Frederik Ludvik
Handler med og fremstiller olier (til madlavning og til kroppen)
Kaotisk God
Race / Menneske
" De får det til at virke som om, hvad jeg tilbyder forvandler folk til trolde.. " Der var en underholdt tone i hans stemme. Han lod kommentaren hænge lidt i luften, inden albuerne endnu en gang blev placeret mod bordet, og Frederik lænede sig lidt frem med hænderne foran sig.
" Det ville være ganske ufarligt - forhåbentligt. Jeg arbejder generelt ikke med farlige eller forbudte ingredienser, så det behøver De ikke bekymre sig for. Og det ville ikke være så ofte igen. Det tager tid at lave nye blandinger, og det er heller ikke så tit jeg laver nye blandinger, der passer til et helbrederhus. " Frederiks øjne smallede sig lidt. Det virkede ikke til Selmy fangede det diskrete hint han havde smidt tidligere, mon han ville fange det nu? Ikke at det gjorde en forskel.
" Det vil hovedsageligt være for at teste og olierne virker som det er tiltænkt og om der er nogle bonus effekter. Eller knap så hensigtsmæssige effekter. Hvordan De tester det, er for mig lige godt. Om det er på patienter, eller Dem selv.. " Frederik trak på skuldrene. Blikket flyttede sig ned på kruset, idet han løftede det op og tog en slurk.
" Men De skal selvfølgelig være velkommen til at tage det op med Deres far, hvis De ikke selv er i stand til at tage sådan en beslutning. " Frederik var godt klar over, det måske var lidt hårde og prikkende ord, men det var meningen. Det var interessant at se hvor villig den unge mand var til at imponere sin far. Eller om han i virkeligheden ikke turde andet end at gøre lige som han havde fået besked på. Frederik havde vel altid være lidt oprørsk. Ubevidst flyttede hånden sig op, og kløede det arrede øjenbryn ganske kort ved tanken.

Krystallandet