v0idwitch 30.12.2020 15:19
Juno smilede i hele hovedet, da Pax forsikrede ham om, at han virkelig havde tænkt sig at indgå i en forening med ham. Det gav mening at Pax ville, for han havde trods alt ikke på noget tidspunkt været andet end seriøs omkring det, de havde sammen, men Ulven? Lederen af Ulvens Flok? Frygtet og respekteret, hans navn kendt af alle der var noget i den kriminelle underverden i Dianthos? Juno havde svært ved at se dén mand blive gift, meget mindre dele sin trone med nogen.
Allerede i samme øjeblik, som Pax nævnte muligheden for at overveje, og konsekvenser, begyndte Juno at ryste på hovedet. Der var ikke noget af det, der kunne holde Juno fra at gå igennem med det, og han skat også en grimasse, da Pax talte om sin egen død, som var den uundgåelig. Han lod kun med nød og næppe Pax tale ud, inden han sagde;
"Hvis du kan få dig selv til at forlade Dianthos, så tager jeg bare med." Det var det mindste Pax kunne bede om; Juno var kun i byen, fordi Pax var der.
Han vidste ikke endnu, at byen holdt en del af ham, at den var lige så meget ham, som han var den, eller hvor svært han i fremtiden ville få ved at forlade venner og bandemedlemmer, men lige nu betød de ting ingenting for ham.
"Hvis du tror, at jeg nogensinde lader dig dø, så tager du grueligt fejl." Juno lod Pax se beslutsomheden i sit blik, inden han tilføjede:
"Jeg brænder Dianthos ned til grunden, hvis jeg skal. Jeg giver din far alt jeg ejer, hvert sekund jeg har tilbage af mit eget liv. Du får ikke lov til at forlade mig."
Juno tav, indtil han var sikker på at Pax havde forstået, at det ikke var noget, han kun havde i munden denne gang.
"Og vi har... Allerede et barn," mumlede han, og skævede bag sig, mod værelset Ronia sov i.
"Mindst." Juno havde ikke taget Lizzy til sig som sin egen endnu. Hun havde været det, da han havde haft Rottebanden, men nu tøvede han med at påtage sig ansvaret igen, og han vidste ikke, om det var for sin egen eller for Lizzys skyld.
"De behøver ikke at komme fra vores nosser, for at være vores." Det sidste påstod han uden helt lige så meget selvsikkerhed, som han hidtil havde talt, selvom han var rimelig sikker på at Pax var enig med ham.
"Jeg har tænkt det igennem. Jeg vil have dig. Med alt, både det gode og dårlige."