Skæbnen begynder l Fortidstråd

Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 813 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 04.10.2020 11:54
Hun måtte bruge alt sin energi på at tæmme det smil, der næsten forræderisk begyndte at forme sig på hendes læber. Breder end det der allerede lå på dem. Det var længe siden hun havde følt sig en del af noget, Domino var stadig i Rubinien da han var taget afsted sammen med Rhaya for at få hende sat op der. Faith, ja, hvad lavede Faith egentlig? 
Så hvis hun nu, bare for et øjeblik kunne være i et selskab, hvor hun følte at hun hørte til. Eller det troede hun, selvom dæmonen hviskede blidt, sådan tænkte de nok ikke. Eller i hvert fald den store leder. Hvorfor vil du give et måltid? Hendes blik lagde sig på hans ansigt, burde det ikke være svaret nok? Hvis man to i betrækning af, hvordan de to andre så ud i forhold til ham. Ville hun da bestemt mene, der måtte være en grund. Måske han lod andre folk spise før ham? Spændende taktik. 

Hun viftede lidt mod hånden mod Mattis. "Se, han vil gerne - så, jeg er tydeligvis ikke så slem. Så hvad siger du, leder til leder? Så fortæller jeg dig måske, hvorfor jeg render rundt hernede?" spurgte hun, trods for at det ikke var som et spil på hvad han havde tænkt. Men nærmere, historien om fyrsten hun lige havde barberet det fine guldskæg af.

Pax

Pax

Iagttager | Bandeleder af Ulvens Flok

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 04.10.2020 15:38
Pax fnøs, alt imens et smil langsomt gled henover hans hjerteformede læber. ”Leder til leder?”, gentog han, hans tone næsten vantro. ”Hør her prinsesse – det der charmeoffensiv virker ikke på mig. Det er faktisk ret – fornærmende.” Pax hævede sine brede øjenbryn i en sigende grimasse, og selvom han stadig smilede, kunne der ikke være nogen tvivl om, at han skam mente, hvad han sagde. Han brød sig ikke om det store smil eller de funklende øjne, der ikke indbød til andet end at falde i staver, når man betragtede dem.

Zaladin tage Evlyn Crane.

Men af respekt og hele idéen om, at man skal holde sine venner tætte men sine fjender tættest, så siger jeg selvfølgelig ja. Mattis, Ruk – pis af med jer.
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Alder / 813 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 04.10.2020 17:45
Prinsesse? Prinsesse!?
Hendes øjne lynede som hun betragtede den gråhåret mand foran sig, hvor vovede han at sige hun var det! Og så kalde det hun gjorde som fornærmende. Det var jo hvem hun var, hendes personlighed. Næseryggen blev trukket opad, som en snerrende hund, der skulle til at vise tænder. Men hun formåede at holde sin vrede i sig selv, mens hun ventede på at de to andre valgte at gå sin vej. Dog ikke uden at kaste nogle drømmende blikke hendes vej, blikke hun ikke så. Fordi det eneste hun havde øje for, var manden der stod foran hende.
Og da de endelig var væk, og deres trin i gruset ikke kunne høres. Trådte hun frem mod ham, løftede sit hoved og bandede over at han var så meget højere end hende.
"Okay hør her -" snerrede hun, som hun ønskede at gribe hans trøjes krave og tvinge ham ned mod hende. "Det kan godt være, at du føler jeg ikke passer rundt hernede, men underminer mig igen på den måde, og jeg skal forsikre dig at jeg ikke længere er charmerende. Og kald mig prinsesse én gang til og jeg sværger, ved zaladins rødne tær, du vågner op med mus i dine underhylder, okay?

Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 04.10.2020 19:31
Pax’s ulvesmil blev kun større, des mere Evlyn bed af ham. En frydefuld varme blandede sig med noget andet, han ikke før havde taget sig selv i at mærke før Juno, men kun alt den indestængte fryd fik lov til at leve. Det var de blå øjne, afgjorde han, og Pax var tilsyneladende også en mand, der godt kunne lide kvinder. Hvem havde set den komme?

Og han rankede naturligvis ryggen… og hævede hagen, bare fordi han kunne se, at det irriterede hende.

I det at Evlyn omsider talte færdigt, himlede Pax dovent med begge sine stålgrå øjne. ”Hvem siger jeg går med undertøj?”, spurgte han, i det han lagde armene over kors og hævede et enkelt øjenbryn af hende, som var Evlyn Crane i virkeligheden en fjollet skolepige.

Skal vi komme afsted? Eller vil du fortsætte med at stå her og ligne en spruttende tomat?
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Alder / 813 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 04.10.2020 20:22
Hun løftede brynet, og skulle lige til at svare tilbage, før at det gik op for hende, hvad det egentlig var han havde sagt. Undertøj? Han gik ikke med, undertøj? Hun måtte trække sine mundviger tilbage en smule, for at undgå at begynde at grine højlydt. Lige den reaktion, havde hun slet ikke regnet med, som i overhoved. 
"Jamen, så, må jeg jo bare blive kreativ." sagde hun og slikkede sine læber. Et sug rasede i hendes mave, som det gik op for hende hvad hun havde gjort. Nej, ikke ham, alle andre end ham. Disset anker var også grunden til, at hun trådte et skridt tilbage og pustede ud.
"Hm, jo, lad os det." brummede hun, og vente rundt på hælen og gik i modsatte retning end Mattis og Ruk havde gået. Nu var spørgsmålet blot, hvor skulle de tage hen? 
Et lille smil begyndte at danse hen over hendes læber. De kunne tage Svinet, der var være end det halve svin, på trods af det var helt. Eller hvad man nu sagde? Hendes blik blev tomt et rum tid, som denne mærkelige tanke gled gennem hendes hoved. Hun rystede det dog af sig, og ombestemte sig i sidste øjeblik. Hun ville gøre noget, han nok aldrig nogen sinde havde regnet med.
Hun ville tage ham hen til en af de huse, som hun havde fundet i den pænere del af boligkvarteret. "Kom med" sagde hun med et smil, måske dette ville give ham samme syn af hende, som han nok havde set hende med før. Men stadig, det var et fint sted, og det var væk fra nysgerrige blikke.
Hun gik hurtigt over i løb, i stedet for gang som hun førte dem op mod det pænere kvarter. Med et hurtigt sving, og ned af en gyde kom de endelig til det store palæ, som der lignede noget der burde rives ned.
"Velkommen til" sagde hun med et kækt smil, som hun åbnede den rustne jern port. Efeu havde for længe siden, overtaget huset, flere af ruderne var knust, og måske burde man mere kalde det for spøgelseshuset end for et palæ. Men trods alt det, kunne hun se hvor smukt det var, hvor smukt det kunne blive. Mon ulvenes konge ville se det samme?

Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 04.10.2020 20:56
Pax nikkede prompte, hans øjne stadig gnistrende af indestængt morskab men hans øvrige ansigt lagt i ulæselige folder. ”Held og lykke”, bød han hende dernæst, velvidende at Evlyn var en kvinde af sit ord –

Og han hadede mus. Rotter kunne han acceptere – mus var Zaladins tætteste tjenestemænd. Bare tanken om dem, kunne få hans hår i nakken til at rejse sig og hans dyriske instinkt til at vækkes med dominerende kraft.

Pax fulgte efter Evlyn, tilsyneladende ubesværet. Hvad hun ledte ham hen til, var dog alt andet end det, han havde forventet, og Pax lagde ikke skjul på sin forundring. ”Hold da kæft det er hæsligt”, sagde han, hvorefter han sendte hende et bredt men tomt tandsmil. ”Og her troede jeg, at du prøvede at imponere mig – hvor gik det galt for mig? Var det, da jeg redede dig eller?” Pax rystede spædt på hovedet, tydeligvis drevet frem af sarkasmen. Hvad han ikke sagde, var, at også godt så muligheden i skroget…
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Alder / 813 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 04.10.2020 21:17
Hæsligt?
"For en uden fantasi måske, men det siger jo så en del omkring dig Ulve konge, og ikke omkring mig" sagde hun, som hun drejede rundt om hælen og gik baglæns mod palæet. Tungen rakte ud, som hun hæv ned i hendes højre øje. En ganske normal barnlig ansigtstræk, som gjorde nar af dens voksne. Og selvom hun bestemt lignede en kvinde, der var en del yngre end manden foran sig, så var hun trodsalt næsten ti år ældre, eller der omkring? 

"Mmh, du reddede mig, du er den perfekte prins på det hvide hest." sagde hun med et smil på læben, og vente sig mod bygningen igen. Hun åbnede døren, men i stedet fore at gå op, knækkede hængslerne og væltede med et ordenligt brag mod de slidte planker. Støvet hvirvlede op, og hun begyndte at hoste og viftede hånden foran hendes ansigt.
"Okay, givet, det er ikke perfekt lige nu. Men en dag, en dag Pax, så er det mig du ser tage alle de adelige ned fra deres højrøvede heste." lo hun, og trådte ind i rummet, nå, mad!

Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 04.10.2020 21:37
Pax gav hende instinktivt fingeren og sendte hende endnu et tandsmil i det, hun skar en grimasse af ham. Dernæst fløj hans stålgrå øjne dog tilbage på spøgelseshuset, hvor han tog det i nærmere og nøjere betragtning. Jovist, det var hæsligt nu men med en kærlig hånd – nej, en hel del kærlige hænder over en ganske lang og intensiv elskovsproces –

BANG.

Pax’s blik skød tilbage i retning af, hvor braget var lydt og hvad han så, fik ham næsten – kun næsten – til at le højt. ”Det var en anelse antiklimatisk”, konstaterede han højt, hans tone ikke afslørende i forhold til den morskab, han reelt følte. ”Men hey – der kommer nok en anden god gang, hvor du kan få lov til at imponere mig, som jeg også har imponeret dig.

Omsider satte Pax gang i fodtøjet og bevægede sig efter Evlyn i det, hun forsvandt ind i bygningen. Han havde atter sine arme lagt over kors og de stålgrå øjne for henover omgivelserne i det, at de omsider blev blottet for ham. ”Prinsen på den hvide hest, siger du? Hvor fint. Det har jeg altid gerne ville være –”, svarede han fraværende, alt imens han lod en finger glide henover en tilstøvet kommode. 
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Alder / 813 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 04.10.2020 21:49
Altid gerne ville være? 
Hendes blå øjne lagde sig på hans skikkelse, der var noget i de ord, som der startede en følelse hos hende. En følelse der fortalte hende, hvor ens de pludselig var, og hvor meget hun hadet at føle lige præcis, den følelse. Læberne skilte sig fra hinanden, som hun skulle til at sige noget til ham, men valgte hurtigt at lukke munden. Nej det kom ikke hende ved, også godt kendte hun ham slet ikke. Kun rygter, og set hans skikkelse fra skyggerne. Det var det eneste, hun vente derfor rundt ganske lydløst og skridtet ud mod udestuen. Den, som stadig var hel endnu. 
Her fandt hun nogle pinde og andet brænde sammen, og smed det ind i det ildsted hun havde lavet. En gryde hang hen over, som hun rodet rundt i en kiste og fandt madvare frem, hun hurtigt begyndte at skære og gøre klar til måltidet. 
Hun havde brugt stedet for at komme væk, klare tankerne i denne hvide stue hvor at roserne var vokset hen over glasset der før havde vist udsigten hen over de flotte have der havde stået i husets storhedstid. 
Hvorfor havde hun overhoved taget ham med herhen? Pludselig var hun så i tvivl omkring hele situationen, hvilket gjorde hun sad og stirrede på skærebrættet og hendes hænder der brugte en af kasteknivene til at skære kød og grønsager i mindre stykker.

Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 05.10.2020 18:31
Pax fulgte med den blonde kvinde ind i udestuen, tilsyneladende fuld komfortabel til trods for, at gulvbrædderne knirkede faretruende under hans støvler.

Imens Evlyn gik i gang med at forberede maden - Pax havde ikke overvejet, at hun selv ville lave den og det faktum virkede latterligt intimt, hvormed han havde haft svært ved at skjule sin forundring - stod han og betragtede dørkarmen med vurderende øjne. Lugten af mug hang tungt i luften men Pax vidste også, at det for mennesker ikke var nær så dominerende en stank, som det var for ham selv.

De arrede fingre sneg sig ind under træet og uden synderlig omtanke, rev Pax en af brædderne af væggen.

"Det er fyldt med svamp. Du kan ligeså godt rive hele lortet ned, medmindre du kender en dygtig magiker", konstaterede han nøgternt, hvorefter han skævede til Evlyn.

"Du skal vel ikke gøre det selv?"
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Alder / 813 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 05.10.2020 21:38
Hun mærkede hvordan næsen begyndte at klø, med håndryggen af hånden som der holde kastekniven, begyndte Evlyn at gnide hen over næsen. Ikke nys, ikke nys. Hørte hun sig selv fortælle i hendes tanker, men hendes opmærksomhed blev dog hurtigt ledt væk, da en hun hørte et voldsomt knas. De blå øjne kiggede hurtigt op, og så hvordan at hendes 'gæst' pludselig stod med en af brædderne fra væggen i hånden. Først kiggede hun en anelse forfærdet på ham, inden hun begyndte at grine. 
"Undskyld mig, men det kan godt være du mener at hele lortet skulle rives ned - men derfor giver det dig da ikke ret til at begynde allerede nu!" lo hun, og rystede på hoved. Hun rejste sig op, og fandt en krukke med fedt, som hun smed ned i gryden. Guderne måtte vide, at manden der stod og kiggede på hendes svamp inficeret hjem, havde brug for det. Og meget af det endda. 

"Hvorfor for du det til at lyde som om, at jeg ikke er op for opgaven at gøre det selv?" spurgte hun, som hun havde smidt kødet og grønsagerne ned i gryden, som begyndte at sprøjte og hvæse. Hendes arme lagde sig over kors, som hun stod med en gryde ske med løftet bryn. 

Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 05.10.2020 23:25
Pax så op, tilsyneladende forvirret over Evlyns ord og ikke i stand til at se, at han skulle have trådt henover grænsen. Han hævede endda træstykket, han stadig holdte om, som for at illustrere, at det jo på en eller anden måde ikke kunne gøres til hans ansvar. Pax’s næstfølgende ord cementerede den overbevisning: ”Jeg skulle ikke engang lægge pres på det. Og brug lige øjnene –” Pax nikkede mod det lille hulrum, der agerede som isolering, og som han havde afsløret ved sit nådesløse pilleri. ”Rummet er jo fucking levende.

Evlyns hævede øjenbryn og den dertilhørende grydeske syntes ikke at imponere Pax. Faktisk gjorde han sit bedste for at efterligne hendes egen grimasse – men ikke før, han havde smidt træstykket fra sig.
Medmindre du har en skide evighed, er du selvfølgelig mere end velkommen til at gøre det selv. Mindre tid til at lave ulykker, ikke?” Pax lagde sit hovedet på skrå og betragtede hende med et urokkeligt, vurderende blik. 
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Alder / 813 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 06.10.2020 09:08
Han tog det seriøst?
Hun trak læberne ind mod tænderne, som hun anstrengte sig for ikke at begynde at grine for alvor. Havde han det nogen sinde sjovt? Gjorde noget, bare fordi han havde lyst? Han virkede ikke som typen, en der altid gjorde præcis det som der var nødvendigt af ham. Og hvad der blev forventet, alt det andet måtte komme i sidste række. Måske hun kunne lære ham det? Hvis altså han kunne se ud over sin egen næsetip, og faktisk have det sjovt. 

Hun gik over mod ham, og kiggede ind i hulrummet og så hvordan det kravlede rundt. Hendes øjne kiggede på ham, så dybe som havet og alvorlige. “Og det giver dig ret til at ødelægge min ejendom, nu når jeg er så venlig og lave mad til dig? Jeg kan da sagtens gå tilbage til en en rival, der pisser på dit territorium og gør livet surt for dig.” Hun stirrede olmt på ham, inden hun ikke kunne holde masken længe og begyndte at grine. “Hold kæft man, du burde virkelig slappe mere af og nyde livet, det er som du siger - meget kort.” Hun puffede til ham med hendes skarpe hofte, og hoppede hen mod maden.
Jeg har ikke en skide evighed, jeg har derimod de krystaller det kræver! Eller, snart, forhåbentlig.” Hun rodet rundt i sin pose og trak guldskægget op og satte det ved sin overlæbe. “Stakkels fyrsten fra Rubinien, vil i hvert fald vågne op til en slem overraskelse i morgen!

Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 06.10.2020 21:55
Pax himlede med øjnene, hvorefter han brummede, næsten trodsigt: ”Det var ikke gået op for mig, vi var rivaler.” Et enkelt øjenbryn sneg sig længere op i panden i en sigende grimasse, men dernæst brød Evlyn ud i grin. Hendes klukkende, lyse latter havde nær fået ham selv til at smile og det var igennem en kraftanstrengelse af dimensioner, at Pax selv nåede at standse mundvigene i at flyve til himmels. 

Zaladin tage Evlyn Crane.

Da guldskægget dog pludselig var stukket op foran Evlyns kønne ansigt… der tabte Pax fatningen og lo højt; højt og længe.

Det er fandeme klamt! Og – genialt!”, grinede han, hvorefter han tilsyneladende glemte alt om mug og træværk, og i stedet skridtede hen til den blonde kvinde, hans ene hånd rakt frem. ”Må jeg se? Føj!
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Alder / 813 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 06.10.2020 22:56
Hun kunne ikke lade være med at grine højt som ulven selv. Det var næsten befriende at se ham, opføre sig den alder han var. Og hun havde fået ham, den tanke stoppede ganske hurtigt. Hvor kom det fra? Hvorfor kom den varme følelse i maven frem, som han grinede og stod der med hans smilehuller? Det, det var ikke godt.
Tænderne bed ned i underlæben, som hendes blik undveg ham ganske kort. Men som han gik hen mod hende, måtte hun finde fatningen igen og trak på skuldrene. "I det mindste kan du se genialiteten! Det klamme var sgu ikke så meget skægget, men fyrsten selv." hun lavede en bræklyd, som hun rakte guldskægget frem mod ham.
Dog stadig med et vågen blik, han skulle ikke have lov til at stjæle hendes nyerhvervet pris, især når det havde koste så meget mentalt.
"Du skulle have set ham, han har tredje hustru, og var nemmere at få lokket op på et privat værelse end jeg havde regnet med. Jeg havde håbet på at stikke en fin ørkenblomst i hans røv, du ved.. bare for sjov? Men jeg nåede det ikke, da jeg hørte folk nærme sig værelset." lo hun og vente sig mod maden, den skulle jo nødig begynde at brænde på. 

Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 07.10.2020 12:45
Pax smålo stadig, da han tog imod guldskægget og tog det i nærmere øjesyn. Des mere Evlyn fortalte, des mere smilede han også, og da Evlyn indrømmede, at hun også havde ønsket at involvere en ørkenblomst, måtte han le højt igen.

Ikke interesseret i at holde skægget længere end det var nødvendigt, rakte han det tilbage til den blonde kvinde, tæt efterfulgt af et anerkendende nik. ”Jeg forstår genialiteten”, svarede han omsider, hans stålgrå blik funklende. ”Ikke at jeg har tænkt mig at gøre dig kunsten efter. Hvis du bare forbliver i den… genre, så kunne vi jo nærmest gå hen og blive venner.” Pax sendte hende et sigende blik, til trods for de stadig adskilte læber og opadvendte mundvige. Dernæst skubbede han sig fri af sin fremad lænede position henover køkkenbordet og satte sig i til rette på en vakkelvorn stol. 

Apropos… jeg går ud fra, vi skal snakke lidt om grænser.
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Alder / 813 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 07.10.2020 13:03
Hun tog mod skægget, og puttede det tilbage i hendes pose. Overvejede kort om hun skulle fortælle, hendes næste planer med fyrsten, men gik så væk fra det. Som han nævnte de næsten kunne gå hen til at blive venner.
Nej, hun blev ikke venner, hun lod ikke folk komme tæt på. Dem der gjorde, de forlod hende alligevel, på den ene eller anden måde. Og det kunne hun ikke én gang til, ikke igen.
Så da han gav hende et blik, lod hun øjnene falde fra hans skikkelse, som hendes mave vendte sig og hun fik en skidt smag i munden. Dette var en dum idé, hun skulle slet ikke have inviteret ham hjem til sig. Tør i munden, rørte hun rundt i gryden som hun tog nogle dybe indåndinger. Panikken der langsomt var begyndt at brede sig, som en ubehagelig prikken ud i fingerspidserne. 

Grænser? Hun havde lyst til at snerre af ham, at han skulle lade være med at snakke sådan. At han ikke skulle vække de følelser i hende, som han tydeligvis gjorde. Men de tanker forlod hende hurtigt, da hun også vidste hun ikke kunne give ham skylden for hendes ødelagde sind. 
Det kan vi gøre, men det er vel ikke noget vi skal snakke om?” Spurgte hun med et signende blik tilbage - “Og hvilke grænser er der snakke om?

Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 07.10.2020 22:13
Pax lænede sig tilbage i stolen – han var tilsyneladende en modig mand, der var villig til at tage chancer – hvorefter han trak lidt på den ene skulder, ikke just læselig for endnu engang. Stadig funklede hans øjne af indestængt morskab, men gnisterne var ikke længere nær så dominerende, som hele den spøgefulde situation havde aftaget sig.

Desuden var der forretninger, der skulle gøres…

Jeg synes, vi skal snakke om det”, svarede Pax prompte, hvorefter han sendte hende et kortvarigt men bredt tandsmil. ”Og jeg synes, vi skal få nogle ting på plads. Du ved, lærer hinanden at kende, så vi ikke behøver rende ind i hinanden i tide og utide.” Pax lænede sig derefter frem og støttede sine underarme mod spisebordet. 

Hvor meget ved du om Flokken?” 
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Alder / 813 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 07.10.2020 22:40
Hun slog grydeskeen mod den buglede og gamle jerngryde, inden hun gik hen og hentede to skåle, som hun begyndte at pudse med hendes kappe. Vandet virkede ikke længere ude ved pumpestationen bagerst i haven. Så man måtte tage takke med hvad man havde, sådan var loddet i ens liv, når man ingen værdiger havde. Eller, ikke endnu i hvert fald.
Skægget ville være en god vej mod uafhængigheden som hun arbejde sig frem mod. Mærkeligt hvad nogen kunder ønskede at få fingre i, der ville altid være én som ville forundre hende. Selvom hun efterhånden ville sige; hun havde set det hele.

Lærer hinanden at kende?
"Hm, jo hvad ved jeg om Flokken?" sagde hun og lagde hoved på skrå; "Ikke så meget? Ved at det er den stærkeste der leder flokken, lige som en hver anden ulve flok, alfa og alt det. Så du skal vel altid se dig over skulderen for at sikre dig ingen tager din plads." startede hun ud, som hun satte sig på det støvede gulv. 
"Du arbejder sammen med Rotteklanen, tydeligvis." sagde hun, og lod blikket fæstne sig i gryden. Ja hun havde jo haft besøg af en af dem, hun huskede stadig deres samtaler. Selvom hun var ganske sikker på, at rottekongen selv ville have ønsket hun ikke gjorde. Hans første fejl, at fortælle han var lederen. Men han var ung, han kunne stadig lære.
"Jeg ved intet er for småt, intet er for beskidt, så længe det sikre dig at dine medlemmer har det godt, så vil du gøre det. Især dine børn, eller, du ved dem som du får til at rende rundt og være dine små øre og øjne over det hele." hun fugtede læberne og smilede til ham. "Og en ting til? Jeg gør mig ikke i grænser, så der må du blot sikre dig, at du ikke er der - så kan jeg hellere ikke træde dig over fødderne, vel?" nu var maden øst op, og hun rakte ham skolen med gryderetten. "Noget jeg mangler?"

Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 08.10.2020 17:45
Pax lyttede interesseret og formåede tilmed at sende Evlyn et smil, da hun så spørgende på ham; havde hun fået det hele med? Var der mon noget hun manglede?

Det var med fuld overlæg, at Pax aldrig svarede hende. Der var trods alt ikke nogen grund til, at han skulle give hende mere krudt til tønden. Desuden var hun heller ikke langt fra sandheden - den afkrævede dog væsentlig flere nuancer men Pax ville ikke være den, der bragte det frem for hende.

Desuden var det interessant, at hun tilsyneladende godt vidste, at Rotterne var involveret med ham selv. Hvor hurtigt var det nået frem til hende? Og hvem bar det ansvar på sine skuldre?

Pax tog imod skålen men begyndte ikke med det samme at spise. "Så får vi et problem", konstaterede han, dog i en tone der ikke afslørede, hvad end han syntes om det faktum. "Hvis du bevæger dig ind i mit område, så kommer det selvfølgelig til at have konsekvenser. Men at dømme efter dit lille... nummer med guldskægget, så er vi vist for forskellige til, at vi skulle gå hen og blive rigtig uvenner." Pax greb dernæst om skeen og tog en lille mundfuld af den sammenkogte ret.

Han kunne ikke huske hvornår, han sidst havde fået noget, der var ligeså velsmagende som det, Evlyn serverede...
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, jack, Echo, Muri , Tatti
Lige nu: 5 | I dag: 12