Hun rystede let på hovedet uden at skjule bekymringen der var sprunget op i hende endnu engang. Snuseren på færden af hende var de værst tænkelige nyheder. Forhåbentlig ville han blive kaldt tilbage til det rigtige spor, men var jagten på hende nogensinde fuldt blevet afblæst? Pax banden overraskede hende, men endnu mere at han faktisk rørte ved hende og trak hende ind til sig. Det fik hende til at trække vejret dybt ind og rynke brynene, før hans hensigt stod hende klar og hans mørke kåbe lukkede sig om hende. Atter trak hun vejret dybt ind og hævede et øjenbryn af ham. Kåben havde en duft, men ikke af ham og den slørede hendes til næsten intet også. "Jeg kan dårligt nok. Hvad har du gjort ved den?" Hun var nysgerrig.
Så ændrede en lyd sig og hun greb hans håndled, mens hun satte sig i bevægelse. "Vi bør stadig forsvinde herfra og helst ind i en mængde." Hun tog de første skridt og mærkede kåben glide slørende over græsset bag hende, fjernende selv den svage fært af hende som hendes støvler satte. "Hvis du giver en øl kan det endda være jeg fortæller hvad jeg lavede i aften..." Hun forsøgte at lyde mere munter end hun følte sig, som hun viftede ham om næsen med en mulighed for viden mod meget lidt bestikkelse.
Krystallandet