var mere afslappet end før.

"Hmm.. Så det går vel ganske godt med at få os lidt af gaden" pointerede hun og kiggede lidt ind i flammerne der begyndte at blusse langsomt op, som det fik ordentlig fat om træet. Det var egentligt underligt. Det var ikke rygtet der vimsede rundt om hende, der kom særlig meget til udtryk og Maya havde rimelig mange undrende spørgsmål som lå og kogte i hendes underbevidsthed. "Er du ikke bange for at nogen af dem ikke kommer, fordi alle tror du er farlig?" detvar nu engang sådan historierne var, hvilket jo rimelig meget modarbejdede det billede hun forsøgte at give om sig selv. Maya foretrak dog at være frygtet, end anset som en der kunne manipuleres.

Madeleine

Madeleine

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 170 cm

Aria 01.01.2023 18:56
Maddie nød varmen der langsomt spredte sig i stuen, hun nød at være hjemme i roen og hvor hun kendte alt der var omkring hende.
Hun så på Maya som hun snakkede, Maddie nikkede lidt "det går okay" sagde hun roligt, hun kunne selvfølgelig ikke få alle væk fra gaden, men det at de havde et tilflugts sted, et sted de kunne komme og gå som det passede dem, det kunne hjælpe mange, og hun håbede da at hun kunne få den hjælp ud til folk.

Maya havde tydeligt hørt rygterne omkring hende da hun stalte spørgsmålet, hun nikkede lidt "jeg vil ikke sige jeg er bange, det er et tilbud som de kan tag i mod eller lade vær, jeg ved godt hvad der bliver sagt om mig på gaden, i sær blandt gadens børn, men at bruge mig som skræmme teknik kan hjælpe nogen af dem som ikke kan hjælpe sig selv... men også på grund af de rygter gør jeg også som jeg gør, præcis som jeg også gjorder overfor dig, jeg forsøger at vise at jeg slet ikke er så farlig som rygterne får det til at lyde... tag ikke fejl, jeg kan blive farlig, men så skal man også på den dårlige side af mig" sagde hun roligt og smilede lidt til Maya, hun kunne ikke se hvorfor hun skulle lyve om det for det var rigtig nok, Maddie kunne være den sødeste og mest beskyttende person man kunne møde, men hun kunne også være en af de farligste.
Maddie var farlig nok i sig selv, ikke kun med sine våben og sin kamp teknik, men hun var et våben i sig selv, så hun passede også meget på med hvem hun talte med, hvem hun kom i slåskampe med og den slags, for hun ville nemt kunne bruges som et våben mod andre.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Tatti, Echo, jack, Lux
Lige nu: 4 | I dag: 12