Lily blev overrasket over banket på døren ind til badeværelset, måske havde hun stået og betragtet sig selv lidt for længe og havde mistet tiden. Kjolen passede hende perfekt, hun fandt sig selv smuk i den - også selvom hun ikke kunne nå lynlåsen på ryggen, så sad den godt. "Ja, det har jeg. Nu skal jeg være der" Råbte hun halv derude fra, og gik hen for at låse døren op. Hun havde et smil på læberne, både over hendes egen kjole, men bestemt også over hende. "Du ser henrivende ud. Meget smuk" Komplimenterede hun roligt, og lod sit blik glide ned ad hende, "Den blå kjole klæder dig virkelig, Lilac"
Nao 19.09.2022 00:07
De fleste kvinder ønskede at deres første kærlighed eller den første de har sex med, helst begge dele, forbliver deres mand. Sådan havde Lily det også, selvom hun endnu ikke havde mødt hverken kærligheden eller en mand hun kunne ligge med, om men at det godt måtte komme lidt hurtigere. Måske skulle hun blot komme lidt mere ud, end hun egentligt var? Men hendes opvækst og hårde opdragelse havde sat skik i hende, og det at gå med tilfældige mænd lå ikke til hende. Lily blev overrasket over banket på døren ind til badeværelset, måske havde hun stået og betragtet sig selv lidt for længe og havde mistet tiden. Kjolen passede hende perfekt, hun fandt sig selv smuk i den - også selvom hun ikke kunne nå lynlåsen på ryggen, så sad den godt. "Ja, det har jeg. Nu skal jeg være der" Råbte hun halv derude fra, og gik hen for at låse døren op. Hun havde et smil på læberne, både over hendes egen kjole, men bestemt også over hende. "Du ser henrivende ud. Meget smuk" Komplimenterede hun roligt, og lod sit blik glide ned ad hende, "Den blå kjole klæder dig virkelig, Lilac"
Mee 19.09.2022 15:47
Lily åbnede døren og Lilac fik endelig det kjolen på hende. Hun strålede i kjolen. Måske var det følelsen hun følte i den, som gjorde den stod mere ud. Hvis man var tilfreds i sin egen krop udstrålede man også mere selvsikkerhed, hvilket havde en helt speciel glød over sig. Lilac kunne ikke rigtig sætte fingere på det, men hun vidste tesen holdte stik lige nu. “Den hvide kjole er endnu smukkere på dem end hvad jeg havde forestillet mig!” udbrød hun efter hun havde takket Lily for komplimenten om sin egen kjole. Tænk at se så godt ud lige nu for ingen verdens nytte. Endnu en af Lilacs ideer poppede i hovedet af hende. “Jeg synes vi burde tage i byen og feje fødderne væk under byens ungkarle,” foreslog hun begejstret. Hun havde ingen ide om Lily var single eller om hun overhovedet var interesseret i mænds opmærksomhed, men hun kunne ikke lade være med at sige det. Hun var sikker på, at Lily kunne få hvem end hun pegede på. Selv var hun ikke upopulær blandt det mandige selvskab. Måske var det fordi hun fandt det nemt og tale med folk, især hvis hun havde fået en smule indenfor. Det eneste problem hun havde med alkohol var, at hun ikke havde nogle grænser. Stopklodsen er ikke-eksisterende for hende i den tilstand. Måske var det smartere at tage afsted med en anden så?
Nao 19.09.2022 16:15
Lily fandt bestemt Lilac smuk i kjolen som hun havde anskaffet sig, og den blå farve klædte hende umådeligt godt. Begge pigerne sprudlede af selvtillid i deres kjoler, og havde de nogen grund til ikke at gøre dette? De var unge og smukke og havde livet foran dem. Lily blev næsten forlegn over Lilacs ord, det var alt for pænt af hende, "Det er du bestemt også" Lily gjorde op med høfligheden og pakkede hendes "de" væk. De havde været sammen det meste af dagen nu, hun kendte Lilac godt nu og ingen grund til ikke at blive dus, "Og du havde ret i at den måske er bedst til dage med fester, og måske ikke en hverdags kjole" Så puffet og pompøs kjole, ville hun måske heller aldrig tage på i hverdagen. Lily kunne næsten ikke holde sit grin inde over Lilacs begejstring over hendes forslag, om at tage i byen. Det var ikke noget der som sådan skræmte Lily, da det pludselig kom fra hende. Hun havde aldrig selv været en person som gjorde meget af den slags, det havde været meget sjældent. Ofte var det kun til hendes fars private fester hvor hun drak en smule. "Ja?" Grinede hun kort, "Du vil vel ikke tage afsted i disse?" Hun forsatte hende korte grin. Hun havde på fornemmelsen at det var hvad hun havde tænkt sig. De så også godt ud, og ville helt sikkert pryde de fleste kroer.
"Hvorfor ikke? Lad os gå ud og se om vi kan slå kærligheden løs" I og med at Lily aldrig havde lagt med en mand eller haft så stor kærlighed til det modsatte køn, så var hun ikke sikker på om hun kun var begrænset til mænd.
Mee 19.09.2022 21:08
Lilac lagde godt mærke til Lily’s ordvalg og hvordan hun blev mindre formel i sproget. Okay, hun ville da bare gå ned af samme rute. “Selvfølglig skal vi tage afsted i dette. Hvad er tøj værd, hvis man ikke får det brugt?” spurgte hun som et retorisk spørgsmål. Hvem vidste hvornår selvtilliden ville rende ud og kjolen ville ligge bagerst i skabet. Så hellere bruge den med det samme og få lidt snavs på den. Det kunne trods alt altid vasks af. “Om vi finder kærligheden kan jeg ikke love, men jeg kan dog sige at vi får en forrygende fest,” kvidrede hun muntert og tog sin nye veninde under armen. Hun vidste endnu ikke hvor de skulle tage hen. Det var nok ikke tidspunktet, hvor der var alt for mange besøgene på kroerne, men hvis man ikke prøvede kunne man vel ikke finde drømmeprinsen - hvem end han nu var. Hun var selv ved at betvivle om han overhovedet eksisterede. Dog lod hun sig ikke slå ud. Hvis hun ikke havde håbet, hvad havde hun så?Inden Lilac kom alt for godt i gang, stoppede hun ret hurtigt op. “Hvad gør vi med din anden kjole?” spurgte hun, da hun huskede, at den stadig lå på håndvasken. Hun kunne selvfølglig altid hente den en anden dag, men måske var det bedre, at hun fik den med hjem inden de tog afsted?
Nao 20.09.2022 07:26
"Ingen tvivl om at vi bliver vi bliver de flotteste kvinder på kroen" Grinede hun kort og fangede Lilacs blik, efter hun havde erkendt at hun ville afsted i kjolerne. De kjoler som mere var til de store og pompøse fester, og ikke en aften på kroen. Men tanken virkede sjov, og Lily var sikker på at de ville få meget opmærksomhed, helst mest af det gode, "En fest skal heller ikke afhænge om vi får en mand hjem eller ej" De kunne sagtens få det sjovt i hinanden selskab, det havde de allerede fået, så skulle en mand have lov til at bryde ind? Hvis det var den rette. Lily gik hurtigt ind på badeværelset efter kjolen, efter Lilac var kommet med hendes spørgsmål. Lily gik ind på værelset og lagde kjolen henover en kjole ryg, "Den kan vel sagtens ligge her?" Hun kiggede spørgende over på Lilac. Lily havde ingen lyst til at skulle slæbe den med igennem byen og så hjem, det ville være en kæmpe hæmsko for hende, "Jeg kan altid komme forbi og hente den" Og ellers kunne hun følge Lilac hjem senere, og så tage den med der.
"Nå, skal vi finde et sted og have de sjovt?"
Lily gik ned ad trapperne sammen med hendes nye veninde, gik ud af huset og satte næsen mod byen. "Hvor mange kroer kender du?" Lily var som sagt ikke kendt i den verden af byen, hun kom normalt ikke disse steder, "Jeg kender kun "Svinet" og ved at det er et relativt stort sted" Den havde hun da set og gået forbi et par gange.
Mee 20.09.2022 14:32
Lilac var fit for fight og klar til at terroriserer byens kro. De vidste ikke hvad de havde i vente når de to veninder gik derhen. De lignede nogen som skulle til bal, men Lilac havde intet problem med at skille sig ud. Faktisk syntes hun det var morsomt hvor malplaceret de ville se ud. Hm, hvad vide om folk var for optaget i dem selv eller overhovedet kommenterede det? Hun nikkede til Lily da hun lagde kjolen. “Ja du kan bare komme forbi, når du får brug for den,” svarede hun hvorefter de begge gik ned af trapperne.“Ja svinet er stedet man skal være i disse kredse. Jeg tænker da, at det er der vi tager hen,” svarede hun muntert og låste døren efter sig. Det var blevet en smule køligere mens de havde været inde og skifte tøjet, men temperaturen skulle ikke sætte en stopper for deres planer. Tvært imod måtte de jo gå hurtigere for at nå ind i varmen. “Så hvad for en type går du efter. Hvis jeg lige skal holde øje med nogen for dig,” spurgte hun en smule drillene. Det ville dog være sjovt at høre, hvad hun var til. Det var lang tid siden, at hun havde snakket om en pige. De mænd hun havde mødt ville bare høre dette som pigefnidder. Hun var trods alt en pige, så hun mente det var et spændende samtaleemne.
Nao 20.09.2022 22:22
Lilac virkede virkelig som typen som virkelig var klar på at gå på kro, møde nye mennesker og drikke en masse øl, næsten den helt modsatte type end Lily selv, som måske var mere tilbageholden og forsigtig. Ikke at hun ikke havde modet til at tale med fremmede, hun havde rost Lilac tidligere i dag. Lily selv var måske heller ikke typen som var taget den slags kjole, men hun kunne sagtens se det sjove i at pludselig tage en masse opmærksomhed, få nogle blikke. "Det vil jeg selvfølgelig gøre, Lilac" Svarede hun smilende og gik efter Lilac ned ad trapperne. Det kom ikke bagpå hende at det var der hun ville hen, for som hun selv sagde så var det der man kom, "Så gør vi det" Svarede hun glædeligt som de forlod huset og gik mod byen. Vejret var blevet køligere end tidligere, men aftenen var heller ikke langt væk.
"Det var straks et svære spørgsmål" Kom det små grinende som de gik ned ad byens gader. Lilac vidste jo ikke at Lily dårligt nok havde haft en forelskelse til en mand og slet ikke lagt med en endnu. Hun havde da fundet masser af typer attraktive, men var det nogle som ville komme på Svinet? Hun tvivlede lidt. "Det er måske mest de typer som har været til mange af min faders fester" Det var jo unge mænd var flere de rigere familie. "Altså.." Startede hun roligt, og kiggede smilende over på Lilac, "Nu har jeg jo ikke den store erfaring med mænd.. Jeg har aldrig lagt med en før" Det var lidt grænse overskridende for hende at fortælle, for hvad ville hun ikke tro om hende? En kvinde som Lily, ville folk nok mente havde prøvet både det ene og andet.
Mee 20.09.2022 23:01
De typer som var kommet til hendes faders fester? For Lilac lød det lidt som nogle kedelige sataner. Hun var også selv tit til arrangementer med sine forældre, hvor hun blot stod og så ja, køn ud. Dødkedeligt, hvis man spurgte hende. De mænd hendes forældre havde sat hende sammen med var ikke meget bedre. Det var som om de talte over hende og hun ikke var et individ på lige fod med dem, noget hun fandt dybt uattraktivt ved mænd. Desværre var det en egenskab som af en eller anden grund var blevet udbredt. Hvem troede de lige at de var?“Virkelig?” Svarede hun en anelse overrasket til hendes indrømmelse. Godt nok var standarden, at man burde giftes før man lavede nogle tilnærmelser til en mand, men det var de færreste som faktisk fulgte de oldgamle retningslinjer. Ja, selv var hun da kommet til at ligge med en. Det var dog kun en enkelt gang og hun regnede ikke med at gentage den episode. Hun havde allerede svært ved det dengang og var flygtet lige efter samlejet. En mindre god beslutning fra hendes side, men heldigvis havde de fået redet trådene ud. Troede hun da. “Har du ikke mødt nogen du har haft lyst til at være sammen med?” Spurgte hun forsigtigt ind og kiggede på hende. Nej, sådan en køn pige som hende kunne få hvem end hun ville have. Den måtte ligge på mændene frem for hende selv.
Nao 21.09.2022 06:54
Lily kunne godt forstå hvis hendes nye veninde fandt det småt kedeligt med de kredse som Lily bevægede sig i. Lily havde det måske selv på samme måde, så selvom hun måske var lidt skræmt over denne aften, så var hun også glad for at Lilac havde hevet hende med ud, for at prøve noget nyt. De personer som kom til deres private fester, var jo fra bestemte familier, og oftest fra overklassen, så der var stramme regler, stram opdragelse og store forventninger - men det var jo det hun havde været vant til igennem sit liv.
"Ærligt, ja" Svarede hun med et lille grin, over venindens overraskede blik, det kom ofte bag på de fleste. Måske også hende selv, hun ønskede jo det skulle ske, "Der har måske bare ikke være den rette person eller kemi" Erkendte hun. Igen var det hendes opdragelse som spillede ind, hun vidste at det var forventet at hun skulle vente til at hun havde fundet den rette mand, men han var jo slet ikke fundet endnu - og hende og hendes far havde helt sikkert helt vidt forskellige meninger om hvordan det skulle være.
"Jo, det har jeg måske" Endnu et lille grin forlod hendes læber, mest fordi det ikke var noget hun havde talt med veninder om, så det var noget helt nyt, så det var måske en lille forlegnhed, "Men min far har visse tanker om hvordan tingene skal ske, og måske har jeg ikke været våget nok til at springe ud i det og trodse ham på den måde" Men måske var hun frisk på at se om det kunne lade sig gøre denne aften. Der var måske også lidt bange anelser om selve akten, om det var noget som hun kunne præstere overfor en mand, som ønskede hende.
De havde gået længe i den friske vind og kom endelig til stedet. Lily åbnede døren ind til kroen og blev mødt af en åben krostue, hvor der allerede sad både mænd og kvinder som talte, drak og lo sammen. Det virkede varmt og venligt ved første øjekast, og inden længe ville de finde ud af hvordan de skilte sig ud i mængden.
Mee 22.09.2022 07:41
Hun kunne godt forstå hvor Lily kom fra. Hun var også relativt strenge forældre, som nok ikke altid ville støtte hende i sine beslutninger. Forelskelsen mellem hende og Lily var nok, at hun turde gå sine egne veje. Nok fordi hun ikke havde oplevet nogen konsekvenser endnu - udover de moralske, men de forsvinder med tiden. “Hvad din far ikke ved, har han ikke ondt af. Han kan trods alt ikke holde øje med dig hele tiden,” sagde hun opmuntrende til sin nye veninde. Det var ikke ligefrem fordi hun ville have, at hun skulle hoppe helt ud i det i aften. Hun kunne måske tænke over hendes ord og beslutte sig for, hvad hendes næste handling skulle være. Det var trods alt en stor beslutning at gå imod sine forældre.Lily åbnede døren ind til kroen og alt var ved det gamle. Stamgæsterne var for dem selv i deres eget hjørne, mens de rejsende og nyere gæster havde bredt sig vidt omkring. Der var flere end hun havde regnet med, men selvom hun havde været her et par gange, var det ikke ligefrem fordi hun var et velkendt ansigt. Hun vinkede Lily med sig og gik mod baren. “Hvad vil du have at drikke? Det er ikke ligefrem fordi udvalget er stort, men det er hyggeligt herinde,” sagde hun glad og kiggede over skulderen på Lily, da der var en mand der kiggede i deres retning. Hun kunne ikke bedømme om han så på hende eller Lily, men blevet var fast rettet i mod dem.
Nao 23.09.2022 07:26
Lily kom fra et hjem hvor der var sat grav igennem opdragelsen, sådan var det åbenbart at være vokset op hos en adelig. Men samtidig havde hun også fået alt hvad hun næsten havde haft lyst til og peget på, så hun havde aldrig manglet noget og derfor måske aldrig trodset eller gået sine egne veje. Selvfølgelig havde Lily mødt mænd som hun havde tabt hjertet for, men hun havde aldrig haft behovet for at gå videre end til et par kys, fordi hun også selv mente at det med at ligge med en mand ikke blot var noget man bare skulle gøre. "Så sandt, så sandt" Grinede hun roligt og kiggede over på Lilac, "Det er heller ikke fordi at jeg altid er enig i hans beslutninger, men det ligger nu ikke kun hos ham" Grinede hun lidt videre, "Lad os se hvad aftenen bringer" Hun skubbede let og drillende til Lilac med skuldren. Der gik ikke længe før de første blikke gik deres vej, da de først var kommet ind i kroen og gået op mod baren til en start. Lily havde aldrig været indenfor, og ved første øjekast kendte hun ingen ansigter af de person som sad her inden. "Jeg tænker vi bare kan starte med en øl?" Det var heller ikke en drik hun havde fået meget, normalt så stod den på vin, eftersom hendes far var vinproducent og lavede sin egen vin.
Lily lagde godt mærke til at Lilac lod sit blik glide tilbage i krostuen bag dem og havde helt sikkert fået øje på en af de mænd som kiggede deres vej, "Hvad med dig, hvad er du til?" Hun kiggede smilende på hende.
Mee 23.09.2022 22:56
Lilac lod igen blikket falde på Lily. Hun nikkede til hendes ønske og vendte sig så mod kromutter. “To øl tak,” bestilte hun, hvorefter hun atter lyttede til Lilys ord. “Hah, det var straks et værre spørgsmål,” svarede hun og kom med et lille grin. Hun vidste ikke helt, hvad hun skulle sige. Hun havde ikke regnet med at få smidt sit eget spørgsmål tilbage i hovedet. Hun kunne jo ikke sidde her og indrømme, at hun havde en tendens til at falde for ældre mænd, som slet ikke burde være med en på hendes alder.“Jeg er ret glad for mænd som ved, hvad de vil med livet… Der er ikke noget mere attraktivt end en ambitiøs person. Hvis man ikke har nogen mål, kommer man trods alt ikke nogen vegne,” svarede hun sin nye veninde ganske tøvende. Det var et ret spøjst svar for hendes side. Hvad hun lige havde beskrevet, var modsætningen af hende selv. Hun havde ingen ide om, hvor hendes liv første hende hen. Hun fulgte blot bølgerne og ventede på at drive i land. Det eneste hun havde kørende for sig var sin kunst. Når folk spurgte, hvem hun var, ville det være det hun svarede. En kunstner. Hun vidste dog ikke om der var mere til hende, mere til det liv hun havde bygget for sig selv.
Nao 24.09.2022 16:51
Det var vel i og for sig fair nok at svinge spørgsmålet tilbage til hende selv. Nu havde Lilac været interesseret i Lily type af mænd, hvilket hun måske ikke helt selv var klar over, fordi hun ikke havde tænkt så meget over det og kun få gange var faldet for en mand. Det var et stort og svært spørgsmål. Lily kiggede på Lilac som hun henvendte sig til kromutter, og bestilte to øl til dem. Det så hun frem til. Lily kunne ikke lade være med at komme med et grin, som hun beklagede sig over at have fået spørgsmålet svinget tilbage til hende selv, "Ja, det er slet ikke så nemt et spørgsmål som man renger med" Hun sendte Lilac et behageligt smil som hun stod der og kiggede på Lilac tænkte sig om efter et svar. Lily blev overrasket over hendes svar, for det var meget modent svar. Så det var en positiv overraskelse og et svar hun ikke selv havde tænkt over. Hun kunne virkelig godt lide det svar, for det var klart at man ønskede en mand som vidste hvad han ville med sit liv. Det var langt fra altid at de mænd Lily mødte igennem hendes fars fester og venner vidste hvad de ville, de levede igennem deres fader, som havde pengene. "Godt svar" Erkendte hun med et smil, "Og du har selvfølgelig helt ret i det du siger, det er meget mere attraktivt med en mand som ved hvad de vil"
Der gik ikke længe efterfølgende før der stod to øl for an dem, Lily tog fat i sin og kiggede på Lilac, "Skal vi sætte os ved et bord?" Hun havde udset sig et, så hun forlod baren sammen med Lilac for at sætte sig ved et bord, ude i venstre side at krostuen.
"Så leder du efter den mand du vil tilbringe resten af livet med, eller synes du der skal være plads til at prøve lidt forskelligt?" Hun små grinede over sig eget spørgsmål og smagte på øllen.
Mee 24.09.2022 19:03
Likac måtte give hende ret i, at det næppe var sådan et nemt spørgsmål. Hvad ønskede man sig lige i en partner, som man ikke allerede havde fundet? Hvad var den magiske ting, som gjorde, at man kunne lide en person mere end normalt? Lilac følte sig en anelse stolt indeni, da Lily komplimenterede hendes valg. Ligesom med kjolen, hun gik op i, hvad hun syntes om hende. “Ja præcis! Han må dog heller ikke blive for kedelig. Jeg har brug for en som jeg kan slå mig løs med uden at være bekymret for, at han synes jeg opfører mig for overilet. Ellers kunne man vel lige så godt have sin far med i byen,” sagde hun med et grin og fulgte med Lily ned til bordet.Egentlig var det vel nok et firemandsbord, men det gjorde bare, at de havde massere af plads for dem selv. Lilac klagede skam ikke. “Har alle ikke en drøm om at finde den eneste ene,” hun rystede en anelse på hovedet med et smil. “Men altså, hvordan skal jeg vide om han er anderledes end alle andre, hvis jeg ikke ved, hvad der eller ser at få,” hendes svar blev hurtigt alt for filosofisk for hende selv, så hun valgte i stedet at tage en slurk. Hvad der egentlig lå under hendes svar var nok, at hun gerne ville have lov til at blive tilbedt af nogle få mænd, inden hun besluttede sig for at slå sig ned. “Hvad med dig?”
Nao 24.09.2022 20:40
Der skulle selvfølgelig være en balance mellem alt, men det var umuligt at finde sådan en person - det var Lily ret sikker på, ingen var perfekte. Ikke engang hende selv. Man kunne altid finde et eller andet. "Ja, det er selvfølgelig vigtigt at have en som deler ens interesser, så man har en man kan tale med og bruge tid på, og som man kan opleve ting med" Det var klart, at Lily havde behov for en person som interesserede sig for hende og det hun interesserede sig for. Han behøvede ikke at være skuespiller eller vide en masse om det, men blot finde det interssant. "Men nu er du også en mere sprudlende kvinde end jeg selv, så det er klart du skal have en flot fyr som kan hive dig på eventyr" Hun smilte stort til Lilac, som de gik ned mod bordet. At det var et firemandsbord havde Lily ingen betænkninger omkring, de var der først og derfor kunne de bruge den ekstra plads de nu havde. "Jo, det har jeg da også selv. Men det er mere hvad den eneste ene skal indeholde. Ingen er perfekte" Grinede hun roligt, "Nej, det forstår jeg godt. Man vil gerne have en mand som tilbeder en ikke? Men klart, man bliver nød til at opleve flere mænd" Spørgsmålet var jo bare, om man lige frem blev nød til at være sammen med dem? Hun havde sine tvivl, men følte også at hun var ved at blive "gammel" uden at have oplevet en mand. "Altså jeg har jo ikke oplevet en mand sådan endnu, så jeg ved jo ikke hvad der er godt og skidt, og hvis jeg holder på den leve måde finder jeg ikke ud af det før vi er gift"
Mee 25.09.2022 00:09
Hun grinte af Lilys ord, da de var taget direkte fra hendes tanker. Man skulle tro kvinden var en tankelæser. “Lige mine ord, skål på det,” sagde hun og slog deres to glad mod hinanden, hvorefter hun tog en slurk. Hun var ikke vild med smagen af øl, men nu var det ikke fordi kroen tilbød det fineste udvalg. Det var vel også virkningen man gik efter fremfor smagen.“Jeg tror ikke det handler om at ligge med en mand. Det handler vel mere at være sammen med en og finde ud af, hvad der fungerer og hvad der slet ikke passer sammen… det andet er vel noget man altid kan ændre? I hvert fald øve sig på. Det er sværere at ændre en mands personlighed. Så er det alligevel nemmere at finde en ny.” Lilacs ord var nok baseret på, at hun aldrig havde været forelsket. Jo, hun havde da haft små crushes hist og her. Haft et godt øje til en mand eller to, men hun havde aldrig været reelt forelsket. Aldrig fået fejet benene væk under hende. Gad vide om der overhovedet fandtes en person som kunne gøre det ved hende? Måske var hun alt for kritisk overfor hvad mænd egenlig havde at tilbyde.
Nao 25.09.2022 09:35
Lily lyttede interesseret til hendes nye venindens ord, som de sad der ved firemandsbordet over for hinanden. "Selvfølgelig, det er klart" Lily havde jo dårligt nok nogen forstand på dette, fordi at hun ikke var så langt i den process. De mænd som hendes far før havde sat hende op med, havde måske ikke været de mest spændende personer. Der var selvfølgelig få, som gav hende noget og som bød ind med lidt. Og Lily havde da også selv haft et godt øje til enkelte mænd, men det var bare at vente på den rette. "Jeg har jo slet ikke den helt store erfaring på dette område" Grinede hun erkendende igen, "Men jeg forstår hvad du mener. Jeg har mødt flere mænd som min far har fundet rette for mig, men der har hverken være kemi eller en fælles interesse for hinanden og så er det jo bare dødt løb, om så det ville være en god deal for min far" Fædre havde altid en mening om hvordan deres børn, især døtre skulle giftes, ofte ville de gerne have noget for egen vindings skyld. Lily kiggede sig rundt i krostuen og lod hendes blik glide rundt på de få unge mænd som sad rundt omkring. Det var helt sikkert ikke nogen hendes far ville have valgt, "Hvad synes du så om udvalget her til aften?" Grinede hun spørgende til sin veninde, inden hun drak af sit krus.
Mee 25.09.2022 21:52
“Er det ikke også et stort pres at lægge på dig? Hvis man føler sig presset til at kunne lide en mand, så skubber det bare en længere fra ham,” sagde hun en anelse spekulerende. Det var vel ligesom en bog. Hvis ens veninder sagde, at man ville elske den var forventningerne lagt på ens skuldre. Det var derfor sværere at nyde den for det den var, fordi den var skubbet på en. Så var det sjovere selv at vælge en fra hylden, som man læser ud fra lyst frem for pligt. Så igen, hun var ikke den største læsehest.Hun kiggede på mændene omkring dem. “Hm, de to over ved det bord ser da ret spændende ud,” svarede hun Lily og i samme sekund fik hun øjenkontakt med den ene af fyrrene. Hun gav ham et lille smil, hvilket han tog som en invitation. “Jeg tror de kommer her hen,” informerede hun Lily begejstret og satte sig i samme sekund lidt mere ret op. Det var ikke fordi, at hun ændrede sin personlighed når hun var omgivet af mænd, men man havde da lyst til at se præsentabel ud. Især når der kom en mystisk mørkhåret fyr hendes vej. Gad vide hvad han var for en. Han virkede ikke genert anlagt siden han fik overtalt sin ven til at komme denne vej.
Nao 26.09.2022 06:50
"Jo, og det er også grunden til at det aldrig er faldet på plads endnu" Hun brød sig slet ikke om hendes far skulle finde hendes partner, igennem hans vennelag. Hun ville meget gerne selv have en mening om resten af hendes vil, "Det ligger et stort pres på mig, for måske var det en måde de gjorde det på dengang min far blev gift, men det var måske også derfor at mine forældre ikke er sammen længere? Der er ingen gnist eller kærlighed længere, fordi det hele er proforma" Hun var meget uenig i den må at gøre tingene på, hun kunne udmærket selv godt finde sin egen mand. Lily kunne ikke lade være med at smile til hendes nye veninde, som hun bedømte mændene omkring dem. Hun kunne godt se hvad Lily mente omkring de to unge fyre, "Jeg kan godt se hvad du mener" Hun blev lidt overrasket da hun fortalte de var på vej over. Det fik hende til at ranke lidt mere op i ryggen og gøre sig lidt mere interessant, "Mener du det?" Grinede hun til Lilac.
Lily kiggede tilbage og så de to mænd rejse sig og gå over imod dem, og få sekunder længere satte de sig på hver deres side. De havde virkelig taget hendes smil som en invitation til at sætte sig hos dem.
Lily sendte et smil til de ny ankomne mænd, "Hej" Kom det fra hende, som hun kiggede på mændene. Hun rakte hånden mod sin sidemand, "Lily" Kom det blot fra hende.
Mee 26.09.2022 15:37
Lige inden mændene kom helt hen til kvindernes bord, gav Lilac blikket til Lily. Det blik, som var svært at spotte for andre end en anden kvinde. Blikket bestod af, at man fik øjenkontakt med sin veninde, gjorde øjnene en anelse større, for så i samme sekund at rette blikket mod det omtalte emne, hvilket i dette tilfælde var de to mænd. Hvad dette blik på få øjeblikke kunne kommunikere kom an på situtationen. 1. Hjælp-blikket. Det var hvis man holdte øjnene spærret oppe i ekstra land tid og nærmere bevægede sig i ryk frem for en flydende bevægelse.
2. Hvad-skete-der-lige-blikket. Dette benyttede man, hvis man så noget sært og skulle kommunikere, at man var uforstående for, hvad der skete. Der behøvede man ikke engang at lave de store ansigtsudtryk. Et lille rynk med øjenbrynene kunne være med til at forstærke udsagnet.
3. Den-er-halvt-inde-blikket. Dette blik bruges til at fortælle sine veninder, at man ved en fyr kunne en og der skulle lidt til, før den var i hus. Det kunne eventuelt opfølges af et lille smil, men blikket i sig selv var ofte nok til at fortælle hele historien.
Det var netop det sidste blik Lilac gav Lily, da mændene endelig var kommet for tæt på til at kunne sige det højt. Manden som Lilac tidligere havde fået øjenkontakt med satte sig ved hendes side. “Godt at møde dem,” sagde hun blot med et fjoget smil og tog brunettens hånd.
Chatboks
IC-chat▽
Krystallandet